Olumlu pekiştirme, istenen davranışın ödüllendirilmesiyle davranışı teşvik eder. Thorndike'ın etki yasası, davranışın sonucuna bağlı öğrenmeyi açıklar. Pavlov'un klasik koşullanmasında zil sesi-yemek eşleştirmesi kullanılır. Değişken oranlı pekiştirme, ödüllerin rastgele dağıtıldığı durumlarda etkilidir
İletişim, duygu, düşünce ve bilgilerin karşılıklı aktarılmasıdır. İnsan ihtiyaçlarının doğurduğu ve temel faaliyetlerden biridir. Dinamik ve belli kalıplara bağlı bir olgudur
Bu video, hafıza ve unutma konusunda düşünceler içeren bir monolog formatındadır.. Video, insanın unutabilme yeteneğinin hem lanet hem de hediye olduğunu anlatmaktadır. Unutmanın kalp kırıklıklarını, ihanetleri, yalnızlığı ve hayal kırıklıklarını unutmak için bir yol olduğu vurgulanmaktadır. İnsanların, olayları, mekanları ve zamanı unutabilecekleri ancak bir insanın sana neler hissettirdiğini asla unutamayacakları belirtilmektedir.
Psikoloji, içgüdüsel davranışları ve zihni inceleyen bilim dalıdır. Psikologlar, bu alanda araştırma yapan ve bilgi toplayan uzmanlardır. Psikoloji hem sosyal hem doğa bilimleri olarak kategorize edilebilir
Cognition refers to mental processes involved in thinking, learning, and understanding. Cognitive psychology investigates mental processes in human thought and behavior. Key cognitive processes include attention, language, learning, memory, and perception
Inner monologue is private verbal communication without requiring physical movement. Children typically develop inner monologue around age 2-3. Inner speech includes tone and inflection despite being non-auditory
Bu video, bir eğlence programı formatında olup, sunucu, ikiz kardeşler Utku ve Burak ile Asena Tara adlı bir kişinin yer aldığı bir testi içeriyor. Program, Cüneyt Arkın'ın Türkiye'ye kazandırdığı bir programda gerçekleşiyor.. Videoda ikizlerin birbirlerini telepatik olarak ne kadar hissedebildiklerini test etmek için çeşitli testler gerçekleştiriliyor. İlk test fiziksel acı testi olarak gerçekleşiyor, ikinci test sayı ve şehir kartları seçimi, üçüncü test ise bir kişinin gözlerini kapatarak diğerinin yediği yiyeceklerin tadını tahmin etme şeklinde ilerliyor. Son testte ise Utku, Burak'ın acı, tatlı ve ekşi hislerini tahmin etmeye çalışıyor.. Testler gerçek hikayelerden yola çıkarak hazırlanmış ve ikizlerin birbirlerini hissetme konusundaki beklentileri test ediliyor. Video boyunca kardeşler arasında komik diyaloglar ve şakalar yaşanıyor, Utku'nun acı hissi özellikle güçlü oluyor ve bu durum ikizlerin birbirlerini ne kadar iyi tanıdıklarını gösteriyor.
Structuralism was psychology's first school, focusing on basic mental processes. Functionalism emerged as reaction to structuralism, emphasizing mind's adaptive functions. Gestalt psychology viewed experiences as unified wholes, emphasizing holism
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir eğitmen tarafından öğrenme psikolojisi konusunda bilgi verilmektedir. Eğitmen, gizli polis Şevket örneği üzerinden ileriye ve geriye ket vurma kavramlarını açıklamaktadır.. Video, ileriye ve geriye ket vurma kavramlarını karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri vererek ileriye ket vurmanın yeni bilginin yerine eski bilginin hatırlanması durumunu, geriye ket vurmanın ise eski bilginin yerine yeni bilginin hatırlanması durumunu açıklar. Ardından iki farklı örnek üzerinden bu kavramları uygulamalı olarak gösterir: ilk örnekte ileriye ket vurma, ikinci örnekte ise geriye ket vurma durumunu detaylı şekilde anlatır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan psikoloji kavramları ve Tolman kuramı hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, öncelikle Tom'un (muhtemelen bir psikolog) teorilerini ve kavramlarını ele alarak başlamakta, ardından Tolman kuramının temel kavramlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte örtük sönme, katteksis, eşdeğer inançlar, en az çaba ilkesi, dürtü ayrımları, güdülenme, beklenti/denence, beklentilerin doğrulanması, ödül ve ceza kavramları, sekiz alan biliş yolları ve öğrenme değişkenleri (çevresel, bireysel ve ara değişkenler) gibi konular örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda günlük hayattan örnekler verilerek kavramların nasıl işlediği açıklanmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri de ele alınmaktadır. Bilişsel davranış kurallarının tamamlanmasıyla video sona ermektedir.
