Mercedes C Serisi Araç Sorunları ve Çözümleri
C180'de 1.6 kompresör, 1.8 CGI ve 1.6 CGI 7 ileri şanzıman seçenekleri mevcut. C200'de 1.8 CGI ve 2.0 dizel motor seçenekleri bulunuyor. Şanzıman yağı 50 bin km'de bir değiştirilmeli
- otoarizacozum.com
C180'de 1.6 kompresör, 1.8 CGI ve 1.6 CGI 7 ileri şanzıman seçenekleri mevcut. C200'de 1.8 CGI ve 2.0 dizel motor seçenekleri bulunuyor. Şanzıman yağı 50 bin km'de bir değiştirilmeli
DSG, Volkswagen'in geliştirdiği 20 yıllık doğrudan vitesli şanzıman sistemidir. Çift kavrama özelliği sayesinde yumuşak ve konforlu geçişler sağlar. Passat, Jetta ve Golf gibi birçok modelde kullanılmaktadır
Benzinli ve dizel araçlar için 10-20 bin km'de bir bakım önerilir. Hibrit araçlar için 15 bin km'de bir bakım yapılır. 45-60 bin km'de yapılan bakımlar kullanım miktarına göre planlanır
Bu video, bir otomobil eğitim içeriği olup, konuşmacı Mercedes C257 G Tronic model otomatik araba üzerinde pratik bir gösterim yapmaktadır.. Video, otomatik arabalarda park etme sırasında şanzımana yük bindirmeden nasıl park edileceğini anlatmaktadır. Konuşmacı, aracın durduğunda önce boş vites alıp el frenini çekmenin, ardından kontağı kapatıp parka geçmenin şanzımana zarar vermeden park etme yöntemini göstermektedir. Ayrıca, kontağı açıkken park etme veya yavaş hareket ettirme gibi yanlış yöntemlerin şanzımana yük bindirdiğini ve uzun ömürlü bir araba kullanmak için dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Yıllık bakım 15.000 km'de bir yapılır. İki yılda bir bakım 30.000 km'de bir yapılır. 60.000-120.000 km arası periyodik bakımlar uygulanır. 120.000-180.000 km arası özel bakımlar yapılır
Şanzıman yağı eksikliği vites geçişlerinde zorlanmaya neden olabilir. Baskı balata arızası çalışırken zorlanma yaratır. Debriyaj çatalı arızası vites geçişlerini etkiler
Bu video, bir sürücünün vites kullanımını ve şanzımanı koruma konusunda bilgilendirme yaptığı eğitici bir içeriktir.. Videoda öncelikle vites modlarının (P, R, N, D, L) anlamları açıklanmakta ve hangi durumlarda hangi modun kullanılması gerektiği anlatılmaktadır. Ardından şanzımanı korumak için doğru park etme tekniği gösterilmektedir. Konuşmacı, şanzımanı korumak için park ederken önce N moduna alıp el freni çekip sonra P moduna geçmenin önemini vurgulamakta ve bu yöntemin şanzımanın ömrünü uzatacağını belirtmektedir.
Peugeot Türkiye distribütörü şanzıman yağının ömür boyu değişmediğini söylüyor. Yetkili servis şanzımanın bakımsız olduğunu belirtiyor. Volvo 60.000 km'de yağ değişimini öneriyor
Bu video, bir Fiat Line sahibinin vites sorununu ve çözümünü gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, yaklaşık dört yıldır kullandığı Fiat Line'in vitesinin daha yumuşak olması gerektiğini fark ettiğini anlatıyor.. Videoda, vites sorununun çözümü için şanzımanın üstünde ve akünün altında bulunan bir milin sökülüp su bazlı gres yağla yağlanması gösteriliyor. Konuşmacı, akünün çıkarılması, milin sökülmesi, yağlanması ve tekrar monte edilmesi sürecini adım adım gösteriyor. Ayrıca vites körüğünün çıkarılması ve oradaki dişli yağlanması da gösteriliyor. Video, yağlamanın etkisinin zamanla daha net görüleceğini belirterek sonlanıyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Dacia Docker 2017 model aracın tamir ve bakım işlemlerini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Tamirci, 143 bin kilometredeki aracın baskı balata ve derbi değişimi işlemini detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda öncelikle aracın alt kısmının sökülmesi, traversin indirilmesi ve baskı balata-derbi setinin değiştirilmesi gösterilmektedir. Ardından debriyaj seti değişimi, şanzıman kulağı periyodik bakımı, fren sıvı değişimi ve motor yağ değişimi gibi bakım işlemlerinin nasıl yapıldığı anlatılmaktadır. İşlem sonunda aracın yol testi yapılarak performansı kontrol edilmekte ve müşteriye teslim edilmektedir.. Tamirci, debriyaj değişiminin kullanımla ilgili olduğunu ve yaklaşık 150 bin kilometrede yapılan bu değişimin 250 bin kilometreye kadar aracın kullanılabilmesini sağlayacağını belirtmektedir. Ayrıca şanzıman yağ değişimi de gerçekleştirilmiştir.
