Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencileri için hazırladığı matematik dersi yazılı sınav sorularının çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 12 soru çözülmektedir. İlk bölümde doğru-yanlış, açı hesaplamaları, çemberde çevre açı-merkez açı ilişkileri, orantı problemleri ve denklem çözümleri ele alınırken, ikinci bölümde yüzde hesaplamaları, faiz hesaplamaları, doğru denklemlerin grafikleri ve indirim hesaplamaları gibi konular işlenmektedir.. Öğretmen her soru için çözüm yöntemini detaylı olarak açıklamakta ve gerekli çizimleri yapmaktadır. Video, öğrencilerin 7. sınıf 2. dönem 1. matematik yazılı sınavına hazırlık yapmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Küme, iyi tanımlanmış nesneler topluluğudur. Doğal sayılar (N) 0'dan başlayıp sonsuza kadar gider. Rasyonel sayılar a/b şeklinde yazılabilen sayılardır. Tam sayılar Z ile gösterilir ve negatif, pozitif, sıfır ve tam sayıları içerir
Oran hesaplayıcı eksik oran değerlerini bulur. Hesaplayıcı pasta, çubuk grafiği ve dikdörtgen görsel temsilleri gösterir. Üç değer girilerek eksik değer ve görsel temsiller hesaplanır
Benzer üçgenler, karşılıklı açıları eşit ve kenarları orantılı olan üçgenlerdir. Ekenar veya ikizkenar olmayan benzer üçgenlerde sadece bir benzerlik elemesi vardır
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan işçi problemleri konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, tahtada veya whiteboard üzerinde problemleri adım adım çözmektedir.. Video, işçi problemlerinin temel mantığını ve çözüm yöntemlerini ele almaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından Ali, Merve, Melike, Serap, Sevtap, Cemal, Demet, ustalar ve kalfalar gibi farklı karakterlerin birlikte veya tek başına bir işi ne kadar sürede tamamlayacağı konusundaki problemleri çözmektedir. Video, 15 sorunun çözümünü içermekte ve her problem için detaylı hesaplamalar sunulmaktadır.. Eğitmen, iş miktarı, işçi sayısı, işçilerin kapasitesi ve çalışma süresi arasındaki doğru ve ters orantı ilişkilerini açıklamakta, ayrıca en küçük ortak kat (EKOK) kavramını kullanarak problemleri çözmektedir. Video sonunda eğitmen, izleyicilerin isteği üzerine ikinci testi de çözmeyi planladığını belirtmektedir.
Açık kompozisyonda konunun bir bölümü izleyiciye sunulur. Kapalı kompozisyonda konunun tamamı ve çevresi gösterilir
Benzer üçgenler, aynı oranda büyütülmüş veya küçültülmüş geometrik şekillerdir. Benzer üçgenlerde açılar eşit, kenarlar orantılıdır. Benzerlik oranı k, kenarların oranlarıyla ifade edilir
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan matematik eğitim dersidir.. Video, oran, orantı ve problemler konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde aritmetik ortalama kavramı ve denklem kurma problemleri (yaş ortalaması, merdiven basamakları, kitap dizilişi, madeni paralar ve ip uzunluğu) anlatılmakta, ikinci bölümde ise yaş problemleri ve hız problemleri (v = x/t formülü) örneklerle açıklanmaktadır.. Her problem için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve sonuçlar kontrol edilmektedir. Video, bir sonraki derste devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Vurgu, tasarım elemanları arasındaki farklılıkları ve zıtlıkları ifade eder. Tasarımda vurgu renk, doku, ton, çizgi gibi unsurlarla sağlanır. Tasarımın beş temel ilkesi: denge, orantı, bütünlük, vurgu ve ritim
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencileri için yüzde işlemleri konusunda soru çözümlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, yüzde işlemleri konusunda toplam 10 farklı soruyu adım adım çözmektedir. Sorular arasında tişört satışları, traktör taksitleri, benzin alımı, deneme sınavı soruları, kiraz satışları, film izleme süreleri, koşu mesafeleri, sınıf ve bahçe alanları, havuz su miktarı ve çiftlik hayvanları gibi çeşitli günlük hayattan örnekler bulunmaktadır. Her soru için çözüm yöntemleri, orantı kurma, çapraz çarpım ve sadeleştirme gibi matematiksel işlemler detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, 2. dönem 1. yazılıya yönelik soru örneklerini çözmektedir.. Videoda üç farklı matematik sorusu adım adım çözülmektedir. İlk soru, okulun gezi kulübü'nün düzenlediği iki farklı gezi ile ilgili bir problem çözümüdür. İkinci soru, bir inşaat işçisinin demiri farklı parçalara ayırma süresiyle ilgili bir orantı problemidir. Üçüncü soru ise Ankara-Istanbul arası mesafe üzerinden bir yüzde hesaplama problemidir. Her soru için detaylı çözüm adımları ve hesaplamalar gösterilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin Üç D TYT matematik konu anlatım kitabının işçi problemleri bölümünü anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere kapasite mantığı kullanarak iş problemlerini çözme yöntemlerini adım adım göstermektedir.. Videoda işçi problemlerinin çözüm mantığı detaylı olarak açıklanmakta ve "kapasite çarpı süre = üretilen iş miktarı" formülü kullanılarak çeşitli örnekler çözülmektedir. Öğretmen, kapasite ile süre ters orantılı, kapasite ile yapılan iş doğru orantılı olduğunu vurgulayarak, ustalar, kalfalar, işçiler gibi farklı kişilerin kapasiteleri üzerinden problemler çözmektedir.. Video, teorik bilgilerin ardından soru çözümlerine geçmekte ve ÖSYM sınavlarına hazırlık için beceri temelli soruların çözüm yöntemlerini içermektedir. Öğretmen, öğrencilerin önce kendi yöntemlerini kullanmalarını, takıldıkları noktalarda ise çözümünü izlemelerini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı matematik dersidir. Öğretmen, oran, orantı, doğru orantı ve ters orantı konularını tek derste anlatmaktadır.. Video, oran kavramının tanımıyla başlayıp, orantı kavramına geçiş yapmaktadır. Ardından içler dışlar çarpımı kavramı detaylı olarak anlatılmakta ve yaş problemleri üzerinden uygulamalar gösterilmektedir. Son olarak doğru orantı ve ters orantı kavramları günlük hayattan örneklerle açıklanmakta, çözüm yöntemleri adım adım gösterilmektedir.. Videoda defter-kitap, ceviz-kestane gibi günlük hayattan örnekler, havuz doldurma ve yaz kampı su kullanımı gibi pratik problemler üzerinden konular pekiştirilmektedir. Ayrıca ters orantı kavramını iki farklı yöntemle (çaprazlama çarpma ve çarpımların sabit olması) anlatmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 19 Nisan Salı günü sunduğu geometri dersidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuları açıklamaktadır.. Video, temel orantı teoremi ile başlayıp, benzerlik kavramlarını, orta taban, kelebek kuralı ve kelebek üçgeni konularını kapsamaktadır. Öğretmen, paralel kenarlar, açıortaylar ve ikizkenar üçgenler gibi geometrik şekillerin özellikleri kullanarak çeşitli problemleri adım adım çözmektedir. Ders boyunca yazılı sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ele alınmakta ve ÖSYM tarzı sorular çözülmektedir.. Videoda ayrıca 9. sınıfın geometri konularının önemi vurgulanmakta ve üniversite sınavına hazırlanan öğrencilere ödevlerini yapmaları ve soruları iyi okumaları konusunda tavsiyeler verilmektedir. Haftaya üçgende yardımcı elemanlar konusunun tek bir videoda anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı bir öğrenciyle birlikte 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı sınavlarına hazırlık amacıyla çeşitli matematik konularını anlatmaktadır.. Video, 7. sınıf 2. dönem 1. yazılı matematik sınavına hazırlık amacıyla üç ana bölümden oluşmaktadır: dikdörtgen alan hesaplaması ve orantı kavramı, faiz hesaplamaları ve kar oranları, paralel doğrular ve açılar. Her konu için örnek problemler çözülerek konular adım adım açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca üçgenlerde açı hesaplamaları, açıortay kavramı, "Z kuralı" ve "M kuralı" gibi paralel doğrular arasındaki açı ilişkileri de detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve öğrencilerin sınavlara hazırlanmalarına yardımcı olmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersi formatındadır. Eğitmen, ölçek çevirme konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, ölçek çevirme işleminin temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve grafik ölçek ile kesirli ölçek arasındaki ilişkiyi açıklıyor. Eğitmen, ölçek çevirme işlemini iki farklı yöntemle gösteriyor: formül yolu ve orantı yöntemi. Her iki yöntem için de örnekler çözülüyor ve uzunluk birimlerinin (kilometre, hektometre, dekametre, metre, desimetre, santimetre ve milimetre) onar onar değiştiği bilgisi veriliyor. Video, kesirli ölçeklerin grafik ölçeklere ve grafik ölçeklerin kesirli ölçeklere nasıl çevrileceğini adım adım gösteriyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere işçi-emek problemlerini anlattığı matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, grafik tablet kullanarak problemleri görsel olarak açıklamaktadır.. Videoda işçi-emek problemlerinin temel prensipleri, formülleri ve çözüm yöntemleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen önce "yapılan iş miktarı zamanla doğru orantılıdır" ve "işçi sayısıyla zaman ters orantılıdır" gibi temel prensipleri açıklamakta, ardından Ali, Veli, Deli, Gülizar, Zeytin gibi çeşitli karakterlerin birlikte veya tek başına bir işi bitirme sürelerini hesaplama problemlerini adım adım çözmektedir.. Video, sekiz sorunun çözümünü içermekte ve öğretmen, bir sonraki videoda sınav tarzı sorular çözeceğini belirtmektedir. Ayrıca, işe sonradan dahil olanlar veya işi bırakanlar durumunda pratik formüller sunularak, bu tür soruların kolayca çözülmesi öğretilmektedir.