Eğitim ailede başlar, okulda devam eder ve hayat boyu sürer. Atatürk eğitime önem vermiş ve kadın-erkek eşitliğini sağlamıştır. Atatürk çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmayı hedeflemiştir
Bu video, Deniz Hoca tarafından sunulan 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin 1. dönem 1. sınavına hazırlık amaçlı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, edebiyatın tanımı ve özellikleri ile başlayıp, edebiyatın güzel sanatlarla ve bilim dallarıyla ilişkisini ele almaktadır. Ardından metin türleri, dilin kullanımdan doğan türleri ve iletişim öğeleri anlatılmaktadır. Daha sonra anlatım teknikleri, hikaye türü ve bakış açıları detaylandırılmakta, son olarak isimler konusu (özel, cins, somut, soyut, tekil, çoğul ve topluluk isimler) incelenmektedir.. Videoda her konu örneklerle pekiştirilmekte ve sınav öncesi genel bir tekrar yapmak isteyen öğrenciler için hazırlanmıştır. Özellikle edebiyatın temel kavramları, metin türleri ve dil bilgisi konuları üzerinde durulmaktadır.
Edebiyat, estetik duygular uyandırmak için dil aracılığıyla duygu ve düşünceleri aktarır. Türk edebiyatı İslamiyet öncesi, İslamiyet ve Batı etkisinde gelişen dönemlerden oluşur. Edebiyat sözlü ve yazılı olmak üzere ikiye ayrılır
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf öğrencilerine Türk Dili Edebiyatı dersi için yazılı hazırlık yaptığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere PDF çalışma kağıdı indirmelerini ve birlikte çalışacaklarını belirtmektedir.. Video, edebi akımlar (hümanizm, klasizm, romantizm, realizm, natüralizm), hikaye türleri (olay hikayesi, durum hikayesi), anlatım teknikleri (gösterme tekniği, iç konuşma, iç çözümleme, bilinç akışı) ve Türkçe yazım kuralları gibi konuları detaylı şekilde ele almaktadır. Her konu, örneklerle açıklanmakta ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tipleri gösterilmektedir.. Videoda ayrıca edebiyatın bilim dalları ile ilişkisi, hikaye anlayışları, anlatıcı bakış açıları, cümlenin ögeleri ve toplumcu gerçekçi hikaye anlayışı gibi konular da işlenmektedir. Öğretmen, Ali ve Murat adlı karakterlerin hikayelerini örnek olarak kullanarak konuları somutlaştırmaktadır.
Hikayeler genellikle gerçek veya gerçeğe yakın olayları anlatır. İlk olarak destanlarla ortaya çıkmış, 19. yüzyılda edebi metin haline gelmiştir. İnsan ön planda olup, anlatıcı olayları aktarır. Olaylar belirli zaman ve mekanda gerçekleşir. Her hikayenin ana fikri vardır ve okuyucuya bir şeyler anlatır
Bu video, Türkçe dersinde metin anlama ve çıkarım yapma konusunu anlatan eğitim içeriğidir.. Video, metinden çıkarım yapmanın önemini açıklayarak başlıyor ve metne sorabileceğimiz temel soruları listeliyor. Ardından "Sinemamız" adlı bir metin üzerinden bu soruların nasıl uygulanacağını gösteriyor. Metin üzerinden karşılaştırma, benzetme, örnekleme, sebep-sonuç ilişkisi gibi anlatım teknikleri ve yazarın eleştirel bakışı inceleniyor. Video, izleyicilere günlük hayatta metinlerden çıkarım yapma becerisini geliştirmeleri için örnekler sunuyor.
Açıklama bilgi vermek için kullanılır. Betimleme görünüş ve gözlem aktarmak için kullanılır. Tartışma en az iki görüşün doğruluğunu tartışır. Tanımlama "nedir?" sorusunun karşılığıdır. Karşılaştırma iki şeyin benzer veya ayrı yönlerini söyler
İnsan zihninden günde binlerce düşünce geçer, çoğu anlık ve kısa süreli. Tanımlama, kavramları ayrıntılı ve akıcı şekilde açıklama yöntemidir. Karşılaştırma, benzerlik, karşıtlık ve ilişki kurma yoluyla yapılır. Örneklendirme, fikirleri somutlaştırmak için kullanılır. Tanık gösterme, tanınmış kişilerin görüşlerine başvurmayı içerir
Hikaye, yaşanmış veya yaşanabilecek olayları kişi, yer ve zaman ögeleriyle anlatan kısa yazıdır. Modern anlamda 19. yüzyılda edebiyata girmiştir. Her hikayede olay, kahraman, mekan ve zaman unsurları bulunur. Olaylar birinci veya üçüncü kişi ağzından anlatılır
Bu video, öğrencilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Türkçe dersinin önemli konularından biri olan düşünceyi geliştirme yollarını anlatmaktadır.. Video, altı farklı düşünceyi geliştirme yolunu animasyonlarla açıklamaktadır: tanımlama, karşılaştırma, örneklendirme, benzetme, tanık gösterme ve sayısal veriler. Her bir yöntem için örnekler verilerek, hangi anlatım tekniklerinde kullanıldığı ve nasıl uygulandığı gösterilmektedir. Video, sınavlarda sıkça karşılaşılan bu konuyu iki dakikada öğrenmek isteyenler için hazırlanmıştır.
Bu video, Kadir Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dil bilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, beyaz tahta ve akıllı tahta kullanarak konuları açıklamaktadır.. Video, paragrafta anlatım biçimleri ve teknikleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öncelikle açıklayıcı, tartışmacı, betimleyici, öyküleyici ve deneme anlatım biçimleri açıklanmakta, ardından karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, tanık gösterme gibi anlatım teknikleri anlatılmaktadır. Ayrıca birinci, ikinci ve üçüncü kişi anlatımları ile gözlemci anlatıcı, iki kahraman anlatıcı ve ilahi bakış açıları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca düşünceyi geliştirme yolları, anlatım özellikleri ve paragraf yapısı hakkında bilgiler verilmektedir. Öğretmen, teorik bilgilerin ardından soru çözümleriyle konuyu pekiştirmekte ve öğrencilere TYT Türkçe soru bankasından örnekler çözmeleri tavsiyesinde bulunmaktadır.