Bu video, insan beyninin üç temel bölümünü (sürüngen beyin, duygusal beyin ve düşünen beyin) açıklayan eğitici bir içeriktir. Video, beynin evrimsel gelişimini ve bu bölümlerin işlevlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video öncelikle beynin üç bölümünü tanıtarak, her birinin özelliklerini ve işlevlerini açıklar. Ardından kıskançlık duygusu üzerinden duygusal beyin ve düşünen beyin arasındaki farkları örneklerle gösterir. Son bölümde ise bir ilişki senaryosu üzerinden kıskançlıkla hareket etmenin ve düşünmenin farklı sonuçlarını karşılaştırarak, mantıklı karar vermenin uzun vadede daha faydalı olduğunu vurgular.
"Özel Öğretmen" YouTube kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 11. sınıf sağlık psikolojisi dersi için soru çözümleri sunmaktadır.. Video, sağlık psikolojisinin temel konularını ve açık uçlu soru örneklerini içermektedir. Psikolojinin amaçları, güdülenme süreci, alışma, dengelenme, içgüdü, algı, illüzyon, REM dönemi, uyku gereksinimleri, narkolepsi, sosyal öğrenme süreci, öğrenmeyi etkileyen faktörler, şekil değişmezliği, halüsinasyon, bellek türleri ve dikkati etkileyen dış etmenler gibi konular örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.. Ayrıca psikometri, davranış türleri (fizyolojik ve sosyal güdüler), davranış kavramı, gelişim psikolojisi ve sağlık psikolojisinin alanları gibi konular da ele alınmaktadır. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
"Daha Güçlü Soramazsın" programının bu bölümünde, hipnotist ve hukukçu Korzay Koçak ile hipnoz konusunda kapsamlı bir röportaj gerçekleştirilmektedir.. Video, hipnozun temel prensiplerini, mekanizmasını ve uygulamalarını detaylı şekilde ele almaktadır. Hipnozun nasıl çalıştığı, alfa durumunun beynin dopamin salgılama mekanizmasıyla ilişkisi, hipnozun farklı uygulamaları, kitle hipnozu, dil öğrenme, travma tedavisi ve uzaktan hipnoz gibi konular tartışılmaktadır.. Röportajda ayrıca hipnozun etkileri ve sınırları, kendini hipnoz etme teknikleri, becerilerin öğrenilmesini hızlandırma, hipnozun hukuki boyutları ve hipnozun üretkenliği artırması gibi konular da ele alınmaktadır. Video, hipnotistin izleyiciye hipnoz uygulaması yaparak pratik örnekler sunarak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Video, öğrenmeyi etkileyen faktörleri üç ana başlıkta incelemektedir: öğrenen ile ilgili faktörler (yaş, zeka, olgunlaşma, transfer, genel uyarılmışlık hali, kaygı, türe özgü hazır oluş ve güdülenme), öğrenme yöntemleri ile ilgili faktörler (aralıklı ve toplu öğrenme, parça ya da bütün halinde öğrenme, tekrar etme, okuma, anlatma ve geri bildirim) ve öğrenilen materyal ile ilgili faktörler. Ayrıca öğrenme sürecindeki dört önemli faktör olan algısal ayırt edilebilirlik, anlamsal çağrışım, kavramsal gruplandırma ve telaffuz edilebilirlik örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitmen, her bir kavramı günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve öğrenmenin kalıcılığını artırmak için pratik öneriler sunmaktadır.
