• Buradasın

    KamuHukuku

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kimler tüzel kişi olabilir?

    Tüzel kişi olabilmek için genellikle aşağıdaki oluşumlar dikkate alınır: 1. Kamu Hukuku Tüzel Kişileri: Devlet, belediyeler, üniversiteler gibi kamu yararına hizmet etmek için kurulan kuruluşlardır. 2. Özel Hukuk Tüzel Kişileri: Şahısların veya şirketlerin bir araya gelerek oluşturduğu özel amaçlı kuruluşlardır. Bu kategoriye giren bazı tüzel kişi türleri şunlardır: - Şirketler: Anonim şirket (A.Ş.), limited şirket (LTD. ŞTİ.), komandit şirket gibi ticari amaçla kurulan yapılar. - Kooperatifler: Belirli bir ekonomik amacı gerçekleştirmek için kurulan tüzel kişilikler. - Dernekler ve Vakıflar: Sosyal, kültürel veya hayır amaçlarıyla kurulan oluşumlar. Ayrıca, adi ortaklık kapsamına girmeyen herhangi bir şirket kurarak da tüzel kişi unvanı elde edilebilir.

    Milletler genel hukuku kaça ayrılır?

    Milletler genel hukuku, iki ana dala ayrılır: kamu hukuku ve özel hukuk.

    Muhakemat avukatı ne iş yapar?

    Muhakemat avukatı, genellikle kamu idarelerinin hukuki işlerini yürüten ve dava takibini yapan avukattır. Görevleri arasında: 1. Dava ve icra takibi: İdare aleyhine açılan davalarda idareyi temsil etmek, dava açmak ve icra takiplerini başlatmak. 2. Hukuki danışmanlık: İdareye hukuki konularda bilgi vermek ve çözüm önerileri sunmak. 3. Duruşmalara katılım: Mahkemede duruşmalara katılarak savunma yapmak veya iddiaları desteklemek. 4. Sözleşme ve belge hazırlığı: Sözleşmeler, dilekçeler ve ihtarnameler gibi hukuki belgeleri düzenlemek. Ayrıca, muhakemat avukatları, arabuluculuk yaparak uyuşmazlıkları mahkemeye taşımadan çözmeye de çalışabilirler.

    Kamu tüzel kişiliğinin özellikleri nelerdir?

    Kamu tüzel kişiliğinin özellikleri şunlardır: 1. Yasal Dayanak: Kamu tüzel kişilikleri, yasalarla kurulur ve bu yasal çerçeve içerisinde faaliyet gösterirler. 2. Kamu Yararına Hizmet: Faaliyetleri, toplumun ihtiyaçlarını karşılamak ve kamu yararını gözetmek üzerine kuruludur. 3. Kamu Görevlisi Çalıştırma: Genellikle kamu görevlisi istihdam ederler, bu çalışanlar kamu hizmetlerinin etkin bir şekilde sunulması için gerekli bilgiyi ve deneyimi sağlarlar. 4. Mali Otonomi: Kendi bütçelerini yaparak belirli bir mali bağımsızlıkla faaliyet gösterebilirler, ancak denetim ve düzenleme devletin elindedir. 5. Denetim ve Sorumluluk: Hem iç denetim mekanizmaları hem de dış denetim organları tarafından denetlenirler. 6. Kamu Gücü: Kamu tüzel kişileri, kamu gücü olarak nitelendirilen üstün yetkilere sahiptir.

    Kamu hukukunun dalları nelerdir?

    Kamu hukukunun dalları şunlardır: 1. Anayasa Hukuku: Devletin şeklini, yapısını, organlarını ve temel kurumları olan yasama, yargı ve yürütme organlarının görev ve yetkilerini düzenler. 2. İdare Hukuku: Devlet idaresinin örgütünü ve işleyişini, kamu kurumlarının yönetimini ve kişiler ile kamu kurumları arasındaki anlaşmazlıkların çözümlenmesini düzenler. 3. Ceza Hukuku: Toplumun can ve mal güvenliğini sağlamaya yönelik olup, suç sayılan davranışları ve bu davranışların cezalarını belirler. 4. Vergi Hukuku: Devletin vatandaşlarla olan vergi ilişkisini düzenleyen hukuk kurallarından oluşur. 5. Mali Hukuk: Devletin mali kaynaklarının yönetimi, vergilendirme ve bütçe gibi ekonomik işlemleri kapsar. 6. Yargılama Hukuku: Yargı yetkisini kullanan organların yetkilerini nasıl kullanacaklarını belirleyen hukuk dalıdır. 7. Devletler Hukuku: Bir devlet ile başka bir devlet veya devletler arasındaki ilişkileri düzenler.

