Oto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araçlarda sadece belirli viteslerde yaşanan sorunların nedenlerini anlatıyor.. Video, araçlarda sadece üçüncü ve dördüncü viteslerde yaşanan ses ve geçiş sorunlarının sebebini açıklıyor. Yeni nesil araçlarda vites dişlilerin yanına eklenen senkromeçlerin aşınması durumunda bu sorunlar yaşanıyor. Sunucu, senkromeçlerin aşınmasının aşamalarını (vitese zor geçme, vitese geçmeme, viteste takılı kalma, viteste giderken boşa atma) ve bu sorunların çözümünün şanzıman indirilmesi ve aşınmış senkromeçlerin değiştirilmesiyle yapılacağını anlatıyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin 2018 model Honda Civic CVT şanzımanlı aracın dağılmış zincir sorununu incelediği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, dağılmış CVT şanzıman zincirinin nasıl bozulduğu, şanzımanın iç yapısı ve sorunun nedenleri detaylı olarak gösterilmektedir. Tamirci, şanzımanın doğru kullanım şekli hakkında tavsiyelerde bulunarak, aşırı yük altında kalkma, aşırı dik yokuşlarda sürüş ve şanzıman yağı seviyesinin doğru tutulması gibi önemli noktaları vurgulamaktadır. Ayrıca, şanzımanın iç yapısı ve zincirin nasıl çalıştığı görsel olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisi ve yardımcısı tarafından sunulan Volkswagen Golf 7.5 model aracın DSG şanzıman değişimi ve bakımını adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, aracın sökülme aşamalarından başlayarak DSG kavrama ve volant değişimi, mekatronik bakım, motor yağ değişimi ve hava filtresi değişimi gibi tüm süreçleri detaylı şekilde göstermektedir. Tamirci, paslanmış ve ses yapan parçaların değiştirilmesi, yeni parçaların takılması ve ayarlanması tekniklerini anlatırken, DSG şanzımanının çalışma prensibini ve K1-K2 kavramalarının önemini de açıklamaktadır.. Videoda ayrıca pul kalınlıkları, çatal ayarları, tolerans değerleri ve Golf araçlarında sık karşılaşılan kulak kopukluğu sorunu gibi teknik detaylar da ele alınmaktadır. Tamir süreci sonunda araç test sürüşüne çıkarılarak DSG konforunun sağlandığı gösterilmektedir.
C180'de 1.6 kompresör, 1.8 CGI ve 1.6 CGI 7 ileri şanzıman seçenekleri mevcut. C200'de 1.8 CGI ve 2.0 dizel motor seçenekleri bulunuyor. Şanzıman yağı 50 bin km'de bir değiştirilmeli
Vites geçişlerinde savrulma ve vurdurma hissi arıza göstergesidir. Vites değişimlerinde gecikme ve titreme görülür. Anormal sesler ve düzensiz vites geçişleri oluşur. Vitesin kendiliğinden değişmesi veya tıkanması arıza işaretidir
Bu video, bir otomobil tamircisi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Videoda Hüseyin usta, Opel Astra J 1.6 136 beygir otomatik şanzımanlı bir aracın şanzıman yağı değişimini göstermektedir.. Videoda şanzıman yağı değişiminin adım adım nasıl yapılacağı anlatılmaktadır. Önce tapa açılarak eski yağ boşaltılır, ardından yeni yağ (Monitör marka) eklenir. Değişim sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar (sahte yağlardan korunma, doğru yağ miktarı) ve adaptasyon yapılması gerektiği durumlar açıklanmaktadır. Video, Şerif amca adlı bir müşterinin Hüseyin ustanın hizmetlerinden memnun olduğunu belirtmesiyle sona ermektedir.
Vectra'daki Astra H'taki Ecotec motor kullanılıyor. Benzinli versiyonlarda 10 lt/100km'ye kadar yakıt tüketimi mümkün. LPG'li versiyonlarda supap sorunları yaşanabiliyor
Bu video, bir araç sahibinin Opel Astra K 1.4 Turbo 150 beygir manuel şanzımanlı aracının şanzıman yağını nasıl değiştirdiğini gösteren bir eğitim içeriğidir. Araç sahibi, 80.000 km'de satın aldığı aracın 93.000 km'de şanzıman yağını değiştirmeyi tercih etmiştir.. Videoda şanzıman yağı değişiminin önemi, doğru yağ miktarı ve değişim süreci adım adım gösterilmektedir. Önce şanzıman yağı değişiminin neden önemli olduğu ve servislerin 60.000 km'de veya 4 yılda bir değişmesi gerektiğini belirttiği açıklanır. Ardından gerekli malzemeler (kırmızı şanzıman yağı, yağ alma kabı, hun, hortum) tanıtılıp, aracın kaldırılması, sol ön tekerinin sökülmesi, eski yağın boşaltılması ve yeni yağın doldurulması süreci detaylı olarak gösterilir. Video, eski ve yeni yağ arasındaki farkların karşılaştırılmasıyla sonlanır.