Bu video, psikolojik kavramları açıklayan eğitici bir içeriktir. Video, kısa bir animasyonla başlayıp, id, ego ve süper ego kavramlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, bu kavramların binbeşyüz eksi ikibin yıl kadar önce bilinen temel psikolojik yapılar olduğunu açıklayarak başlar. İd (nefis), ego ve süper ego kavramlarının işlevleri, aralarındaki ilişkiler ve insanın davranışlarındaki etkileri örneklerle anlatılır. İd'in hazza yönelik istekleri, ego'nun bu istekleri değerlendirmesi ve süper ego'nun (vicdan) kuralları hatırlatması detaylı şekilde açıklanır. Ayrıca, güçlü ve zayıf ego arasındaki farklar ve bunların insan davranışlarına etkileri de ele alınır.
Bu video, psikolojinin temel süreçlerinden biri olan bilinç ve dikkat konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, psikolojinin altı videosundan biri olan bu derste konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Freud'un teorisiyle bilinç ve bilinçaltı kavramlarını açıklayarak başlıyor, ardından dikkat kavramı ve çeşitleri (edilgen ve etkin dikkat) anlatılıyor. Daha sonra normal bilinç durumu, uyku ve rüya dönemleri (REM ve non-REM), yapay bilinç halleri (hipnoz ve meditasyon) ve bilinç, biliş ve duyguları etkileyen maddeler (uyuşturucu, alkol, sigara, ilaçlar) ele alınıyor.. Video, psikolojiyi öğrenmek isteyenler için temel kavramları açıklayan kapsamlı bir kaynak niteliğindedir ve bilinçlilik düzeyleri konusuna da giriş yapmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından bilgi işleme kuramı konusu anlatılmaktadır. Eğitmen, konuyu öğrencilere sınav hazırlığı için önemli bilgiler vererek sunmaktadır.. Video, bilgi işleme kuramının temel özelliklerini açıklayarak başlıyor ve ardından bilgi işleme sürecinin dört temel aşamasını (bilgi alma, işleme, depolama ve geri getirme) detaylı şekilde ele alıyor. Eğitmen, bilgi işleme kuramının bilişsel kuramlarla benzerliklerini vurgulayarak, bu kuramın günlük hayatta ve eğitimde nasıl uygulanabileceğini açıklıyor. Ayrıca, bilgi işleme kuramının bilgisayar metaforu üzerinden nasıl anlatıldığını ve gelecekteki potansiyel uygulamalarını da ele alıyor.
Bu video, dejavu konusunu açıklayan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, dejavu deneyimini ve bilimsel açıklamasını anlatmaktadır.. Video, dejavu kavramının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve günlük hayatta bu deneyimin nasıl yaşandığını anlatıyor. Ardından bilimsel açıdan dejavu hakkında bilgiler veriliyor; temporal lob ile ilgili beynin işleyişi, epilepsi hastalarında daha sık görülmesi ve yaşla birlikte azalması gibi konular ele alınıyor. Ayrıca, dejavu deneyiminin reenkarnasyon veya astral seyahatle ilgili olduğu iddialarına da değiniliyor.
Bu video, bir eğitim serisinin parçası olup, konuşmacı tarafından "karışan kavramlar" serisinin bir parçası olarak sunulmaktadır.. Video, ket vurma kavramını iki farklı şekilde açıklamaktadır: ileri ket vurma ve geriye ket vurma. İleri ket vurma, eski bilgilerin yeni bilgileri karıştırması olarak tanımlanırken, geriye ket vurma ise yeni bilginin eski bilgiyi karıştırması, unutulması ve örtmesi olarak açıklanmaktadır. Her iki kavram için de günlük hayattan örnekler verilmektedir: ileri ket vurma için yeni yılın ilk günlerinde belgelere önceki yılın tarihini atmak, geriye ket vurma için ise ilkokul arkadaşımıza üniversitedeki arkadaşımızın adı ile hitap etmek.