İtalyan tasarımlı, akıcı çizgiler ve aerodinamik detaylarla süslenmiş. LED farlar ve elektrikli aynalar ile donatılmış. 18 inç çift renkli spor jantlar ve özel egzoz ucu tasarımı
Tüm modellerde 2.0L EcoBlue motor ve 6 ileri şanzıman bulunuyor. 330S'den 470ELD'e kadar farklı versiyonlar mevcut. Maksimum güç 130-170 PS arasında değişiyor. Diferansiyel oranı 3.55-4.1 arasında
Fiyat aralığı 1.030.000 TL ile 1.361.000 TL arasında değişmektedir. 2009 yılından beri üretilen model, 12. nesil olarak sunulmaktadır. 4065 cm uzunluk, 1775 cm genişlik ve 1450 cm yüksekliğe sahiptir
Oto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, araçlarda sadece belirli viteslerde yaşanan sorunların nedenlerini anlatıyor.. Video, araçlarda sadece üçüncü ve dördüncü viteslerde yaşanan ses ve geçiş sorunlarının sebebini açıklıyor. Yeni nesil araçlarda vites dişlilerin yanına eklenen senkromeçlerin aşınması durumunda bu sorunlar yaşanıyor. Sunucu, senkromeçlerin aşınmasının aşamalarını (vitese zor geçme, vitese geçmeme, viteste takılı kalma, viteste giderken boşa atma) ve bu sorunların çözümünün şanzıman indirilmesi ve aşınmış senkromeçlerin değiştirilmesiyle yapılacağını anlatıyor.
B segment sedan model, 4280 mm uzunluk ve 390 lt bagaj hacmi. 175/70 R14-185/65 R14 lastik seçenekleri
Bu video, bir otomobil kanalında yayınlanan Toyota Corolla'nın detaylı özelliklerini inceleyen bir ürün tanıtımıdır. Sunucu, önceki videoda Toyota Corolla ile Megane'ı karşılaştırdıktan sonra izleyicilerin çoğunlukla Corolla'yı tercih ettiğini belirterek bu videoyu hazırladığını açıklıyor.. Video, Toyota Corolla'nın hibrit ve benzinli versiyonları arasındaki farkları detaylı şekilde ele alıyor. Boyutlar, ağırlık, bagaj hacmi, yakıt deposu, motor özellikleri, performans verileri, yakıt tüketimi, şanzıman ve donanım paketleri hakkında kapsamlı bilgiler sunuluyor. Ayrıca her donanım paketinin (Vision Plus, Dream, Dream Expec, LCback, Hibrit Dream, Hibrit, Hibrit ve Hibrit Peşin) güvenlik, iç donanım, teknolojik donanım ve dış donanım özellikleri detaylı olarak anlatılıyor. Video, her iki versiyonun fiyat karşılaştırmasıyla sonlanıyor.
Bu video, Foto Klinik kanalından bir otomobil bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, araç vitese geçiyor lakin hareket etmiyorsa olası sorunları açıklamaktadır.. Video, araç vitese geçiyor lakin hareket etmiyorsa iki temel sorunu ele almaktadır: baskı balatasının bitmesi ve aks kafasının kırılması/kopması. Sunucu, baskı balatasının işlevini ve aks kafasının şanzıman ile lastikler arasındaki aktarım görevini açıklamakta, ayrıca aks kopması durumunda aracın altına eğilerek nasıl tespit edilebileceğini göstermektedir. Video, sorunun nasıl anlaşılacağını ve çözülebileceğini adım adım anlatmaktadır.
