Katalitik konvertör egzoz dumanını filtreleyerek zararlı maddeleri zararsız hale getirir. Platin, paladyum ve rodyum gibi değerli metaller içerir
Modern araçlarda bulunan sensör, eksantrik milinin konumunu ve hızını ölçer. Sensör genellikle silindir kapağının arkasında veya motor bloğunun yanında bulunur. Veriler, motor bilgisayarına (ECU) iletilerek yakıt ve ateşleme sistemlerini düzenler
Motor performansında düşüş ve yokuşlarda çekiş kaybı görülür. Yakıt tüketiminde artış ve gösterge düşmesi yaşanır. Egzozdan siyah duman ve rahatsız edici ses çıkar. Araç geç çalışır ve motor arıza lambası yanar
Bu video, bir kişinin araba motor arıza lambası hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, motorun beyin sistemi olarak adlandırdığı sensörler ve bunların çalışma prensiplerini açıklamaktadır.. Video, motor arıza lambasının ne olduğunu göstererek başlıyor ve ardından bu lambanın yanmasının sebeplerini anlatıyor. Sensörlerin doğru çalışma aralığından çıkması durumunda lambanın yanması, arıza kodlarının nasıl okunacağı ve arızanın tespit edilmesi için yapılması gerekenler detaylı şekilde açıklanıyor. Konuşmacı, arızayı doğrudan silmek yerine kaynağını bulup çözmenin önemini vurguluyor.
Bu video, bir otomobil teknik bilgi videosu olup, konuşmacı şarj dinamosu (alternatör) hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, şarj dinamosunun ne olduğu, nasıl çalıştığı ve arıza belirtileri hakkında bilgiler içermektedir. İlk olarak alternatörün çalışma prensibi anlatılmakta, ardından arıza belirtileri (akü ışığının yanması, farların sönük yanması, korna sesinin zayıflaması, gösterge panelindeki ışıkların zayıflaması, motor çekişinin düşmesi, yanık kokusu çıkması, sürtme sesi) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Son olarak, alternatörün arızasının nasıl anlaşılabileceği ve test edilebileceği konusunda bilgiler verilmektedir.
ÖTV muafiyetli araç için proforma fatura talebi eksik ve gecikmeli. Bagaj kapağı değişimi garanti kapsamı dışında ve yüksek ücretli. Teslimat gecikmeleri ve iletişim sorunları yaşanıyor
Auto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araçların içine egzoz gazı kokusu gelmesinin nedenleri hakkında bilgi veriyor.. Video, aracın içine egzoz kokusu gelmesinin beş temel sebebini sıralı olarak açıklıyor: egzoz patlaması, egzoz spirali arızası, ateşleme sistemi sorunu, egzoz manifoldu sorunu, katalizör arızası ve oksijen/AFR sensörü sorunu. Her bir sorun için detaylı açıklamalar yapılarak, hangi parça arızalıysa araç içine egzoz kokusu gelebileceği ve sorunun nasıl çözülebileceği anlatılıyor.
Lena Otomotiv'de ÖTV muafiyeti için yapılan görüşmelerde eksik ödeme yapıldı. Avek Otomotiv'de araç teslimi sürekli ertelendi. Altur bayisinde yanıltıcı faiz oranları ve kaba üslup uygulandı
Bu video, bir otomobil bakım ve arıza giderme eğitim içeriğidir. Sunucu, rölanti sensörü (rolanti valfi) arızasını nasıl anlayabileceğinizi ve bu arızaları nasıl çözebileceğinizi anlatmaktadır.. Video, rölanti sensörünün işlevi ve arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtileri (rölantide teklemeler, stop etme sorunları, aracın kendi kendine gaz vermesi, yüksek devirlerde çalışması) açıklamaktadır. Ardından, bu arızaların genellikle parça değişimi yerine temizlik ile çözülebileceği vurgulanmakta ve rölanti sensörünün nasıl söküleceği, temizleneceği ve takılacağı adım adım gösterilmektedir. Video, araç sahiplerinin garajlarında basit dokunuşlarla bu arızaları kendilerinin çözebileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir kişinin yarı otomatik şanzıman sistemi hakkında bilgi verdiği ve bu sistemin arızalarını nasıl çözebileceğinizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle yarı otomatik şanzıman sisteminin nasıl kullanıldığı gösterilmekte, ardından bu sistemde karşılaşılabilecek arızalar ve bunların çözümleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, şanzıman arızasının nedenleri arasında E tuşunun kirlenmesi, akü şarjının düşük olması, elektriksel sorunlar ve soğuk havalarda yağ basıncının düşmesi gibi faktörleri açıklamaktadır. Ayrıca, bu arızaları çözmek için "kapat-aç" mantığının kullanılması, arabanın ısınması ve baskı balatasının değiştirilmesi gibi pratik çözümler sunulmaktadır. Video, rampalarda ve ekonomiye alındığında şanzımanın nasıl davranacağı test edilmesiyle devam etmektedir.
Araç arıza işaretleri, sistemlerdeki sorunları gösterir. Arıza işaretleri renklerine göre kırmızı, yeşil ve sarı önem taşır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor sistemleri serisinin altıncı bölümüdür. Eğitmen, motorla ilgili toplam 12-13 video çekmeyi planladığını belirtiyor.. Video, marş sisteminin görevi, çalışma prensibi ve parçaları (akümülatör, kontak anahtarı, marş motoru, volan dişlisi, debriyaj) hakkında detaylı bilgiler içermektedir. Eğitmen önce teorik bilgileri anlatıp, ardından marş sisteminin arızaları ve bunların çözüm yollarını açıklamaktadır. Video, ehliyet sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, son bölümde marş sistemiyle ilgili örnek sorular çözülmektedir.. Eğitmen ayrıca uzun süre ve sıkça marş yapmanın akümülatör ve marş motoruna zarar vereceğini, marş süresinin 10-15 saniye geçmemesi gerektiğini vurgulamaktadır. Marş motoru dönmüyorsa sorunun akünün boşalmasından kaynaklanabileceği de belirtilmektedir.
Bu video, bir otomobil uzmanının EGR valfi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, EGR valfinin ne olduğunu, işlevini ve arızalandığında yaşanan belirtileri anlatmaktadır.. Video, EGR valfinin tanımı ve işleviyle başlayıp, arızalandığında yaşanan yakıt tüketimi artışları, performans düşüşü ve özellikle rölantide durma gibi belirtileri detaylı şekilde açıklamaktadır. Konuşmacı, EGR valfi arızalarının çoğunlukla tıkanma nedeniyle olduğunu ve bu sorunun balata spreyi ile temizlenebileceğini, ancak elektronik arızaların da olabileceğini belirtmektedir. Ayrıca, EGR valfinin iptal edilmesinin yakıt tasarrufu sağlayamayacağını vurgulamaktadır.
Bu video, Ota Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda kullanılan hararet müşürü hakkında bilgi vermektedir.. Video, hararet müşürünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından arızalandığında nasıl anlaşılacağını ve kontrol edileceğini adım adım anlatıyor. Sunucu, hararet müşürünün aracın motor sıcaklığını göstergede gösteren bir sensör olduğunu, arızalandığında motorun çalışmasını etkilemediğini ancak hararetin yanlış gösterilmesiyle aracın conta yakması veya motor rektefesine kadar gidebileceğini belirtiyor. Ayrıca, hararet müşürünün arızalandığını kontrol etmek için fişini çekip şaseye değdirerek test etme yöntemini detaylı şekilde açıklıyor.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda görülen benzin kokusunun nedenleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, araçta benzin kokusunun farklı durumlarda (ilk çalışma anında, devamlı olarak ve LPG'li araçlarda) neden oluştuğunu detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk çalışma anında gelen benzin kokusunun genellikle egzozdan çıkan çiğ yakıt nedeniyle olduğu, devamlı olarak gelen kokunun ise depo şamandıra kapağı contası, depo dolum ağzı kaçakları, benzin hortumlarında kaçaklar, ateşleme sistemi sorunları ve aracın yağ yakması gibi nedenlerden kaynaklandığı anlatılmaktadır. Ayrıca LPG'li araçlarda benzin kokusunun LPG ve gaz kesici arızaları ile benzin pompası arızası nedeniyle yaşanabileceği belirtilmektedir.
Bu video, Otop Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda ateşleme bobini arızasının belirtilerini ve nasıl kontrol edileceğini anlatmaktadır.. Video, ateşleme bobininin arızasının belirtilerini (sarsıntılı çalışma, rölanti dalgalanmaları, stop etmeler, hızlanma sorunları, performans düşüşü, yakıt artışı ve ağaç patlatma) açıklayarak başlıyor. Ardından, bobinin arızalı olup olmadığını kontrol etme yöntemini adım adım gösteriyor: aracın çalışır vaziyette bırakılması, kaputun açılması, motorun ön kısmına geçilmesi ve tek tek bobine bağlı kabloların çekilerek test edilmesi.
Bu video, bir otomobil tamircisinin hararet göstergesinin yükselmemesi veya sürekli dipte durma sorununu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, hararet göstergesinin yükselmemesi sorununun üç temel nedenini (hararet göstergesi, hararet müşürü ve termostat) açıklamakta ve özellikle termostat arızası üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde termostatın yapısı, görevi ve arızalandığında ortaya çıkabilecek belirtiler anlatılırken, ikinci bölümde termostatın değişim periyodu hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca termostatın üreticilerin belirlediği bir değişim periyodu olmadığı, genellikle arızalandığında değiştirildiği belirtilmektedir. Araç üreticileri tarafından belirlenen bir değişim periyodu olmadığı için, genellikle 80-90 bin kilometrede ağır bakım yapıldığında termostatın da değiştirilmesi önerilmekte ve titiz araç sahipleri için devirdaim pompası ile birlikte termostatın da değişmesi tavsiye edilmektedir.
Bu video, Oto Klinik tarafından sunulan bir otomobil bakımı ve arızaları hakkında bilgilendirici içeriktir. Sunucu, direksiyonu çevirirken gelen çeşitli seslerin nedenleri ve çözümleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, direksiyonu çevirirken gelen farklı seslerin nedenlerini ve çözüm yollarını sistematik olarak açıklamaktadır. Öncelikle tam tur çevirme sırasında gelen "tak tak" sesinin aks kafasının değişmesi gerektiğini, ardından bozuk yollarda gelen "tıkır tıkır" sesinin amortisör bilyası veya rot başları ile ilgili bir sorun olduğunu anlatır. Son olarak, direksiyonda sertleşme ve uğultu sesinin hidrolik direksiyon yağı veya pompası ile ilgili bir arıza olduğunu belirtir.
Bu video, Autoclinic tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, oksijen sensörü (lambada sensörü) hakkında bilgi vermektedir.. Video, oksijen sensörünün çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve ardından arızalandığında araçta görülebilecek belirtileri detaylı şekilde anlatıyor. Bu belirtiler arasında çekişten düşme, performans düşüşü, ani hızlanmalarda sıkıntı, yakıt tüketiminin artması, rölanti dalgalanmaları, tekleme ve motor arıza lambasının yanması bulunmaktadır. Ayrıca, oksijen sensörünün değiştirilmesi konusunda pratik bilgiler veriliyor ve sunucu kendi aracında (Tempra Tipo MHP) sensörün nasıl söküleceğini gösteriyor.
Bu video, "Arabam" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, motor soğutma sisteminin önemli parçası olan devirdaim pompasının ne olduğunu ve arızalarını anlatmaktadır.. Video, devirdaim pompasının göreviyle başlayıp, motorun içindeki ısınmış soğutma suyunu emerek radyatöre göndermesini ve soğutulmuş suyu tüm soğutma kanallarından geçirerek motorun soğumasına yardımcı olduğunu açıklar. Ardından pompanın arızaları detaylı olarak anlatılır: çarkların kırılması veya aşınması, milin kesilmesi veya pompanın arasından su sızdırması. Son olarak, devirdaim pompası arızalandığında aracın hararet yapması, kaloriferin ısıtmaması gibi belirtiler ve bu arızanın nasıl tespit edileceği açıklanır.