Bu video, bir otomobil uzmanının profesyonel bir çekim formatında şanzıman yağları hakkında bilgilendirme yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı, Aydın Nazilli ilçesinden otobüs şoförü Osman Lebeloğlu'nun isteği üzerine bu videoyu hazırladığını belirtiyor.. Video, otomatik şanzımanlarda yağ değişiminin önemini vurguluyor. Konuşmacı, otomatik şanzımanlarda 50-60 bin kilometre arasında yağ değişiminin mutlaka yapılması gerektiğini, manuel şanzımanlarda ise en az 60 bin kilometrede bir değişmesi gerektiğini anlatıyor. Ayrıca, doğru şanzıman yağının konulması gerektiğini, yanlış yağ kullanıldığında vites geçişlerinde zorluklar yaşanabileceğini ve şanzıman bilyalarının bozulabileceğini açıklıyor. Video, düzenli yağ değişiminin şanzımanların sağlıklı ve uzun ömürlü çalışması için gerekli olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin 2004 model Astra G aracında debriyaj baskı balatası değişimi ve şanzıman temizliği sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, debriyaj baskı balatası değiştirilirken şanzımanın indirilmesinin önemi vurgulanmaktadır. Tamirci, şanzımanın temizlenmesinin balata tozlarının yeni balataya yapışmasını önlediğini ve şanzımanın 60-80 bin kilometrede bir değiştirilmesi gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, şanzıman yağının nasıl değiştirileceği, traversin temizlenmesi ve yeni baskı balatasının montajı adım adım gösterilmektedir.
Şanzıman yağı eksikliği vites geçişlerinde zorlanmaya neden olabilir. Baskı balata arızası çalışırken zorlanma yaratır. Debriyaj çatalı arızası vites geçişlerini etkiler
Bu video, ZF Türkiye'nin Sultanbeyli İstanbul fabrikasında çekilmiş bir eğitim içeriğidir. Videoda sunucu, ZF şanzıman uzmanı Çağatay Bey, Bayram Usta, Ümit Usta ve Ahmet Bey gibi teknisyenler yer almaktadır.. Video, ZF otomatik şanzımanlarının bakım, tamir ve sorun çözüm süreçlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte şanzıman kontrol ünitesine bilgisayar üzerinden bağlanma, arıza kodu okuma, yol testi yapma, şanzıman yağ değişimi, karter sökülmesi, filtre ve conta değişimi, flash işlemi ve yeni yağın basılması gibi teknik işlemler adım adım gösterilmektedir.. Videoda ayrıca BMW araçlarında sıkça karşılaşılan şanzıman sorunları (su alma, vuruntu, devir kayıpları), şanzımanların iç yapısının detaylı incelemesi, mekatronik, tork konvertörü, balatalar ve çelikler gibi önemli parçaların arızaları ve revizyon süreçleri de anlatılmaktadır. Şanzımanların manuel ve otomatik testlerinin nasıl yapıldığı, devir değerlerinin nasıl değiştiği ve test sonuçlarının nasıl değerlendirildiği de videoda gösterilen konular arasındadır.
Yıllık bakım 15.000 km'de bir yapılır. İki yılda bir bakım 30.000 km'de bir yapılır. 60.000-120.000 km arası periyodik bakımlar uygulanır. 120.000-180.000 km arası özel bakımlar yapılır
"Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz" uyarısı Renault araçlarında sıkça görülür. Uyarı, vites sisteminde sorun olduğunu gösterir ve ciddiye alınmalıdır. Erken müdahale daha büyük sorunların önüne geçer
Bu video, bir Renault aracında baskı balata değişimi işlemini gösteren bir araç tamiri içeriğidir. Videoda bir teknisyen ve yardımcısı yer almaktadır.. Videoda, çalışmayan bir Renault aracında baskı balata değişimi süreci adım adım gösterilmektedir. Önce eski baskı balatası sökülüp, bilyalar kontrol edilmekte, ardından şanzıman temizlenmektedir. Yeni Valeo marka baskı balatası ve bilyalar takılarak işlem tamamlanmaktadır. Video, araç tamiri yapmak isteyenler için pratik bir rehber niteliğindedir.
