Bu video, bir otomobil sahibinin 2024 model Citroen C4 X'inin 45.000 km bakımını Aksu Peugeot'ta Hüseyin abi, Ümit usta ve İsmail abi gibi teknisyenlerle yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, izleyicilerden gelen 1.2 motorlarla ilgili soruları yanıtlamayı amaçlıyor ve bakım sürecini adım adım gösteriyor. İçerikte triger kayışının değiştirilmesi, yağ bakımı, benzin kullanımı, motor ömrü ve çeşitli teknik sorunlar hakkında bilgiler paylaşılıyor.. Videoda ayrıca Peugeot Rifter, Citroen Berlingo, Opel Combo ve Fiat Doblo gibi araçların aynı motoru kullandığı, dizel motorlarda dikkat edilmesi gereken noktalar (mazot, AdBlue kullanımı, partikül filtresi) ve triger kayışının 121 km'de bir değişmesi gerektiği gibi teknik bilgiler de yer alıyor. Bakımın toplam maliyeti (parçacı 7.000 TL, Aksu Peugeot 9.000 TL) da belirtiliyor.
Skoda Octavia, 1959'dan beri üretilen C segment bir araçtır. 1.2, 1.4, 1.6 motor ve benzinli-dizel seçenekleri mevcuttur
Triger kayışı değişimi 3500 TL ile 7000 TL arasında değişmektedir. İşçilik ücreti ortalama 2500 TL civarındadır. Set halinde değişim fiyatı kayış fiyatının 2-3 katıdır
Bu video, bir otomobil uzmanının araçlarda bulunan V kayışı ve triger kayışı hakkında detaylı bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, kayışların nerede bulunduğunu, çalışma prensiplerini ve kontrol yöntemlerini açıklayarak başlıyor, ardından kayışların teknik özellikleri, kanal sayısı (PK) ve dayanım gücü arasındaki ilişkiyi anlatıyor. Ayrıca kayış montajı sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar, kayışların ömrü ve kış aylarında kontrol edilmesi gerektiği uyarısı da sunuluyor.. Videoda V kayışı ve triger kayışı arasındaki farklar, kullanım ömrü, çalışma koşulları ve yapılan yaygın hatalar hakkında teknik bilgiler verilmekte, çeşitli kayış örnekleri gösterilerek konular somutlaştırılmaktadır. BMW gruplarındaki iplikli kayışlar gibi özel kayış türleri de ele alınmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Nissan Qashqai 1.5 dizel model aracın triger kayışını değiştirme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Tamirci, Sabri abi adlı müşterisinin aracını tamir etmektedir.. Videoda, triger kayışının sökülmesi, yeni kayışın montajı ve ayarlanması adım adım gösterilmektedir. Ayrıca aracın rutin bakım işlemleri de yapılmaktadır: motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi değişimi, fren yağı kontrolü ve motor temizliği. Tamirci, triger kayışının 80-90 bin kilometrede değiştirilmesi gerektiğini ve motor yağı veya şanzıman yağlarına dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Peugeot, Citroen, Opel, DS ve diğer marka modellerin 1.2 PureTech motor kullanıcılarına yönelik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, triger kayışının yağlanma sorunları ve bunun çözüm yollarını anlatmaktadır.. Video, triger kayışının yağlanma sorunlarını ve bunun motor yağ süzgecini tıkama riskini açıklayarak başlıyor. Ardından Peugeot'un 2012-2016 yılları arasındaki revizyonları ve 2018'deki kayış bileşimi değişiklikleri anlatılıyor. Konuşmacı, kayışın şişip şişmediğini kontrol etmek için özel aparatlar kullanarak, motor kaputundan kayışın nasıl kontrol edileceğini adım adım gösteriyor. İki farklı tolerans (yüzde 5 ve yüzde 3) olan aparatlar kullanılarak kayışın durumu değerlendiriliyor.