DSG, Volkswagen Group'un ürettiği çift kavramalı otomatik şanzıman türüdür. 2003 yılında tanıtılan sistem, vites geçişlerini hızlandırır. Tek ve çift sayılı vitesleri ayrı kavramalarla yönetir
Bu video, bir sürücünün Toyota Corolla aracında CVT şanzımanı kullanarak çalışma prensibini ve kullanımını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, CVT şanzımanların tarihçesinden başlayarak çalışma prensibini detaylı şekilde açıklamaktadır. Konik kasnaklar ve kayış sistemiyle çalışan CVT şanzımanların bisiklet vites mantığına benzer şekilde sürekli değişken oranlar sunabildiği anlatılmaktadır. Ayrıca, modern CVT şanzımanların tork konvertörü kullanarak kavrama sağladığı ve bu sistemin avantajları ile zayıflıkları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca CVT şanzımanın hassas gaz kullanımıyla daha iyi performans gösterdiği, manuel modda kullanımı, yakıt tasarrufu potansiyeli ve overdrive gibi özellikleri de açıklanmaktadır. Sürücü, araçta gerçek zamanlı olarak CVT şanzımanın davranışını göstererek, motor ve şanzıman ikilisinin hızlanma rejimini nasıl ayarladığını ve sürücünün şanzımana nasıl etkilediğini göstermektedir.
4x4 özelliği ve düşük yakıt tüketimi ile öne çıkıyor. Dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda başarılı. 6 ileri Aisin şanzıman sorunsuz çalışıyor. 120 beygir güç ve 8 saniyenin altında 0-100 km/s hızlanma
Bu video, bir Renault 9 Broadway aracında kilometre halatının şanzımandan nasıl söküleceğini gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce kilometre gösterge paneli ve kilometre halatı konusunda da videolar hazırladığını belirtiyor.. Videoda, kilometre halatının şanzımandaki yerine nasıl ulaşılacağı ve sökülmesi için gerekli adımlar gösteriliyor. Konuşmacı, segmanı çekerek halatı çıkarma yöntemini anlatıyor ve halatın tozdan sıkışabileceği için zorlanmaması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, halatın kaportaya geçtiği ve göğüse kadar gittiği bilgisi de paylaşılıyor.
Bu video, bir kişinin yarı otomatik şanzıman sistemi hakkında bilgi verdiği ve bu sistemin arızalarını nasıl çözebileceğinizi anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle yarı otomatik şanzıman sisteminin nasıl kullanıldığı gösterilmekte, ardından bu sistemde karşılaşılabilecek arızalar ve bunların çözümleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, şanzıman arızasının nedenleri arasında E tuşunun kirlenmesi, akü şarjının düşük olması, elektriksel sorunlar ve soğuk havalarda yağ basıncının düşmesi gibi faktörleri açıklamaktadır. Ayrıca, bu arızaları çözmek için "kapat-aç" mantığının kullanılması, arabanın ısınması ve baskı balatasının değiştirilmesi gibi pratik çözümler sunulmaktadır. Video, rampalarda ve ekonomiye alındığında şanzımanın nasıl davranacağı test edilmesiyle devam etmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı vites kutuları konusuna devam ederek CVT (Değişken Oranlı) şanzıman sistemini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, CVT şanzımanının çalışma prensibini açıklayarak başlıyor ve bu sistemin dişli grubu yerine zincir, kayış ve tambur kullanarak nasıl çalıştığını gösteriyor. Ardından Japon ve Alman otomobillerinde kullanılan CVT şanzıman örnekleri inceleniyor. Konuşmacı, CVT şanzımanlarının yüksek torklu araçlarda sorun yaşayabileceğini, özellikle düz ve stabil yollarda daha iyi performans gösterdiğini belirtiyor. Video, şanzımanın fiziksel parçalarının tanıtımı ve çalışma prensibinin pratik gösterilmesiyle devam ediyor.
