Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vizite kağıdı, sigortalı bir çalışanın hastalanması durumunda sağlık kuruluşlarından hizmet alabilmesi için işveren tarafından düzenlenen bir belgedir 1.
Vizite kağıdının bazı kullanım amaçları:
- İş göremezlik ödeneği: Çalışanlar, iş kazası, hastalık veya analık gibi durumlarda geçici iş göremezlik ödeneği alabilirler 14. Bu ödenek, çalışanın raporlu olduğu sürelerde verilir 14.
- SGK sistemine bildirim: Çalışanın rapor aldığı günler, işvereni tarafından SGK'ya bildirilir 235. Bu bildirim, sigorta primlerinin düzenli ödenmesini sağlar 35.
Vizite kağıdı olmadan çalışanlar, Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan sağlık hizmeti alamazlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: