Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından öğrenme psikolojisi konusunda bilgi verilmektedir. Eğitmen, gizli polis Şevket örneği üzerinden ileriye ve geriye ket vurma kavramlarını açıklamaktadır.. Video, ileriye ve geriye ket vurma kavramlarını karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri vererek ileriye ket vurmanın yeni bilginin yerine eski bilginin hatırlanması durumunu, geriye ket vurmanın ise eski bilginin yerine yeni bilginin hatırlanması durumunu açıklar. Ardından iki farklı örnek üzerinden bu kavramları uygulamalı olarak gösterir: ilk örnekte ileriye ket vurma, ikinci örnekte ise geriye ket vurma durumunu detaylı şekilde anlatır.
Öğrenme gözlenebilir davranış değişikliği, tekrar ve yaşantı sonucu oluşur. Her davranış değişikliği öğrenme değildir, sadece tekrar sonucu oluşur. Öğrenme içsel bir süreçtir, doğrudan gözlenemez
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kamu personeli seçme sınavında eğitim bilimleri testi kapsamında geçen öğrenme psikolojisi dersinin bir bölümüdür.. Videoda öğrenme psikolojisinin temel kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitmen, öğrenmenin tanımını vererek başlayıp, davranış kavramını doğuştan getirilen, geçici ve öğrenilmiş davranışlar olarak sınıflandırır. Öğrenilmiş davranışların istemli (psikomotor ve bilişsel) ve istemsiz (duyuşsal, fizyolojik ve basit refleksif) olarak iki ana kategoride incelenir.. Eğitmen, dersin toplam 18-19 videoda tamamlanacağını belirtmekte ve dersin sonunda 12 soru çıkacağını ifade etmektedir. Ayrıca, öğrenme kavramını kelime bazında değil, cümlelerin anlamlarına göre yorumlamayı vurgulamakta ve öğretmenlerin öğrenme psikolojisini bilmelerinin neden önemli olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, eğitim psikolojisi dersi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim psikolojisine kısa bir giriş sunmaktadır.. Video, eğitim ve psikoloji kavramlarının tanımıyla başlayıp, bu iki kavramın birbiriyle ilişkisini açıklamaktadır. Ardından eğitim psikolojisinin tarihsel gelişimi, temel uğraşı alanları (gelişim ve öğrenme psikolojisi) ve kullanılan bilgi toplama yöntemleri (betimsel, deneysel ve istatistiksel yöntemler) detaylı olarak ele alınmaktadır. Video, eğitim psikolojisinin öğretmen eğitimindeki yerini ve katkılarını vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, Zeynep Hoca, Bulut Hoca ve Bünyamin Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Eğitimciler, KPSS ve AGS (Akademik Genel Sınav) sınavlarına hazırlık amacıyla psikolojik temel konusunu anlatmaktadır.. Videoda, psikolojik temelin iki ana bileşeni olan gelişim psikolojisi ve öğrenme psikolojisi detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk bölümde psikolojik temelin KPSS sınavlarında nasıl sorulabileceği açıklanırken, ikinci bölümde AGS kapsamında psikolojik temel konusunun önemi ve içeriği anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca davranışçı, sosyal, geştalt ve bilişsel öğrenme kuramlarının öğrenme-öğretme süreçlerindeki yeri de açıklanmaktadır. Gelecek derslerde Maarif Modeli, Eğitim ve Öğretimde Teknoloji, Zihin Yorgunluğu, Eğitim Öğretimde Etik ve Teşkilatlanma konularının da işleneceği belirtilmektedir.
