• Buradasın

    Oyunlaştırma

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • CodeMonkey Online Coding Platform

      CodeMonkey teaches coding fundamentals to students aged 8 and older. Platform uses gamification to make learning engaging and interactive. Courses teach JavaScript and Python programming languages. Platform is browser-based and requires internet connection

      • codemonkey.com
    • Ev Okulu Sistemi ve Çocuk Gelişimi Üzerine Bilgilendirici Konuşma

      Bu video, Ev Okulu Derneği'nin kurucusu ve Zeytinburnu RAM müdürü olan bir eğitimci tarafından sunulan, "Gezgin Çocuk Atölye" etkinliğinde gerçekleştirilen bir bilgilendirme konuşmasıdır. Konuşmacı, İstanbul Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik mezunu olup, İlahiyat ve Reklamcılık alanlarında da eğitim almıştır.. Konuşma, ev okulu sisteminin Amerika'dan Türkiye'ye nasıl geliştiğini, mevcut eğitim sisteminin dezavantajlarını ve ev okulu sisteminin avantajlarını ele almaktadır. Ayrıca, çocukların gelişimini etkileyen çevresel faktörler, kelime dağarcığının önemi, kitap okumanın faydaları ve masal okuma teknikleri gibi konulara değinilmektedir. Video, evde eğitim planlaması ve teknikleri, oyunlaştırma yöntemleri, sıralama ve sınıflandırma teknikleri, scamper tekniği ve analoji gibi çeşitli eğitim yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Konuşmacı, çocukların merak duygusunu beslemek, sorularını cevapsız bırakmamak ve onları düşünmeye sevk etmek gibi temel eğitim prensiplerini vurgulamakta, ayrıca farklı disiplinlerle ilgilenmenin ve çok yönlü bakış açısının önemi üzerine örnekler vermektedir. Video, katılımcıların sorularına cevap vererek ve Türkiye'de evde eğitim sisteminin uygulanabilirliği hakkında bilgiler sunarak sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Oyun ve Oyunlaştırma Farkları

      Oyun, kendi metriklerini barındıran gönüllü eğlence aktiviteleridir. Oyunlaştırma, oyun dinamiklerini oyun dışı platformlarda kullanan araçtır

      • inooster.com
    • Numesys Learning Portal Özellikleri

      Türkiye'nin en kapsamlı çevrimiçi mühendislik eğitim platformudur. 14.500+ kullanıcı ve 35 uzman eğitmenle hizmet vermektedir. Ansys'in Türkçe kaynaklarıyla ürün geliştirme eğitimleri sunmaktadır

      • learning.numesys.com.tr
    • Oyunlaştırma ve İş Hayatındaki Uygulamaları

      Bu video, Malcolm Gladwell'in "onbin saat kuralı" ve Jane McGonigal'in oyunlaştırma tasarımcılığı üzerine bilgiler sunan bir eğitim içeriğidir.. Video, oyunlaştırma kavramının iş hayatındaki uygulamalarını anlatmaktadır. İlk olarak Malcolm Gladwell'in onbin saat kuralı ve Jane McGonigal'in çocukların oyun oynama alışkanlıkları ele alınmakta, ardından Apple'un Pusula uygulamasında oyunlaştırma uygulaması örnek olarak verilmektedir. Video, oyunlaştırma yapmanın kullanıcılarda motivasyon yaratma ve iş süreçlerini daha verimli hale getirme potansiyelini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Interacty İnteraktif İçerik Platformu

      Eğitimciler ve işletmeler için etkileşimli içerik ve oyunlaştırma platformu. 750K+ içerik oluşturucu tarafından kullanılıyor. Hazır şablonlar ve bloklarla dakikalar içinde içerik oluşturulabilir. Masaüstü, mobil ve Zoom üzerinden oynanabilir

      • interacty.me
    • Eğitimde Dijital Oyunların Kullanımı Webinarı

      Bu video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Yiğittek çatısı altında düzenlenen bir webinar formatındadır. Konuşmacılar arasında Yavuz adlı bir konuk, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde eğitim gören ve öğretmenlik yapan biri ile diğer öğretmenler ve oyun tasarımcıları bulunmaktadır.. Webinar, dijital oyunların tarihçesi, dünyada ve Türkiye'deki yaygınlığı ile eğitimde kullanımının avantajlarını ele almaktadır. Konuşmacılar, oyunların bilişsel, uzamsal ve motor becerilerinin gelişimindeki yararlarını, rekabet ve işbirliği kavramlarını öğretme potansiyellerini ve başarısızlık riskini azaltma özelliğini anlatmaktadır.. Ayrıca farklı oyun türleri (hareket oyunları, simülasyon oyunları, dijital oyunlar) ve bunların eğitimde nasıl entegre edilebileceği, oyun tasarlama etkinlikleri ve yaş sınırları gibi konular da detaylı olarak incelenmektedir. Webinar, katılımcılardan soru-cevap etkinliği için dijital oyunlar ve oyunlaştırma konusunda sorularını not etmeleri istenmesiyle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Granada Lucky Bellek'in Dünyada Bir İlke İmza Atması