Bu video, Oto Klinik olarak bilinen bir kişinin araçlarda vites geçme sorunları hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bir arkadaşının aracının sadece bir vitese geçmemesi sorununu ele alarak başlamaktadır.. Video, araçlarda vites geçme sorunlarının çeşitli sebeplerini detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk olarak şanzıman yağı ve hidrolik seviyesi kontrolü, ardından debriyaj çatalı arızası ve baskı balatası sorunları ele alınmaktadır. Son olarak, sadece tek bir vitese geçmeme durumunda sekromeç arızası ve dişli sorunları gibi mekanik nedenler açıklanmaktadır. Konuşmacı, aracın seslerine dikkat etmenin arızaları erken tespit etmede önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir sürücünün otomatik vitesli araba kullanımını anlattığı eğitim içeriğidir. Sunucu, Hyundai i20 model otomatik vitesli bir araba kullanarak konuyu göstermektedir.. Video, otomatik vitesli arabanın manuel vitesli arabadan farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından otomatik vitesli arabanın nasıl kullanılacağını adım adım gösteriyor. Sunucu, aracın çalıştırılması, P pozisyonuna alınması, yokuşta ve sıkışık trafikte nasıl kullanılacağı, park etme süreci gibi temel konuları pratik olarak uygulamalı olarak anlatıyor. Ayrıca, günümüzde üretilen on arabadan sekizinin otomatik şanzımanlı olduğu ve beş yıla kadar her arabanın otomatik vitesli olacağı bilgisi de paylaşılıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının 80 km/s hızdan sonra gelen uğultu sesi sorununu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, sürüş esnasında bir sohbet gibi konuyu açıklamaktadır.. Video, 80 km/s hızdan sonra gelen uğultu sesinin nedenlerini ve tespit yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, önce vites durumunu kontrol etmenin önemini vurgulayarak, manuel vitesli araçlarda debriyaja basarak sorunun kaynağını tespit etme yöntemini göstermektedir. Ardından, sesin tekerlerden, şanzımandan veya motordan kaynaklandığını nasıl ayırt edebileceğinizi, farklı viteslerde sesin olup olmadığını kontrol etmenin önemini ve devirle birlikte sesin değişmesinin ne anlama geldiğini açıklamaktadır.
Bu video, Caner adlı bir kişinin şanzıman ve şanzıman yağı hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, şanzımanın ne olduğu, nasıl çalıştığı ve şanzıman yağı'nın önemi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte şanzıman türleri (manuel, yarı otomatik ve otomatik), şanzıman yağı kontrol yöntemleri ve ne zaman değiştirilmesi gerektiği adım adım anlatılmaktadır. Ayrıca şanzıman yağı azaldığında araçta görülebilecek belirtiler ve şanzıman bakımının önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, Kemal Abi'nin kilometre çalışmayan arabasının tamiri sırasında çekilmiş bir araç tamir videosu. Videoda iki kişi çalışmakta ve bir araba tamircisi rolünde görünmektedir.. Videoda, arabanın kilometre tellisinin değiştirilmesi süreci gösterilmektedir. Tamirci, şanzıman bağlantısını söker, eski telleri çıkarır ve yeni telleri doğru şekilde yerleştirir. Ayrıca, tellerin doğru şekle getirilmesi, yağlanması ve gösterge panelinin sökülüp takılması gibi adımlar da gösterilmektedir. Video, tamirin tamamlanması ve kilometre saatinin tekrar çalışmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir sunucu ve konuğu Harun Abi'nin 13 EDC şanzımanlı araçlarda manuel modda nasıl geçiş yapılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Harun Abi, RS Line model bir araç kullanmaktadır.. Videoda, EDC şanzımanlı araçlarda manuel modda geçiş yapma yöntemi adım adım anlatılmaktadır. Manuel modda geçiş yapmak için vitesin D konumuna çekilmesi ve kulakçıkların 3 saniye basılı tutulması gerektiği gösterilmektedir. Ayrıca, manuel modun sürüş keyfini nasıl artırdığı, özellikle dar virajlarda ve virajlı yollarda hakimiyet sağladığı vurgulanmaktadır.
Bu video, Oto Klinik kanalından bir otomobil bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, araçlarda vites geçişleri konusunda bilgi vermektedir.. Video, araçlarda özellikle geri vitese geçişlerde yaşanan sorunları ele almaktadır. Sunucu, geri viteste senkromeçlerin genellikle bulunmadığını, sadece dişlilerin olduğunu ve bu nedenle geri vitese geçişlerde yaşanan sorunların genellikle senkromeç veya geri vites dişlisi ile ilgili olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca, sadece geri viteste sorun yaşanması durumunda şanzıman inmesi ve bakımının yapılması gerektiği, ancak tüm viteslerde sorun yaşanması durumunda şanzıman yağı, baskı balatası, debriyaj çatalı ve debriyaj pedalı kontrol edilmesi gerektiği belirtilmektedir.