• Buradasın

    Soyut Kavramlar

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Platon'un Mağara Benzetmesi

      Bu video, Platon'un ünlü mağara benzetmesini açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, Platon'un "Devlet" kitabından alınan bu benzetmeyi detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, mağarada zincire vurulmuş insanların önlerindeki yansımalara bakarak gerçekliği algıladıkları ve mağaradan kaçan filozofların ise gerçek dünyayı ve soyut kavramları kavrayabildikleri benzetmesini açıklamaktadır. Platon'a göre, filozofların kral olması ve toplumun geri kalan kesiminin onların isteklerine göre hareket etmesi gerektiği savunulmaktadır. Video, Platon'un adalet sorunsalı ve iyi formu kavramıyla ilgili görüşlerini de içermektedir.

      • youtube.com
    • YDS Sınavında En Çok Çıkan Kelimeler

      Abandon, abrogate, abruptly gibi temel kavramlar sınavda sıkça yer alır. Abstract, absurd, abundant gibi soyut kavramlar sınavda bulunur. Accountant, accountant, accountant gibi meslek terimleri sıkça kullanılır

      • basariakademi.com
    • Bilim ve Bilgi Kavramlarının Felsefi İncelemesi

      Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır. Konuşmacı, bilim ve bilgi kavramlarını felsefi açıdan detaylı bir şekilde ele almaktadır.. Video, "Bilim nedir?" sorusuyla başlayıp, bilgi kavramının farklı boyutlarını (information, knowledge, data) incelemektedir. Bilgi edinme süreci, zihinsel şablonlar ve onların dış dünya gerçekliğiyle karşılaştırılması üzerinden ele alınmaktadır. Ayrıca, ilkel insanların soyut kavram üretme kabiliyeti ve bu kabiliyetin bilimsel bilgi üretimine katkıları da incelenmektedir.. Videoda bilimsel bilginin üç temel amacı da ele alınmaktadır: toplulukların inşa edilmesi, soyut kavramların üretimi ve dış dünya gerçekliğinin insan amaçlarına uygun şekilde değiştirilmesi. Konuşmacı, bilimsel bilginin günümüz teknolojilerinin temelini oluşturduğunu vurgularken, bu bilginin abartılı kullanımı nedeniyle gezegenimizin ekolojik dejenerasyona maruz kaldığı konusuna da değinmektedir.

      • youtube.com
    • Çocuk Kitapları Önerileri

      Bu video, bir kişinin çocuk kitapları hakkında önerilerde bulunduğu bir içeriktir. Konuşmacı, çocuklara yönelik çeşitli kitapları tanıtarak her birinin içeriğini ve kullanım alanlarını açıklamaktadır.. Video, "Filozof Çocuk" kitabından başlayarak, farklı yaş gruplarına uygun kitapları tanıtmaktadır. Konuşmacı, hikaye kitaplarının çocukların soyut kavramları somutlaştırmalarına, soru sormalarına ve farklı bakış açıları kazanmalarına nasıl yardımcı olduğunu vurgulamaktadır. Süzili'nin "Ayna", Yapı Kredi Yayınları'nın "Arkadaşlık", "Hayır Burası Orman Değil", "Masal Battaniyesi", "Bir Ejderha Size Geldiğinde", "Sıkı Dostlar", "Süper Kahraman Baba ve Süper Kahraman Anne", "Farklı Ama Aynı" gibi kitaplar ve Türkan Saylan'ın biyografisi anlatılan kitaplar hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Metafor ve Çeşitleri

      Metafor, bir şeyi aslına benzeyen başka bir şeyle anlatmaktır. TDK'ya göre metafor mecaz anlamına gelir ve "eğretileme" olarak da adlandırılır. Metafor, benzetmeden farklı olarak birbiriyle alakası olmayan şeyler arasında ilişki kurar

      • boenstitu.com
    • Metafor Nedir ve Nasıl Kullanılır

      Bu video, metafor kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, metaforun tanımı ve kökeniyle başlayıp, metaforun eğitimdeki önemi ve kullanım alanlarını anlatmaktadır. Metaforun soyut kavramları somut hale getirme, kalıcı öğrenmeyi sağlama ve ezberi ortadan kaldırma gibi faydaları vurgulanmaktadır. Ayrıca, ölçülü metafor kullanımının önemi ve etkili anlatım için metaforların nasıl kullanılabileceği örneklerle açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Somutlama ve Özellikleri

      Soyut kavramları anlaşılır kılmak için somut sözcükler kullanılır. Somutlama için mutlaka bir soyut kavram gereklidir. Genellikle kişileştirme ve benzetmelerle yapılır. Deyimlerde sıkça rastlanan bir anlatım tekniğidir