      Bu video, Alanya'dan turizmci Hacıosman Üç Tan'ın sahibi olduğu Granado Oteller Grubu bünyesindeki Granada Lucky Bellek otelinin teknolojik yeniliklerini anlatan bir haber formatındadır. Videoda otelin bilgi işlem müdürü Onur Taşkın da yer almaktadır.. Video, Granada Lucky Bellek'in misafirlerinin telefonlarında oynayabilecekleri ve ödül kazanabilecekleri "Granada Krallığı" adlı özel bir oyunu hayata geçirdiğini anlatmaktadır. Antalya Teknokent'te Uras Oyunlaştırma Platformu tarafından geliştirilen bu oyun, misafirlerin otel hakkında anketlere cevap vermelerine ve çeşitli kodlarla telefonlarını taratarak oyunu indirmelerine olanak sağlamaktadır. Otelin bilgi işlem müdürü Onur Taşkın, bu hizmeti yaklaşık iki aydır misafirlerine sunduklarını ve dünyada bir ilke imza atmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Wordwall Oyunlaştırma Aracı

      Wordwall, görsel materyaller ve etkileşimli etkinlikler oluşturmak için kullanılan bir araçtır. Hazır şablonlar sayesinde hızlı içerik hazırlama imkanı sunar. Web özellikli cihazlarda oynatılabilir ve öğrencilerle paylaşılabilir. Temel, standart ve pro üyelik seçenekleri mevcuttur

      • turkceogretimi.com
    • Oyunlaştırma Kavramı ve Uygulamaları

      Bu video, bir konuşmacının oyunlaştırma kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bu konuda ilk kitap yazmış, konferans yapmış ve ders vermiş bir uzman olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, oyunlaştırma kavramının tanımı ve uygulamaları üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, oyunlaştırma tekniklerinin gerçek hayata uygulanması olduğunu, puan toplama, kazanma ve ödül gibi temel oyun mekaniklerini iş süreçlerinde nasıl kullanabileceğimizi anlatmaktadır. Ayrıca, oyunlaştırma kavramının 2010'larda ortaya çıktığını, 2011-2012 yıllarında adlandırıldığını ve 2014-2015 yıllarında iş modeli olarak benimsendiğini belirtmektedir. Video, oyunlaştırma uygulamalarının iş ortamlarında nasıl kullanıldığını ve yanlış anlaşılmaları da ele almaktadır.

      • youtube.com
    • Gamification of Learning Overview

      Gamification uses game elements in non-game contexts to motivate students. There are structural and altered content methods of gamification. Games can be serious games centered around quality stories

      • en.wikipedia.org
    • Khan Academy Hakkında Röportaj

      Bu video, bir sunucu ile Khan Academy Türkçe Direktörü Alp Köksal arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir.. Röportajda Khan Academy'nin 2006 yılında Amerika'da kurulduğu, günümüzde 200 ülkede kullanılan ve 500 milyondan fazla ders veren dünyanın en büyük ücretsiz öğrenim platformu olduğu anlatılmaktadır. Platformun eğitimde fırsat eşitliği sağlamak amacıyla kurulduğu, öğrencilerin bilgiye istedikleri zaman ulaşabildiği ve oyunlaştırma özellikleriyle motivasyon sağladığı vurgulanmaktadır.. Röportajda ayrıca Khan Academy'nin Türkiye'deki durumu, Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği ve platformun ücretsiz kalma sebepleri de konuşulmaktadır. Video, "her şeyi öğrenebilirsin" sloganıyla ve Alp Bey'e bir şarkı çalınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi Rehberi

      Bu video, Gökşen Bozkoyunlu'nun sunduğu bir röportaj programıdır. Programda, 16 yıllık İngilizce öğretmenliği deneyimine sahip Nur Peri Cömert İdigül, Rainbow Akademi'nde çalışan Esat Ege ve Gökçe Hanım gibi eğitimciler çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda bilgiler paylaşmaktadır.. Video, çocuklara yabancı dil öğretimi konusunda kapsamlı bir rehber niteliğindedir. Ebeveynlerin çocuklarına yabancı dil öğretirken yaptıkları hatalar, çocuklara yabancı dil öğretmeye başlamak için en uygun yaş, iki veya üç dil öğrenmenin faydaları ve oyunlaştırma yöntemleri gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca, teknolojinin (TV, tablet) kullanımı, ebeveynlerin rol modelliği ve somut örneklerle dil öğretme teknikleri de detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca, çocukların anne karnında bile yabancı dil seslerini duyabildiği, ninniler ve müziklerle dil ediniminin nasıl başlayabileceği, çocukların farklı yaş gruplarında dikkat sürelerinin nasıl değiştiği ve iki dilli çocukların gelişimindeki avantajlar gibi pratik bilgiler sunulmaktadır. Gökçe Hanım, sayı öğretimi, kağıt uçak yapma ve mutfak etkinlikleri gibi çeşitli oyunlaştırma tekniklerini de paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • "Hem Oynuyorum Hem Öğreniyorum" Projesi Tanıtımı

      Bu video, Tuzla Yunus Emre Ortaokulu'nda gerçekleştirilen "Hem Oynuyorum Hem Öğreniyorum" projesinin tanıtımını içermektedir. Videoda Murat Adalı, projenin kurucusu olarak konuşmakta ve öğrencilerle yapılan bir oyun etkinliği gösterilmektedir.. Video, projenin amacı ve yapısı hakkında bilgi vererek başlıyor. Proje, çocukların oyun ortamında eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlamayı hedefliyor ve oyunlaştırma yöntemini kullanıyor. Ardından Yunus Emre Ortaokulu'nda yapılan bir oyun etkinliği gösteriliyor ve öğrencilerin projeye dair görüşleri paylaşılıyor. Öğrenciler, projenin ders başarılarını artırdığını ve derslere daha fazla dikkat etmelerini sağladığını belirtiyorlar.

      • youtube.com
    • Uzaktan Eğitimde Etkili Ders Verme Teknikleri ve Oyunlaştırma Yöntemleri

      Bu video, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi BÖTE Bölüm Başkanı ve Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Yavuz Hoca tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir eğitim sunumudur. Sunumda ayrıca Hüseyin Temur (rehberlik öğretmeni) ve Nihal (lise öğrencisi) gibi katılımcılar da yer almaktadır.. Video, uzaktan eğitimde derslerin daha etkili ve verimli hale getirilmesi üzerine odaklanmaktadır. İçerik, dikkat çekme teknikleri, bilişsel yükün öğrenme sürecindeki etkisi, "kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene" geçiş stratejisi ve motivasyon verme yöntemleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, uzaktan eğitimde kullanılabilecek çeşitli oyunlar ve etkinlikler (Aklımdaki nesne, Karşılıklı Taş Kağıt Makas, Hoş Bul-Gel, Film tahmin etme, hikaye tasarlama kartları) detaylı şekilde gösterilmektedir.. Sunumda ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitimde kullanabilecekleri çeşitli eğitim araçları (Sokrati, Kau, Quiziz, Quizler, Review Game Zone, Class Doz, KlasCraft, Worldwl çarkı, Wacom, Flipped, Matt Flaground, Socrative, Learning uygulaması) tanıtılmakta ve bu araçların nasıl kullanılacağı açıklanmaktadır. Video, çocukların dikkat sürelerinin kısa olduğu, görsel içeriklerin önemi ve oyunların çocuklara ait olma, sevgi, saygı ve kendini gerçekleme ihtiyaçlarını karşıladığı vurgusuyla ilerlemektedir.

      • youtube.com
    • Tofaş Akademi'nde Oyunlaştırma ile Networking Sistemi Sunumu

      Bu video, Tofaş Akademi'nde Burak Sen Eroğlu (Eğitim Teknolojileri ve Öğrenme Deneyimi Yöneticisi) tarafından sunulan bir proje tanıtımıdır. Sunumda Hende adlı bir kişi de yer almaktadır.. Video, Tofaş'ın 50 yıllık geçmişine rağmen iç ve dış network ağında etkili kullanmama sorununu çözmek için geliştirilen bir oyunlaştırma projesini anlatmaktadır. Sistem, akademi personelinin network kültürünü benimsemesini, power'ı amacına uygun şekilde kullanmasını ve alışkanlık haline getirmesini amaçlamaktadır. Sunumda, proje geliştirme süreci, oyunlaştırma mekanikleri, motivasyon faktörleri ve sistemin yapısı detaylı olarak açıklanmaktadır.. Sistem, liderlik tablosu, rütbe sistemi, rozetler, puanlama sistemi, sosyal aktivite puanlaması, proje girişleri, radar havuzu ve network evreni gibi görselleştirme özellikleriyle kullanıcıların network kurma ve güçlendirme süreçlerini desteklemektedir. Ayrıca, Tofaş Akademi'nin web sitesi, içerik derlemesi ve sosyal medya hesapları hakkında da bilgi verilmektedir.

      • youtube.com
    • LZT Akademi Eğitim Sonu Katılımcı Geri Bildirimleri

      Bu video, LZT Akademi tarafından düzenlenen bir eğitim etkinliğinin sonunda katılımcıların geri bildirimlerini içeren bir derleme formatındadır. Eğitimde Dinçer ve Ayşegül adlı eğitmenler yer almıştır.. Videoda farklı yaş ve tecrübelerdeki öğretmenlerin (75 doğumlu biri dahil) eğitim hakkındaki olumlu geri bildirimleri yer almaktadır. Katılımcılar, eğitimde teorik bilginin yanı sıra uygulamalı örnekler, oyunlaştırma, geri bildirim ve teknoloji kullanımı gibi konuların işlendiğini, bu sayede sınıfta uygulayabilecekleri pratik bilgiler edindiğini belirtmektedirler. Ayrıca, eğitimde samimi bir ortam, tutarlı bir yapı ve farklı branşlardan öğretmenlerin bir araya gelmesi gibi olumlu yönler vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmenler İçin Online Oyunlaştırma Araçları Eğitim Videosu

      Bu video, Rize Müzesi'nde görev yapan ve bilişim teknolojileri öğretmeni olan Burak Turgut tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, yaklaşık 27 farklı online oyunlaştırma aracı ve web sitesini tanıtmayı amaçlamaktadır. İçerik, oyunlaştırma araçlarının neden kullanıldığını açıklayarak başlamakta ve ardından English Central, Canva, Arcade, Class Dojo, Class Craft, Pixton, Kodu Love, World Wall, Toy Hater, Rum Races, Draw Your Game, Learning Apps, Gamesler, Scratch, Scratch Jr., Kot Kombat ve Gol Book gibi çeşitli araçların özelliklerini ve kullanım alanlarını detaylı olarak anlatmaktadır.. Her araç için nasıl kullanılacağı, öğrencilerin kazanımlarını nasıl destekleyebileceği ve derslerde nasıl entegre edilebileceği örneklerle açıklanmaktadır. Özellikle ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik uygulamalar, takım çalışmaları, kodlama ve yazılım becerilerini geliştirmeye yönelik oyunlar detaylı olarak gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • Eğitimde Oyunlaştırma ve Proje Temelli Öğrenme Sunumu

      Bu video, 1979 doğumlu ve 2011 yılında Doğa Eğitim Teknoloji Koordinatörü olarak Apple ile birlikte tabletle eğitim modelini hayata geçiren bir eğitimci tarafından sunulan eğitim modeli hakkında bir sunumdur.. Sunumda eğitimde oyunlaştırma ve motivasyon konuları ele alınmakta, geleneksel eğitim sisteminin eleştirisi yapılmakta ve alternatif eğitim modelleri önerilmektedir. İlk bölümde çocukların eğitimdeki motivasyon sorunları ve dijital içeriklerin etkisi tartışılmakta, ikinci bölümde ise Finlandiya'daki proje temelli eğitim modeli, kulüplerin daha etkili hale getirilmesi ve Minecraft gibi teknolojik platformların eğitimde kullanımı anlatılmaktadır.. Sunumda ayrıca farklı eğitim kurumlarının felsefelerine göre özelleştirilebilir oyunlaştırma stratejileri, öğrenci seviyesine göre farklı temalar ve kurguların önemi, akran öğrenmesi ve ortak projelerin faydaları gibi konular da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Yabancı Dil Eğitimi İçin Oyunlaştırma Projesi Röportajı

      Bu video, Radyo Bir'de yayınlanan "Hayatın Sesi" programında Eskişehir Kardeşler Ortaokulu İngilizce öğretmeni Davut Atış ve projede görev alan öğrenci Melisa Albayrak ile yapılan bir röportajdır. Program, Ayhan Demiray ve Ayla Sert tarafından hazırlanmış, Selvi Karakoç tarafından sunulmaktadır.. Röportajda, "LEDM Play" adlı yabancı dil eğitimi projesi detaylı olarak anlatılmaktadır. Bu proje, oyun ve oyunlaştırma yöntemlerini kullanarak öğrenci başarısını artırmayı, kalıcı öğrenmeyi sağlamayı ve yazılım programlarında öne geçmeyi amaçlamaktadır. Proje, masa ve kutu oyunları, dijital oyunlar ve sokak oyunları olmak üzere üç ana başlık altında ilerlemektedir. Ayrıca, okulun Selfie Pilot uygulamasına pilot okul olarak seçildiği ve e-Twinning okulu unvanına sahip olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor