Manuel Vites Kullanım Kılavuzu
İlk kullanımda boş, düz ve sakin bir alan seçilmeli. Camlar açık tutulmalı ve motor sesi duyulmalı
- makinaegitimi.com
İlk kullanımda boş, düz ve sakin bir alan seçilmeli. Camlar açık tutulmalı ve motor sesi duyulmalı
Auto Klinik kanalından bir otomobil bilgilendirme videosu. Sunucu, debriyaj pedalı kavrama sorunlarının nedenlerini açıklıyor.. Video, debriyaj pedalının yukarıda kavrama sorununun temel nedeninin %90-99 oranında debriyaj baskı balata setinin bitmesi olduğunu anlatıyor. Sunucu, baskı balata değişiminin zamanında yapılması gerektiğini, aksi takdirde yakıt tüketimi, performans ve sürüş konforu sorunlarına yol açabileceğini vurguluyor. Ayrıca, baskı balata değişimlerinde orijinal parçaları kullanmanın veya Valeo, Look gibi kaliteli markaları tercih etmenin önemini belirtiyor.
Vites problemlerinin ana sebepleri şanzıman ve debriyaj sorunlarıdır. Şanzıman yağı eksikliği veya gevşek bağlantılar vites değişimini engeller. Vites kutusundaki dişlilerin aşınması vites geçişini zorlaştırır. Debriyaj aşınması veya düşük hidrolik seviyesi vites değişimini etkiler. Elektronik arızalar ve motor sorunları da vites değişimini etkileyebilir
Motor, yakıt veya elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürür. Güç aktarma organları, motor gücünü tekerleklere aktaran elemanlardır. Aktarma organlarındaki kayıp güç, sürtünme ve dönme direncinden kaynaklanır
Şanzıman yağı eksikliği vites geçişlerinde zorlanmaya neden olabilir. Baskı balata arızası çalışırken zorlanma yaratır. Debriyaj çatalı arızası vites geçişlerini etkiler
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, motorların aktarma organları ve araç bakım konularını içeren bir eğitim dersidir.. Videoda öncelikle motorların ısı enerjisini mekanik enerjiye dönüştürdüğü açıklanmakta, ardından debriyaj, vites kutusu, şaft, diferansiyel ve tekerlekler gibi aktarma organlarının işleyişi detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca motosiklet kesiti, bijon temizliği ve lastik değiştirme süreci gibi bakım konuları da adım adım gösterilmektedir.. Video, makine üzerinde gösterimlerle desteklenmekte ve lastiklerin doğru hava basıncı, balans ayarı ve muayene şartları gibi önemli bilgiler de içermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı kavrama sistemi hakkında detaylı bilgi vermektedir.. Video, kavramanın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından kavrama sisteminin parçalarını (piston, krank mil, volan, debriyaj diski, baskı plakası ve ayırma çatalı) detaylı şekilde anlatıyor. Son bölümde ise kavramanın çalışma prensibi, debriyaj pedalına basıldığında ve bırakıldığında debriyaj diskinin davranışını örneklerle gösteriyor. Video, aracın kalkışında, duruşunda ve vites değişiminde en önemli sistemlerinden biri olan kavramanın temel işleyişini öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araçlarda görülen debriyaj kaçırma arızasının nedenleri hakkında bilgi veriyor.. Video, debriyajın çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve ardından debriyaj kaçırma durumunun nedenlerini detaylı şekilde anlatıyor. Debriyaj balatasının bitmesi, yağlanması, debriyaj pedalı boşluğunun bozulması, debriyaj yaylarının deforme olması, motor takozlarındaki gevşeme veya kopma ve volan yüzeyindeki aşınmalar gibi yaygın sebepler açıklanıyor. Video, bu arızaların belirtilerini ve nasıl tespit edileceğini de içermektedir.
Vites geçişlerinde zorluk ve metalik ses genellikle debriyaj sorunlarından kaynaklanır. Senkromeç arızası özellikle belirli viteslerde ses ve zorluğa neden olur. Vites kolu-şanzıman bağlantıları metal veya çelik tellerle yapılır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı araba çalıştırma konusunda bilgi vermektedir.. Video, araba çalıştırırken izlenmesi gereken doğru adımları göstermektedir. Konuşmacı önce gösterge panelindeki uyarı sembollerinin sönmesini beklemenin önemini, özellikle dizel araçlarda kızdırma bujisi uyarlamasının sönmesini vurgulamaktadır. Ardından vitesin boşta olması gerektiğini ve özellikle debriyaja sonuna kadar basarak aracın çalıştırılması gerektiğini detaylı şekilde anlatmaktadır. Video boyunca bu adımlar pratik olarak gösterilmekte ve debriyaja basmanın marş motoruna ve aküye olan faydaları açıklanmaktadır.
Bu video, bir otomobil bakımı eğitim içeriğidir. Sunucu, debriyajın sertleşmesi nedenleri ve sert debriyajı yumuşatma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, sert debriyajın nedenlerini (alt/üst merkezde tıkanıklık, rekor sorunları, debriyaj baskısı ve hava durumu) açıklayarak başlıyor. Ardından Peugeot 307 üzerinde debriyaj havası alma işlemi adım adım gösteriliyor. Sunucu, hidrolik kapağın açılması, hava alma valfinin gevşetilmesi, debriyajı pompalama ve valfin sıkılması gibi adımları detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca hava alma sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar (valfi sıkmadan önce debriyajı geri kaldırma, valfi fazla sıkmama) da vurgulanıyor.
Vites kolu sürücünün ortasında, debriyaj pedalı sol tarafta bulunur. Debriyaj pedalı motor ile vites arasında bağlantı sağlar. Park freni, araç boştayken kaymayı önler
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor sistemleri serisinin altıncı bölümüdür. Eğitmen, motorla ilgili toplam 12-13 video çekmeyi planladığını belirtiyor.. Video, marş sisteminin görevi, çalışma prensibi ve parçaları (akümülatör, kontak anahtarı, marş motoru, volan dişlisi, debriyaj) hakkında detaylı bilgiler içermektedir. Eğitmen önce teorik bilgileri anlatıp, ardından marş sisteminin arızaları ve bunların çözüm yollarını açıklamaktadır. Video, ehliyet sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, son bölümde marş sistemiyle ilgili örnek sorular çözülmektedir.. Eğitmen ayrıca uzun süre ve sıkça marş yapmanın akümülatör ve marş motoruna zarar vereceğini, marş süresinin 10-15 saniye geçmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Marş motoru dönmüyorsa sorunun akünün boşalmasından kaynaklanabileceği de belirtilmektedir.
Bu video, "Yedek Parça 101" serisinin bir bölümü olup, debriyaj hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, debriyajın ne olduğu, nasıl çalıştığı, debriyaj setinin bileşenleri ve yapısı hakkında bilgiler vererek başlıyor. Ardından debriyaj sisteminin çalışma prensibi anlatılıyor. Daha sonra debriyaj setinin ömrü, baskı balatasının bittiğini gösteren belirtiler ve debriyajın bitmesi durumunda araçta yaşanan sorunlar açıklanıyor. Son bölümde ise debriyajın doğru kullanımı ve ömrünü uzatma yöntemleri sunuluyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ehliyet sınavına hazırlık dersidir. Eğitmen, güç aktarma organları konusunu anlatmaktadır.. Video, güç aktarma organlarının (debriyaj, vites kutusu, şaft, diferansiyel ve aks) işlevlerini ve aralarındaki akış sırasını açıklamaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri verip, ardından konuyla ilgili sınav sorularını çözmektedir. Özellikle debriyajın irtibatı kesme-sağlama, vites kutusunun hız ve tork ayarlama, diferansiyelin virajlarda dönüşü kolaylaştırma gibi önemli işlevler üzerinde durulmaktadır. Video, konunun kısa özetleme ve soru çözümleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin araba vurma tekniğini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, arabanın gereksiz yere vurulmaması gerektiği vurgulanarak, akü bittiğinde veya mecbur kalındığında nasıl vurulacağı adım adım anlatılmaktadır. Önce kontak anahtarı takılarak vites ikiye alınır, ardından hafif eğimli bir yoldan aşağı doğru sallanır. Araba hızlandığında debriyajdan ayak çekilir ve gaz pompalanarak araba çalıştırılır. Video, bu tekniklerin tekrarlanarak vurgulanmasıyla sonlanır.
Bu video, Tamirci Recep Usta kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, vitesli motosikletlerin nasıl sürüleceğini adım adım göstermektedir.. Videoda öncelikle motosikletin parçaları (kupa, çıta eller gold debriyaj, frenler, gaz, ışıklar, korna, marş ve vites) tanıtılmakta, ardından vites sisteminin çalışma prensibi açıklanmaktadır. Sunucu, CG motorlarda vites değiştirme tekniğini göstererek, debriyaj kullanımı, vites yükseltme ve düşürme, durma ve hareket etme süreçlerini pratik olarak uygulamaktadır. Video, debriyajlı motosikletlerin avantajlarını ve kullanım kolaylığını vurgulayarak sonlanmaktadır.