• Buradasın

    KamuHukuku

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4483 soruşturma izni nasıl alınır?

    4483 sayılı "Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun" kapsamında soruşturma izni almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İhbar veya Şikayet: Cumhuriyet başsavcıları, memurlar ve diğer kamu görevlilerinin bu kanun kapsamına giren suçlarına ilişkin ihbar veya şikayet aldıklarında, ivedilikle toplanması gerekli ve kaybolma ihtimali bulunan delilleri tespit eder, ancak başka bir işlem yapmaz. 2. Yetkili Mercie İletme: İhbar veya şikayet, izin vermeye yetkili mercie iletilir. 3. Ön İnceleme: Yetkili merci veya görevlendirdiği kişiler tarafından ön inceleme yapılır. 4. Rapor ve Karar: Ön inceleme raporu, yetkili merci tarafından değerlendirilir ve soruşturma izni verilip verilmemesine karar verilir. 5. İtiraz: Karara karşı itiraz yolu açıktır ve itiraz süresi 10 gündür. Soruşturma izni, şikayet, ihbar veya iddia konusu olaylar ile bunlara bağlı olarak ileride soruşturma sırasında ortaya çıkabilecek konuları kapsar.

    Yeni yapılandırma yasası neleri kapsıyor?

    2025 yılı için yürürlüğe giren yeni yapılandırma yasası, kredi kartı ve ihtiyaç kredisi borçlarını kapsamaktadır. Bu yasa ile: Borç yapılandırma süresi 48 ay ile sınırlandırılmıştır. Gecikme şartı kaldırılmıştır: İhtiyaç kredilerinde 30 gün gecikme koşulu aranmayacak, her türlü gecikmiş borç yapılandırma kapsamına girebilecektir. Daha önce yapılandırılmış krediler tekrar yapılandırılabilecektir. Başvuru süresi, karar tarihinden itibaren 3 ay ile sınırlıdır. Yapılandırma başvuruları, bankalar üzerinden gerçekleştirilecektir.

    Kimler tüzel kişi olabilir?

    Tüzel kişi statüsüne sahip olabilecek oluşumlar şunlardır: Kamu hukuku tüzel kişileri: Devlet ve bakanlıklar; Belediyeler ve il özel idareleri; Devlet üniversiteleri; YÖK, TÜBİTAK gibi kamu kurumları; Sosyal Güvenlik Kurumu, Türkiye İş Kurumu gibi kuruluşlar. Özel hukuk tüzel kişileri: Şirketler (anonim şirket, limited şirket, komandit şirket gibi); Kooperatifler; Dernekler ve vakıflar; Sendikalar ve siyasi partiler; Ticaret odası ve ekonomik birlikler. Türk vatandaşları yanında, belirli koşullarda yabancı gerçek ve tüzel kişiler de Türkiye'de tüzel kişi kurabilir. Adi şirketler ise tüzel kişi değildir; iki veya daha fazla kişinin basit ortaklık anlaşmasıyla oluşturdukları yapılardır ve tüzel kişilik kazanmazlar.

    Milletler genel hukuku kaça ayrılır?

    Milletler genel hukuku, dört ana hukuk sistemine ayrılır: 1. Kıta Avrupası Hukuk Sistemi. 2. Anglo-Sakson (Common Law) Hukuk Sistemi. 3. Dinsel Hukuk Sistemi (İslam Hukuku Sistemi). 4. Sosyalist Hukuk Sistemi. Ayrıca, her ülkenin hukuk sistemi kendi tarihi ve özelliklerine göre şekillenerek özgün farklılıklar içerebilir.

    Muhakemat avukatı ne iş yapar?

    Muhakemat avukatının temel görevleri, 659 sayılı KHK'nın 4. maddesinde belirtilmiştir: Muhakemat Hizmetleri Kapsamında: İdarenin taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer hukuki uyuşmazlıklarda idareyi temsil eder. Hukuk Danışmanlığı Kapsamında: İdare ile üçüncü kişiler arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve idare birimlerince sorulacak diğer hukuki işleri inceleyip hukuki mütalaasını bildirir. Ayrıca, muhakemat avukatları, mevzuat taslakları hakkında görüş verme, uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümlenmesine ilişkin işlerde mütalaa sunma gibi görevlere de sahiptir.

    Kamu tüzel kişiliğinin özellikleri nelerdir?

    Kamu tüzel kişiliğinin bazı özellikleri: Kanunla kurulma ve son verme. Kamu yararı amacı. Kamu gücü ayrıcalıkları. Mal ve hizmet topluluğu. Tek taraflı işlem yapabilme. İcrai karar alma. Denetim. Kamu malı ve kamu geliri. Kamu görevlisi personel. Sözleşme yapma özgürlüğü.

    Kamu hukukunun dalları nelerdir?

    Kamu hukukunun bazı dalları: Anayasa hukuku. İdare hukuku. Ceza hukuku. Vergi hukuku. Ceza muhakemesi hukuku. İcra-iflas hukuku. Devletler genel hukuku (milletlerarası hukuk).

    Hukuğun alt dalları nelerdir?

    Hukukun bazı alt dalları: Kamu Hukuku: Anayasa hukuku, idare hukuku, ceza hukuku, vergi hukuku, ceza muhakemesi hukuku. Özel Hukuk: Medeni hukuk (kişiler hukuku, aile hukuku, miras hukuku, eşya hukuku, borçlar hukuku), ticaret hukuku, devletler özel hukuku, iş ve sosyal güvenlik hukuku, medeni usul hukuku, icra ve iflas hukuku. Karma Hukuk: İş hukuku ve bankacılık hukuku (hem kamu hem de özel hukukun kapsamına girerler). Diğer Alt Dallar: Çevre hukuku, deniz hukuku, hava hukuku, fikri mülkiyet hukuku.

    Hacettepe Üniversitesi Kamu Hukuku Doktora Kaç Yıl?

    Hacettepe Üniversitesi Kamu Hukuku Doktora Programı, genellikle 4 yıl sürecek şekilde yapılandırılmıştır. Bu program, ders aşaması ve tez aşamasından oluşmaktadır.

    Kamu yararının sınırları nelerdir?

    Kamu yararının sınırları şu şekilde belirlenebilir: Genel fayda: İşlem, toplumun geniş bir kesimine fayda sağlamalıdır. Sosyal düzenin korunması: İşlem, toplumun huzurunu, güvenliğini ve düzenini korumalıdır. Adalet ilkesi: İşlem, adil ve eşitlikçi olmalıdır. Orantılılık ilkesi: İşlemin amacına ulaşmak için kullanılan yöntem, sınırlanan hak ve özgürlüklere oranla makul olmalıdır. Kanunilik ilkesi: İşlem, kanunlara uygun olmalıdır. Kamu yararı kavramı, soyut, dinamik ve toplumun ihtiyaçlarına göre değişebilen bir kavramdır.

    375 sayılı KHK 3292 ve 3269 Sayılı Kanun Kapsamında İstihdam Edilenler Ne Demek?

    375 sayılı KHK 3292 ve 3269 Sayılı Kanun Kapsamında İstihdam Edilenler ifadesi, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) kapsamında, 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu'na tabi personelden Türk Silahlı Kuvvetleri'nde istihdam edilenler anlamına gelir. Bu personel, Milli Savunma Bakanının onayı ile kamu görevinden çıkarılır.

    Gerçekleştirme görevlisinin mali sorumluluğu var mı?

    Evet, gerçekleştirme görevlisinin mali sorumluluğu vardır. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesine göre gerçekleştirme görevlileri, harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürütürler. Ayrıca, mevzuata aykırı karar, işlem veya eylem sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunması ve bu durum ile mevzuata aykırı karar, işlem veya eylem arasında bir illiyet bağının olması halinde, gerçekleştirme görevlisi oluşan kamu zararından sorumlu olabilir.

    Sayıştay ilamlarının infazı nasıl yapılır?

    Sayıştay ilamlarının infazı şu şekilde yapılır: 1. Kesinleşme: İlamların infazı için öncelikle kesinleşmesi gerekir. 2. Tebliğ: Kesinleşen ilamlar, sorumlulara, ilgili kamu idarelerine, Maliye Bakanlığına ve ilgili muhasebe birimine tebliğ edilir. 3. Yerine Getirme: İlam hükümlerinin uygulanmasından, ilamların gönderildiği kamu idarelerinin üst yöneticileri sorumludur. 4. Muhasebeleştirme: Kamu zararından doğan alacaklar, ilamların idarelere ulaştığı tarihten itibaren 5 gün içinde muhasebe kayıtlarına alınır. Sayıştay ilamlarının infazı, 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine göre gerçekleştirilir.

    Kamu hukuku tezsiz Yüksek Lisans ne işe yarar?

    Kamu hukuku tezsiz yüksek lisans programının bazı faydaları: Uzmanlaşma: Anayasa hukuku, idare hukuku, ceza hukuku gibi temel alanlarda ve spor hukuku, göç ve mülteci hukuku gibi özellikli alanlarda uzmanlaşma imkanı sunar. İstihdam: Mezunlar, akademisyen, avukat, hakim, savcı gibi çeşitli mesleklerde istihdam edilebilir. Güncel konular: Yapay zeka, iklim değişikliği ve dijitalleşme gibi güncel hukuki konulara odaklanarak, öğrencilerin geleceğe yönelik hukuki zorluklara hazırlıklı olmalarını sağlar. Akademik ve mesleki gelişim: Analitik düşünme ve uygulama yetenekleri geliştirerek, akademik ve mesleki alanda yetkin hukukçular yetiştirir. Esnek eğitim: Yoğun çalışma hayatı olan ve farklı şehirlerde bulunan kişiler için uzaktan eğitim imkanı sunar.

