• Buradasın

    Memurlar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Memurlar öğle yemeği nasıl ücretsiz?

    Memurların öğle yemeğini ücretsiz alabilmesi için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: 1. Sağlık Bakanlığı 112 acil sağlık hizmetlerinde görev yapan personel, il sağlık müdürlüklerinin yemek servislerinden veya belirlenen yataklı tedavi kurumlarının yemek servislerinden ücret ödemeden yararlanır. 2. Yataklı tedavi kurumları ve yatılı sosyal hizmet kuruluşlarında görev yapan memurlar, hastalar ve sosyal hizmet alanlar için oluşturulmuş yemek servislerinden ücretsiz olarak faydalanır. Genel olarak, memurlara yiyecek yardımı yemek olarak verilir ve yemek bedelinin bir kısmı kurum bütçesinden karşılanırken, geri kalan kısım personelden tahsil edilir.

    36 yıl ek göstergede son durum nedir?

    3600 ek göstergede son durum şu şekildedir: Anayasa Mahkemesi Kararı: Anayasa Mahkemesi, "Genel İdare Hizmetleri Sınıfı" unvanlı devlet memurlarının 3600 ek göstergeden yararlanabilmesi için "15 Ocak 2023 tarihinden önce atanmış olma" şartı getiren kanun hükmünü iptal etti. Kapsam Genişlemesi: Yeni düzenleme ile 1. dereceye yükselmiş ancak önceki düzenlemeden faydalanamamış kamu personeli için 3600 ek gösterge hakkı tanınması bekleniyor. Torba Yasa Bekleniyor: 3600 ek gösterge, yeni bir torba yasa ile Meclis'e sunulması bekleniyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 1. dereceye yükselen memurlar için 3600 ek gösterge düzenlemesinin en kısa sürede hayata geçirileceğini belirtmiştir.

    657 memurlara kaç gün izin hakkı var?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi olan memurların yıllık izin hakları, hizmet sürelerine göre değişiklik gösterir: 1 yıldan 10 yıla kadar hizmeti olanlar: 20 gün yıllık izin hakkı. 10 yıldan fazla hizmeti olanlar: 30 gün yıllık izin hakkı. Zorunlu hallerde, izin sürelerine gidiş ve dönüş için en fazla 2 gün eklenebilir.

    İntibaki kimler için yapılır?

    İntibak iki farklı bağlamda yapılabilir: 1. Emekli İntibakı: Bu, emekli aylıklarının yükseltilmesi anlamına gelir ve 2008 yılında çıkarılan bir kanunla 8 Eylül 1999 tarihinden önce emekli olan kamu görevlileri için uygulanır. 2. Memur İntibakı: Devlet memurlarının göreve başladıktan sonra bir üst öğrenimi bitirmeleri durumunda yapılır.

    Görevini kötüye kullanan memur nereye şikayet edilir?

    Görevini kötüye kullanan bir memuru şikayet etmek için aşağıdaki yollar izlenebilir: 1. Cumhuriyet Başsavcılığına Dilekçe ile Başvuru: Şikayet, Cumhuriyet Başsavcılığına dilekçe verilerek yapılabilir. 2. CİMER Üzerinden Şikayet: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden de şikayet dilekçesi oluşturulabilir. 3. Bağlı Bulunduğu Kuruma Bildirim: Şikayet edilen kişi bir devlet memuru ise, çalıştığı kuruma doğrudan dilekçe verilerek hakkında idari soruşturma açılması talep edilebilir. 4. TBMM Dilekçe Komisyonu'na Başvuru: Bazı durumlarda, TBMM Dilekçe Komisyonu'na başvuru yapmak mümkündür. Bu süreçte bir avukattan hukuki destek almak, hakların korunması açısından faydalı olabilir.

    Hangi memur başka kuruma geçebilir?

    Hangi memurların başka bir kuruma geçebileceği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesi ile belirlenmiştir. Buna göre, aşağıdaki şartları sağlayan memurlar kurumlar arası geçiş yapabilirler: 1. Asaletinin tasdik edilmiş olması: Memur, aday memurluk sürecini tamamlamış ve en az 2 yıl çalışmış olmalıdır. 2. Dilekçe ile talepte bulunması: Memurun, geçmek istediği kuruma yazılı olarak başvurması gerekmektedir. 3. Kurumların muvafakati: Hem mevcut çalıştığı kurumdan hem de geçmek istediği kurumdan onay alınmalıdır. 4. Kademe denkliğinin sağlanması: Memurun, geçiş yapmak istediği kadronun kendi kazanılmış hak derecesinde olması gerekmektedir. 5. Diğer şartlar: Memurun, öğrenim durumunun yükselmeye uygun olması veya derece yükseltmesi gibi ek şartları da sağlaması gerekebilir. Ayrıca, sözleşmeli personellerin kurumlar arası geçiş yapabilmesi için kurumlarının iznine gerek yoktur, sadece KPSS başarısını göstermeleri yeterlidir.

    H Cetveli hangi memurlara uygulanır?

    H Cetveli, 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uyarınca, yurt içinde ve dışında görev yapan belirli memur gruplarına uygulanır. Bu memur grupları arasında: - Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı ve Cumhurbaşkanı Yardımcıları; - Anayasa Mahkemesi Başkanı, Bakanlar, Genelkurmay Başkanı, Milletvekilleri, Kuvvet Komutanları; - Ek göstergesi 8000 ve daha yüksek olan kadrolarda bulunan memurlar; - Diğer memur ve hizmetliler yer alır.

    Hizmetten dolayı güveni kötüye kullanan memur ne olur?

    Hizmetten dolayı güveni kötüye kullanan bir memur, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 125. maddesi uyarınca memuriyetine son verilir. Bu karar, genellikle disiplin kurullarının yaptığı soruşturma sonucunda alınır ve memurun savunma hakkı korunur.

    Memurlara ilave kademe hangi kanun teklifi?

    Memurlara ilave kademe hakkı tanıyan kanun teklifi, "Devlet Memurları Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi"dir.

    Gih ve ths farkı nedir?

    GİH (Genel İdare Hizmetleri) ve THS (Teknik Hizmetler) sınıfları, devlet memurlarının görev yaptığı hizmet sınıflarıdır. Temel farkları şunlardır: GİH sınıfı, yönetim, icra, büro gibi hizmetleri kapsar ve kanun kapsamında diğer 9 sınıfa girmeyen memurları içerir. THS sınıfı ise yüksek mühendis, mühendis, mimar, jeolog gibi teknik meslek mensuplarını kapsar ve teknik bilgi ve beceri gerektiren işlerde çalışırlar.

    Memur fazla mesai yönetmeliği nedir?

    Memur Fazla Mesai Yönetmeliği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 178. maddesinde düzenlenmiştir. Yönetmeliğin temel esasları şunlardır: - İzin Süresi: Memur tarafından yapılan her sekiz saatlik fazla mesaiye karşılık 1 günlük izin verilir. - Kayıt Altına Alma: Fazla çalışmalar, kurum amirleri tarafından düzenlenecek "Fazla Çalışma Cetveli" ile kayıt altına alınır ve memur ile amir tarafından imzalanarak özel dosyasında saklanır. - Üst Sınır: Fazla çalışma karşılığı izinlerin hak edilmesinde ve kullanılmasında herhangi bir üst sınır yoktur. - Amirin Takdir Hakkı: Fazla çalışma karşılığı kazanılan izinlerin kullanılma zamanı, amirin takdirine bağlıdır. - Devir Hakkı: Memurun yaptığı fazla mesailer karşılığı hak ettiği izinler, iznin kazanıldığı yıl içinde kullanılmalıdır, gelecek yıla devredilemez.

    Eş tayini için aynı ilde olmak şart mı?

    Eş tayini için aynı ilde olmak şart değildir. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, eş durumu tayini için kurumlar arasında gerekli koordinasyonun sağlanması ve memur olan diğer eşin de isteğinin bulunması yeterlidir. Ayrıca, Sağlık Bakanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre, eşi farklı kurumda çalışan memurlar için de eş tayini mümkündür; bu durumda her iki kurumun da öncelikli hizmet ihtiyacının bulunduğu yere tayin yapılır.

    YÖK çalışanları memur mu?

    YÖK çalışanları memur olarak kabul edilmez. YÖK kadroları, Yükseköğretim Kurulu'na bağlı personel kadroları olup, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi değildir.

    Cuhadarlar ne iş yapıyor?

    Çuhadarlar, Osmanlı İmparatorluğu'nda çeşitli görevlerde bulunan yüksek dereceli memurlardı. Başlıca görevleri şunlardı: 1. Padişahın Elbiselerine Bakmak: Çuhadar ağalar, padişahın yağmurluğunu, kürk, kaftan, ayakkabı ve çizmelerini korur ve bakımını yapardı. 2. Törenlerde Hizmet Etmek: Törenlerde atla padişahın ardından giderek yağmurluğunu taşır ve halka para dağıtırlardı. 3. Silahtara Vekillik Etmek: Çuhadar ağa, silahtarın yokluğunda bu göreve vekillik ederdi. 4. Dış Hizmetlere Çıkmak: Dış hizmete çıktıklarında beylerbeyi veya vezir olurlardı.

    4 B'li çalışanlar hangi kanuna tabi?

    4B'li çalışanlar, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na tabidir. Bu kanun kapsamında 4B sigortalıları, sağlık hizmetlerinden yararlanma, emeklilik hakkı, iş kazası ve meslek hastalığı sigortası, malullük sigortası ve yaşlılık sigortası gibi haklardan faydalanabilirler. Ayrıca, 4B'li çalışanlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında istihdam edilirler.

    657 disiplin amirini kim belirler?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre disiplin amirlerini belirleme yetkisi şu kurumlara aittir: Türkiye Büyük Millet Meclisi: Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı. Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanlığı: Cumhurbaşkanı. Adalet Bakanlığı: Adalet Bakanı. Hâkimler ve Savcılar Kurulu: Hâkimler ve Savcılar Kurulu Başkanı. Ayrıca, diğer disiplin amirleri; kamu idarelerinin kuruluş ve görev özelliklerine göre hazırlanan ve yürürlüğe konulan özel yönetmelikler ile tespit edilir. İl özel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlarında görevli memurların disiplin amirleri ise İçişleri Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından müştereken hazırlanan ve yürürlüğe konulan yönetmelikte gösterilir.

    4b sözleşmeli personel memur mu işçi mi?

    4/B sözleşmeli personel, memur statüsünde değildir; işçi statüsünde kabul edilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilen bu personel, yıllık sözleşmelerle çalışır ve kadrolu memurlardan farklı hak ve yükümlülüklere sahiptir.

    Memurlar iş bırakma eylemi yapabilir mi?

    Evet, memurlar iş bırakma eylemi yapabilirler, ancak bu eylemler belirli kurallara ve yasal düzenlemelere tabidir. İş bırakma eylemi, kamu görevlisinin üyesi olduğu sendikanın alacağı karar doğrultusunda ve belirttiği süre içerisinde, mali, özlük, sendikal veya her türlü konuda demokratik tepkisini dile getirmek adına görevine gitmemesi veya görevini belirli sürelerde icra etmemesi anlamına gelir. Yasal olarak, memurların grev hakkı bulunmamakta olup, iş bırakma eylemleri "sendikal faaliyet" olarak kabul edilir ve bu tür eylemler disiplin cezasını gerektirmez.

    Memurlar net'te kimler yorum yapabilir?

    Memurlar.net sitesinde tüm memurlar yorum yapabilir.

    Dışişleri Bakanlığı'nda kimler çalışıyor?

    Dışişleri Bakanlığı'nda çeşitli unvanlara sahip memurlar çalışmaktadır. Bunlar arasında: 1. Meslek Memurları: Türk dış politikasının oluşturulmasına katkı veren ve icrasında görev alan memurlardır. 2. Konsolosluk ve İhtisas Memurları: Konsolosluk, protokol, ekonomik ve kültürel işler, kançılarya idaresi, kamu diplomasisi gibi alanlarda görev yaparlar. 3. Dışişleri Uzmanları: Bakanlığın çalışmalarının gerektirdiği uzmanlık görevlerini yerine getirirler. Ayrıca, bakanlığın merkez ve yurt dışı teşkilatında çeşitli idari ve teknik personel de bulunmaktadır.