Öğrenme özneldir ve kişiye özel stratejiler gerektirir. Derslere düzenli katılım ve aktif dinleme önemlidir. Dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak durulmalıdır
Ezber teknikleri, bilgiyi etkili şekilde hatırlamak için kullanılan yöntemlerdir. Beyin önce bilgileri kısa süreli hafızada depolar. Unutmak, beynin savunma mekanizması olarak doğal bir süreçtir
Çarpım tablosu, aynı sayının katlarıyla oluşturulan tablodur. 1'den 10'a kadar olan sayılar için çarpım tablosu oluşturulmuştur
Bu video, bir öğretmen ve Tankut adlı bir öğrenci arasında geçen eğitici bir sohbet formatındadır. Öğretmen, kendi öğrenci deneyimlerinden de bahsederek öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Video, yazılı sınavına hazırlanan öğrencilere altı önemli tavsiye sunmaktadır: erken uyumak ve kahvaltı yapmak, okula giderken ses kayıtları dinlemek, ders notları ve su-şeker gibi temel ihtiyaçları almak, arkadaşlarıyla soru-cevap yapmak, sınavda zor sorulardan başlamak ve işlem hatalarına dikkat etmek. Ayrıca, sınavda panik yapmamak ve her sayfayı doldurmak gibi pratik öneriler de verilmektedir. Video, öğrencilere sınav öncesi ve sınav sırasında dikkat etmeleri gereken noktaları kapsamlı bir şekilde anlatmaktadır.
Düşünme, sonuç çıkarmak için fikirleri birbirine bağlama sürecidir. Düşünmenin temel ilkeleri: yeter sebep ve aynılık. Düşünme eğitimi, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar
Bu video, 2008'den beri KPSS'yi anlatan ve hala sınıflarda öğrencilere rehberlik eden Ahmet Uğur Karakuza adlı bir tarih öğretmeninin hazırladığı eğitim içeriğidir.. Video, KPSS ve ÖABT tarih sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik kapsamlı bir rehber niteliğindedir. İçerikte sınav soru dağılımları, önemli konular (İslam öncesi Türk tarihi, Türk İslam tarihi, Anadolu Selçukluları, Osmanlı tarihi, Kurtuluş Savaşı), sınav stratejileri ve tarih dersini etkili bir şekilde öğrenme yöntemleri ele alınmaktadır.. Öğretmen, ders notlarının önemi, yazarak çalışmanın faydaları, MEB testlerinin çözülmesi, soru bankalarının kullanımı ve tarih konularını düzenli olarak tekrar etmenin gerekliliği gibi pratik tavsiyelerde bulunmaktadır. Ayrıca, sınav öncesi hazırlık sürecinde biyolojik saat ayarlaması ve deneme sınavları çözmenin önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, ezberleme konusunda zorlanan öğrencilere yönelik pratik çözümler sunmaktadır.. Video, ezberleme tekniklerini adım adım anlatmaktadır. Öncelikle özet not çıkarma ve yazarak çalışmanın önemi vurgulanmaktadır. Ardından renkli kalemler ve şekiller kullanarak görsel hafıza güçlendirme, düzenli çalışma ortamı oluşturma, dikkat dağıtıcı objelerden uzak durma, olumlu düşünme ve küçük parçalara ayırma gibi stratejiler açıklanmaktadır. Ayrıca sesli çalışma, infografik akıl haritası yapma ve yatmadan önce tekrar etme gibi teknikler de paylaşılmaktadır.
Bu videoda 67 yaşındaki konuşmacı, kendi tecrübelerinden yola çıkarak motivasyon ve sınav hazırlık konusunda tavsiyelerde bulunuyor. Konuşmacı hem online ders veren hem de 6 ilde şahit bulduğu biri olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, imtihanların ne zaman olacağı bilgisiyle başlayıp, başarıyı elde etmenin en büyük sebebinin çalışmak olduğunu vurguluyor. Konuşmacı, "öğrenme isteği"nin önemini, her gün meşgul olmanın gerekliliğini ve maksat koymanın faydalarını anlatıyor. Ayrıca, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek için bir ay çay eziyet yapmanın önemini, düzenli çalışmanın, ders tekrarlarının ve sınav gruplarının faydalarını paylaşıyor.. Konuşmacı, beyin ve pazar ilişkisi hakkında kişisel deneyimlerini de paylaşarak, sadece bir met koymak ve etli olmanın yeterli olduğunu belirtiyor. Video, izleyicilere sınav hazırlığı için pratik tavsiyeler sunarak motivasyon verici bir şekilde ilerliyor.
AÖF'te başarılı olmak için sınav formatını öğrenmek önemlidir. Çıkmış sorular sınav sürprizlerini azaltır ve zaman yönetimini geliştirir. Sorular, konuların ağırlıklı işlendiğini gösterir. Farklı soru tiplerine önceden hazırlık sağlar
Tam gün eğitim için haftalık çalışma programı sunuluyor. Boş çizelge formatında haftalık çalışma programı mevcut. Tonguç Akademi'nin 2025 LGS çalışma programı alternatif olarak eklendi
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, çocukların ders çalışmasını destekleme ve hafıza geliştirme konularında bilgilendirici bir içeriktir. Videoda eğitimci, Merve ve Nur adlı öğrencilerle etkileşim halindedir.. Video, çocukların ders çalışırken ebeveynlerin nasıl destek olabileceği ve çocukların kendi hedeflerine odaklanmaları için pratik öneriler sunmaktadır. İlk bölümde ayna nöron kuramı kullanılarak ebeveynlerin çocuklarıyla aynı ortamda sessiz ve durağan bir şekilde bir şey yaparak ayna nöronlarını etkilemesi gerektiği vurgulanırken, ikinci bölümde Mark Fransky'nin hedef belirleme teorisi ve çocukların yaz aylarında hafıza geliştirme için günlük sözlük çalışması yapmaları gerektiği bilimsel bir çalışma paylaşılıyor.. Videoda ayrıca çocukların ders çalışmasının neden önemli olduğunu anlamaları gerektiği ve menfaat geliştirilmiş imajinasyonlar geliştirilmesi gerektiği belirtilmektedir. Modern ebeveynlerin çocuklarıyla etkileşim biçimlerini geçmiş dönemlerle karşılaştırarak, çocukların ders çalışmasını destekleme konusunda pratik öneriler sunulmaktadır.
Bu video, KPSS hocalığı yapmış ve yıllardır rehberlik içeriği üreten tecrübeli bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir.. Video, KPSS sınavına hazırlık sürecinde izlenmesi gereken adımları detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitmen, "turlama tekniği" olarak adlandırdığı bir yöntemle KPSS'nin mantığını anlamak, konu öğrenimi, sorularla tanışma, bol pratik ve deneme sınavları çözme aşamalarını açıklamaktadır. Ayrıca, erken başlamanın önemi, ana plan yapmanın gerekliliği ve günlük çalışma programlarının nasıl oluşturulacağı konularında tavsiyelerde bulunmaktadır.. Video özellikle sıfırdan başlayan öğrenciler için hazırlanmış olup, sıfırdan başlayanların bir yıl, temel bilgisi olanların ise 7-8 ay içinde derece yapabileceklerini belirtmektedir. Matematik ve coğrafya derslerinde soru çözmenin önemi, paragraf ve problemler gibi rutinlerin nasıl oluşturulması gerektiği gibi konulara da değinilmektedir.
Bu video, açıköğretim lisesi öğrencilerine sınav hazırlığı konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilerin sınavlara nasıl hazırlanmaları gerektiğini anlatmaktadır.. Video, dönem sınavı için kayıt yenileme işlemlerinin sona erdiğini belirterek başlıyor ve öğrencilerin derslerine nasıl çalışacaklarını açıklıyor. İçerikte, ders kitaplarının halk eğitimlerden ücretsiz alınabileceği, açıköğretim lisesi'nin resmi sitesinden de erişilebileceği ve kitapların tamamının mı yoksa belirli ünitelerinin mi çalışılması gerektiği konusunda detaylı bilgiler veriliyor. Özellikle matematik ve coğrafya örnekleri üzerinden, kitapların hangi ünitelerine çalışılması gerektiği ve kontrol edilmesi gereken noktalar gösteriliyor.
