Bu video, bir veya daha fazla öğretmenin Türkçe dilbilgisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmenler, cümlenin temel öğeleri konusunu iki video halinde öğrencilere aktaracaklarını belirtiyorlar.. Videoda cümlenin temel öğeleri olan özne ve yüklem detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak cümlenin tanımı hatırlatılıyor, ardından yüklem kavramı fiil ve isim cümlelerinde açıklanıyor. Daha sonra sözcük grupları, ikilemeler, deyimler ve tamlamalar gibi yapıların bölünmemesi gerektiği örneklerle anlatılıyor. Son olarak özne türleri (açık özne, gizli özne ve sözde özne) örneklerle açıklanıyor.. Video, cümlenin öğelerinin doğru ayrıştırılması konusunda önemli bilgiler sunmakta ve örnek sorularla konunun uygulamalı olarak gösterilmesiyle sona ermektedir. Bu video, cümlenin öğeleri konusunun birinci bölümünü tamamlamakta ve bir sonraki videoda devam edeceğini belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç ve Celade adlı öğrencilerle birlikte Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir.. Video, fiilimsiler konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, fiilimsilerin temel kavramlarını, türlerini (isim fiil, sıfat fiil ve zarf fiil) ve nasıl tespit edileceğini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca fiilimsilerin çekimli fiillerden farkları, sıfat tamlaması ve adlaşmış sıfat fiil kavramları da detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda LGS sınavlarında fiilimsi konusunun önemi vurgulanmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri örneklerle gösterilmektedir. Öğretmen, öğrencilerin ekran bağımlılığından bahsederek eğitim sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları da vurgulamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı öğrencisiyle birlikte Türkçe dilbilgisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, okulda üç hafta boyunca anlatılan cümlenin öğeleri konusunu tek videoda aktarmayı amaçlamaktadır.. Video, cümlenin temel öğelerini (yüklem, özne, nesne, yer tamlayıcısı ve zarf tamlayıcısı) detaylı şekilde ele almaktadır. Her bir öğe için özellikler, tespit yöntemleri ve örneklerle açıklamalar yapılmaktadır. Öğretmen, öğrencilere cümlenin öğelerini kolayca anlamaları için pratik yöntemler sunmaktadır.. Videoda ayrıca belirtili ve belirtisiz nesne arasındaki farklar, yer tamlayıcısı ile zarf tamlayıcısı arasındaki ayrım, yön bildiren kelimelerin istisnası, ara sözlerin görevleri ve cümle dışı unsurların önemi gibi önemli uyarılar da verilmektedir.
Bağlaçlar sözcükleri ve cümleleri birbirine bağlayan sözcüklerdir. Bağlaçlar tek başına anlamsızdır, cümleden çıkarıldığında anlam bozulmaz. Bağlaçlar genellikle ayrı yazılır, "ile" bağlacı hariç
Bu video, bir öğretmenin öğrencisi Furkan ile birlikte Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitici bir içeriktir. Öğretmen, kendi çocukluğundan örnekler vererek konuları somutlaştırmaktadır.. Videoda kök türleri (isim kökü, fiil kökü, yansıma kökü, sesteş kök ve ortak kök) detaylı olarak ele alınmaktadır. Özellikle yansıma köklerinin ne olduğu, nasıl tespit edileceği ve isim kökü olarak kabul edildiği açıklanmaktadır. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış olup, ÖSYM analizi konularına da değinilmektedir.. Öğretmen, bir sonraki videoda 10-15 dakikalık etkinlik yapacaklarını, 50-60 kelime üzerinden kök türlerini bulacaklarını ve sonrasında eklere, yapıya (basit, türemiş, bileşik) konularına geçileceğini belirtmektedir.
Bu video, Aker Hoca tarafından sunulan ve Furkan adlı bir öğrenciyle birlikte gerçekleştirilen Türkçe dilbilgisi dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu anlatmaktadır.. Videoda Türkçe dilbilgisindeki ekler detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk olarak iyelik ekleri, ardından çoğul ekleri, tamlama ekleri (ilgi ekleri), eşitlik ekleri, vasıta ekleri ve hal ekleri (yalın hali, belirtme hali, yönelme hali, bulunma hali ve ayrılma/çıkma hali) açıklanmaktadır. Her ek için örnekler verilmekte ve ÖSYM sınavlarında bu eklerin nasıl sorulduğu anlatılmaktadır.. Öğretmen, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla detaylı bilgiler verirken, ÖSYM'nin genellikle daha basit anlattığını belirtmektedir. Video, çıkmış soruların analiziyle devam edecek ve son üç yılda eklerden soru gelmediği belirtilmektedir. Ayrıca, akıllı tahtada yapı, fiil çekim ekleri, isim çekim ekleri, sözcükte yapı (basit, türemiş, bileşik) ve kök yapı-ek konularını işleyeceğini, ÖSYM analizi ve soru çözümü yapacağını söylemektedir.
Self-study course for English speakers learning Turkish from beginner to intermediate level. Contains 17 units with dialogues, grammar explanations, vocabulary and exercises. Written by Yaşar Esendal Kuzucu, experienced teacher and translator
Bu video, Kadir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Kübra adında bir öğrenciyi de ders sırasında yanına almıştır.. Video, sözcükte anlam konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Gerçek anlam, yan anlam, mecaz anlam, terim anlam, eş anlamlı, yakın anlamlı, eş sesli ve zıt anlamlı sözcükler, sözcüklerde anlam değişmeleri, deyim aktarması, benzetme, teşbih, soyutlaştırma, somutlaştırma, genel-özel anlam, nicel-nitel anlam, yansıma sözcükleri, atasözleri ve ikilemeler gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında karşılaşılabilecek soru tipleri çözülmekte, boşluk doldurma soruları ele alınmakta ve "nergis" kelimesinin etimolojik kökeni ile Yunan mitolojisindeki Narsis hikayesi anlatılmaktadır. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin ÖSYM ve KPSS sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik Türkçe dilbilgisi konularından sözcük türleri hakkında verdiği eğitim dersidir.. Videoda sözcük türleri konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, sözcük türlerinin temel olarak isim ve isim soylu sözcükler ile fiil ve fiil soylu sözcükler olarak ikiye ayrıldığını açıklamakta, ardından isim, sıfat, zarf, bağlaç, edat gibi sözcük türlerini örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, ÖSYM'nin 2018 ve 2020 yıllarındaki sınav sorularını çözerek konuyu pekiştirmektedir.. Video, sözcük türleri konusunun 20 video ve 20 ders saati boyunca işleneceği bilgisiyle başlamakta ve bir sonraki derste isim konusuna başlanacağı bilgisiyle sonlanmaktadır. Öğretmen, ÖSYM'nin son yıllarda soruları daha zorlaştırdığını belirterek öğrencilere dikkatli olmaları gerektiğini vurgulamaktadır.
Sere Xırremın, Kürtçe'de "herkesin malı" anlamına gelen bir deyimdir. Arapça kökenli "Sherif" veya "Sharif" kelimesinden Türkçeye geçmiştir. Toplumsal paylaşım ve dayanışma kavramlarını ifade eder
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen Türkçe dilbilgisi dersini içermektedir. Öğretmen, cümlede anlam konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda cümlede anlam konusu üç ana başlık altında ele alınmaktadır: neden-sonuç cümleleri, amaç-sonuç cümleleri ve koşul-sonuç cümleleri. Ayrıca karşılaştırma cümlelerinin özellikleri ve "gibi", "kadar", "en", "daha", "çok", "göre", "fazla" gibi karşılaştırma işaretlerinin kullanımı açıklanmaktadır. Son olarak nesnel ve öznel cümlelerin farkları ve örnekleri üzerinden anlatılmaktadır.. Öğretmen, cümlede anlamın sınavların en çok soru çıkan ikinci konusu olduğunu belirterek, konuları örneklerle açıklamakta ve Recep'in sorularını yanıtlamaktadır. Video, bir sonraki bölümde konunun devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek dersi anlatmaktadır.. Video, tığ sesinin içindeki heceler ve kelimelerin öğretimini içermektedir. Öğretmen önce "at", "et", "ta", "te" gibi temel heceleri öğretmekte, ardından "and", "tat", "ten", "ata", "tane", "anten" gibi kelimeleri oluşturmaktadır. Video, hecelerin tekrarlı okunması, anlamlı kelimelerin oluşturulması ve tekrar edilmesi şeklinde yapılandırılmıştır. Öğrenciler videoyu durdurup tekrar tekrar çalışabilirler.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisinde cümlenin ögeleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Tonguç adında bir öğrenciyle etkileşim halindedir.. Videoda cümlenin temel ögeleri (yüklem, özne, nesne, tamlayıcı) ve yardımcı ögeleri (belirtiler, belirsiz, izar tamlayıcısı, yer tamlayıcısı) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Öğretmen, "kim", "ne", "nerede", "ne zaman" gibi sorularla cümlenin ögelerini nasıl tespit edileceğini örneklerle göstermekte ve LGS sınavlarında bu konuyla ilgili soruların çözüm yöntemlerini anlatmaktadır.. Video ayrıca yüklemin fiil, zamir, sıfat, sıfat tamlaması, isim tamlaması veya bileşik fiil olabileceği, belirtili ve belirtisiz nesne arasındaki farklar, yer tamlayıcısı ile zarf tamlayıcısı arasındaki farklar ve vurgu kavramı gibi konuları da içermektedir. Öğretmen, konuyu pekiştirmek için öğrencilere soru çözerek devam etmelerini tavsiye etmektedir.
MEB'de şube müdürlüğü, şeflik, memurluk ve saymanlık için yükselme sınavı açıldı. Toplam 60 çoktan seçmeli soru sorulacak. Sınavda Türkçe dilbilgisi, yönetim, insan ilişkileri ve mevzuat konuları yer alıyor
TDK'ya göre farklı, farkı olan, değişik ve ayrımlı anlamlarına gelir. Farklı kelimesi birbiriyle ilişkisiz nesneleri tanımlamak için kullanılır
Bu video, bir öğretmenin "Aker Hoca" olarak hitap edilen bir kişiyle diyalog halinde Türkçe dilbilgisi konularından cümlenin ögelerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, cümlenin temel ögelerini (yüklem, özne, nesne, dolaylı tümleç ve zarf tümleci) detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, yüklem bulma kuralları, özne türleri (gerçek özne, sözde özne, gizli özne, örtülü özne), belirtili ve belirtisiz nesne gibi kavramları örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca ara söz, ünlem, bağlaç gibi cümlenin ögesi olmayan unsurlar da vurgulanmaktadır.. Video, TYT ve KPSS sınavlarında cümlenin ögeleri konusunun sıkça sorulduğu bilgisiyle başlamakta ve ÖSYM'nin son beş yılda KPSS, MS ve TYT'de sorduğu soru kalıpları hakkında bilgi vermektedir. Dersin sonunda bir sonraki videoda bu konuların uygulamalı olarak ele alınacağı belirtilmektedir.
Bu video, Tonguç ve Songül Hanım tarafından sunulan bir Türkçe dilbilgisi dersidir. Tonguç, Türkçe'nin ilk videosu olarak ekler konusunu anlatmaktadır.. Video, sözcüklerin kökleri ve ekleri konusunu ele almaktadır. Öncelikle sözcüğün anlamlı en küçük parçası olan kök kavramı açıklanmakta, ardından isim kök ve fiil kök arasındaki farklar örneklerle gösterilmektedir. Daha sonra ekler konusuna geçilerek, yapım ekleri ve çekim ekleri arasındaki farklar anlatılmaktadır. Ayrıca eklerin anlamları ve kullanım şekilleri de açıklanmaktadır.. Videoda yapım ekleri (cık, lık, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik, cik
Bu video, bir öğretmenin tahtada notlar alarak Türkçe dilbilgisi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, KPSS, lisans, önlisans, ortaöğretim ve TYT sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik cümle çeşitleri konusunu ele almaktadır.. Video, cümle çeşitlerinin üç ana başlıkta incelenmesini içermektedir: yüklemin yerine göre (kurallı, kuralsız/devrik, eksiltili cümleler), yüklemin türüne göre (isim cümlesi, fiil cümlesi) ve yargı sayısına göre (tek yargı, birden fazla yargı). Özellikle birleşik cümle türleri (girişik, şartlı, iç içe ve ki ile birleşik cümleler) detaylı şekilde örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca sesteş kelimelerin (isim-fiil) cümle türlerindeki rolü, kök ve son hal arasındaki fark, makta-mekte eklerinin kullanımı gibi konulara değinilmektedir. Öğretmen, her bir cümle türünün özelliklerini, yüklem ve eylemsi kavramlarını kullanarak yargı sayısını nasıl belirleyeceğimizi adım adım göstermektedir. Video, öğrencilere üç cümle ödevi verilerek sona erer ve bir sonraki videoda bağlı cümle ve sıralı cümle özelliklerinin ele alınacağı belirtilir.
"Türk Öğün Çalış Güven" sözünün iki farklı yorumu bulunmaktadır. Afet İnan'a göre Atatürk bu sözle Türk milletine geçmişiyle övünme çağrısı yapmıştır. Söz "Türk, aklını kullan, çalış, güven" veya "Türk, iftihar et, çalış güven" anlamına gelebilir