Test 10 farklı yaşam tarzı ve deneyim sorusu içeriyor. Sorular yaş, cinsiyet, uyku düzeni ve ilişkiler gibi konuları kapsıyor
Bu video, hayat, ahlak ve insan ilişkileri hakkında derin düşünceler içeren bir monolog formatındadır.. Video, risk alma, hata yapma, konuşma etiği, olgunlaşma, şefkat ve insan ilişkileri gibi konuları ele almaktadır. İçerik, kısa ve etkileyici ifadelerle sunulmuş olup, her bir düşünce bir sonraki düşünceye geçiş yaparak ilerlemektedir. Video, insanların birbirlerinden uzaklaşması durumunda bu durumun onların kötü olduğu anlamına gelmediğini, sadece hikayelerindeki rollerinin sona erdiğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, muzların doğru şekilde nasıl saklanacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, muzların farklı ortamlarda (oda sıcaklığı, buzdolabı, buzluk ve dışarıda) nasıl saklanacağını adım adım açıklamaktadır. Önce oda sıcaklığında muzların saklanması, ardından buzdolabında ve buzlukta muzların saklanması, son olarak da dışarıda muzların saklanması için öneriler sunulmaktadır. Ayrıca muzların nemden korunması, kararmaya başlamış muzların nasıl saklanacağı ve olgunlaşma sürecini hızlandırma yöntemleri de paylaşılmaktadır.
Takehiko Inoue'nin yarattığı seri, Miyamoto Musashi'nin hayatını anlatır. Eiji Yoshikawa'nın romanından uyarlanan seri, dövüş sanatları ve olgunlaşma temalarını işler. Inoue'nin kendine özgü çizim tarzı, sumi-e sanatının modern yorumunu yansıtır
Karanlık korkusu çocuklarda 2 yaşından itibaren doğal olarak başlar. 3-5 yaş arası çocuklar karanlıktan korkmaya başlar. Korkuların erken yaşta giderilmesi tedavi için önemlidir
Bu video, bir konuşmacının kadınların ağlaması, olgunlaşması ve kendilerine sarılması konusunda düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, kadının yürekten ağlamasının zorluğunu ve bu ağlamayı yaratan derin acıları anlatarak başlar. Ardından kadınların ağlamasının onları olgunlaştırdığını, zehirden kurtulduklarını ve yaralarını temizlediklerini açıklar. Video, çok ağlayan kadınların zamanla kendilerine sarıldıklarını, aşk inançlarını yitirdiklerini ve güçlü, yenilmez, mağrur ve aşka inanmayan yeni bir kimlik oluşturduklarını anlatarak devam eder.
Savunma mekanizmaları, Freud'a göre bilinçsizce geliştirilen psikolojik stratejilerdir. Sağlıklı bireyler hayatları boyunca farklı türde savunmalar kullanır. Sürekli kullanım patolojik hale gelebilir ve sağlığı olumsuz etkiler
Bu video, bir komedi dizisinin bir bölümünden alınan sahneleri içermektedir. Videoda Selami, Haluk, Hüseyin, Emre (Havuç), Emine Hanım ve Banu gibi karakterler yer almaktadır.. Video, iki ana hikaye hattını takip etmektedir. İlk hikaye hattında Selami'nin park ederken yaşadığı tehdit ve Haluk'un bu duruma müdahale etmesi anlatılmaktadır. İkinci hikaye hattında ise Emre'nin Banu ile tanışması ve bu durumun onun aşk hayatına etkisi ele alınmaktadır. Ayrıca, Emre'nin "Havuç" adıyla hitap edilmesi konusunda yaşadığı karışıklık ve bu durumun onun olgunlaşma sürecini nasıl etkilediği de gösterilmektedir. Video, Selami'nin tehdit eden adamı ofiste tehdit etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, Nochevieja (Yılbaşı) gününde geçen bir diyalog sahnesini içeriyor. Ana karakterler Ana, Cata ve Oscar olarak karşımıza çıkıyor.. Videoda, Ana ve Oscar arasında geçen bir ilişki konuşması yer alıyor. Konuşmada, bir ilişki içindeki kişilerin yaşadığı zorluklar, değişim ve olgunlaşma konuları ele alınıyor. Video, "Feliz Año" (Mutlu Yıllar) dilekleriyle ve "Diez Años" (On Yıl) ifadesiyle sona eriyor.
