• Buradasın

    KamuHukuku

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nüfuz ticareti suçu nedir?

    Nüfuz ticareti suçu, usulsüz ya da yasal olmayan bir menfaatin elde edilmesi için kamu görevlileri üzerinde bulunan nüfuzun kullanılmasıdır. Bu suç, Türk Ceza Kanunu'nun 255. maddesinde düzenlenmiştir. Suçun unsurları: - Fail, kamu görevlisi olmayan herhangi bir kişi olabilir. - Menfaat konusu para, mal, hizmet veya herhangi bir çıkar olabilir. - Suç, iki farklı şekilde işlenebilir: 1. Kendisinin veya başkasının kamu görevlisi ile ilişkisi olduğunu söyleyerek, bu ilişkisini kullanarak bir işin görülmesini vaat etmek. 2. Bu vaat karşılığında bir menfaat talep etmek, kabul etmek veya almak. Cezası: - İki yıldan beş yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adli para cezası.

    İrtikâp ve rüşvet arasındaki fark nedir?

    İrtikap ve rüşvet arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Taraflar: İrtikap suçu, kamu görevlisi tarafından tek taraflı olarak işlenirken, rüşvette iki tarafın rızası vardır. 2. Eylemin Niteliği: İrtikap, kamu görevlisinin kendi inisiyatifiyle haksız kazanç elde etmesini ifade ederken, rüşvette bir kişinin kamu görevlisine menfaat sağlayarak haksız bir işlem yaptırması söz konusudur. 3. Görevle İlişki: İrtikap suçunda görevle ilgili durumların varlığı şart değildir, rüşvet ise doğrudan kamu görevlisinin görevi ile ilgilidir. 4. Ceza: İrtikap suçu, Türk Ceza Kanunu'nun 250. maddesinde düzenlenmiş olup, 2 yıldan 12 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    İnceleme soruşturma izni nedir?

    İnceleme soruşturma izni, memurlar ve diğer kamu görevlileri hakkında görevleriyle ilgili işledikleri suçlardan dolayı savcılık tarafından soruşturma yapılabilmesi için yetkili organın verdiği idari nitelikte bir karardır. Bu izin, 4483 sayılı "Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun" ile özel olarak düzenlenmiştir.

    Cumhuriyetin Yüzüncü Yılına Armağan Cilt 2'de hangi konular var?

    "Cumhuriyetin Yüzüncü Yılına Armağan" Cilt 2'de yer alan konular şunlardır: 1. Kamu Hukuku: Türk ceza muhakemesinde seri muhakeme usulü, 1982 Anayasası ve kadının insan haklarının Türk ceza kanununa yansımaları gibi konular. 2. Özel Hukuk: Hamur kuralı'ndan kaynaklanan özel hukuk sorunları, telif haklarından doğan talep ve davalarda zamanaşımı, organizasyon sorumluluğu gibi konular.

    Kamu görevlisi şikayet ederse ne olur?

    Kamu görevlisi şikayet edilirse, çeşitli hukuki süreçler devreye girer: 1. İdari Başvuru: İlk olarak, ilgili kamu kurumuna idari başvuruda bulunulması gerekir. 2. Disiplin Süreçleri: İdari başvuru sonucunda, kurum tarafından ilgili kamu görevlisi hakkında disiplin soruşturması başlatılır. 3. İdari Dava: İdari başvurunun sonuçlarından memnun kalınmazsa veya makul bir sürede işleme konulmazsa, idare mahkemelerinde dava açılabilir. 4. Ceza Hukuku: Şikayet edilen davranış suç teşkil ediyorsa, savcılığa suç duyurusunda bulunarak ceza hukuku yollarına başvurulabilir. 5. Tazminat Davası: Maddi veya manevi zarara uğranılması durumunda, sivil mahkemelerde tazminat davası açılabilir.

    Anayasa Mahkemesi Esma Yıldız kararı nedir?

    Anayasa Mahkemesi'nin Esma Yıldız kararı, doçentlik başvurusunun iptali ile ilgili bir başvurunun değerlendirilmesini içermektedir. Olaylara göre, Esma Yıldız, Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'nde yardımcı doçentken, doçentlik başvurusu yapmış ve bu başvuru olağan süreç dahilinde işleme konulmuştur. Esma Yıldız, bu işlemin iptali için İdare Mahkemesi'ne başvurmuş, ancak mahkeme başvuruyu reddetmiştir.

    Rüşvet suçunda memuriyetten men cezası nasıl verilir?

    Rüşvet suçunda memuriyetten men cezası, Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 252. maddesi uyarınca, rüşvet suçunu işleyen kamu görevlisi hakkında 4 yıl ile 12 yıl arasında hapis cezası verilmesi durumunda uygulanır. Bu ceza alındığında, memurun bir daha atanmamak üzere devlet memurluğundan çıkarılması kararı verilir.

    375 KHK 24 ve 25 maddeleri nelerdir?

    375 sayılı KHK'nın 24. ve 25. maddeleri şu şekildedir: 24. Madde: - Müfettiş, denetmen, denetçi, kontrolör, aktüer istihdamı: Bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında bu unvanlarda personel istihdamı yapılabilir. - Geçişten önce alt işveren işçilerini kapsayan toplu iş sözleşmesi: 375 sayılı KHK'nın geçici 24. maddesinin dördüncü fıkrasına göre, işçi statüsüne geçirilen işçilerin ücreti ve diğer mali ve sosyal hakları, geçişten önce alt işveren işçilerini kapsayan Yüksek Hakem Kurulu tarafından karara bağlanan toplu iş sözleşmesinin hükümlerine göre belirlenir. 25. Madde: - Kurumlar arası geçici görevlendirme: Kamu kurum veya kuruluşlarında istihdam edilen personel, kurumlarının muvafakatiyle bir yılı geçmemek üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarında geçici olarak görevlendirilebilir. - Görevlendirmenin mali ve sosyal hakları: Geçici görevlendirilen personel, mali ve sosyal hak ve yardımlarını kendi kurumlarından almaya devam eder ve bu süre boyunca kurumlarından aylıklı veya ücretsiz izinli sayılır.

    652 sayılı KHK ek 4 nedir?

    652 sayılı KHK'nın ek 4. maddesi, kamuya yararlı dernekler, kamu yararına çalışan vakıflar ve bu kuruluşlara ait taşınmaz malların 31 Aralık 2019 tarihine kadar işlem yapmak üzere çıkarılan yönetmelik hükümlerine tabi olmasını düzenler. Bu maddeye göre, bu kuruluşların taşınmaz mallarının kiraya verilmesi veya işgal edilmesine ilişkin hükümler belirlenmiş ve bu kuruluşların belirli bir tarihe kadar bu hükümlere uyum sağlamaları gerektiği düzenlenmiştir.

    Yaptırım yasası kimleri kapsıyor?

    Yaptırım yasaları, çeşitli durumlarda farklı grupları kapsayabilir: 1. Finansal Kuruluşlar: Kara para aklamayı önleme (AML) düzenlemelerine bağlı kalan bankalar ve para hizmetleri işletmeleri gibi finansal kuruluşlar yaptırımların farkında olmalıdır. 2. Bireyler ve İşletmeler: Yaptırımlar, belirli faaliyetleri kısıtlamak veya cezalandırmak amacıyla bireylere, işletmelere veya hükümetlere uygulanabilir. 3. Çocuklar: 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'na göre, onbeş yaşını doldurmamış çocuklar idari para cezası ile cezalandırılamaz. 4. Kamu Görevlileri: Görevle bağlantılı olarak sorulması halinde kamu görevlisine kimliği veya adresiyle ilgili bilgi vermekten kaçınan veya gerçeğe aykırı beyanda bulunan kişiler idari para cezası ile cezalandırılır.

    İrtiihavacılık nedir?

    İrtikap kelimesi, kötü iş yapma, kötülük yapma, yiyicilik, yalan söyleme, hile yapma anlamlarına gelir. İrtikap suçu ise, bir kamu görevlisinin, görevinin sağladığı nüfuzu kötüye kullanarak zorlama, hileli davranış veya ikna suretiyle kendisine veya bir başkasına yarar sağlaması olarak tanımlanır. Bu suç, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 250. maddesinde düzenlenmiştir.

    TCK madde 120 ve 121 nedir?

    TCK Madde 120 ve 121 şu şekildedir: Madde 120: Hukuka aykırı olarak bir kimsenin üstünü veya eşyasını arayan kamu görevlisine üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir. Madde 121: Kişinin belli bir hakkı kullanmak için yetkili kamu makamlarına verdiği dilekçenin hukuki bir neden olmaksızın kabul edilmemesi halinde, fail hakkında altı aya kadar hapis cezasına hükmolunur.

