TYT Geometri Yaprak Test İçeriği
Tümlerinin iki katına eşit olan açının ölçüsü 45°'dir. Dört katının 5 fazlası bütünlerine eşit olan açı 35°'dir. Bütünlerinin tümleri 35° olan açının ölçüsü 125°'dir
- ozdebirdijital.com
Tümlerinin iki katına eşit olan açının ölçüsü 45°'dir. Dört katının 5 fazlası bütünlerine eşit olan açı 35°'dir. Bütünlerinin tümleri 35° olan açının ölçüsü 125°'dir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf matematik kitabındaki ölçme ve değerlendirme sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Mustafa öğretmenin söylediklerine dayanarak soruları adım adım açıklamaktadır.. Video, geometri konularını kapsayan çeşitli soruların çözümünü içermektedir. İçerikte paralel ve dik doğrular, çokgenler, açıların ölçüleri ve çeşitleri, üçgenler ve çemberler gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, sayfa 86-91 arasındaki soruları çözerek, her bir konuyu detaylı olarak anlatmakta ve gerekli çizimleri yapmaktadır.. Videoda ayrıca açı ölçer hatası, tümler ve bütünler açılar, dar açılı, dik açılı ve geniş açılı üçgenler hakkında bilgiler verilmektedir. Özellikle dijital matematik yazılımındaki açı ölçer hatası konusunda dar açılarda 20 derece fazla, geniş açılarda 20 derece eksik ölçüm yaptığı durumda gerçek açı değerlerinin nasıl bulunacağı detaylı olarak anlatılmaktadır.
Hesaplayıcı dikdörtgen, üçgen, yamuk, daire gibi şekillerin yüzey alanlarını hesaplar. Arazi alanı hesaplaması için de kullanılabilir. Farklı birimlerde girişler için otomatik dönüşüm sağlar
Cube has equal width, height, and length measurements. Volume equals length × width × height (s³). Example: 2-inch cube has volume of 8 cubic inches
Regular hexagons have six equal sides and angles. Area formula: Area = (3√3 s²) / 2, where s is side length. Side length can be found by dividing perimeter by 6. Apothem can be used to find side length using a = x√3 formula
Bu video, Mehmet Bilge Yıldız (Mehmet Hoca) tarafından sunulan, 2007'den beri eğitim alanında faaliyet gösteren ve 15 yıldır dershanede çalışmış deneyimli bir matematik öğretmeninin eğitim rehberidir.. Video, KPSS, ALES, DGS ve AGS sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik matematik çalışma stratejileri ve doğru kaynak seçimi hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Öğretmen, matematik konularının doğru çalışma sırasını, soru bankası kullanımı, video ders izleme teknikleri ve not alma yöntemleri hakkında tavsiyelerde bulunmaktadır.. Videoda temel matematik konuları (işlem, denklem çözme, değer verme, asal sayı, rasyonel sayı, üslü sayı, köklü sayı, denklemler, problem, kesir, sayısal mantık, grafik) detaylı olarak ele alınmakta ve sınavlarda hangi konuların daha çok sorulduğu belirtilmektedir. Ayrıca, geometri çalışma yöntemleri, yeni nesil soru tipleri ve doğru kitap seçimi hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine matematik dersinde çemberler ve üçgenler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu görsel olarak açıklamaktadır.. Video, çemberler kullanarak üçgen inşasının temel prensiplerini adım adım göstermektedir. Öğretmen önce teorik bilgileri açıklayıp, ardından farklı durumlarda (aynı boyda, farklı boyda, merkezleri ortak veya farklı) çemberlerin kesişim noktalarından ikizkenar, eşkenar ve çeşitkenar üçgenlerin nasıl oluşturulacağını pratik çizimlerle anlatmaktadır. Ayrıca çemberlerin kesişim noktalarından farklı çokgenler oluşturma ve özgün logo tasarımı gibi aktiviteler de içermektedir.. Videoda ayrıca doğru-yanlış soruları çözülmekte, kareli kağıtta noktalar belirleyerek üçgen çizme adımları gösterilmekte ve öğrencilerin durdurarak kendi başlarına tamamlayabilecekleri görevler sunulmaktadır. Öğretmen, bir sonraki derste ölçme değerlendirme konusunun ele alınacağını belirtmektedir.
Bu video, Tonguç Dershane tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve Tonguç Eren adlı bir öğrenci yer almaktadır.. Video, açılar konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öncelikle açı ölçerinin kullanımı gösterilmekte, ardından açı çeşitleri (dar açı, dik açı, geniş açı, tam açı ve doğru açı) detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca açıların sembolle gösterimi, farklı açıların ölçülmesi ve çizilmesi örnekleri verilmekte, eş açılar kavramı da ele alınmaktadır.. Video, 4. sınıf geometrideki temel kavramları içermekte ve konunun tekrarını yapacak bir meydan okuma testiyle sonlanmaktadır. Öğretmen, konuyu soru-cevap şeklinde anlatmakta ve saatlerdeki açı çeşitlerini hesaplama yöntemlerini de göstermektedir.
17 is a prime number and Leyland number. It is a Fermat prime and one of Euler's lucky numbers. Regular heptadecagons can be constructed with compass and ruler. Minimum number of givens for unique sudoku solution is 17
Bu video, Melih Hoca tarafından Partikül Matematik kanalında sunulan, LGS öğrencilerine yönelik bir matematik dersidir. Öğretmen, kareköklü ifadelerde işlemler konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda kareköklü ifadelerde toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl yapılacağı adım adım açıklanmaktadır. Öğretmen, kök içindeki sayıları sadeleştirme, paydada kökten kurtulma, dikdörtgen-üçgen alan hesaplamaları ve geometri problemlerini çözme teknikleri gibi konuları örneklerle göstermektedir. Video, temel karekökler konusunun ikinci bölümü olup, bir önceki videoda temel karekökler konusu anlatılmıştır.. Öğretmen, konuyu günlük hayattan örneklerle ve eğlenceli anlatımlarla açıklamakta, "kök uçar sayı kalır" ve "çivi çiviyi söker" gibi kısayollar kullanarak konuyu basitleştirmeye çalışmaktadır. Video sonunda öğrencilere ödevler verilmekte ve motivasyon mesajları paylaşılmaktadır.
Two geometric objects are perpendicular if their intersection forms right angles at a foot. Perpendicularity extends to lines, planes, and segments. Perpendicularity is symmetric, meaning perpendicular lines are always parallel