• Buradasın

    Uygulamalı Öğrenme

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • İş Kalıpları Dersi Müfredatı

      11. sınıf için 2 saatlik iş kalıpları dersi sunulmaktadır. İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri alınarak uygulamalı eğitim verilmektedir. Ders bilgisayar ortamında işlenmektedir

      • kitap.eba.gov.tr
    • İstinye Üniversitesi Psikoloji Bölümü Tanıtımı

      Bu video, İstinye Üniversitesi'ndeki psikoloji bölümünü tanıtan bir tanıtım filmidir.. Video, psikoloji bölümünü neden İstinye Üniversitesi'nde okumalı olduğunu anlatmaktadır. Bölüm, Türkçe ve İngilizce eğitim sunmakta, psikoloji ve davranış bilimlerinin temel altyapısını dört yıl boyunca vermektedir. Ayrıca araştırma laboratuvarları, deney laboratuvarları ve seans odaları gibi uygulamalı imkanlar sunarak öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte uygulamalarını sağlamaktadır.

      • youtube.com
    • Antalya'daki Eğitim Çiftliği Tanıtımı

      Bu video, Antalya'nın Geyik Bayırı'nda bulunan bir okulun eğitim çiftliğini tanıtan bir belgesel formatındadır. Videoda okul yetkilileri ve öğrenciler yer almaktadır.. Video, okulun diğer okullardan ayıran eğitim çiftliğini tanıtmaktadır. Milli Eğitim tarafından onaylanan programlara ek olarak, öğrenciler burada hayvan bakımı, bitki yetiştirme, doğa sporları ve İngilizce gibi aktiviteleri gerçekleştiriyorlar. Çiftlikte çapa yapma, böcek bakımı, arıcılık faaliyetleri ve okçuluk dersleri gibi çeşitli aktiviteler gerçekleştiriliyor. Okulun amacı, öğrencilerin teorik bilgileri doğal ortamda uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.

      • youtube.com
    • Terzilik Atölyesi Ders İçeriği

      10. sınıf öğrencilerine yönelik haftalık 12 saatlik ders. İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri ile temel tekniklerin öğretilmesi. Kalıp hazırlama, model uygulama ve prova yapma becerileri kazandırma

      • kitap.eba.gov.tr
    • Temel Elektrik-Elektronik Atölyesi Dersi Müfredatı

      9. sınıf öğrencilerine yönelik haftalık 9 saatlik ders. İş sağlığı ve güvenliği tedbirleriyle uygulamalı eğitim. Etkileşimli tahta, bilgisayar ve çeşitli el aletleri kullanılır

      • kitap.eba.gov.tr
    • Kağıt Katlama ve Açma Teknikleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kağıt katlama ve açma konusunda uygulamalı bir eğitim içeriğidir.. Videoda kağıt katlama ve açma konusunun mantığını anlatmak için iki farklı yöntem gösterilmektedir. İlk yöntemde makas kullanılarak kağıt kesilip katlanıp açıldığında nasıl bir şekil elde edileceği örneklerle açıklanmaktadır. İkinci yöntemde ise kağıt katlanıp açılarak, bir kalemle bastırarak diğer sayfalara nasıl geçtiği gösterilmektedir. Eğitmen, bu teknikleri sürekli uygulayarak sınavda bu konuyu daha kolay kavranabileceğini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Matematik Eğitim Materyali Yapımı

      Bu video, bir proje grubunun (Serdar Çakın, Erhan Geldioğlu, Çağılçay ve Muhammet Çele Başla) matematik eğitim materyali yapımını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, 40x58 cm ebatlarında metal bir levha kullanılarak açılar ve üçgenler hakkında bilgi veren bir eğitim materyali yapımı adım adım anlatılmaktadır. Materyal, öğretmenlerin kolayca taşıyabileceği ve öğrencilerin uygulamalı olarak konuyu anlamasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Yapım süreci, metal levha hazırlama, aset kağıdı yapıştırma, krem kapaklarından daireler yapma, plastik kıskaçlarla montaj yapma ve mıknatısla iki taraflı kullanıma hazırlama aşamalarını içermektedir.