Kivi kabuğunda veya özünde kahverengi veya yeşil küf lekeleri görülebilir. Kivide ıslak veya yumuşak bölgeler bozulma işareti olabilir. Bozulmuş kiviler kapalı, hafif asidik bir kokuya sahiptir. Kivi dokunulamayacak kadar yumuşak veya kuru olabilir
Savunma mekanizmaları, günlük hayatta kullanılan ancak aşırı kullanımı psikolojik bozukluk olan yapılardır. Psikanaliz, bu mekanizmaları egonun anksiyete halinden korunmak için oluşturduğu yapılar olarak tanımlar. Sağlıklı bireyler hayatları boyunca farklı savunma mekanizmaları kullanır
Bu video, bir konuşmacının "mükemmel" kavramını felsefi bir bakış açısıyla ele aldığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Açık Beyinde çalışan bir akademisyen olarak görünmektedir.. Video, "mükemmel" kelimesinin etimolojik kökenini açıklayarak başlıyor ve bu kelimenin Arapça kökenli "kemalat" (olgunlaşma) kavramından türediğini anlatıyor. Konuşmacı, maddi dünyada mükemmel bir şeyin bulunamayacağını, evrenin sürekli gelişim ve olgunlaşma sürecinde olduğunu vurguluyor. Ancak, sadece Tanrı'nın mükemmel olarak nitelendirildiğini ve bu dünyada mükemmellik için değil, sürekli kemale ermek için yaşamak gerektiğini belirtiyor. Video, mükemmellik kavramının soyut kavramlar için geçerli olduğunu ve bu dünyada sürekli gelişmeye devam etmenin önemini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir rüya yorumcusunun rüyada süpürge görmek ve süpürge ile ilgili çeşitli durumların yorumlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Videoda Hüseyin Hoca olarak hitap edilen bir kişi de yer almaktadır.. Video, rüyada süpürge görmek ve süpürge ile ilgili çeşitli durumların yorumlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Süpürge görmek, süpürge almak, elektrikli süpürge görmek, çalı süpürgesi görmek, yeşil süpürge görmek gibi farklı durumların yorumları açıklanmaktadır. Ayrıca süpürge ve kürek birlikte görüldüğünde, süpürge yaptığını görmek ve bir ölünün elinde süpürge görmek gibi özel durumlar da yorumlanmaktadır. Video, süpürge rüyalarının genellikle maddi sıkıntılardan kurtulma, olgunlaşma ve huzur dolu bir hayat sürme gibi olumlu anlamlara geldiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının olgunlaşma konusunda dini bir sohbetini içermektedir. Konuşmacı, "yakışıklım" diye hitap ettiği bir kişiye yönelik bilgiler vermektedir.. Videoda olgunlaşma için samimiyet ve itidal konuları ele alınmaktadır. Konuşmacı, her şeyin Allah'ın yarattığı görüşünü vurgulayarak, insanların karşılaştıkları engellerin ve zorlukların aslında Allah'ın hikmeti olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, dünyadaki görüntü sisteminin cennetteki sistemle benzerliklerini örneklerle açıklamakta ve bu anlayışın cennet kavramını kavramada kolaylık sağlayacağını belirtmektedir.