    Hukuğun alt dalları nelerdir?

    Hukukun alt dalları genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: özel hukuk ve kamu hukuku. Özel hukukun alt dalları: 1. Borçlar Hukuku: Borç ilişkilerini ve sözleşmelerden doğan hak ve yükümlülükleri düzenler. 2. Medeni Hukuk: Aile, miras, eşya gibi bireyler arasındaki özel hukuki ilişkileri düzenler. 3. Ticaret Hukuku: Ticari işletmeler arasındaki ilişkileri ve şirketleri düzenler. 4. Devletler Özel Hukuku: Devletler arasındaki özel hukuk ilişkilerini düzenler. 5. Medeni Usul Hukuku: Mahkemelerin işleyişini ve hukuki süreçleri düzenler. 6. İcra ve İflas Hukuku: Alacakların tahsili ve iflas süreçlerini düzenler. Kamu hukukunun alt dalları: 1. Anayasa Hukuku: Devletin temel yapısını, organlarını ve bireylerin temel hak ve özgürlüklerini düzenler. 2. İdare Hukuku: Devletin idari işlemlerini ve idari yargı sistemini düzenler. 3. Ceza Hukuku: Suç ve ceza kavramlarını, suçların cezalandırılmasını düzenler. 4. Vergi Hukuku: Devletin vergi toplama yetkisini ve vergilerin düzenlenmesini sağlar. 5. Mali Hukuk: Kamu maliyesi ve mali yönetimi düzenler. 6. Yargı Hukuku: Yargı organlarının işleyişini ve yargı süreçlerini düzenler.

    Yeni yapılandırma yasası neleri kapsıyor?

    Yeni yapılandırma yasası, geniş bir borç yelpazesini kapsamaktadır. Bu kapsamda yer alabilecek bazı unsurlar şunlardır: Vergi borçları: Gelir vergisi, KDV, MTV ve diğer vergi türleri. SGK prim borçları: İşveren ve çalışan primleri. BAĞ-KUR borçları: Prim borçları ve ihya talepleri. GSS borçları: Genel Sağlık Sigortası prim ödemeleri. KYK kredi borçları. Trafik cezaları, idari para cezaları ve diğer kamu alacakları. Ayrıca, matrah artırımı ve esnek ödeme seçenekleri de yeni yapılandırma yasasının önemli unsurları arasında yer almaktadır.

    Hacettepe Üniversitesi Kamu Hukuku Doktora Kaç Yıl?

    Hacettepe Üniversitesi'nde kamu hukuku doktora programı 4 yıl sürmektedir.

    375 sayılı KHK 3292 ve 3269 Sayılı Kanun Kapsamında İstihdam Edilenler Ne Demek?

    375 sayılı KHK'nın 3292 ve 3269 sayılı kanunlar kapsamında istihdam edilenler ifadesi, Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu ve Uzman Erbaş Kanunu'na tabi personeli ifade eder. Bu kanunlar kapsamında yer alan personel, Milli Savunma Bakanı'nın onayı ile kamu görevinden çıkarılabilir.

    Kamu yararının sınırları nelerdir?

    Kamu yararının sınırları, yargı kararları ve doktrinler aracılığıyla belirlenmiş bazı genel kriterlerle belirlenir: 1. Genel Fayda: İşlemin toplumun geniş bir kesimine fayda sağlaması gerekmektedir. 2. Sosyal Düzenin Korunması: İşlemin toplumun huzurunu, güvenliğini ve düzenini koruması gerekmektedir. 3. Adalet İlkesi: İşlemin adil ve eşitlikçi olması gerekmektedir. 4. Orantılılık İlkesi: İşlemin amacına ulaşmak için kullanılan yöntemin, sınırlanan hak ve özgürlüklere oranla makul olması gerekmektedir. 5. Kanunilik İlkesi: İşlemin kanunlara uygun olması gerekmektedir. Ayrıca, Anayasa'nın 46. maddesi uyarınca, kamulaştırma gibi işlemler de kamu yararı amacıyla yapılabilir ve bu amaçla mülkiyet hakkına sınırlamalar getirilebilir.

    Sayıştay ilamlarının infazı nasıl yapılır?

    Sayıştay ilamlarının infazı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. İlamın Kesinleşmesi: İlamlar, ya 60 günlük süre içinde temyiz edilmeyerek kesinleşir ya da Temyiz Kurulu tarafından karara bağlanarak kesinlik kazanır. 2. Tebliğ: Kesinleşen ilamlar, sorumlulara, ilgili kamu idarelerine, Maliye Bakanlığına ve ilgili muhasebe birimine tebliğ edilir. 3. Tahsilat: İlam hükümlerinin yerine getirilmesinden, ilamların gönderildiği kamu idarelerinin üst yöneticileri sorumludur. 4. Diğer Tahsilat Yöntemleri: Kamu zararının rızaen veya sulh yoluyla ödenmesi ya da 818 sayılı Borçlar Kanunu hükümlerine göre takas yapılması da mümkündür. 5. Muhasebeleştirme: İlamlarla bildirilen kamu zararından doğan alacaklar, idarelere ulaştığı tarihten itibaren 5 gün içerisinde muhasebe kayıtlarına alınır.

    Gerçekleştirme görevlisinin mali sorumluluğu var mı?

    Evet, gerçekleştirme görevlisinin mali sorumluluğu vardır. 5018 sayılı Kamu Mali Kontrol Kanununa göre, gerçekleştirme görevlileri, yaptıkları veya yapmaları gereken iş ve işlemlerden dolayı doğrudan sorumludurlar. Gerçekleştirme görevlileri, dış denetim yapan Sayıştay’a karşı da sınırlı mali sorumluluğa sahiptir.

    Kamu hukuku tezsiz Yüksek Lisans ne işe yarar?

    Kamu hukuku tezsiz yüksek lisans programı, öğrencilere kamu hukuku alanında derinlemesine bilgi ve beceri kazandırarak, aşağıdaki faydaları sağlar: 1. Akademik Kariyer: Mezun olanlar, akademik kariyerlerinde ilerleme fırsatı elde ederler. 2. Hukuk Uygulamaları: Hukuk uygulamaları ve hukuk politikalarının geliştirilmesine yönelik katkılar sunarlar. 3. Mesleki Gelişim: Hukuk sisteminin etkin bir şekilde işlemesine katkı sağlayacak, analitik düşünme ve uygulama yetenekleri gelişmiş hukukçular olarak yetişirler. 4. Güncel Konular: Yapay zeka, iklim değişikliği ve dijitalleşme gibi güncel hukuki konularda eğitim alarak, geleceğin hukuki zorluklarına hazırlıklı olurlar. Bu program, kamu kurumlarında ve özel sektörde çeşitli pozisyonlarda görev alabilecek niteliklere sahip hukukçular yetiştirir.

    İstimlak ve istimval farkı nedir?

    İstimlak ve istimval arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Konu: İstimlak, taşınmaz malların mülkiyetini kamuya geçirmeyi ifade ederken, istimval taşınır malların mülkiyeti veya kullanma hakkını elde etmeyi kapsar. 2. Olağanüstü Hal: İstimval, sadece olağanüstü hallerde başvurulan bir yol iken, istimlak her zaman yapılabilir. 3. Kullanım Amacı: İstimval, genellikle ordunun ihtiyaçları veya bazı fevkalade durumlar için geçici kullanım hakkı sağlar.

    K.H. kamu hukuku mu?

    K.H. kısaltması, "Kamu Hukuku" anlamına gelir.

    Güvenlik soruşturması olumsuz çıkarsa ne olur?

    Güvenlik soruşturması olumsuz çıktığında ilgili kişi, kamu kurumlarında çalışmak için uygun bulunmaz ve adaylığı sona erdirilir. Bu durumda yapılabilecekler: 1. İdareye itiraz: Olumsuz sonuca karşı 30 gün içinde ilgili idareye itiraz edilebilir. 2. İdare mahkemesinde dava: Eğer idare itiraz başvurusunu reddederse veya 30 gün boyunca cevap vermezse, 60 gün içinde idare mahkemesinde yürütmeyi durdurma davası açılabilir.

    İdare hukuku test soruları nelerdir?

    İdare hukuku test soruları genellikle aşağıdaki konuları kapsar: 1. Kamu düzeninin ögeleri: Dirlik ve esenlik, genel güvenlik, genel sağlık, genel ahlak. 2. İdare hukukunun temel amacı: Kamu kararı. 3. İdarenin faaliyetleri: Millî güvenliği koruma, kolluk faaliyetleri, planlama faaliyetleri, kamu hizmetlerinin yürütülmesi. 4. İdari sözleşme usulleri: Kapalı teklif, açık artırma veya eksiltme, pazarlık, yarışma. 5. Kamulaştırma: 1982 Anayasası'na göre kamulaştırma bedeli hangi durumlarda taksitle ödenebilir ve taksit süresi en çok kaç yıl olabilir. 6. Yerinden yönetim: Faydaları ve sakıncaları. 7. Hiyerarşi ve idari vesayet: İdare içindeki denetim mekanizmaları. 8. Mahalli idareler: Gelir kaynakları, organların seçimi ve görevleri. Bu sorular, ÖSYM tarzında çoktan seçmeli ve 5 şıklı olarak hazırlanmaktadır.

    Tevdi formu nasıl hazırlanır?

    Tevdi formu hazırlamak için aşağıdaki bilgiler dikkate alınmalıdır: 1. Başlık: Tevdi raporunun başlangıç bölümüne, görev emrinin türü ve tarih-sayısı yazılmalıdır. 2. Muhbir ve Müşteki: Varsa ihbar eden veya şikayetçinin açık kimliği yazılmalıdır, yoksa "Kamu Hukuku" ifadesi kullanılmalıdır. 3. İddia Konusu: Kamu hukuku veya gelen iddia yazılmalıdır. 4. Olay Yeri ve Tarihi: İncelenmesi gereken konunun gerçekleştiği yer ve tarih belirtilmelidir. 5. Tahlil ve Sonuç: Elde edilen bilgi ve belgelere göre, inceleme yapılması gereken konular ve muhtemel sonuçlar gerekçeleriyle birlikte yazılmalıdır. Tevdi formu, elektronik ortamda EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden oluşturulmalı ve imzalanmalıdır.

    657 92 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 92. maddesi, memurluktan kendi isteğiyle çekilenlerin veya bu kanun hükümlerine göre çekilmiş sayılanların tekrar memurluğa dönmelerini düzenler. Bu maddeye göre: - İki defadan fazla olmamak üzere, ayrıldıkları sınıfta boş kadro bulunması ve sınıfın niteliklerini taşımaları şartıyla, memurlar ayrıldıkları aylık derecesine eşit bir derecenin aynı kademesine veya diğer bir sınıfta eşit derecedeki kadrolara atanabilirler. - 657 sayılı kanuna tabi olmayan personelden kendi istekleri ile görevinden çekilmiş olanlar, boş kadro bulunması ve gireceği sınıfın niteliklerini taşımak kaydıyla bu kanuna tabi kurumlardaki memuriyetlere atanabilirler. - Yasama görevinde veya bakan olarak geçirilen her yıl, bir kademe ilerlemesi ve her iki yıl bir derece yükselmesine esas olacak şekilde değerlendirilir.

    Kamu ve özel hukuk tüzel kişilerinin ayrıcalıkları ve yükümlülükleri nelerdir?

    Kamu ve özel hukuk tüzel kişilerinin ayrıcalıkları ve yükümlülükleri şu şekilde özetlenebilir: Kamu Hukuku Tüzel Kişilerinin Ayrıcalıkları ve Yükümlülükleri: 1. Ayrıcalıklar: Kamu hizmeti görürler ve devletin kaynaklarından yararlanırlar. 2. Yükümlülükler: Vatandaşların hak ve özgürlüklerini korumakla yükümlüdürler. Özel Hukuk Tüzel Kişilerinin Ayrıcalıkları ve Yükümlülükleri: 1. Ayrıcalıklar: Ticari faaliyetlerde bulunurlar ve özel kişilerin kaynaklarından yararlanırlar. 2. Yükümlülükler: Kar amacı güderler ve hissedarlarına karşı sorumludurlar.