Bu video, iki kişinin motor ve şanzıman bakımını yaptığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar arasında "abi" diye hitap edilen bir kişi bulunmaktadır.. Videoda motor ve şanzıman bakımının nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Önce temizlik işlemi, ardından vites değiştirme, benzin filtresi ve motor yağı değişimi anlatılmaktadır. Ayrıca şanzıman yağının 500 saat veya 2-3 yıl sonra değiştirilmesi gerektiği, ilk 24 saatte bir yağ değişimi yapılması gerektiği gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, yeni kurulan bir motor için bakım önerileri sunmaktadır.
Bu video, iki konuşmacının DSG şanzımanı hakkında bilgi paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar, Audi ve Volkswagen kullanıcılarının deneyimlerini ve ustaların tavsiyelerini derleyerek DSG şanzımanının nasıl daha uzun ömürlü ve sorunsuz kullanılacağını anlatmaktadır.. Video, DSG şanzımanının hassas yapısını ve doğru kullanım yöntemlerini ele almaktadır. Özellikle 64 bin kilometrede bir şanzıman yağı ve filtresi değişiminin önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca DQ200 (kuru kavramalı) ve DQ250 (ıslak kavramalı) şanzıman türleri arasındaki farklar, sürüş tarzı önerileri, trafikte dikkat edilmesi gereken noktalar ve yokuşta park etme teknikleri gibi pratik bilgiler paylaşılmaktadır. Video, doğru bakım ve kullanımla DSG'nin 300 bin kilometreye kadar sorunsuz çalışabileceği sonucuyla sonlanmaktadır.
Bu video, Ercan usta ve ekibi tarafından gerçekleştirilen 2011 model Fiat Fiorino 1.3 Multijet aracının tamir sürecini gösteren detaylı bir eğitim içeriğidir. Bursa Gürükle'den gelen bir müşteriye ait 360 bin kilometredeki araç, vites geçişleri, yağ kaçakları, şanzıman sorunları ve ön takım sesleri gibi çeşitli sorunlarla servise gelmiştir.. Video, aracın kontrol edilmesi ve sorunların tespit edilmesiyle başlayıp, motorun çıkarılması, çeşitli parçaların (direksiyon kutusu, şanzıman, manifold, devirdaim, yağ soğutucusu, turbo, klima kompresörü) sökülmesi, temizlenmesi ve değiştirilmesi sürecini adım adım göstermektedir. Sonrasında motorun yeniden monte edilmesi, şanzıman yağının değiştirilmesi, tapa ve kulağın takılması, tekerleklerin yerleştirilmesi gibi işlemlerle tamir süreci tamamlanmaktadır.. Videoda ayrıca baskı balatası, disklar, karter, egzoz, aksler, debriyaj, akü yatağı, mazot hortumları, direksiyon yağı ve hava filtreleri gibi parçaların takılması ve sabitleme civatalarının sıkılması gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır. Video, aracın marş yapılarak kontrol edilmesi ve müşteriye teslim edilmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamir atölyesinde 2010 model Peugeot Beeper aracının tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Ahmet, Bilal Usta ve Yusuf Usta gibi teknisyenler çalışmaktadır.. Video, aracın baskı balatası değişimi ile başlayıp, şanzıman kulağının sökülmesi, baskı balatasının değiştirilmesi, keçenin takılması ve şanzımanın yeniden montajı ile devam ediyor. Ardından test sürüşü yapılarak aracın durumu kontrol ediliyor. İkinci gün, sol salıncağın değiştirilmesi, termostatın değiştirilmesi, genleşme tankının değiştirilmesi ve yağ bakımı gibi işlemler gerçekleştiriliyor. Video, müşterinin aracının teslim edilmesiyle sona eriyor.
Bu video, bir otomotiv tamirhanesinde 2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracının tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Bilal usta ve diğer teknisyenler çalışmaktadır.. Video, Bursa'dan gelen 169 bin kilometredeki bir Fiat Linea'nın tamir sürecini iki günlük olarak göstermektedir. İlk gün, aracın karter, şanzıman, zincir, devir daim, avare bilyalar ve diğer parçaların değiştirilmesi, temizlenmesi ve montajı yapılmaktadır. İkinci gün ise aracın elektrik sorunları (şarj dinamosu sesi, akü lambası) elektrikçiye gönderilerek çözülmekte ve tamir işlemleri tamamlanmaktadır. Video, aracın tamir sonrası teslim edilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir otomobil bakım ve parçaları değiştirme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda anlatıcı ve Yunus adlı bir teknisyen yer almaktadır.. Videoda 95 bin liralık bir arabanın bakım işlemleri adım adım gösterilmektedir. Önce debriyaj sistemi sökülüp değiştirilir, ardından şanzıman ve diğer parçalar incelenir. 7.500 km'de yapılan son bakımdan sonra bu sefer balata ve fren balatası değiştirilir. Ayrıca yağ değişimi, hava filtresi değiştirme ve akü kontrolü gibi temel bakım işlemleri de gösterilmektedir. Video, arabanın iç yapısını ve parçalarını detaylı olarak göstererek izleyicilere otomobil bakımında bilgi vermektedir.
Bu video, bir otomotiv servisinde gerçekleştirilen araç tamiri işlemlerini gösteren eğitim içeriğidir. Videoda ustalar ve Ahmet adında bir teknisyen çalışmaktadır.. Video, 2012 model Fiat Fiorino 1.3 Multijet aracının baskı balata değişimi sürecini detaylı olarak göstermektedir. İşlem, aracın lifte kaldırılmasıyla başlayıp, alt takım kontrolü, şanzıman çıkarılması, baskı balata bilyası ve keçesinin değiştirilmesi, şanzıman kulağının değiştirilmesi ve tekerleklerin takılması aşamalarını içermektedir. Ayrıca fren ayarı, cam kapaklarının kapatılması, büyük kelepçelerin değiştirilmesi, akü montajı ve motor bölgesinin parlatılması gibi işlemler de gösterilmektedir.. Videoda araçta yağ kaçağı, kırık turbo borusu ve vites topuzunun kırılması gibi sorunlar tespit edilmiş ve bunların nedenleri açıklanmıştır. Teknisyenler, vites topuzunun tamamen değiştirilmesi gerektiğini ancak parçacıda bu parça bulunmadığını belirterek, müşterinin onayına göre hareket edeceklerini ifade etmektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Ramazan ayının ilk gününde çektiği teknik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, parçalanan bir Volkswagen DSG 7 ileri mekatronik şanzımanı kullanarak detaylı bir tanıtım ve tamir sürecini sunmaktadır.. Videoda öncelikle DSG 7 şanzımanın çalışma prensibi, yapısı ve önemli bileşenleri (çift kavrama sistemi, mekatronik kartı, basınç tüpleri ve valfleri) tanıtılmakta, ardından şanzıman tamiri süreci gösterilmektedir. Konuşmacı, yol sensörü hataları, vites konumlandırıcı sorunları ve diğer arızaları açıklamakta, ayrıca şanzıman yağının önemi ve profesyonel bakım gerekliliği konusunda bilgiler vermektedir.. Videoda ayrıca DSG şanzımanının farklı markalar (Volkswagen, Audi, Seat) arasında kullanımı ve yazılım farklılıkları da ele alınmaktadır. Konuşmacı, ömürlük şanzıman yağı kavramının yanlış olduğunu belirterek, şanzıman bakımı için profesyonel yardım almanın gerekliliğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisinin 2018 model Honda Civic CVT şanzımanlı aracın dağılmış zincir sorununu incelediği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, dağılmış CVT şanzıman zincirinin nasıl bozulduğu, şanzımanın iç yapısı ve sorunun nedenleri detaylı olarak gösterilmektedir. Tamirci, şanzımanın doğru kullanım şekli hakkında tavsiyelerde bulunarak, aşırı yük altında kalkma, aşırı dik yokuşlarda sürüş ve şanzıman yağı seviyesinin doğru tutulması gibi önemli noktaları vurgulamaktadır. Ayrıca, şanzımanın iç yapısı ve zincirin nasıl çalıştığı görsel olarak açıklanmaktadır.
Bu video, Ahmet usta ve yardımcısı Emir'in Bodrum'dan İzmir'e gelen bir müşterinin V210 model aracında motor ve şanzıman takozu değişimi işlemini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın sarsıntı ve direksiyon titremesi sorunlarını çözmek için yapılan tamir süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk olarak motor kayış gergisi ve çak çak çak sesi yapan parçaların değiştirilmesi, ardından motor kulaklarının sökülmesi ve değiştirilmesi gösterilmektedir. Son olarak, tamir sonrası yapılan test sürüşü ve sorunların tamamen çözüldüğü belirtilmektedir.. Video, araç sahiplerinin bu tür sorunları kendi araçlarında nasıl çözebileceklerini göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Özellikle egzoz askısının doğru pozisyonda sıkılması, şanzıman kulaklığının değiştirilmesi ve yağ çekme makinesinin doğru kullanımı gibi teknik detaylar vurgulanmaktadır.