Bu video, Uludağ Otomotiv'de Tofaş Şahin model bir aracın bakım sürecini gösteren bir otomotiv içeriğidir. Videoda Bilal Sabah adlı bir personel ve müşteri yer almaktadır.. Videoda, aracın ön takım, şanzıman ve triger sorunları nedeniyle yapılan bakım işlemleri gösterilmektedir. Baskı balası, direksiyon körü rot başı, kilometre dişlisi, triger kayışı, keçiler, bujiler ve oksitlenmiş buji kabloları gibi değişen parçalar tanıtılmaktadır. Ayrıca, triger kayışının yanlış değiştirildiği ve bunun yol açabileceği sorunlar hakkında uyarılar yapılmaktadır. Video, müşterinin Uludağ Otomotiv'i sosyal medya üzerinden tanıdığını ve araç bakımını burada yaptırdığını belirtmesiyle sona ermektedir.
Bu video, Uğur adlı bir kişinin otomatik vitesli arabalarda şanzımanı nasıl koruyabileceğinizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, otomatik vitesli arabalarda şanzımanın dişlerini kırmanın nedenleri ve bunu önlemek için yapılması gerekenler anlatılmaktadır. Uğur, park ederken ve araba dururken şanzımanı korumak için iki farklı yöntem sunmaktadır: park ederken el freni çekip boşa alıp park konumuna getirme veya park ederken frenden kaldırmadan parka getirme. Ayrıca, şanzımanı korumak için bu yöntemlerin uygulanmasının önemi ve yanlış uygulamaların şanzımana verdiği zararlar vurgulanmaktadır.
Bu video, bir otomotiv tamirhanesinde 2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracının tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Bilal usta ve diğer teknisyenler çalışmaktadır.. Video, Bursa'dan gelen 169 bin kilometredeki bir Fiat Linea'nın tamir sürecini iki günlük olarak göstermektedir. İlk gün, aracın karter, şanzıman, zincir, devir daim, avare bilyalar ve diğer parçaların değiştirilmesi, temizlenmesi ve montajı yapılmaktadır. İkinci gün ise aracın elektrik sorunları (şarj dinamosu sesi, akü lambası) elektrikçiye gönderilerek çözülmekte ve tamir işlemleri tamamlanmaktadır. Video, aracın tamir sonrası teslim edilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Kia Ceed model aracın şanzıman ve yağ bakımını yaptığı bir eğitim içeriğidir. Tamirci, müşterinin 1.6 dizel Kia Ceed'inin debriyaj pedalının sertleşmesi ve vites geçişlerinin zorlaşması nedeniyle şanzıman değişimi yaptığını anlatıyor.. Video, aracın kaldırılmasıyla başlayıp şanzıman sökülmesi, debriyaj setinin (disk ve baskı) değiştirilmesi, yeni parçaların takılması ve şanzıman yağı (75-80 tam sentetik) ile motor yağı (5.30 partiküllü) değişimi sürecini gösteriyor. Ayrıca hidrolik debriyajın çalışma prensibi hakkında bilgi veriliyor ve debriyaj sertleşmesi durumunda yapılması gerekenler açıklanıyor. Video, aracın motor temizliği ve root ayarı yapıldıktan sonra müşteriye teslim edilmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir otomobil sahibinin 71 bin kilometredeki DSG otomatik şanzımanlı aracının durumunu anlattığı bir araç inceleme içeriğidir. Konuşmacı, seyahatle 12 DSG otomatik şanzımanlı bir araç sahibi olarak deneyimlerini paylaşıyor.. Video, DSG şanzımanının 70 bin kilometrede nasıl durumda olduğunu ve bozulup bozulmadığını ele alıyor. Konuşmacı, DSG'nin doğru kullanım yöntemlerini anlatarak, kalkışlarda ikinci viteste kalkmamak, park konumunda el freni çekmek, viteste çok oynamamak ve trafikte dururken frene doğru şekilde basmak gibi önemli noktaları vurguluyor. Ayrıca, DSG'nin kavramasının bitmesinin bir arıza olmadığını, manuel arabanın debriyajının bitmesiyle aynı olduğunu belirtiyor.