205 nm tork üreten turbo motor, 100-155 beygir güç aralığında. Şehir içi yakıt tüketimi 7 litre civarında. At8 şanzıman ile uyumlu çalışıyor
Triger ve buji en bilinen kronik sorunlarıdır. Triger kayışı motor içinde yağla birlikte çalışır. Triger değişimi 40-50 bin km'de bir yapılmalıdır. Buji ömrü atmosferik motorlarda 80-120 bin km'ye kadar çıkabilir
Triger kayışı 90.000-120.000 km veya 5-6 yılda bir değiştirilmelidir. Değişim süresi kullanım yoğunluğu ve çevresel koşullara göre değişebilir
Tamirhane kanalından bir otomobil bakım videosu. Sunucu, Passat 1.6 Cay motorlu bir araçta triger kayışının ne zaman değişmesi gerektiğini anlatıyor.. Video, triger kayışının gözle kontrol edilemeyeceği ve kilometresine göre değiştirilmesi gerektiği konusunda bilgi veriyor. Sunucu, 140 bin kilometredeki bir kayışın durumunu göstererek, bilyaların içindeki yağların zamanla incelmesi ve kayışın kopma riskini açıklıyor. Ayrıca, triger kayışının kopması durumunda sibop, tablet ve horoz gibi parçaların zarar göreceğini ve hatta blok değişimi gibi ciddi sorunlara yol açabileceğini belirtiyor. Video, triger setinin değiştirilmesi sürecini göstererek sona eriyor.
Triger kayışı, motor parçalarının senkronizasyonunu sağlayan kritik bir parçadır. Kayış değişimi her 64.000-96.000 km arasında yapılmalıdır. Kayış aşınması ve sertleşmesi arızalara yol açar
Bu video, bir otomobil tamircisi tarafından gerçekleştirilen Audi araç tamiri sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Tamirci, Bursa'dan İstanbul'da yaşayan ve 120 bin kilometredeki aracına triger kayışı ve devir daimi değişimi yapmaktadır.. Videoda, tamirci önce triger kapağını açarak eski trigeri söker ve çatlakları gösterir. Ardından devir daimi söker, keçeyi değiştirir ve motor yağını temizler. Son olarak, yeni devir daimi monte eder ve aracın montajını tamamlar. Video, tamir sürecinin adım adım gösterilmesiyle, özellikle 120 bin kilometredeki araçlarda triger ve devir daimi değişimi yapmak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, Gaziantep'ten gelen bir müşterinin Renault Clio aracının tamir ve bakım sürecini gösteren bir otomotiv eğitim içeriğidir. Videoda Ahmet usta ve Kemal Bey usta gibi teknisyenler çalışmaktadır.. Videoda, 178.718 km'de olan ve 90-100 km hızdan sonra bağırıp gitmediği sorunuyla gelen aracın bakım ve tamir süreci detaylı olarak gösterilmektedir. Triger kayışı değişimi, baskı balata kontrolü, vites değişimi, hava filtresi, yakıt filtresi, şanzıman yağı, buji kontrolü, antifriz tamamlama, polen filtresi değiştirme, yağ kartı ve triger kartı yazma gibi işlemler yapılmaktadır.. Ayrıca videoda aracın alt takımının kontrolü, boşlukların tespiti, aks körüğünün değiştirilmesi, devirdaim montajı, egzoz değişimi ve buji kablolarının değiştirilmesi gibi işlemler de yer almaktadır. Video, aracın test sürüşüne çıkması ve araç sahibinin memnuniyetini ifade etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Renault Megane 2 model aracın triger kayışını değiştirme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Tamirci, dört yıllık bir Megane 2 dizel aracın triger kayışını değiştirme işlemini adım adım göstermektedir.. Videoda, dört yıllık bir aracın triger kayışının çatlamaya başladığını göstererek, sökme işlemi, eski ve yeni triger setlerinin karşılaştırılması, montaj aşamaları ve işaretlerin doğru takılması detaylı olarak anlatılmaktadır. Tamirci, triger kayışının şarj dinamosunu ve klima kompresörünü çevirdiğini belirterek, dört yılda bir triger kayışının değiştirilmesinin önemini vurgulamaktadır. Video, araç sahibinin teşekkür etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının triger kayışı koptuğunda araç sorunları ve doğru müdahale yöntemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, 1.80-1.50-1.60 val arasındaki farkları açıklayarak başlıyor ve özellikle 1.60 val'de triger kayışı koptuğunda araçın istop ettiğini anlatıyor. Konuşmacı, triger kayışı koptuğunda araçta nasıl hareket etmenin doğru olduğunu detaylı şekilde açıklıyor: araç çalışmadığında önce triger kayışının kontrol edilmesi gerektiği, araç vurdurulmaması gerektiği ve siboplara zarar verilmesini önlemek için tamirciye götürülmesi gerektiği vurgulanıyor. Ayrıca, triger kayışının nasıl takılacağı da gösteriliyor.
Bu video, Antalya Akdeniz Sanayi Sitesi Etçinoto'da gerçekleştirilen bir araba tamiri videosu.. Videoda Citroen C-Elysee 1.2 benzinli aracın triger kayışı değişimi gösteriliyor. 100 bin kilometreyi geçmiş eski triger kayışı, gergi bilyası ve devir daim kayışı değiştiriliyor. Ayrıca çatlamış alternatör kayışı da değiştiriliyor. Video, orijinal parçaların gösterilmesi ve tamir sonrası aracın çalıştırılmasıyla sona eriyor.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir otomobil bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, triger kayışı hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, triger kayışının değişim sürelerini ve seyir halindeyken kopması durumunda yapılması gerekenleri anlatmaktadır. Triger kayışının ilk değişimlerde 90 bin, sonrasında 60 bin kilometrede değişmesi gerektiği, zincirli araçlarda ise 150 bin kilometrede değişmesi gerektiği belirtilmektedir. Ayrıca, triger kayışı kopması durumunda aracı çalıştırmaya kalkmamak, marşa basmamak ve çekici çağırarak servise götürülmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Skoda Cela motorunda yaşanan triger kayışı sorununu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın yaklaşık 84 bin kilometrede triger kayışı boşaltma sorunu yaşadığı ve bu sorunun nasıl ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Tamirci, triger kayışının ne zaman değişmesi gerektiğini açıklamakta ve normalde 90 bin kilometre veya 4 yıl olarak belirtilen değişim süresinin 35 bin kilometre kadar erken yapılması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, triger kayışı değişiminin maliyetinin yaklaşık 5-10 kat daha fazla olabileceği ve zamanında bakımın önemi üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir kişinin Renault marka araçlarda triger kayışının nasıl monte edileceğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere adım adım montaj sürecini anlatmaktadır.. Videoda, 1.10, 1.60 renault modellerinde ve dizellerde kullanılan triger kayışının montajı gösterilmektedir. Kayışın doğru pozisyonunu ayarlamak için işaretlerin nasıl okunacağı, alt krankın nasıl monte edileceği ve kayışın sıkılması için gerekli ayarlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, montaj sürecinin devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir otomobil bakım uzmanının Peugeot, Citroen ve Opel grup araçlarda karşılaşılan triger sorunlarını gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Uzman, bir arabanın alt kısmını inceleyerek sorunları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, yanlış yağ kullanımına dayalı triger sorunlarından başlayarak, çapakların nasıl oluştuğunu ve bunların kayış üzerindeki etkilerini göstermektedir. Uzman, triger kayışının parçalanması, yağ kanallarının tıkanması ve metalik problemlerin oluşumunu büyüteçle göstererek anlatmaktadır. Ayrıca, PSA grubu araçlar için onay almış olan Total'in Ino HTC yağını tanıtarak, doğru yağ seçiminin önemini vurgulamakta ve orijinal triger kullanımının gerekliliğini belirtmektedir. Video, triger değişiminin nasıl yapılacağını göstererek devam etmektedir.