      • youtube.com
    • Çubuk Okuma Teknikleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir kişinin çubuk okuma tekniklerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, çubuk okuma konusunda deneyimli biri olarak izleyicilere adım adım teknikleri göstermektedir.. Video, çubuk okuma tekniklerinin temel prensiplerini açıklamaktadır. Konuşmacı, çubuk okuma için gerekli rahat pozisyon, çubuk kaldırma ve dengede tutma tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle nefes alma-verme zamanlamasının önemini vurgulayarak, çubukların nasıl hareket ettirileceğini uygulamalı olarak göstermektedir. Video, çubuk okuma konusunda bilgi edinmek isteyenler için temel bir rehber niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Arduino Eğitim Serisi Tanıtımı

      Arduino, mikrokontrolcü kartları ve yazılımdan oluşan bir programlama platformudur. Platform, her kesimden insana hitap edecek şekilde tasarlanmıştır. Mini bilgisayar, programa göre giriş-çıkış bağlantılarını kontrol eder

      • maker.robotistan.com
    • Fabrika Gezisi Planlaması ve Öğrenci Öğrenimi

      2012-2013'te 7. sınıf 9 öğrenciyle Karadere Tarım Ürünleri Fabrikası gezisi yapıldı. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanıldı. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplandı ve içerik analiziyle değerlendirildi

      • dergipark.org.tr
    • Yuvarlama Makinesi Yapımı ve Kullanımı

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, Cesur, Nazlı ve diğer öğrencilerin yuvarlama konusunu eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini göstermektedir.. Videoda, iki basamaklı sayıların en yakın onluğa yuvarlanması konusu anlatılmaktadır. Öğrenciler, pinpon topları kullanarak yuvarlama makinesi yaparak konuyu uygulamalı olarak öğrenmektedir. Makinenin yapısı, on tane delikten oluşan ve bir önceki onluğa, bir sonraki onluğa yuvarlama delikleri bulunan bir yapıdır. Öğrenciler, birler basamağındaki sayıya göre topun hangi deliğe atılmasıyla yuvarlama işleminin nasıl yapılacağını göstermektedir. Video, öğrencilerin aynı projeyi birbirlerinden habersiz yapmış olduklarını fark etmeleriyle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Esenler Anne-Çocuk Oyun Kampüsü

      2023'te 7.120 anne ve çocuğu ağırlandı. Merkez hafta içi 08:30-17:00 arası hizmet veriyor. Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü'ne bağlı

      • esenler.bel.tr
    • C Programlama Dili Eğitim Videosu

      Bu video, Yazılım Kutusu blog ekibi tarafından sunulan bir C programlama dili eğitim dersidir. Eğitmen, uygulamalı eğitimin önemini vurgulayarak basit C programları geliştirmektedir.. Videoda iki farklı C programı adım adım gösterilmektedir. İlk program, dairenin alanını hesaplayan bir uygulama olup, define önişlemci komutu ve tür dönüşümü konularını içermektedir. İkinci program ise kullanıcıdan alınan bir karakterin ünlü veya ünsüz olduğunu belirleyen bir uygulamadır. Her iki programda da mantıksal veya operatörü ve %c format bilgisi kullanılmaktadır. Video, C programlama dilinde temel kavramları öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.

      • youtube.com
    • Arapça Dilbilgisi Dersi: Çoğullar ve İsimleme Kuralları

      Bu video, bir Arapça dilbilgisi dersidir. Öğretmen, kitabın 17. ünitesinde Arapça'daki çoğulların özelliklerini ve isimleme kurallarını anlatmaktadır.. Ders, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde şuursuz çoğulların özelliklerini, tekil dişi olarak işaretlenmesi, sıfatlarının tekil dişi olarak gelmesi ve muzaaf ile muaf arasındaki uyum gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise müptedaların (isimlerin) çoğullarının nasıl alınacağı ve bu çoğulların isimleme kuralları örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, konuları uygulamalı olarak göstermekte ve öğrencilere alıştırmalar yaparak konuyu pekiştirmektedir. Video sonunda, öğrencilerin çoğullarını ve tekil hallerini beşer kez yazmaları ve ünitenin sonuna kadar ilerlemeleri gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • LZT Akademi Eğitim Sonu Katılımcı Geri Bildirimleri

      Bu video, LZT Akademi tarafından düzenlenen bir eğitim etkinliğinin sonunda katılımcıların geri bildirimlerini içeren bir derleme formatındadır. Eğitimde Dinçer ve Ayşegül adlı eğitmenler yer almıştır.. Videoda farklı yaş ve tecrübelerdeki öğretmenlerin (75 doğumlu biri dahil) eğitim hakkındaki olumlu geri bildirimleri yer almaktadır. Katılımcılar, eğitimde teorik bilginin yanı sıra uygulamalı örnekler, oyunlaştırma, geri bildirim ve teknoloji kullanımı gibi konuların işlendiğini, bu sayede sınıfta uygulayabilecekleri pratik bilgiler edindiğini belirtmektedirler. Ayrıca, eğitimde samimi bir ortam, tutarlı bir yapı ve farklı branşlardan öğretmenlerin bir araya gelmesi gibi olumlu yönler vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Baykar'da Eğitim Deneyimi

      Bu videoda Akif Adaş, Merve Yıldız, Nisa Nur, Burak Mutlu, Dilara Genç, Ömer Ergün Özkan ve Abdullah Aydemir adlı öğrenciler kendilerini tanıtıyor ve Baykar'da yaşadıkları eğitim deneyimini paylaşıyorlar.. Video, öğrencilerin farklı üniversitelerden (İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi) ve farklı bölümlerden (Elektronik Haberleşme, Matematik Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Metalürji ve Malzeme, Uluslararası İlişkiler ve Mekatronik Mühendisliği) olduklarını gösteriyor. Öğrenciler, Baykar'da teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürme, mühendislerle birebir iletişim kurma, katı modelleme ve yazılım geliştirme gibi fırsatları değerlendirdiklerini ve bu deneyimin kendilerine ve Türkiye'nin savunma sanayisine katkı sağladığını anlatıyorlar.

      • youtube.com
    • 7. Sınıf Teknoloji Tasarım Dersi: Temel Tasarım Çalışması

      Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı teknoloji tasarım dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, temel tasarım konusunu uygulamalı olarak anlatmaktadır.. Videoda tasarımın ilkeleri ve elemanları (çizgi, doku, renk, biçim) ile denge, ritim, vurgu, hareket, bütünlük gibi tasarım ilkeleri uygulamalı olarak gösterilmektedir. Öğretmen, kağıt, karton ve mukavva kullanarak farklı boyutlardaki karelerden oluşan bir tasarım yapmaktadır. Önce kağıtların boyutlarını belirleyip kesme işlemi yapar, ardından farklı dizilimlerle düzenler ve son olarak yapıştırma işlemini gerçekleştirir. Video, daha önceki öğrencilerin yaptığı benzer çalışmaların gösterilmesiyle sona erer.

      • youtube.com
    • Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Bölümü Tanıtımı

      Bu video, Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Bölümü'nde ikinci sınıf öğrencisi olan Aycan Karataş ile yapılan bir röportajdır. Aycan, Mersinli olup hazırlık dönemi İngilizce olarak okumuş ve dijital ön tasarım bölümüne girmiştir.. Videoda bölümün yapısı, eğitim programı ve avantajları detaylı olarak anlatılmaktadır. Bölümün ilk iki yılında temel oyun tasarımı dersleri, üçüncü ve dördüncü sınıfta ise uzmanlık dersleri verildiği, VR First laboratuvarı, çift anadal ve yan dal imkanları sunulduğu belirtilmektedir.. Bölümün sıfırdan eğitim verdiği, kod bilgisi veya çizim yeteneği gerektirmediği, uygulamalı eğitim sunduğu ve Global Gamjam gibi dünya çapında oyun maratonlarına katılım fırsatı sağladığı vurgulanmaktadır. Ayrıca bölümün izole bir katta bulunduğu, ancak profesyonellerin kuluçka merkezlerine erişim imkanı sağlandığı da paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Oyuncak Bebek ile Macera

      Bu video, oyuncak bebek kullanarak yapılan bir eğitim dersi formatındadır. Videoda bir öğretmen ve öğrenciler yer almaktadır.. Video, oyuncak bebekle yapılan uygulamalı derslerle başlayıp, çocukların bebek tutma tekniklerini öğrenmesiyle devam ediyor. Daha sonra bir macera anlatımı başlıyor; çocukların annelerinin ve babalarının şehir dışına toplantıya gittiği, ancak aslında onları yakalamak için adamların evlerine girdiği ortaya çıkıyor. Video, çocukların birbirlerini kollayarak bir macera başlattıkları bir sonla tamamlanıyor.

      • youtube.com
    • İstanbul Ticaret Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Tanıtımı

      Bu video, İstanbul Ticaret Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü'nün tanıtımını yapan bir röportaj formatındadır. Videoda bölümün öğretim üyesi Dr. Pınar Öztürk, başarılı öğrencisi Anıl Gezginci ve bir endüstriyel tasarımcı yer almaktadır.. Video, endüstriyel tasarım mesleğinin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, bölümün eğitim programı, ders içerikleri ve staj imkanları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Endüstriyel tasarımın medikal, mobilya, ambalaj, ayakkabı gibi birçok sektördeki önemi ve mezunların tasarım departmanlarında, üretim departmanlarında, freelance olarak veya yurt dışında çalışabileceği anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca bölümün uygulamalı eğitim yapısı, prototip atölyesi, tersine tasarım gibi farklı tasarım yöntemleri ve teknolojinin bu mesleğe katkıları da ele alınmaktadır. Erasmus programı, tasarım haftaları gibi öğrenci odaklı etkinlikler ve endüstriyel tasarımın geleceğe yönelik, sürekli araştırma gerektiren bir meslek olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor