• Buradasın

    Soyut Kavramlar

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Türkiye'deki Eğitim Sisteminde Soyut Kavram Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme

      Bu video, bir eğitimci tarafından Türkiye'deki eğitim ve öğretim sisteminin küçük bir bölümünü ele alan bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sisteminde küçük yaşlardaki çocuklara fazla soyut kavram yüklendiğini ve bunun olumsuz etkilerini anlatmaktadır. Somut işlem döneminde olan çocuklara soyut kavramlar yüklenmesi, çocukların kendilerini başarısız hissetmesine neden olabileceğini örneklerle açıklamaktadır. Özellikle matematik derslerinin erken yaşlardan itibaren gösterilmesi ve bunun sonucunda üniversite sınavlarında matematikten puan çeken öğrencilerin sayısının artması konusunda eleştirel bir bakış açısı sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Mükemmellik Kavramı Üzerine Bir Felsefi Tartışma

      Bu video, bir konuşmacının "mükemmel" kavramını felsefi bir bakış açısıyla ele aldığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Açık Beyinde çalışan bir akademisyen olarak görünmektedir.. Video, "mükemmel" kelimesinin etimolojik kökenini açıklayarak başlıyor ve bu kelimenin Arapça kökenli "kemalat" (olgunlaşma) kavramından türediğini anlatıyor. Konuşmacı, maddi dünyada mükemmel bir şeyin bulunamayacağını, evrenin sürekli gelişim ve olgunlaşma sürecinde olduğunu vurguluyor. Ancak, sadece Tanrı'nın mükemmel olarak nitelendirildiğini ve bu dünyada mükemmellik için değil, sürekli kemale ermek için yaşamak gerektiğini belirtiyor. Video, mükemmellik kavramının soyut kavramlar için geçerli olduğunu ve bu dünyada sürekli gelişmeye devam etmenin önemini vurgulayarak sona eriyor.

      • youtube.com
    • Fen Öğretiminde Model Kullanımı

      Model, soyut kavramların somutlaştırılmış halidir. Modellemede kaynak ve hedef olmak üzere iki unsur önemlidir. Bilimsel modeller zihinlerde yer edebilir ve işlenebilir niteliktedir

      • ahmettekbiyik.files.wordpress.com
    • Okul Öncesi Dönemde Allah Kavramını Anlatmanın Yolları

      Bu video, bir konuşmacının okul öncesi dönemde Allah kavramını çocuklara nasıl anlatabileceğimizi anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, okul öncesi dönemde soyut kavramları anlatmanın zorluklarını ele alarak başlıyor ve Allah kavramını somutlaştırmanın önemini vurguluyor. Konuşmacı, Esmaül Hüsna üzerinden Allah'ı anlatmanın en güzel yollarından biri olduğunu, kainatın her bir parçasından Allah'ın varlığını göstermenin önemini örneklerle açıklıyor. Ayrıca, yetişkinlerin de çocuk bakış açısını korumaları gerektiğini, kainatı ve insanı tefekkür ederek Allah'ın varlığını anlamaları gerektiğini vurguluyor.

      • youtube.com
    • YDS Sınavında En Çok Çıkan Kelimeler

      Abandon, abrogate, abruptly gibi temel kavramlar sınavda sıkça yer alır. Abstract, absurd, abundant gibi soyut kavramlar sınavda bulunur. Accountant, accountant, accountant gibi meslek terimleri sıkça kullanılır

      • basariakademi.com
    • Kültür ve İletişim Bilimi Dersi

      Bu video, bir akademik ders formatında sunulan, kültür ve iletişim bilimi konularını ele alan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilere hitap ederek konuyu anlatmaktadır.. Ders, kültürün temel unsurlarını ve insan varlığının diğer canlı varlıklardan farkını açıklamaktadır. Konuşmacı, kültürün soyut kavramlar ve soyut anlamlar üretme yeteneğinin ürünü olduğunu, bu kavramların etrafında toplulukların nasıl oluştuğunu anlatmaktadır. Ayrıca, kültürün iletişimle ilişkisi, mitolojik metinlerin toplumsal varlığın varoluş gerekçesini açıklaması ve bireylerin görevlerini belirlemesi gibi konulara değinilmektedir. Dersin sonunda, öğrencilerin okuması gereken kitaplar ve çalışmalar hakkında bilgi verilmektedir.

      • youtube.com
    • Metafor ve Çeşitleri

      Metafor, bir şeyi aslına benzeyen başka bir şeyle anlatmaktır. TDK'ya göre metafor mecaz anlamına gelir ve "eğretileme" olarak da adlandırılır. Metafor, benzetmeden farklı olarak birbiriyle alakası olmayan şeyler arasında ilişki kurar

      • boenstitu.com
    • Metafor: Anlatım ve Üretim Mekanizması

      Metafor, Yunanca "meta-" (öte) ve "pherein" (taşımak) kelimelerinden türemiştir. Metafor, bir şeyin özelliklerinin başka bir şeye aktarılmasıdır. Metafor için iki taraf ve benzerlik kurabilecek ortak özellik yeterlidir

      • academia.edu
    • Serin Kelimesinin Mecaz Anlamları

      Serin kelimesi sıcaklığın zıttı olarak kullanılır. Bir şeyi açarak yaymak anlamında kullanılır. Ilık ile soğuk arası anlamında kullanılır

      • nedir.org
    • Çocuklar Allah'ı Sorarsa

      Rehber TV'nin "Fikir Atölyesi" programında, hafız ve değerler eğitimi öğretmeni Merve Demir Hanımefendi konuk olarak yer alıyor. Program, çocukların Allah'ı sorduğu ve ebeveynlerin bu konudaki yaklaşımını ele alıyor.. Video, çocukların Allah kavramını nasıl anladıklarını, ebeveynlerin bu konudaki hatalarını ve doğru yaklaşım yöntemlerini incelemektedir. Konuşmacı, çocukların farklı yaşlarda Allah'ı sorabileceğini, ebeveynlerin panik halinde değil, sakin ve empati kurarak cevap vermeleri gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Allah'ı somut örneklerle, sanat eserleri, Allah'ın isimleri (Esmaül Hüsna) ve tefekkür yürüyüşleri gibi yöntemlerle anlatmanın önemini açıklamaktadır.. Programda, dini eğitimin doğum öncesinden başlayarak nasıl başladığı, dört-altı yaşlarında somut bir şekilde başladığı ve oniki-ondört yaşlarına kadar soyut bir şekilde devam ettiği belirtilmektedir. Çocukların sorularına net cevaplar vermek yerine, somut örneklerle ve doğaya yönelterek bu soruları toparlamak gerektiği, çocukların altyapısına göre farklı cevaplar verilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Çocuklarda Din Eğitimi Yöntemleri

      Bu video, bir sunucu ile Prof. Dr. Abdurrahman Dodurgalı arasında geçen röportaj formatında bir sohbettir. Prof. Dr. Dodurgalı, "Ailede Din Eğitimi" adlı kitabının yazarıdır.. Video, çocuklarda din eğitimi için doğru yöntemler ve üslup konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Hz. Peygamber'in hadisleri üzerinden din eğitiminin temel prensipleri, günlük hayatta dini davranışların öğretimi, metafizik tavır kazandırma, gözlem yöntemi, taklit mekanizması ve cezalandırma yöntemleri gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.. Konuşmacılar, çocukların gelişim sürecine göre planlanması, motivasyonun önemi, ebeveynlerin çocuklara örnek olması gerektiği ve geleneksel oyunların kültürel değerlerin öğrenilmesindeki rolü gibi pratik öneriler sunmaktadır. Ayrıca, çocukların 11 yaşına kadar soyut kavramları algılayamadığı, bu nedenle Allah'ı somut bir varlık olarak tasavvur ettikleri ve bunun normal olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • İngilizce'de Sayılamayan Nesneler Dersi

      Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, İngilizce'de sayılamayan nesneleri anlatmaktadır.. Video, sayılamayan nesnelerin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını detaylı şekilde açıklamaktadır. Eğitmen önce sayılamayan nesnelerin türlerini (grup adları, sıvılar, taneli şeyler, un ve undan yapılan şeyler, süt ve sütten yapılan şeyler, soyut şeyler, sporlar, gazlar) anlatır, ardından sayılamayan nesneleri sayılabilir hale getirme yöntemlerini gösterir. Son olarak, s takısının kullanım kurallarını ve özel çoğul formlarını açıklar. Video, film alıntıları ve alıştırmalarla sonlanır.

      • youtube.com
    • Spiritüel Sembollerin Anlamları

      Om, evrenin ilksel sesini ve yaratılışın kaynağını temsil eder. Yin ve Yang, zıt güçlerin uyum içinde çalışmasını simgeler. Hayat Ağacı, fiziksel ve spiritüel alemler arasındaki bağlantıyı gösterir. Ankh, eski Mısır'da sonsuz yaşamı temsil eder

      • esyenigun.com
    • Kodlama ve Robotik Kodlama Hakkında Bilgilendirme

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, kodlama ve robotik kodlama kavramlarını açıklamaktadır.. Video, öncelikle kodlamayı tanımlayarak başlıyor ve ardından robotik kodlamayı anlatıyor. Kodlamanın web sayfası, yazılım, oyun veya mobil uygulama gibi ürünler geliştirmemizi sağladığı, robotik kodlamanın ise gerçek hayata dokunan bir kodlama olduğu vurgulanıyor. Konuşmacı, robotik kodlamanın soyut kavramları somutlaştırmaya yardımcı olduğunu, mesafe, hız, zaman gibi kavramları öğrenmeyi kolaylaştırdığını ve STEM eğitimi için robotların en uygun platformlar olduğunu açıklıyor. Video, bir sonraki bölümde bu araçlar arasındaki farkların anlatılacağını belirterek sona eriyor.

      • youtube.com
    • Somut ve Soyut Kavramlar Dersi

      Bu video, Umgaba Akademi tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Bir öğretmen, somut ve soyut kavramlar konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda somut ve soyut kavramların tanımı yapılmakta ve beş duyu organının (göz, kulak, burun, dil, deri) bu kavramlarla ilişkisi açıklanmaktadır. Öğretmen, somut kavramların beş duyu organından en az biriyle algılanabildiğini, soyut kavramların ise hiçbiriyle algılanamadığını örneklerle göstermektedir. Ayrıca, bazı sözcüklerin cümlelerde somut veya soyut olabildiği ve "rüya" gibi özel durumlar da ele alınmaktadır. Video, somut ve soyut kavramları anlamak isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.

      • youtube.com
    • Platon'un Mağara Benzetmesi

      Bu video, Platon'un ünlü mağara benzetmesini açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Platon'un "Devlet" kitabından alınan bu benzetmeyi detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, mağarada zincire vurulmuş insanların önlerindeki yansımalara bakarak gerçekliği algıladıkları ve mağaradan kaçan filozofların ise gerçek dünyayı ve soyut kavramları kavrayabildikleri benzetmesini açıklamaktadır. Platon'a göre, filozofların kral olması ve toplumun geri kalan kesiminin onların isteklerine göre hareket etmesi gerektiği savunulmaktadır. Video, Platon'un adalet sorunsalı ve iyi formu kavramıyla ilgili görüşlerini de içermektedir.

      • youtube.com
    • Rüyada Zaman Görmek Ne Anlama Gelir?

      Bu video, rüya yorumları hakkında bilgi veren kısa bir içeriktir.. Video, rüyada zaman görmek ne anlama geldiğini açıklamaktadır. Zamanın soyut bir kavram olduğu, Allah katında takdir edilen şeylere ve bunların tecellilerine işaret ettiği belirtilmektedir. Ayrıca, zaman görmek ömrün kısalığına yahut dünyalık bir beklentiye kendini kaptırmaya işaret edebileceği ifade edilmektedir.

      • youtube.com
    • Bilim ve Bilgi Kavramlarının Felsefi İncelemesi

      Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, bilim ve bilgi kavramlarını felsefi açıdan detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, "Bilim nedir?" sorusuyla başlayıp, bilgi kavramının farklı boyutlarını (information, knowledge, data) incelemektedir. Bilgi edinme süreci, zihinsel şablonlar ve onların dış dünya gerçekliğiyle karşılaştırılması üzerinden ele alınmaktadır. Ayrıca, ilkel insanların soyut kavram üretme kabiliyeti ve bu kabiliyetin bilimsel bilgi üretimine katkıları da incelenmektedir.. Videoda bilimsel bilginin üç temel amacı da ele alınmaktadır: toplulukların inşa edilmesi, soyut kavramların üretimi ve dış dünya gerçekliğinin insan amaçlarına uygun şekilde değiştirilmesi. Konuşmacı, bilimsel bilginin günümüz teknolojilerinin temelini oluşturduğunu vurgularken, bu bilginin abartılı kullanımı nedeniyle gezegenimizin ekolojik dejenerasyona maruz kaldığı konusuna da değinmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor