Bu video, bir otomobil uzmanının frene basınca disklerden ses gelmesi sorununa dair bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, frene basınca disklerden ses gelmesinin dört temel nedenini detaylı şekilde açıklamaktadır: fren balatalarının bitmesi, disklerin yüzeyinin dalgalanması, balataların sabitleme pimlerinin yerinden çıkması ve kalitesiz balataların sertliği. Her bir neden için çözüm önerileri sunulmakta ve özellikle sert balataların disklere zarar verebileceği, ancak acil bir değişim gereksinimi olmadığı belirtilmektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının ABS sistemi ve lambası hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, ABS sisteminin ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve 2010 yılından sonra üretilen her otomobilde zorunlu olarak bulunması gerektiğini açıklayarak başlıyor. Ardından ABS lambasının neden yanabileceği nedenleri detaylı şekilde anlatıyor: fren hidrolik yağının eksilmesi, fren balatalarının aşınması, tekerlek hız sensörünün arızası, motor kontrol ünitesi (ECU) arızası, fren merkezi (V) arızası ve elektrik tesisatındaki sorunlar. Son olarak, ABS lambasının nasıl söndürülebileceği konusunda doğru ve yanlış yöntemler hakkında bilgi veriyor.
Bu video, Ali Efe ve Zeka Bey'in koyuver abi otomatik frenlerinin nasıl değiştirileceğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda koyuver abi otomatik frenlerinin sökülme ve takılma aşamaları adım adım gösterilmektedir. Önce fren aparatı sökülüp, segman (fren aparatı) çıkarılarak yeni parça takılmaktadır. Ayrıca fren pimlerinin işlevleri açıklanmakta ve bir pim arızalanırsa sadece o pimi değiştirmenin yeterli olduğu belirtilmektedir. Video, yeni frenlerin başarıyla takılması ve test edilmesiyle sonlanmaktadır.
BLACK BOX paketi 635 farklı araç noktasını detaylı inceler. Profesyonel ve objektif ekspertiz sonuçları sunulur. FIRST CLASS paketi ayrıcalıklı hizmet imkanı sağlar
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, ABS sisteminin nasıl çalıştığını ve arızalarının nasıl giderileceğini anlatıyor.. Video, ABS sisteminin fren mesafesini kısaltmadığını açıklayarak başlıyor ve ardından ABS arızasının nasıl anlaşıldığını, genellikle sensör ve soketlerden kaynaklandığını açıklıyor. Sunucu, ABS sensörünün nerede bulunduğunu, nasıl temizleneceğini ve kabloların kontrol edilmesi gerektiğini adım adım anlatıyor. Ayrıca, ABS uyarısının genellikle büyük bir sorun olmadığını ve basit temizlik işlemleriyle çözülebileceğini vurguluyor.
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, fren hidrolik yağı değişimi konusunda bilgi veriyor.. Video, fren hidrolik yağı değişimi gerekip gerekmediği sorusunu ele alıyor. Sunucu önce fren hidrolik yağı haznesinin yapısını gösteriyor, ardından hangi fren yağını kullanmanız gerektiğini aracın modeline göre değiştiğini belirtiyor. Fren hidrolik yağının belirli periyotlarda (genellikle 3 yılda bir veya 60-80 bin kilometrede) değişmesi gerektiğini, aksi takdirde kaynaması ve frenlerin tutmaması riski olduğunu açıklıyor. Ayrıca kaliteli yağ kullanmanın ve değişim sonrası frenlerin havasının alınmasının önemini vurguluyor.
Oto ekspertiz, yeni ve ikinci el araçlar için zorunlu bir muayene sistemidir. Araçtaki kusurları ve hasarları tespit ederek rapor hazırlar. Alıcı ve satıcı için güven oluşturur
Bu videoda bir motosiklet sahibi, kendi kullandığı RKS 125 R model motorun özelliklerini ve deneyimlerini paylaşıyor.. Video, motorun teknik özellikleri (125 cc hava soğutmalı enjeksiyonlu, ön disk, arka kampana, CBS kombine fren sistemi) ile başlıyor. Ardından motorun kronik sorunları (diskli hafif yamukluk, benzin göstergesinin sürekli yanması, ön dişlisinde tıkırtı, yağ kaçağı) detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca motorun yakıt tüketimi (100 km'de 3 litre), hız performansı (top speed 109 km/s), gösterge paneli, far özellikleri ve kullanım deneyimi hakkında bilgiler veriliyor. Video, motorun 8.500 km'de olduğu ve 16 litre yakıt kapasitesi olduğu bilgisiyle sonlanıyor.
BMW parçaları, otomobillerle aynı kalite standartlarına göre üretilir. Orijinal parçalar, 24 aya kadar garanti ile sunulur. Tüm parçalar, otomobilin tüm fonksiyonlarını sorunsuz şekilde yerine getirir
Bu video, bir Fiat Palio aracının tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Bekir Bey, Barış Usta, Bilal Usta ve Erkan gibi teknisyenler aracın sorunlarını tespit edip tamir etmektedir.. Videoda Fiat Palio'nun şıngırtı sesi, fren boşluğu ve sente sorunları ele alınmaktadır. Teknisyenler önce fren ayarını yaparak boşlukları doldurur, ardından sente kontrolü için bujiyi söker ve pistonları en üstte alır. Ayrıca aracın LPG beyninde sorun olabileceği ve bunun değiştirilmesi gerektiği belirtilir. Video boyunca teknisyenlerin araç üzerinde yaptığı işlemler ve açıklamalar detaylı olarak gösterilmektedir.
Volkswagen araçlarda çeşitli arıza lambaları ve gösterge mesajları bulunur. Bazı lambalar kendiliğinden söner, bazıları profesyonel müdahale gerektirir. Arıza lambalarının giderilmesi için birden fazla yöntem gerekebilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere frenlerin havası nasıl alınacağını adım adım göstermektedir.. Video, frenlerin havası alınmazsa ne olacağını açıklayarak başlıyor ve gerekli ekipmanları (bijon anahtarı, kriko, on anahtar, akvaryum hortumu, fren hidroliği, takoz, iş eldiveni ve WD-40) tanıtıyor. Ardından tekerin sökülmesi, hidrolik memesinin bulunması, hava alma işlemi ve fren hidroliğinin kontrolü gösteriliyor. Video, fren hidroliğinin değişiminin önemi ve fren performansını nasıl artırdığı hakkında bilgiler vererek sonlanıyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin fren balatalarının neden öttüğünü ve bunu nasıl önleyebileceğimizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, fren balatalarının ses yapma nedenlerini ve bunu engellemek için gerekli adımları detaylı olarak göstermektedir. Önce gerekli ekipmanlar (zımpara, kriko, bijon anahtarı, anahtarlar, takoz, kalın iş eldiveni) tanıtılmakta, ardından fren sisteminin sökülmesi, disk ve balataların çıkarılması, zımpara ile pürüzsüzleştirilmesi ve tozların temizlenmesi adımları gösterilmektedir. Ayrıca yeni değişen balataların neden ses yapabileceği, disk yüzeyindeki kanallaşmaların ve yamulmaların ses sorunlarına etkisi ve bunların çözüm yolları da açıklanmaktadır.
Brake pads are steel plates with friction material facing disc rotors. Two pads per rotor work together with caliper to stop vehicle. Heated pads transfer friction material to disc, creating sticky contact
Bu video, araçlarda fren yumuşaması sorununu açıklayan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç mekanik sistemlerini göstererek detaylı açıklamalar yapmaktadır.. Video, fren pedalı yumuşamasının nedenlerini ve tehlikelerini anlatmaktadır. Fren yumuşamasının en büyük nedeni genellikle hidrolik kaçaklardır. Sunucu, aracın arka kısmından başlayarak fren rekorları, hortumlar, hidrolik haznesi, fren servosu ve fren ana merkezi gibi önemli parçaları göstererek hangi bölgelerde kaçak oluşabileceğini açıklamaktadır. Fren yumuşaması durumunda araç kullanmaya devam etmemenin ve tamirhaneye götürmenin gerekliliği vurgulanmaktadır.
689 cc CP2 motor yüksek torklu hızlanma sağlar. Çift gözlü agresif ön tasarım ve LED farlar bulunur. Kompakt ön tasarım yüksek aerodinamik verim sağlar
Bu video, bir otomobil tamircisinin Opel marka bir araçta yaşanan fren aksamasını tespit ve tamir etme sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, müşterinin şikayet ettiği fren atma esnasında arabanın şiddetli şekilde sola çekilmesi sorunu ele alınmaktadır. Tamirci, ABS kutusunun içini açarak fren hidroliğinin çıkışını kontrol eder ve sorunun mekanik bir tıkanıklık olduğunu tespit eder. Tamir süreci, ABS kutusunun sökülmesi, iç kontrolünün yapılması ve sorunun giderilmesi ile devam eder. Son olarak, tamir edilen aracın test sürüşü yapılarak sorunun çözüldüğü gösterilir.
Bu video, Oto Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araçlarda görülen aşırı ses ve titreme sorunlarının nedenlerini açıklamaktadır.. Video, araçlarda ses ve titreme sorunlarının çeşitli nedenlerini başlıklar halinde ele almaktadır. İlk olarak aks ve dingil problemleri, ardından motor kaynaklı sorunlar (buji, buji kablosu, ateşleme bobinleri), yakıt filtreleri, fren sistemi ve tekerlek-lastik sorunları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca titreşimlerin teklemelerle karıştırılmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu bilgiler, benzinli, dizel ve LPG araç tipleri için geçerlidir.
Bu video, bir otomobil uzmanının lastiklerin ömrü ve doğru kullanım konusunda bilgilendirme yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı kendi deneyimlerini de paylaşarak konuyu anlatmaktadır.. Video, lastiklerin kaliteli ömrünün beş yıl, ekonomik ömrünün ise on yıl olduğu bilgisini vererek başlıyor. Türkiye şartlarında lastiklerin beş yıldan fazla kullanılmaması gerektiği, en fazla yedi yıla kadar dayanabileceği belirtiliyor. Ayrıca lastiklerin doğru kullanımının önemi vurgulanıyor; özellikle fren kullanımının yanlış şekilde yapıldığında lastiklerin daha hızlı tükendiği ve frenlerin sadece durdurmak için tasarlandığı, yavaşlatmak için ise vites değiştirme veya gazdan çekme gibi yöntemlerin kullanılması gerektiği açıklanıyor.