Araç Gösterge Panelindeki Ünlem İşaretleri
Sarı ünlem işareti düşük lastik basıncını gösterir. Düşük lastik basıncı yakıt tüketimini artırır ve frenleme yeteneğini azaltır
- arabam.com
Sarı ünlem işareti düşük lastik basıncını gösterir. Düşük lastik basıncı yakıt tüketimini artırır ve frenleme yeteneğini azaltır
BMW parçaları, otomobillerle aynı kalite standartlarına göre üretilir. Orijinal parçalar, 24 aya kadar garanti ile sunulur. Tüm parçalar, otomobilin tüm fonksiyonlarını sorunsuz şekilde yerine getirir
OTA Klinik tarafından sunulan bu eğitim videosunda, bir konuşmacı araç konsolundaki çeşitli uyarı lambalarını tanıtmaktadır.. Video, tablo kullanılarak 1'den 64'e kadar numaralandırılmış 64 farklı ikaz lambasının anlamlarını açıklamaktadır. Her bir lamba için sembol, anlamı ve hangi durumlarda yanacağı detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda önsis, fren balataları, lastik basınç sistemi, direksiyon, hız sabitleyici gibi yaygın lambaların yanı sıra, katalizör, klima, fren sistemi, hava yastığı, emniyet kemer, akü ve yağ sistemi gibi önemli sistemlerle ilgili uyarı lambaları özellikle vurgulanmaktadır. Konuşmacı, bazı sembolleri de kendisinin öğrenerek sunduğunu belirtmektedir.
BLACK BOX paketi 635 farklı araç noktasını detaylı inceler. Profesyonel ve objektif ekspertiz sonuçları sunulur. FIRST CLASS paketi ayrıcalıklı hizmet imkanı sağlar
Bu video, bir otomobil uzmanının frene basınca disklerden ses gelmesi sorununa dair bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, frene basınca disklerden ses gelmesinin dört temel nedenini detaylı şekilde açıklamaktadır: fren balatalarının bitmesi, disklerin yüzeyinin dalgalanması, balataların sabitleme pimlerinin yerinden çıkması ve kalitesiz balataların sertliği. Her bir neden için çözüm önerileri sunulmakta ve özellikle sert balataların disklere zarar verebileceği, ancak acil bir değişim gereksinimi olmadığı belirtilmektedir.
Oto ekspertiz, yeni ve ikinci el araçlar için zorunlu bir muayene sistemidir. Araçtaki kusurları ve hasarları tespit ederek rapor hazırlar. Alıcı ve satıcı için güven oluşturur
Bu video, "Benim Garajım" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç fren disk ve balatasının nasıl değiştirileceğini adım adım göstermektedir.. Video, fren disk ve balatası değişimi için gerekli malzemelerin tanıtımıyla başlıyor ve ardından işlem adımlarını detaylı şekilde anlatıyor. Önce gerekli aletler (cırcır, gözlük, eldiven, kaliper sabitleyici, kriko, somun sökme makinesi, fren balata temizleyici, pas çözücü, fren hidrolik sıvısı) tanıtılıyor, ardından tekerleklerin sökülmesi, kaliperlerin çıkarılması, eski disk ve balataların değiştirilmesi ve yeni parçaların takılması gösteriliyor. İşlem yaklaşık yarım saat içinde tamamlanabiliyor.
Yıllık bakım 15.000 km'de bir yapılır. İki yılda bir bakım 30.000 km'de bir yapılır. 60.000-120.000 km arası periyodik bakımlar uygulanır. 120.000-180.000 km arası özel bakımlar yapılır
689 cc CP2 motor yüksek torklu hızlanma sağlar. Çift gözlü agresif ön tasarım ve LED farlar bulunur. Kompakt ön tasarım yüksek aerodinamik verim sağlar
Bu video, 2025'in en iyi fren balatasını bulmak için yapılan bir inceleme ve test sunumudur. Sunucu, çeşitli fren balatası markalarını test ederek karşılaştırmalı bir değerlendirme yapmaktadır.. Video, Bosch, TRW, Ferodo, Brembo ve Delphi gibi farklı fren balatası markalarının performans, fiyat ve dayanıklılık açısından karşılaştırmasını içermektedir. Her markanın güçlü ve zayıf yönleri detaylı olarak anlatılmakta, sürüş tarzına ve bütçeye göre hangi markanın daha uygun olabileceği açıklanmaktadır. Testler TRW test pistinde yapılmış olup, frenleme mesafesi, solma direnci ve gürültü gibi faktörler değerlendirilmiştir.