Psikoloji, 1879'da Wilhelm Wundt tarafından temelleri atılan bir bilim dalıdır. Psikoloji, insan ve hayvan davranışlarını bilimsel olarak inceleyen alandır. Türkiye'de psikoloji dersi 1951'de Eğitim Enstitülerinde okutulmaya başlandı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Benim Hocam" projesi kapsamında hazırlanan 61 video öğrenme psikolojisi serisinin son bölümüdür.. Videoda konuşmacı, öğrenme psikolojisi serisinin özetlemesiyle başlayıp, izleyicilere motivasyonel mesajlar vermektedir. Ardından Etra, Betül, Bülent, Cana, Zeynep, Sabriye gibi ekip arkadaşlarına, yayın ekibine ve ailesine teşekkür etmektedir. Video, konuşmacının öğrencilerine değerli olduklarını hatırlatması ve sınav sürecinde birlikte olacaklarını belirtmesiyle sona ermektedir.. Konuşmacı, kendine değer vermenin önemini vurgulayarak hayatın değerini, iyilik ve kötülük arasındaki seçimleri ve hayatın anlık olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca Ramazan Yetkin ve "Benim Hocam" projesinin yönetim kurulu üyelerine de teşekkür etmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Eğitmen, Instagram'dan gelen sorulara yanıt vererek konuları açıklamaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde öğrenme psikolojisi dersinin içeriği ve KPSS sınavında bu konudan her sene 12 soru çıktığı belirtilirken, ikinci bölümde eğitim bilimleri dersinin dört aşamalı çalışma planı sunulmaktadır. Eğitmen, her bir öğrenme kuramının sınavlarda hangi konulardan soru çıktığını ve etkili çalışma yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda ayrıca eğitim bilimleri dersinde 67 net hedeflemesi gerektiği ve öğrencilerin en az üç farklı kaynak çözmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Çalışma planı dört aşamalı olarak sunulmakta olup, akademik kaynaklar, çözümlü soru bankası, video soru bankası ve denemeler çözme aşamalarını içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğrenme psikolojisi dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, kitapta olan ancak videolarda eksik kalan bir konuyu tekrar anlatmaktadır.. Video, öğrenme psikolojisinin ilk konusu olan "öğrenme" ve "davranış" kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Eğitimci, öğrenmenin tanımını, öğrenme ürünü olan davranışların kriterlerini ve davranışın tanımını açıklamaktadır. Ayrıca, bir sonraki videoda öğrenme ürünü olmayan davranışların (büyüme, olgunlaşma, refleksler, içgüdüler, geçici davranışlar) anlatılacağı belirtilmektedir. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermektedir.
Eğitim, bireyin davranışlarında kasıtlı değişiklikler oluşturma sürecidir. Farabi ve İbn-i Sina gibi düşünürler eğitimin gelişimine katkıda bulunmuştur. Herbart, eğitim psikolojisi alanının temellerini atmıştır
Kitap 2014-2023 yılları arasında KPSS Eğitim Bilimleri'nde çıkan öğrenme psikolojisi sorularını içerir. Pegem Akademi tarafından 2023'te Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar
Bu video, Düzler-Tüm Üstün Zekalılar Derneği tarafından sunulan eğitici bir içeriktir. Video, Çamlıca Çocuk tarafından sunulmuştur.. Video, zekanın sabit değil dinamik bir yapıya sahip olduğunu ve dış etmenlerle şekillendiğini açıklayarak başlıyor. Ardından öğrenme psikoloğu Gardner'ın çoklu zeka kuramını anlatıyor. Bu kuramda bireylerin yedi farklı zeka türü barındırdığı ve daha sonra doğacı zeka ile sekizincisi eklendiği belirtiliyor. Video, sözel dilsel zeka gibi farklı zeka türlerinin ne olduğunu ve bu zeka türlerinin bireylerin öğrenme biçimlerini nasıl etkilediğini açıklıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim psikolojisi konulu soru çözüm dersidir. Eğitmen, KPSS sınavına hazırlık amacıyla çeşitli psikoloji sorularını çözmektedir.. Videoda öğrenme psikolojisi, öğrenme aktarımı, ket vurma, koşullama ve olgunlaşma gibi konular ele alınmaktadır. Eğitmen, "Video Ders Notları" kitabının cevaplarını olmayan sorularını çözerek, öğrenmeyi etkileyen faktörler, türe özgü hazır oluş, genel uyarılmışlık, kaygı, güdüler, olumlu ve olumsuz aktarım, ileriye ve geriye ket vurma gibi konuları günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca öğretmenlerin öğrencilere sınav stratejileri hakkında tavsiyeler vermesi gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, soruları çözdükten sonra doğru yanlış sorularının ayrı bir videoda anlatılacağını belirtmektedir.
Bu video, Ankara'dan "Benim Hocam Ailesi" olarak kendini tanıtan ve 2016'dan beri sınav hazırlık sürecinde öğrencilere destek olan bir eğitimci tarafından sunulan motivasyonel ve eğitim içeriğidir.. Video, ÖABT sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik motivasyon ve çalışma stratejileri üzerine odaklanmaktadır. İçerikte, küçük başarıların toplamının büyük başarıya yol açacağı, hedef belirleme, günlük plan yapma ve boşluk bırakmadan ilerleme gibi motivasyonel konular ele alınmaktadır. Ayrıca, öğrenme psikolojisi dersinin konu skalası, sınavlarda hangi konulardan kaç soru çıktığı ve bu konuda özel bir çalışma planı sunulmaktadır.. Eğitimci, öğrenme psikolojisi dersinin (bitişiklik kuramları, sistematik duyarsızlaştırma, bağlamcılık, edimsel koşullanma, bilişsel davranışçılık, insancıl kuramlar ve nörobiyolojik kuramlar) nasıl çalışılması gerektiği konusunda adım adım bir yol haritası sunmakta ve video ders notları, çözümlü soru bankası ve deneme sınavları üzerinden ilerleyerek küçük hedeflerle büyük başarıya ulaşma stratejisini anlatmaktadır.
Olgunlaşma, öğrenme için önkoşul ve temel oluşturur. Hazırbulunu?luk, olgunlaşma ve önbilginin etkileşimiyle meydana gelir. Gelişim bir süreç, öğrenme ise bir üründür
Bu video, bir konuşmacının bilinçaltı, kadın-erkek ilişkileri ve çocuk yetiştirme konularında bilgi verdiği eğitim içeriğidir. Konuşmacı, pandül kullanarak bilinçaltını incelediğini belirtmektedir.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde kadın-erkek ilişkilerindeki sorunlar ve Yin-Yang felsefesi üzerinden dişil-eril prensiplerin önemi anlatılmaktadır. İkinci bölümde bilinçaltı ve zihin kullanımının hayatımızdaki etkileri, kelimelerin ve ses tonunun insanları nasıl etkilediği ele alınmaktadır. Son bölümde ise çocukluk deneyimlerinin bireylerin davranışlarını nasıl şekillendirdiği ve günümüz gençlerinin tüketici eğilimli olduğu eleştirilmektedir.. Konuşmacı, bu konuların lisede, üniversitede ve ortaokulda öğretilmediğini belirterek, insanların kendilerini daha iyi anlamaları için bu bilgilerin ilkokuldan itibaren öğretilmesi gerektiğini savunmaktadır. Ayrıca, çocukların mutlu ve kendini seven bireyler olarak yetiştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.
Öğrenme, yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen kalıcı izli değişikliktir. Davranış, organizmanın yaptığı her türlü etkinliktir. Doğuştan gelen davranışlar (refleks, içgüdü) engellenemez ve türe özgüdür
Bu video, "Benim Hocam Dayım" adlı bir eğitimci tarafından Ankara'dan sunulan, KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik bir psikoloji dersidir.. Videoda öğrenme psikolojisi konusu ele alınmakta olup, öncelikle öğrenmenin tanımı ve temel kavramları (organizma, yaşantı, uyarıcı, tepki, nispeten kalıcı izli olma ve davranış değişikliği) açıklanmaktadır. Daha sonra davranış kavramı detaylı şekilde incelenmekte, bilişsel, duyusal, psiko-motor, fizyolojik, bilinçli, bilinçsiz, istemli ve refleksler gibi davranış türleri anlatılmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında sıkça çıkan konulara odaklanarak öğrencilere sınav hazırlığı için önemli bilgiler sunmakta ve bir sonraki videoda hangi davranışların öğrenilmiş, hangilerinin öğrenilmemiş olduğu konusunun ele alınacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, Dönüş Süren tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış soru çözüm serisinin ilk bölümüdür.. Video, öğrenme psikolojisi dersinin temel kavramlarını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri ele almaktadır. İçerikte öğrenmenin tanımı, öğrenmeyi etkileyen faktörler (yaşantı, değişim, kalıcılık, algısal ayırt edilebilirlik, uyarılmışlık, geri bildirim, olgunlaşma, hazır bulmuşluk), öğrenmeyi kabul edilmeyen davranışlar, transfer (olumlu ve olumsuz transfer), ket vurma (ileriye ve geriye ket vurma), toplu çalışma, aralıklı çalışma ve parça-bütün öğrenme stratejileri gibi konular işlenmektedir.. Video, ÖSYM'nin kullandığı konu dağılımına göre hazırlanmış on videodan oluşan bir soru çözüm serisinin ilk bölümüdür ve her bir kavram örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.
Bu video, Ayşegül Hoca tarafından sunulan psikoloji dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere klasik koşullanma ve öğrenme psikolojisi konularını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle bitişiklik (yapışıklık) ilkesi ve bitişiklik türleri (izli, gecikmeli, eş zamanlı, tersine ve geçici koşullanma) Pavlov'un deneyleri üzerinden açıklanmaktadır. Daha sonra Rescorla'nın habercilik (haber vericilik) ilkesi detaylı olarak ele alınmakta, olumlu ve olumsuz habercilik kavramları elektrik şoku ve zil sesi deneyi üzerinden örneklerle anlatılmaktadır.. Eğitimci, konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek temel kavramları vurgulayarak püf noktaları göstermektedir. Video, öğrenme sürecinin matematiksel ve analitik bir ders olduğunu belirterek, öğrencilerin sınavlarda bu konuları nasıl cevaplayabileceklerini göstermektedir.