    7.258 sayılı kanun kapsamında idari yaptırım kararı nedir?

    7.258 sayılı kanun kapsamında idari yaptırım kararı, Türk Ceza Kanunu'nun 258. maddesi uyarınca, görevi nedeniyle kendisine verilen veya bilgi edindiği gizli kalması gereken belgeleri açıklayan, yayınlayan veya başkalarının bilgi edinmesini kolaylaştıran kamu görevlisi hakkında verilen cezadır. Bu kapsamda idari yaptırım kararında yer alması gereken hususlar şunlardır: - Hakkında idari yaptırım kararı verilen kişinin kimlik bilgileri; - Kabahat fiili; - Bu fiilin işlendiğini ispata yarayacak deliller; - Karar tarihi ve kararı veren kamu görevlilerinin kimlik bilgileri.

    Fedakarlığın denkleştirilmesi ne demek?

    Fedakarlığın denkleştirilmesi ilkesi, idarenin kamu yararı düşüncesi ile yaptığı faaliyetin nimetlerinden herkesin yararlanması, ancak sadece bazı kişi veya kişilerin külfetine katlanmak zorunda bırakılması durumunda, bu kişi veya kişilerin zararlarının idare tarafından tazmin edilmesini ifade eder. Bu ilke, özel çıkar sahiplerinin, kamu yararı sebebiyle yapılan faaliyetten dolayı özel çıkarlarında meydana gelen azalmaların denkleştirilmesini amaçlar.

    Devlet teorisi hangi hukuk dalına girer?

    Devlet teorisi, genel kamu hukuku veya kamu hukuku dalına girer.

    İdare hukukunun temel ilkeleri nelerdir?

    İdare hukukunun temel ilkeleri şunlardır: 1. Hukuk Devleti İlkesi: İdarenin tüm faaliyetlerinin hukuk kurallarına uygun olması ve yargı denetimine tabi olması. 2. Kamu Yararı İlkesi: İdari faaliyetlerde toplumun genel menfaatlerinin gözetilmesi. 3. Eşitlik İlkesi: İdarenin, bireylere eşit ve adil muamele etmesi ve ayrımcılığın önlenmesi. 4. Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik İlkesi: İdari işlemlerin şeffaf olması ve kamuoyunun bilgilendirilmesi. 5. Hizmetin Sürekliliği İlkesi: Kamu hizmetlerinin kesintisiz bir şekilde yürütülmesi.

    Kamulaştırma yetkisi kime aittir?

    Kamulaştırma yetkisi devlete ve diğer kamu tüzel kişilerine aittir.

    Rüşvete ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

    Rüşvete ilişkin yanlış ifade: 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu'na göre, hediyelerin bedellerini Maliye Bakanlığı tespit eder. Doğru ifade ise, hediyelerin bedellerini Kamu Görevlileri Etik Kurulu'nun tespit etmesidir.

    Kamu görevlisi iftiraya uğrarsa ne olur?

    Kamu görevlisi iftiraya uğradığında, iftira suçu işlenmiş olur ve bu durum aşağıdaki sonuçları doğurur: 1. Yasal Süreç: İftira, Türk Ceza Kanunu'nun 267. maddesi uyarınca suç teşkil eder ve bir yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. 2. Şikayet Gerekliliği: İftira suçu, şikâyete tabi değildir; savcılık, bilgi sahibi olursa soruşturma başlatır. 3. Tazminat Davası: İftiraya uğrayan kamu görevlisi, iftira atan kişiye karşı maddi ve manevi tazminat davası açabilir. 4. İdari Soruşturma: Merkezde kurumun en büyük amiri veya illerde valiler, iftira atan kişi hakkında kamu davası açılmasını Cumhuriyet Başsavcılığına ihbar eder.

    448 sayılı kanun nedir?

    4483 sayılı kanun, "Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun" olarak bilinir. Bu kanunun amacı, memurlar ve diğer kamu görevlilerinin görevleri sebebiyle işledikleri suçlardan dolayı yargılanabilmeleri için izin vermeye yetkili mercileri belirtmek ve izlenecek usulü düzenlemektir.