Bu video, Anadolu Üniversitesi'nde açıköğretim öğrencisi olan ve dört yıllık yönetim bilişim sistemleri mezunu olan bir eğitimcinin, sınavsız ikinci üniversite ve YKS ile kayıt olan öğrencilere yönelik hazırladığı bir eğitim içeriğidir.. Video, açıköğretim öğrencilerinin derslerine nasıl hazırlanacaklarını adım adım anlatmaktadır. İçerikte öncelikle el planı hazırlama, ders kitaplarını indirme ve inceleme, telefon uygulaması kullanımı ve canlı derslerin nasıl işleneceği gibi konular ele alınmaktadır. Özellikle ara sınavda ilk dört üniteden soruların geleceği, canlı derslerin 28 Ekim'de başlayacağı ve her hafta bir ünite işleneceği bilgisi paylaşılmaktadır. Video, öğrencilerin sınav hazırlık sürecinde dikkat etmeleri gereken noktaları ve pratik ipuçlarını içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yazılı sınavına hazırlık konusunda tavsiyelerde bulunduğu bir eğitim içeriğidir.. Video, yazılı sınavına son gün yaklaşırken öğrencilere plan yapma, gelişigüzel çalışmama ve kopya çekmeme konusunda vurgu yapmaktadır. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın senaryolarına uygun konu anlatımları ve örnek sorular içeren YouTube kamp videolarını izlemelerini tavsiye etmektedir. Ayrıca, yazılıya hazırlık için renkli notlar duvara asma, arkadaşlarla çalışma, ses kaydı alma gibi dört farklı taktik sunulmakta ve sınav anında zor sorulara ısrarla bakmamak, önce bildiği sorulardan başlamak gibi stratejiler paylaşılmaktadır.
Bu video, Dr. Nucivin'in çocukları okula adapte etme yöntemleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, çocuklara ders çalıştırırken ailelerin uyguladığı yanlış yaklaşımları ele alıyor.. Video, çocukların okula adapte edilmesi için ailelerin dikkat etmesi gereken noktaları anlatıyor. Konuşmacı, çocuklara ders çalıştırırken ailelerin televizyon veya diğer oyun cihazlarını kullanmamaları gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, çocukların ders çalışırken ailelerin de çalışması veya rahatsız edici şeyler yapmaması gerektiğini, çocuklara karşı gelen bir tutum sergilememeleri gerektiğini açıklıyor. Video, çocukların ailelerine karşı "babam, annem benim standartlarıma sahip değil" gibi düşüncelerini nasıl önleyebileceğimizi de ele alıyor.
Bu video, 20 yılı aşkın iş tecrübesi olan ve kurumsal eğitim veren bir konuşmacının öğrencilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi uyguladığı ve işe yarayan teknikleri paylaşmaktadır.. Video, etkili öğrenme yöntemlerini adım adım anlatmaktadır. Konuşmacı, konuları başkasına öğretmenin kalıcılığı sağlama, önemli noktaları not alma, soru kağıtları hazırlama, kodlama teknikleri, mola zamanlarını belirleme, egzersiz yapma, motivasyon koruma, telefon kullanımını sınırlama, yeterli uyku alma ve yatarak çalışmamak gibi çeşitli teknikleri kendi deneyimleri üzerinden açıklamaktadır. Video, sınav stresiyle başa çıkma konusuna da değinmektedir.
Bu video, çocuklarda ders çalışmayı istememe sorunlarını ele alan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, çocuklarda dikkat ve odaklanma problemleri, ders çalışma ortamı, akademik başarı ve davranış problemleri gibi konuları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, çocuklarda ders çalışmayı istememe nedenlerini ve çözüm yollarını adım adım anlatmaktadır. İlk olarak dikkat süresinin ölçülmesi ve bu süreye göre çalışma sürelerinin düzenlenmesi, ardından ders çalışma ortamının dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılması, çocuğun seviyesine uygun aktiviteler sunulması ve davranış problemlerinin düzeltilmesi gibi yöntemler açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu sorunların çözümü için sabır ve tutarlı yaklaşımın önemini vurgulamaktadır.