O/D stands for Overdrive, a transmission feature from mid-1980s to mid-2010s. It's usually on by default and prevents using highest gears. The button is typically located on the gearshift
Araç vitese zor geçebilir, debriyaj veya vites kolu bağlantılarından kaynaklanabilir. Vites geçişlerinde ses gelmesi senkromeç, debriyaj veya mil sorunlarından oluşabilir. Araç vitesten çıkmayabilir, şanzıman yağı veya senkromeç arızalarından kaynaklanabilir. Vites kendiliğinden atabilir, dişli aşınması veya mil yatak sorunlarından oluşabilir. Araç vitesteyken gitmeyebilir, debriyaj veya vites kutusu arızalarından kaynaklanabilir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kapsamlı bir araç sistemleri eğitim içeriğidir. Eğitmen, araç sistemlerinin çalışma prensiplerini ve arızalarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, araç sistemlerinin üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde marş ve şarj sistemleri, ikinci bölümde gösterge paneli ve aydınlatma sistemi, üçüncü bölümde ise süspansiyon, ön düzen ve güç aktarma organları ele alınmaktadır. Her sistem için parçalar, görevler ve arıza durumları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca araç gösterge panelindeki temel göstergeler (hararet, devir, kilometre, yakıt), farlar, arka cam rezistansı, el freni lambası, dörtlü flaşör, sinyal lambaları gibi kontrol panelindeki diğer göstergeler ve bunların anlamları açıklanmaktadır. Süspansiyon sistemi için yaylar, amortisörler ve makaslar; ön düzen sistemi için direksiyon kutusu, rotlar ve rot başları; güç aktarma organları için debriyaj, vites kutusu, diferansiyel ve akslar gibi bileşenler detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu videoda bir kişi, Opel Corsa model aracında yaşadığı vites kutusu arızası ve çözüm sürecini anlatıyor.. Konuşmacı, aracının vites kutusu arızası nedeniyle servise götürdüğünü ve ilk başta servislerin sorunu çözemediğini belirtiyor. Twitter üzerinden Opel'in genel merkezine durumu bildirdikten sonra, park sensörü kontrol modelindeki yazılımsal hatadan kaynaklanan arızanın tespit edildiğini ve kalibrasyon yapıldıktan sonra sorunun çözüldüğünü anlatıyor. Video, BMW'nin B segmenti bir modeliyle ilgili kısa bir bilgiyle sona eriyor.
Manual available for 2002-2016 Ford Fiesta models. Paintwork shows chips and rotting before 10-15 years. Suspension parts last 80-120 thousand km
Güç aktarma organları, motor ile tekerlekler arasında gerekli olan ara elemanlardır. Taşıtlarda içten yanmalı motorlar kullanıldığından, güç aktarma organları gereklidir. Klasik güç aktarma organları: kavrama, vites kutusu, mafsal, şaft, diferansiyel ve aks
Vites geçişlerinde zorluk ve metalik ses genellikle debriyaj sorunlarından kaynaklanır. Senkromeç arızası özellikle belirli viteslerde ses ve zorluğa neden olur. Vites kolu-şanzıman bağlantıları metal veya çelik tellerle yapılır
Bu video, bir araç tamircisinin vites boşluğu sorununa yönelik pratik bir çözüm yöntemini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, vites kutusundaki mekanizmanın zamanla aşınması nedeniyle oluşan vites boşluğu sorununun çözümü anlatılmaktadır. Tamirci, vites kutusunu tamamen değiştirmek yerine, sünger kullanarak bu sorunu çözmeyi önermektedir. Önce vites kutusunun sökülmesi, çakmaklığın yalıtım malzemesiyle korunması, ardından süngerlerin sıkıştırılması ve yerleştirilmesi adımları gösterilmektedir. Sonuç olarak, bu yöntemin vites geçişlerini engellemediği, zırıltıları önlediği ve aracın çalıştırıldığında daha iyi hissedildiği belirtilmektedir.
"Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz" uyarısı Renault araçlarında sıkça görülür. Uyarı, vites sisteminde sorun olduğunu gösterir ve ciddiye alınmalıdır. Erken müdahale daha büyük sorunların önüne geçer
Bu video, araç sürüş bilgisi konusunda soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, araç sürüşüne dair çeşitli soruları ve doğru cevapları açıklamaktadır.. Video, araç sürüş konforunu iyileştiren süspansiyon sistemi, motor, diferansiyel ve vites kutusu gibi araç bileşenlerinin görevlerini açıklamaktadır. Ayrıca aracı kullanmaya başlamadan önce yapılması gereken hazırlıklar, araç motorunun ilk çalıştırılması esnasında vitesin boşta olması gerektiği ve gösterge panelindeki devir saatinin ne anlama geldiği gibi konular ele alınmaktadır. Video, sürücülerin araç kullanımını daha güvenli hale getirmelerine yardımcı olacak bilgiler içermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı araç vites kutularının farklı türlerini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, mekanik vites kutusundan başlayarak yarı otomatik, tam otomatik ve CVT şanzımanlarına kadar tüm vites türlerini karşılaştırmaktadır. Her bir vites türünün avantajları, dezavantajları, kullanım alanları ve bakım gereksinimleri hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle araç almak isteyenler için hangi vites türünün hangi durumlarda daha uygun olduğu açıklanarak, araç alırken vites kutusunun türünü öğrenmenin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ehliyet sınavına hazırlık dersidir. Eğitmen, güç aktarma organları konusunu anlatmaktadır.. Video, güç aktarma organlarının (debriyaj, vites kutusu, şaft, diferansiyel ve aks) işlevlerini ve aralarındaki akış sırasını açıklamaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri verip, ardından konuyla ilgili sınav sorularını çözmektedir. Özellikle debriyajın irtibatı kesme-sağlama, vites kutusunun hız ve tork ayarlama, diferansiyelin virajlarda dönüşü kolaylaştırma gibi önemli işlevler üzerinde durulmaktadır. Video, konunun kısa özetleme ve soru çözümleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Kenan Oto Servisi'nden bir teknisyenin Furyas marka bir araçta yapılan onarım sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Teknisyen, 2013 model, 196.000 kilometrede bir 1.5 dci EDC vitesli araç üzerinde çalışmaktadır.. Videoda, müşterinin şikayet ettiği vites kutusu sorunu (1, 3, -5 viteslerinin kaybolması) detaylı olarak incelenmektedir. İlk olarak aracın test edilmesi, ardından sorunun tespit edilmesi (volant dişlisinin tırnaklarının kırılması ve kavramın yanması) ve onarım süreci gösterilmektedir. Onarım sonrası aracın test edilmesi ve sorunun çözüldüğü kanıtlanmaktadır. Video, onarımın maliyetinin 10.000 TL olduğunu belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, Keman Oto Servis'ten bir teknisyen tarafından sunulan bir araç tamir videosu. Teknisyen, Kıbrıs'tan gelen bir müşterinin 2013 model Renault Clio 4 1.2 benzinli EDC vites kutulu aracını inceliyor.. Videoda, müşterinin şikayet ettiği vites kutusu arızası (2, 4, 6 viteslerin kaybolması) detaylı olarak inceleniyor. Teknisyen önce aracın test sürüşünü yaparak arızayı tespit ediyor, ardından cihaz bağlayarak aracın hafızasındaki arızayı (BTC vites kutusu beyni) tespit ediyor. Son olarak, arızalı beyni değiştirerek tamir işlemi gerçekleştiriyor ve aracın sorunsuz çalıştığını gösteriyor. Tamir maliyeti 5.800 TL olarak belirtiliyor.
Bu video, bir Toyota Corolla dizel aracında debriyaj seti değişimi işlemini adım adım gösteren bir ekipman değişimi videosu. Video sahibi, izleyicilere detaylı bir şekilde değişimin nasıl yapılacağını gösteriyor.. Videoda debriyaj seti değişiminin tüm aşamaları gösteriliyor: önce gerekli parçaların sökülmesi (batarya, hava filtresi, vites kutusu, turbo hortumları, marş dinamosu, akslar), ardından eski baskı balatasının çıkarılması ve durumu incelenmesi, yeni balatanın montajı ve son olarak vites kutusunun yerine takılması. Video, debriyaj değişiminin zorluklarını ve dikkat edilmesi gereken noktaları da vurguluyor.
Bu video, bir kişinin vites kutusunu detaylı olarak incelediği bir eğitim içeriğidir.. Videoda vites kutusunun iç kısımları gösterilmektedir. Önce arka kuyruk kapağı çıkarılarak beşinci viteslerin bulunduğu bölge gösterilmekte, ardından vites seçici çubukları, kuyruk rulmanları ve kilometre dişlisi gibi parçalar tanıtılmaktadır. Son olarak milin alt kısmındaki kamalı mil adı verilen parça gösterilmektedir.
Bu video, Kenan Oto Servis'ten bir teknisyen tarafından sunulan bir araç tamir videosu. Teknisyen, 2009 model Renault Megane 4 Blue dCi 7 ileri EDC aracının vites kutusundan gelen anormal ses sorununu incelemektedir.. Videoda, aracın kalkış sırasında vites kutusundan gelen rulman sesinin tespiti, şanzımanın sökülmesi ve incelenmesi gösterilmektedir. Sorunun nedeni şanzıman yağ kaçakları olduğu tespit edilmiş, şanzımanın içinden neredeyse yarım litre yağ çıkarılmıştır. Şanzımanın tamir edilemeyeceği için komple vites kutusu değişimi yapılmıştır. Video, tamir sonrası aracın sorunsuz çalıştığı gösterilmesiyle ve 115 bin TL'lik anahtar teslim fiyatı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir araba şanzımanının sökülmesi ve incelenmesi sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda anlatıcı ve İbrahim, Hüseyin, Barış, Tolga gibi yardımcılar yer almaktadır.. Video, şanzımanın sökülme aşamalarını adım adım göstermektedir. Önce vites ayırma mekanizması, ardından beşinci vitesin arka kapağı, çatalı, manşonu, senkronize kilitleri, beşinci vites dişlisi, segmanlar, şanzımanın kasası, grup dişleri, geri vites avaresi ve ayna kasası gibi parçalar sökülür. Her parça sökülürken kullanılan civata boyutları ve sıvı conta gibi önemli detaylar açıklanır. Video, şanzımanın tamamen sökülmesiyle sona erer ve bir sonraki videoda şanzımanın çalışma prensibinin anlatılacağı belirtilir.
Bu video, Fotoklinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, vites kutusu arızalarının nasıl anlaşılacağını ve vites kutusundan gelen seslerin nedenlerini anlatmaktadır.. Video, vites kutusunun tanımıyla başlayıp, vites kutusu arızalarının nasıl tespit edileceğini açıklamaktadır. Konuşmacı, vites kutusundan gelen seslerin ve vites geçişlerinde yaşanan sorunların nedenlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Debriyaj sisteminin kontrolünün önemi, vites kutusundan gelen seslerin kaynağının nasıl tespit edileceği, senkromeç arızaları, vites dişlilerinin aşınması ve şanzıman yağı ile ilgili uyarılar gibi konular ele alınmaktadır. Video, araç sahiplerinin vites kutusu arızalarını doğru şekilde tanımlamasına yardımcı olacak bilgiler içermektedir.
Bu video, İsmail Çakmaksız tarafından sunulan bir otomotiv eğitim içeriğidir. İsmail, vites kutusunun söküm ve takma işlemini göstermektedir.. Videoda vites kutusunun sökülmesi, içinden çıkan vites dişlileri, kuyruk mide ve diğer bileşenlerin tanıtımı yapılmaktadır. İsmail, vites dişlilerinin ileri ve geri vitesleri oluşturan parçalarını göstermekte, ardından sökülmesi ve takılması sürecini göstermektedir. Video boyunca ortamdaki alet kısıtlamalarından dolayı bazı parçaların tam olarak sökülmesi mümkün olmadığı belirtilmektedir.