İkili sosyal güvenlik sözleşmesi olmayan ülkelerde, Türk işverenler tarafından çalıştırılan Türk işçilerinin SGK işlemleri şu şekilde yapılır: 1. İşyeri Tescili: İşverenin, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulu ve tescilli bir işyeri olmalıdır. 2. Sigorta Bildirimi: Sigortalılar, Türkiye İş Kurumu tarafından onaylanan "Yurt Dışı Hizmet Akdi"nde belirtilen aylık ücret üzerinden SGK'ya bildirilir. 3. Sigorta Kolları: Bu işçiler, sadece kısa vadeli sigorta kolları (iş kazası, meslek hastalığı, hastalık ve analık) ile genel sağlık sigortası hükümlerine tabidir. 4. Belge Temini: İşyeri bildirgesine, işin alındığını belgeleyen sözleşme örneği ile ilgili ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilciliği yazısı veya Ticaret Bakanlığınca düzenlenecek belge eklenir.