      • turkedebiyati.org
    • Somut ve Soyut Kavramları

      Soyut, var olmayan, sınırsız ve hayal ürünü olan şeylerdir. Somut, var olmuş ve kopmayan, gerçek nesnelerdir. Ressam soyut resimleri sınırsızlığı hissederek çizer

      • msxlabs.org
    • Metafor Kavramı ve Eğitimdeki Kullanımı

      Metafor, Yunanca "metaherein" (taşımak) kelimesinden gelmektedir. TDK'ya göre metafor, mecaz, istiare, kinaye ve teşbih anlamlarına gelir. Metafor, bir kavramı başka bir kavramla ilişkilendiren sembolik dil aracıdır

      • academia.edu
    • Kültür ve İletişim Bilimi Dersi

      Bu video, bir akademik ders formatında sunulan, kültür ve iletişim bilimi konularını ele alan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilere hitap ederek konuyu anlatmaktadır.. Ders, kültürün temel unsurlarını ve insan varlığının diğer canlı varlıklardan farkını açıklamaktadır. Konuşmacı, kültürün soyut kavramlar ve soyut anlamlar üretme yeteneğinin ürünü olduğunu, bu kavramların etrafında toplulukların nasıl oluştuğunu anlatmaktadır. Ayrıca, kültürün iletişimle ilişkisi, mitolojik metinlerin toplumsal varlığın varoluş gerekçesini açıklaması ve bireylerin görevlerini belirlemesi gibi konulara değinilmektedir. Dersin sonunda, öğrencilerin okuması gereken kitaplar ve çalışmalar hakkında bilgi verilmektedir.

      • youtube.com
    • Mavi Yaka Yetenek Testleri İçeriği

      Sözel, sayısal ve soyut kavramları anlama yeteneğini ölçer. 45 soru ve 25 dakika süre içerir. Problem çözme ve mantıksal düşünme becerilerini değerlendirir

      • pozitifik.com
    • Okul Öncesi Çocuklarda Soyut Kavramlar ve Melek-Şeytan Kavramları

      Bu video, bir eğitim uzmanının izleyicilerden gelen soruları yanıtladığı bir içeriktir. Konuşmacı, "Üç Çocuk Bir Rüya" adlı kitabın dört yaşındaki bir çocuğa uygun olup olmadığı sorusunu ele alıyor.. Videoda, Piaget'in somut işlemler dönemindeki çocukların soyut kavramları işleyemediği teorisi açıklanıyor. Konuşmacı, çocukların günlük hayatta süper kahramanlar, çizgi filmler gibi soyut kavramlarla karşılaştığını ve bunların onları rahatsız etmediğini belirtiyor. Ayrıca, çocukların korkularını aşmak için süper kahramanlar gibi hayal gücünü kullanmanın etkili olabileceğini örneklerle anlatıyor. Video, okul öncesi dönemde soyut kavramların nasıl işlenebileceği konusunda pratik öneriler sunuyor.

      • youtube.com
    • Çocuklarda Din Eğitimi Yöntemleri

      Bu video, bir sunucu ile Prof. Dr. Abdurrahman Dodurgalı arasında geçen röportaj formatında bir sohbettir. Prof. Dr. Dodurgalı, "Ailede Din Eğitimi" adlı kitabının yazarıdır.. Video, çocuklarda din eğitimi için doğru yöntemler ve üslup konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte Hz. Peygamber'in hadisleri üzerinden din eğitiminin temel prensipleri, günlük hayatta dini davranışların öğretimi, metafizik tavır kazandırma, gözlem yöntemi, taklit mekanizması ve cezalandırma yöntemleri gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.. Konuşmacılar, çocukların gelişim sürecine göre planlanması, motivasyonun önemi, ebeveynlerin çocuklara örnek olması gerektiği ve geleneksel oyunların kültürel değerlerin öğrenilmesindeki rolü gibi pratik öneriler sunmaktadır. Ayrıca, çocukların 11 yaşına kadar soyut kavramları algılayamadığı, bu nedenle Allah'ı somut bir varlık olarak tasavvur ettikleri ve bunun normal olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Çocuklara Dini Kavramları Nasıl Aktarmalı

      Bu video, bir eğitimci tarafından çocuklara dini kavramları nasıl aktarmalı konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, dini kavramların soyut olduğunu ve çocuklara aktarırken dikkatli olunması gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Konuşmacı, dini kavramları somutlaştırmak, aile örneği olmak, yaşantısal bir şekilde dini uygulamaları göstermek ve Allah'la cehennemle çocukları terbiye etmemek gerektiğini anlatıyor. Ayrıca, aşırı derecede korkutarak veya yükleyerek çocuklara zarar verilebileceği ve din eğitiminin ehli kişiler tarafından verilmesi gerektiği konusunda uyarıda bulunuyor.