Bu video, bir otomobil bakım eğitim içeriğidir. Sunucu, yazlık bakım kapsamında fren hidrolik yağı konusunu ele almaktadır.. Video, fren hidrolik yağı seviyesinin neden azaldığını ve azaldığında yapılması gerekenleri açıklamaktadır. İki farklı durum incelenmektedir: haznedeki hidrolik seviyesi min ve max arasında veya min'e yakınsa, balataların kontrol edilmesi gerektiği; haznedeki hidrolik seviyesi min'in altına düşmüşse, hidrolik yağ eklenmesi ve hava alma işlemleri yapılması gerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, fren hidrolik sistemindeki kaçakların nasıl tespit edileceği ve fren hava alma işleminin nasıl yapılacağı hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin Opel marka bir araçta yaşanan fren aksamasını tespit ve tamir etme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, müşterinin şikayet ettiği fren atma esnasında arabanın şiddetli şekilde sola çekilmesi sorunu ele alınmaktadır. Tamirci, ABS kutusunun içini açarak fren hidroliğinin çıkışını kontrol eder ve sorunun mekanik bir tıkanıklık olduğunu tespit eder. Tamir süreci, ABS kutusunun sökülmesi, iç kontrolünün yapılması ve sorunun giderilmesi ile devam eder. Son olarak, tamir edilen aracın test sürüşü yapılarak sorunun çözüldüğü gösterilir.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, fren müşürü değişimi ve tamiri konusunda bilgi vermektedir.. Videoda fren müşürünün çalışma prensibi, sökme ve takma işlemleri adım adım gösterilmektedir. Sunucu önce fren müşürünün nasıl söküleceğini, ardından yeni bir fren müşürü takma işlemini anlatmaktadır. Ayrıca, fren müşürünün iç yapısı ve arızalandığında tamir edilmesi için öneriler sunulmaktadır. Sunucu, fren müşürünün iki tarafı kırıldığında tamir edilemeyeceğini, ancak tek tarafı kırıldığında yapıştırılarak işlevine devam ettirilebileceğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan "Motorun Oniki" serisinin bir bölümüdür. Eğitmen, ehliyet sınavına hazırlık amacıyla fren sistemi hakkında bilgi vermektedir.. Video, fren sisteminin temel işlevleri (yavaşlatma, durdurma, sabitleme) ile başlayıp parçalarını (fren pedalı, merkez pompası, balatalar, silindirler, kampana ve diskler) tanıtmaktadır. ABS ve ASR sistemleri, fren bakımı ve arızaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Video sonunda eğitmen, ehliyet sınavında çıkan soruları çözerek konuyu pekiştirmektedir. Video yaklaşık 9 dakika sürmekte ve ehliyet sınavına hazırlananlar için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir kişinin Golf aracı için tasarlanmış dört farklı fren balatasını incelediği bir ürün karşılaştırma içeriğidir. İncelenen markalar Bosch, Ferodo, Delphi ve Ate'dir.. Videoda, 30 Supermarket.com'da satılan bu fren balatalarının kutu açılımları yapılarak fiziksel özellikleri karşılaştırılmaktadır. Her markanın kutu içeriği, etiket bilgileri, E-belgeleri ve teknik özellikleri detaylı olarak incelenmektedir. Özellikle ATE markasının profesyonelliği, kalitesi ve diğer markalarla karşılaştırması üzerinde durulmaktadır.. Videoda ayrıca ATE'nin seramik serisi ve normal serisi arasındaki farklar gösterilmekte, seramik serinin orijinal ekipmandan %30 daha verimli olduğu, ısıya karşı daha dayanıklı olduğu ve balata tozunu daha az çıkardığı açıklanmaktadır. Fiyat-performans değerlendirmesi yapılarak hangi fren balatasını tercih etmek gerektiği sorusuna cevap bulunmaya çalışılmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının ABS sistemi ve lambası hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, ABS sisteminin ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve 2010 yılından sonra üretilen her otomobilde zorunlu olarak bulunması gerektiğini açıklayarak başlıyor. Ardından ABS lambasının neden yanabileceği nedenleri detaylı şekilde anlatıyor: fren hidrolik yağının eksilmesi, fren balatalarının aşınması, tekerlek hız sensörünün arızası, motor kontrol ünitesi (ECU) arızası, fren merkezi (V) arızası ve elektrik tesisatındaki sorunlar. Son olarak, ABS lambasının nasıl söndürülebileceği konusunda doğru ve yanlış yöntemler hakkında bilgi veriyor.
Bu video, Oto Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araçlarda görülen aşırı ses ve titreme sorunlarının nedenlerini açıklamaktadır.. Video, araçlarda ses ve titreme sorunlarının çeşitli nedenlerini başlıklar halinde ele almaktadır. İlk olarak aks ve dingil problemleri, ardından motor kaynaklı sorunlar (buji, buji kablosu, ateşleme bobinleri), yakıt filtreleri, fren sistemi ve tekerlek-lastik sorunları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca titreşimlerin teklemelerle karıştırılmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu bilgiler, benzinli, dizel ve LPG araç tipleri için geçerlidir.
Bu video, bir otomobil uzmanının lastiklerin ömrü ve doğru kullanım konusunda bilgilendirme yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı kendi deneyimlerini de paylaşarak konuyu anlatmaktadır.. Video, lastiklerin kaliteli ömrünün beş yıl, ekonomik ömrünün ise on yıl olduğu bilgisini vererek başlıyor. Türkiye şartlarında lastiklerin beş yıldan fazla kullanılmaması gerektiği, en fazla yedi yıla kadar dayanabileceği belirtiliyor. Ayrıca lastiklerin doğru kullanımının önemi vurgulanıyor; özellikle fren kullanımının yanlış şekilde yapıldığında lastiklerin daha hızlı tükendiği ve frenlerin sadece durdurmak için tasarlandığı, yavaşlatmak için ise vites değiştirme veya gazdan çekme gibi yöntemlerin kullanılması gerektiği açıklanıyor.
Bu video, bir kişinin arabanın kadranında yer alan yuvarlak daire içerisindeki ünlem işaretinin ne işe yaradığını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, bu ünlem işaretinin el freninin çekili olduğunu bildiren bir uyarı işareti olduğu açıklanmaktadır. Konuşmacı, el freni inik olmasına rağmen işaretin yanması durumunda araçta teknik sorunlar olabileceğini ve bunların fren hidrolik yağı seviyesi azalması, müşür arızası, fren kablolarında yağ kaçağı veya balataların aşırı azalması gibi nedenleri olabileceğini anlatmaktadır. Ayrıca soğuk havalarda el freninin telinin donması durumunda işaretin yanmaya devam edebileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin Ford araçlarındaki arıza lambalarını ve bu lambaların anlamlarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, görsel referans kullanarak lambaları numaralandırarak açıklamaktadır.. Video, Ford araçlarındaki çeşitli arıza lambalarının anlamlarını 1'den 50'ye kadar numaralandırarak detaylı şekilde açıklamaktadır. Ön farlar, direksiyon desteği, cam suyu seviyesi, fren balataları, hız sabitleyici, kış modu, start sistemi, akü sorunları, emniyet kemerleri, el freni ve yağ seviyesi gibi önemli sistemlerin uyarıları anlatılmaktadır. Özellikle fren balataları, akü sorunları ve genel arıza gibi kritik uyarılar özellikle vurgulanmaktadır.