Bu video, "Güne Merhaba" programında sunucu ve Eğitim Reformu Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül arasında geçen bir röportajdır. Batuhan Aydagül, Türkiye'de kaynaştırma uygulamalarını iyileştirmek amacıyla başlatılan bir projenin koordinatörüdür.. Videoda, Tohum Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ile Eğitim Reformu Girişimi tarafından Sabancı Vakfı'nın desteğiyle başlatılan "Kaynaştırma Bütünleştirmenin Etkinliğini Artırmak ve Politika ve Uygulamaları Önerileri" projesi ele alınmaktadır. Proje kapsamında hazırlanan "Türkiye'de Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu" adlı rapor incelenmekte ve kaynaştırma eğitiminin Türkiye'deki durumu, mevcut zorluklar ve öneriler tartışılmaktadır. Konuşmada, kaynaştırmanın sadece özel gereksinimli çocukların diğer öğrencilerle birlikte okuması değil, okul ve aile içindeki kabullenme süreci olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, birkaç kişinin katıldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Abdullah adında bir kişi de bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu, anı yaşamak ve olgunlaşma sürecidir. Konuşmacılar, anı yaşamaya çalışmaktan olgunlaşma sürecine ulaşamadığımızı, aslında anı kaçırdığımızı ve bu illüzyonun içinde Allah'ın kudretini gösteren bir delil olduğunu tartışmaktadır. Ayrıca, birikme mevzusunun önemi vurgulanarak, birikmeden taşamadığımız, taşamadan akamadığımız ve akamadan bulanır kaldığımız belirtilmektedir. Video, Insirah Suresi'nden bir ayetle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin KPSS sınavına hazırlık amacıyla öğrenme psikolojisi dersini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, dersin kavramların yoğun olduğu bir ders olduğunu belirterek, öğrencilere vurgularına dikkat etmelerini tavsiye etmektedir.. Video, öğrenme süreci konusunu ele alarak türe özgü hazır oluş, olgunlaşma, hazır bulunuşluk ve öğrenme kavramlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Öğretmen, her bir kavramı örneklerle pekiştirmekte ve KPSS sınavlarında karşılaşabilecekleri senaryoları göstermektedir. Özellikle türe özgü hazır oluşun türleri birbirinden ayırt eden bir kavram olduğu, olgunlaşmanın öğrenmenin ön koşulu olduğu ve hazır bulunuşluğun biyolojik ve yaşantı gelişimini kapsadığı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir kişinin kendi kendine konuşarak olgunlaşma ve zaman geçişi konusundaki düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, zamanla olgunlaştığını ve bilgeleştiğini, şarap gibi zaman geçtikçe daha kıymetli olduğunu belirtiyor. Bayanlardan gözlemlediği gibi her günkü ilk kanın önceki günkünden daha olgun olduğunu vurguluyor. Video, konuşmacının "ne kadar olgun biri olduğumu kendime daha sık hatırlatmalıyım" diyerek kendini olgun hissettiğini ve "akşam" cevabını tereddütsüz vereceğini ifade ederek sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının hayat, insan ilişkileri ve duygusal konular hakkında derin düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Video, hayatın zorlukları, insan ilişkileri, sevgi, yalnızlık ve olgunlaşma gibi temaları ele almaktadır. Konuşmacı, hayatın bir sınav olduğunu, insanların birbirini tanıması için en iyi zamanın ayrılmalarına en yakın zaman olduğunu ve sevginin sahip olmakla değil değer vermekle ilgili olduğunu gibi felsefi düşünceler paylaşmaktadır. Video, konuşmacının izleyicilere sevgiler ve umutlarla veda etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir Türk dizisinin bölümlerinden alınan sahneleri içermektedir. Ana karakterler Feriha (burslu bir üniversite öğrencisi), Emir (sosyete çevrelerinden biri), Feriha'nın annesi, Rıza, Zehra, Hande ve Koray'dır.. Video, Feriha'nın bir gece kulübüde hapse girmesi ve bunun ardından yaşanan olayları konu almaktadır. Hikaye, Feriha'nın hastalanması, hastanede rezil olması, internete düşen bir video yüzünden soruşturulması ve bursunu kaybetme tehlikesi gibi olayları içermektedir. Ayrıca Feriha'nın aile ilişkileri, Emir ile olan ilişkisi ve çöp toplama işi gibi çeşitli konular da ele alınmaktadır.. Dizide ayrıca Hande'nin uyuşturucu satışı ile ilgili suçlamalar, Rıza'nın Zehra'ya anlattığı masallar ve okul ortamında yaşanan bir tartışma gibi yan hikayeler de bulunmaktadır. Feriha'nın olgunluğu ve sorumluluk alması, Emir ve diğer karakterlerin ona destek olması hikayenin önemli unsurlarıdır.