    K.H. kamu hukuku mu?

    Evet, K.H. (Kamu Hukuku) kamu davalarını ifade eder. Herhangi bir suç hakkında, şikayetçisi olsun ya da olmasın, açılacak ceza davasının hukuksal niteliği kamu davasıdır.

    İstimlak ve istimval farkı nedir?

    İstimlak ve istimval arasındaki temel farklar şunlardır: İstimval, devletin olağanüstü hallerde başvurduğu bir mal edinme yoludur. İstimlak, kamulaştırma anlamına gelir ve taşınmaz malların mülkiyetinin idareye geçmesini ifade eder. İstimval, istisnai bir usul olup sadece olağanüstü zamanlarda yapılırken, istimlak her zaman gerçekleştirilebilir.

    Tevdi formu nasıl hazırlanır?

    "Tevdi formu" ifadesinin hangi bağlamda kullanıldığına bağlı olarak farklı hazırlama yöntemleri olabilir. Tevdi raporu: Ön inceleme sırasında suç konusunun 4483 sayılı Kanun kapsamında olmadığı anlaşıldığında, ön inceleme yapmakla görevlendirilenler tarafından hazırlanır. Tevdi listesi: Bu terim, "Tebligat Zarfı ve Posta Tevdi Listesi Hazırlama" başlıklı YouTube videosunda geçmektedir. Tevdi mahalli tayini dilekçesi: Borçlar hukuku kapsamında, borçlu, alacaklıya olan borcunu teslim etmekte zorlandığında mahkemeye başvurarak bu yöntemin belirlenmesini talep edebilir. Daha fazla bilgi veya farklı bir bağlam için lütfen daha spesifik bir soru sorun.

    İdare hukuku test soruları nelerdir?

    İdare hukuku test sorularına aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: aof.sorular.net sitesinde idare hukuku dersi için çıkmış sorular, denemeler ve özetler bulunmaktadır. hukukdershanesi.com sitesinde "İdare Hukuku Test-1" başlıklı bir test yer almaktadır. aofsoru.com sitesinde "İdare Hukukuna Giriş" dersi için çıkmış sınav soruları mevcuttur. hukuktestleri.com sitesinde "İdare Hukuku Test-1" başlıklı bir test bulunmaktadır. lolonolo.com sitesinde 2024-2025 yılı idare hukuku final soruları yer almaktadır.

    Güvenlik soruşturması olumsuz çıkarsa ne olur?

    Güvenlik soruşturmasının olumsuz çıkması durumunda kişi, öncelikle ilgili idareye 15 gün içerisinde yazılı itirazda bulunabilir. İtirazın reddedilmesi halinde, kişi 60 gün içerisinde idare mahkemesinde iptal davası açabilir. Olası itiraz gerekçeleri arasında hatalı kimlik tespiti, güncellenmemiş kayıtlar, siyasi sebepler, usulsüzlük gibi durumlar yer alabilir. Dava sürecinde, somut deliller sunmak önemlidir; aksi takdirde dava olumsuz sonuçlanabilir. Dava sonucu, güvenlik soruşturmasının hukuka uygun olup olmadığına dair nihai kararı mahkeme verir. İdare mahkemesinden davacının aleyhine bir red kararı çıkması durumunda, 30 gün içerisinde yetkili Bölge İdare Mahkemesine istinaf başvurusu yapılabilir. Dava süresince, yürütmenin durdurulması talep edilebilir; ancak bu, mahkemenin takdirine bağlıdır. Önemli not: İdari yargıda süreler iyi gözetilmelidir; aksi takdirde dava süre aşımı nedeniyle reddedilebilir.

    Nüfuz ticareti suçu nedir?

    Nüfuz ticareti suçu, Türk Ceza Kanunu'nun 255. maddesinde "Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar" bölümünde düzenlenmiştir. Bu suç, kendisi kamu görevlisi olmayan bir kişinin, kamu görevlileri üzerinde nüfuz sahibi olduğunu iddia ederek, haksız bir işi gerçekleştireceği vaadiyle kendisine veya bir başkasına menfaat sağlamaya çalışmasıyla meydana gelir. Suçun unsurları: Fail ile haksız işi gördürecek kişi arasında nüfuz ticareti anlaşması yapılması. Bu anlaşmanın doğrudan veya aracılar vasıtasıyla gerçekleştirilebilmesi. Menfaat temini konusunda anlaşmaya varılması. Suçun cezası: Menfaat temin eden kişi, iki yıldan beş yıla kadar hapis ve beş bin güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır. Menfaat sağlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Nüfuz ticareti suçu, şikayete tabi değildir, re’sen soruşturulup kovuşturulur ve uzlaştırma hükümleri kapsamında değildir.