      • youtube.com
    • Çocuklar Allah'ı Sorarsa

      Rehber TV'nin "Fikir Atölyesi" programında, hafız ve değerler eğitimi öğretmeni Merve Demir Hanımefendi konuk olarak yer alıyor. Program, çocukların Allah'ı sorduğu ve ebeveynlerin bu konudaki yaklaşımını ele alıyor.. Video, çocukların Allah kavramını nasıl anladıklarını, ebeveynlerin bu konudaki hatalarını ve doğru yaklaşım yöntemlerini incelemektedir. Konuşmacı, çocukların farklı yaşlarda Allah'ı sorabileceğini, ebeveynlerin panik halinde değil, sakin ve empati kurarak cevap vermeleri gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Allah'ı somut örneklerle, sanat eserleri, Allah'ın isimleri (Esmaül Hüsna) ve tefekkür yürüyüşleri gibi yöntemlerle anlatmanın önemini açıklamaktadır.. Programda, dini eğitimin doğum öncesinden başlayarak nasıl başladığı, dört-altı yaşlarında somut bir şekilde başladığı ve oniki-ondört yaşlarına kadar soyut bir şekilde devam ettiği belirtilmektedir. Çocukların sorularına net cevaplar vermek yerine, somut örneklerle ve doğaya yönelterek bu soruları toparlamak gerektiği, çocukların altyapısına göre farklı cevaplar verilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kodlama ve Robotik Kodlama Hakkında Bilgilendirme

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, kodlama ve robotik kodlama kavramlarını açıklamaktadır.. Video, öncelikle kodlamayı tanımlayarak başlıyor ve ardından robotik kodlamayı anlatıyor. Kodlamanın web sayfası, yazılım, oyun veya mobil uygulama gibi ürünler geliştirmemizi sağladığı, robotik kodlamanın ise gerçek hayata dokunan bir kodlama olduğu vurgulanıyor. Konuşmacı, robotik kodlamanın soyut kavramları somutlaştırmaya yardımcı olduğunu, mesafe, hız, zaman gibi kavramları öğrenmeyi kolaylaştırdığını ve STEM eğitimi için robotların en uygun platformlar olduğunu açıklıyor. Video, bir sonraki bölümde bu araçlar arasındaki farkların anlatılacağını belirterek sona eriyor.

      • youtube.com
    • Çocuklara Dini Kavramları Anlatmanın Önemi

      Bu video, bir konuşmacının pedagog bir ablaya cevap vererek çocuklara dini kavramları anlatmanın önemini anlattığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, Ali ve diğer sahabelerin çocuk yaşta dini bilgileri öğrendiklerini örneklerle açıklamaktadır.. Video, çocuklara cehennem, melek, şeytan gibi soyut kavramları anlatmanın zararlı olup olmadığı sorusunu ele alıyor. Konuşmacı, Kur'an'ın her yerinde bu kavramların yer aldığı ve çocukların bu bilgileri öğrendiklerinde zihinsel veya manevi sorunlar yaşamadıkları örneklerle anlatıyor. Ayrıca, pedagojik bilgilerin dünyevi açıdan bakıldığında dini bilgilerin çocuklara aktarılmasının yanlış olduğu görüşünü savunuyor ve çocukların hem müjdelerle hem de korkularla eğitilmesinin dengeli olması gerektiğini vurguluyor.

      • youtube.com
    • Türkiye'deki Eğitim Sisteminde Soyut Kavram Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme

      Bu video, bir eğitimci tarafından Türkiye'deki eğitim ve öğretim sisteminin küçük bir bölümünü ele alan bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sisteminde küçük yaşlardaki çocuklara fazla soyut kavram yüklendiğini ve bunun olumsuz etkilerini anlatmaktadır. Somut işlem döneminde olan çocuklara soyut kavramlar yüklenmesi, çocukların kendilerini başarısız hissetmesine neden olabileceğini örneklerle açıklamaktadır. Özellikle matematik derslerinin erken yaşlardan itibaren gösterilmesi ve bunun sonucunda üniversite sınavlarında matematikten puan çeken öğrencilerin sayısının artması konusunda eleştirel bir bakış açısı sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Rüyada Zaman Görmek Ne Anlama Gelir?

      Bu video, rüya yorumları hakkında bilgi veren kısa bir içeriktir.. Video, rüyada zaman görmek ne anlama geldiğini açıklamaktadır. Zamanın soyut bir kavram olduğu, Allah katında takdir edilen şeylere ve bunların tecellilerine işaret ettiği belirtilmektedir. Ayrıca, zaman görmek ömrün kısalığına yahut dünyalık bir beklentiye kendini kaptırmaya işaret edebileceği ifade edilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor