• Buradasın

    Okuryazarlık

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Harf Devrimi ve Eğitim Sistemi Üzerine Bir Tartışma

      Bu video, Sinan Meydan'ın sunduğu bir tartışma programıdır. Konuşmacı, eğitim müfredatını belirleyen kurumda görev yapmaktadır.. Video, harf devrimi sonrası toplumun okuryazarlık durumunu ve Osmanlı tarihi anlatımının bilimselliğini ele almaktadır. Konuşmacı, 1927 nüfus sayım istatistiklerini paylaşarak Osmanlı dönemindeki okuryazarlık oranlarının düşük olduğunu, özellikle kadınların okuryazarlık oranının çok düşük olduğunu göstermekte ve Cumhuriyet döneminde okuryazarlığın nasıl arttığını açıklamaktadır.. Ayrıca, "harf devrimi oldu, geçmişimizden koptuk" algısının yanlış olduğunu, Cumhuriyet'in Türk tarihini sistematik olarak yazabilmek için Türk Tarih Kurumu ve Ankara Dil Tarih-Coğrafya Fakültesi gibi kurumları kurduğunu vurgulamaktadır. Video, mezar taşlarının okunamaması, alfabenin değişmesinin gelişmeyle ilişkisi ve diğer ülkelerin alfabelerini değiştirmemesi gibi konulara değinmekte ve Amerikan Başkanı Joe Biden'in Beyaz Saray'dan yaptığı bir açıklamaya geçişle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • İşlevsel Okuryazarlık Ölçeği Geliştirme Çalışması

      İstanbul Kartal'da 209 beşinci sınıf öğrencisiyle çalışma yürütülmüştür. Ölçek, ekolojik kurama dayalı işlevsel okuryazarlık yaşantısını ölçmeyi amaçlamaktadır

      • researchgate.net
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin Programlar Arası Bileşenleri

      Programlar arası bileşenler, öğretim programlarının tamamlayıcısıdır. Model, tüm eğitim kademelerinde sarmal yapıda geliştirilmesini hedefler. Bileşenler okul öncesinden ortaöğretim sonuna kadar bütüncül ele alınmıştır

      • tymm.meb.gov.tr
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Geliştirme Süreci

      2014'te Milli Eğitim Kalite Çerçevesi ile beceri temelli eğitim başladı. 2015'te Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi yürürlüğe girdi. 2023'te tam zamanlı komisyonlarla program geliştirme süreci başladı. 81 ilde program değerlendirme komisyonları kuruldu

      • tymm.meb.gov.tr
    • TYT Matematik Okuryazarlık Soruları Çözüm Videosu

      Bu video, bir matematik öğretmeninin Gökhan adlı öğrencisiyle birlikte TYT sınavına hazırlık amacıyla matematik okuryazarlık sorularını çözdükleri bir eğitim içeriğidir.. Videoda sayılar ve genel problemler konusundaki okuryazarlık soruları ele alınmaktadır. Öğretmen, üç basamaklı sayılar, denklem kurma, ikinci dereceden denklemler ve hikayeleştirilmiş problemler gibi konuları adım adım çözerek öğrencilere mantık kurma becerilerini geliştirmeye yönelik stratejiler sunmaktadır. Video boyunca tabak ve bardak problemi, kuruyemişçi problemi ve ikinci dereceden denklem problemi gibi çeşitli matematik problemleri çözülmektedir.. Öğretmen, öğrencilere soruları önce kendilerinin çözmelerini, sonra birlikte çözümlerini incelemelerini önermekte ve gelecek videolarda TYT okuryazarlığı deneme sınavları yapacaklarını belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın "Okumak Güzeldir" Projesi Açılışı

      Bu video, Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın Gençlik Projeleri Destek Programı kapsamında gerçekleştirilen "Okumak Güzeldir" projesinin açılış konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, vali, milli eğitim müdürü, gençlik ve spor il müdürü gibi yetkililerin de katıldığı açılış törenini anlatmaktadır.. Videoda, projenin detayları paylaşılmaktadır. "Okumak Yaşamaktır" projesinden sonra alınan "Okumak Güzeldir" projesi kapsamında kitap sayısı 3 bin'den 8 bin'e çıkarılacaktır. Proje kapsamında tiyatro etkinlikleri, sinema gezileri, okuryazar buluşmaları, gezi turları ve promosyon kalem-not defteri dağıtımları gibi faaliyetler planlanmaktadır. Konuşmacı, gençlere kitap okumalarını teşvik ederek, projenin süresiz olarak devam edeceğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Okuma Yazma Seferberliği Duyurusu

      Bu video, bir konuşmacının okuma yazma seferberliği hakkında bilgilendirme yaptığı bir duyuru formatındadır. Konuşmacı, seferberlik sürecinde yaşadığı deneyimleri ve izleyicilere yönelik çağrıları paylaşıyor.. Videoda, okuma yazma seferberliğinin devam ettiği ve 8 Eylül'de UNESCO tarafından belirlenen Dünya Okuma Yazma Günü'nde ders zilinin çalacağı belirtiliyor. Konuşmacı, 620 bin kişinin seferberliğe katıldığını, yıl sonuna kadar bir milyon kişiye ulaşmayı hedeflediklerini ve özellikle okuryazarlara ailelerini okula götürmelerini, okuma yazma bilmeyenleri yazdırmalarını tavsiye ediyor. Ayrıca, kayıt olmak isteyenlerin halk eğitim merkezlerine ve okullara başvurması gerektiğini vurguluyor.

      • youtube.com
    • Yeni Okuryazarlık Türleri ve Özellikleri

      Okuryazarlık, okuma-yazma ve yazı sembollerini kullanma becerisidir. Okuryazarlık kavramı tarihsel olarak dört dalga halinde gelişmiştir. 21. yüzyılda okuryazarlık, temel becerilerin ötesinde yeterlilikler gerektirmektedir

      • avys.omu.edu.tr
    • Eğitim Projesi Tanıtımı

      Bu video, bir eğitim programının tanıtımını yapan bir konuşmacının konuşmasını içermektedir. Konuşmacı, 33 yaşında iki çocuk annesi olduğunu belirtmektedir.. Videoda, konuşmacının daha önceki programda da yer aldığını ve bu eğitim projesine Emine Erdoğan'ın destek verdiği için teşekkür ettiğini ifade etmektedir. Konuşmacı, okuyamayan birçok bayanın bu projeden faydalanabileceğini ve gelecekte bu projeden ders çalışıp diploma alabileceklerini umut ettiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Vietnam Population Statistics 2024

      Vietnam's population reached 101,317,462 as of January 2024. Population density is 305.9 people per square kilometer. Total area is 331,212 km² (127,882 mi²)

      • countrymeters.info
    • Erken Okuryazarlık Ders Kitabı İçeriği

      Kitap sesbilgisel farkındalık ve harf bilgisi becerilerini geliştirmeyi hedefler. İlk bölümde sesbilgisel farkındalık etkinlikleri bulunur. İkinci bölümde harf bilgisi ve görsel aşinalık etkinlikleri yer alır

      • orgm.meb.gov.tr
    • Sosyal Medya Okuryazarlığı Eğitimi

      Bu video, Microsoft, Habitat Yönetişim Derneği, Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı ve UC Kalkınma Platformu'nun "Geleceğini Tasarlar" projesi kapsamında bir eğitimci tarafından sunulan sosyal medya okuryazarlığı eğitimidir.. Video, medyanın tarihsel değişiminden başlayarak sosyal medyanın ne olduğunu, sosyal medya okuryazarlığının önemi, sosyal medyanın avantajları ve zararları, sosyal medya araçları (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Flickr, Swarm, Google+, Last FM, Evernote) ve eğitimde kullanımı gibi konuları ele almaktadır. Eğitmen, sosyal medyanın erişim, erişilebilirlik, üretim, yenilik ve özgürlük gibi avantajlarını ve bağımlılık sorunu, kişisel bilgilerin güvenliği gibi zararlarını örneklerle açıklamaktadır.. Eğitim içeriğinde ayrıca sosyal medya araçlarının iş arama sürecindeki rolü, kişisel itibar yönetimi önerileri ve içerik geliştirme için beş kural (ne zaman, nerede, nasıl, ne, nereden) gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır. Video, sosyal medyanın eğitimdeki yeri ve Facebook grupları ile Edmodo gibi platformların eğitim sürecinde nasıl kullanılabileceği örneklerle gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye'de Okuma Yazma Seferberliği Projesi Röportajı

      Bu video, Müge Anlı'nın sunduğu bir televizyon programında, okuma yazma seferberliği projesi hakkında yapılan röportajları içermektedir. Programda Fatma Karka, Halime Birgüli, Gülnaz El-Lütfi, Bedriye Kökçü gibi okuryazarlık belgesi alan vatandaşlar, okul müdürleri Caner Kuru ve Selda Özkan ile öğretmenler Emrah Pekşen ve Yasin Bulut yer almaktadır.. Video, Türkiye'de devam eden okuma yazma seferberliği projesinin sonuçlarını göstermektedir. İlk bölümde okuryazarlık belgesi alan vatandaşların hayatlarındaki değişimler ve yazdıkları mektuplar paylaşılmakta, ikinci bölümde ise 70'den fazla kursiyerin dört sınıfta eğitim aldığı ve okuma bayramı düzenleneceği belirtilmektedir.. Röportajlarda ayrıca Cumhurbaşkanı Emine Erdoğan'ın projeye verdiği destek, 180 saatlik kursla ilkokul diploması almanın önemi ve öğretmenlerin öğrencilerin kendilerini koruma konusunda bilinçlendirmeleri gibi konular ele alınmaktadır. Video, öğretmenlerin toplumda önemli bir rol oynadığı ve çocukların güvenliği konusunda öğretmenlerin kilit isimler olduğu vurgusuyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Dijital Medya Okuryazarlığı Rehberi

      Bu video, Dergice ekibi tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir. Video, dijital medya okuryazarlığı konusunda bilinmesi gerekenler hakkında bilgiler sunmaktadır.. Video, dijital medya okuryazarlığının önemi ve temel prensiplerini 10 başlık altında anlatmaktadır. İçerikte temel okuryazarlık becerilerinin önemi, dijital medya araçlarını bilmek, güvenlik önlemlerini almak, ne aradığını bilmek, kaynaklı içerik takip etmek, kullanım süresini dengelemek, şiddete duyarlı olmak ve çocukları yönlendirmek gibi konular ele alınmaktadır. Video, dijital medya ortamında sağlıklı bilgi edinme ve koruma yöntemlerini öğrenmek isteyenler için faydalı bir rehber niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Kahramanmaraş Bilgi ile Buluşuyor Projesi

      Bu video, Oniki Şubat Belediyesi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün işbirliği ile yürütülen "Kahramanmaraş Bilgi ile Buluşuyor" projesi kapsamında gerçekleştirilen bir okuryazar buluşmasını göstermektedir. Videoda yazar Duran Çetin, Beylerbeyi İlkokulu'nda öğrencilerle bir araya gelmiştir.. Videoda öncelikle açılış konuşmaları yapılmış, ardından yazar Duran Çetin öğrencilere kitap okumanın önemi ve faydaları hakkında bilgiler vermiştir. Program, soru-cevap bölümüyle son bulmuştur. Belediye Başkan Yardımcısı Havva Ece Saygaz ve AK Parti Oniki Şubat Kadın Kolları Başkanı Banu Pakdil de etkinliğe katılmıştır.

      • youtube.com
    • Hindistan'da Eğitim Yenilenmesi: Matav Çavan'ın Hikayesi

      Bu belgesel, Katar Vakfı'nın Wise işbirliği ile hazırladığı, kimya mühendisi ve eğitim aktivisti Matav Çavan'ın hikayesini anlatıyor. Çavan, 2012 yılında Wise Ödülü'nü kazanmış ve yarım milyon dolarlık ödüle layık görülmüş bir eğitim reformcusu.. Video, Hindistan'daki eğitim sorunlarına ve Çavan'ın bu sorunlara sunduğu çözümlere odaklanıyor. Çavan, 18 yıl önce Mumbai'de kurduğu Pratam sivil toplum kuruluşu sayesinde, özellikle düşük gelirli kesimlerde okuma yazma bilmeyen çocuklara eğitim ulaştırmayı başarmış. Organizasyon, binlerce gönüllü ile çalışarak, eğitim almak için eğitim verme prensibini uygulayarak geniş bir kitleye ulaşmayı başarmış. Belgesel, Çavan'ın kendi ağzından anlatımları ve gönüllülerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin deneyimlerini içeriyor.

      • youtube.com
    • Ciddi Oyunlar ve Eğitimde Kullanımı

      Bu video, Learning World programının bir bölümü olup, ciddi oyunların ne olduğunu ve eğitimde nasıl kullanıldığını anlatan bir belgesel formatındadır. Programda Grenoble Ecole de Management'dan Prof. Dr. Helen Michelle ve diğer uzmanlarla görüşmeler yer almaktadır.. Video, ciddi oyunların tanımı ve kullanım alanları hakkında bilgi vererek başlıyor. Ardından Grenoble Ecole de Management'ın ciddi oyunlar platformu, Tayland'daki "Sim Demokrasi" adlı demokrasi simülasyon oyunu ve Zambiya'daki "Grafo Games" adlı okuryazarlık geliştirme oyunu gibi örnekler inceleniyor. Bu oyunlar, karmaşık konuları eğlenceli bir şekilde öğretmeyi amaçlıyor ve özellikle yönetim, demokrasi ve okuryazarlık gibi konularda eğitimde etkili bir araç olarak kullanılıyor.

      • youtube.com
    • Disleksi ve Okuryazarlık Hakkında Bilgilendirici Video

      Bu video, disleksi ile okuryazarlık arasındaki ilişkiyi açıklayan eğitici bir içeriktir. Video, disleksi olan bireylerin okuryazarlık becerilerini nasıl etkilediğini ve bu engelle başa çıkma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video öncelikle okuryazarlığın ne olduğunu açıklayarak başlıyor, ardından konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini detaylandırıyor. Daha sonra disleksi olan bireylerin okuma, yazma ve heceleme becerilerindeki zorlukları ele alıyor. Son bölümde ise disleksi olan bireylerin kendi kendilerine yardım etme yöntemleri, öğretmenlerin disleksi olan öğrencilere nasıl destek olabileceği ve gizlilik konuları hakkında bilgiler sunuluyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor