Bu video, bir mekanda geçen bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Kamil usta olarak bahsedilen bir patron, çalışanları ve Mine adlı bir kadın karakteri bulunmaktadır.. Videoda, Kamil usta'nın çalışanlarıyla yaşadığı sorunlar ve onların işini yapmalarını zorlama çabaları gösterilmektedir. Aynı zamanda, Mine ile olan ilişkisi de ele alınmaktadır. Kamil usta, çalışanlarının işini yapmalarını istemekte, ancak onların tembel davrandığı için sinirlenmektedir. Ayrıca, Mine ile yalnız kalmak için bir plan yapmakta ve ona olan duygularını dile getirmektedir. Video, mekanda geçen günlük olaylar ve karakterler arasındaki ilişkileri konu almaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, Üç D TYT konu anlatım matematik kitabındaki işçi problemleri konusunu anlatmaktadır.. Video, işçi problemlerinin çözüm yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kapasite mantığı kullanılarak çeşitli örnek sorular çözülmekte, ikinci bölümde ise ÖSYM sınavlarında çıkabilecek bir yumurta üretim çiftliği problemi çözülmektedir. Örnekler arasında Ali'nin işi tamamlama süresi, Hasan ve Hüseyin'in çalışma süreleri, yazıcıların yazma hızları ve çiçekçide çalışan Aslı ile Banu'nun gül ve papatya hazırlama süreleri bulunmaktadır.. Videoda ters orantı kavramı kullanılarak Burcu'nun 60 koli paketleme ve dizme süresini hesaplayarak, aynı sürede Ayhan'ın kaç koli dizdiğini bulma problemi çözülmektedir. Video, ÖSYM kısmının bitirildiği ve beceri temelli soruların daha zor seviyelerde işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, öğrencilere hitap ederek işçi problemleri konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda çeşitli işçi problemleri çözülmektedir. İlk olarak grafik üzerinden iş miktarlarının zamana göre değişimini gösteren problemler ele alınmakta, ardından farklı kapasitelerdeki işçilerin birlikte çalışarak işi tamamlama süreleri hesaplanmaktadır. Daha sonra makinelerin yapım süreçleri, çiçekçide çalışan kişilerin menekşe ve papatya hazırlama hızları, kitap rafı dizme hızları ve matbaada baskı makineleri ile ilgili problemler adım adım çözülmektedir.. Eğitmen, her problemi çözerken doğru orantı-ters orantı kavramlarını kullanmakta ve öğrencilere mantık kullanarak oran-orantı problemlerini çözmenin önemini vurgulamaktadır. Video, DGS, KPSS ve ALES sınavlarında iş problemlerinin soru gelme ihtimalinin düşük olduğu bilgisiyle sonlanmakta ve bir sonraki konunun grafik-tablo problemleri olacağı belirtilmektedir.
İşçi sayısı arttıkça işin tamamlanma süresi azalır. 10 işçi 25 günde bitirirse, 50 işçi 5 günde bitirir
Bu video, bir matematik öğretmeninin Üç D TYT matematik konu anlatım kitabının işçi problemleri bölümünü anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere kapasite mantığı kullanarak iş problemlerini çözme yöntemlerini adım adım göstermektedir.. Videoda işçi problemlerinin çözüm mantığı detaylı olarak açıklanmakta ve "kapasite çarpı süre = üretilen iş miktarı" formülü kullanılarak çeşitli örnekler çözülmektedir. Öğretmen, kapasite ile süre ters orantılı, kapasite ile yapılan iş doğru orantılı olduğunu vurgulayarak, ustalar, kalfalar, işçiler gibi farklı kişilerin kapasiteleri üzerinden problemler çözmektedir.. Video, teorik bilgilerin ardından soru çözümlerine geçmekte ve ÖSYM sınavlarına hazırlık için beceri temelli soruların çözüm yöntemlerini içermektedir. Öğretmen, öğrencilerin önce kendi yöntemlerini kullanmalarını, takıldıkları noktalarda ise çözümünü izlemelerini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı TYT ve AYT sınavlarında çıkan problemler konusunun soru dağılımlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, 2004 ÖSS'den 2019 TYT'ye kadar olan süreçte çıkan sekiz farklı problem türünün (sayı ve genel yetenek, yüzde, kesir, grafik, hız, işçi, karışım ve yaş problemleri) soru sayılarını ve dağılımlarını incelemektedir. Konuşmacı, her yıl için çıkan soru sayılarını karşılaştırarak, hangi problem türlerinin daha çok çıktığını ve hangilerinin daha az çıktığını göstermektedir. Ayrıca, sınavlara az süre kala hangi problem türlerine odaklanılması gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Problem, çözülmesi gereken mesele veya aşılması gereken engeldir. Problem çözmede kavrama ve anlama çok önemlidir. Problem çözme adımları: veri belirleme, değişken seçimi, denklem kurma ve çözme
Sayılar ve kesirler için temel işlemler: toplama, çıkarma, çarpma, bölme. Kesirlerde çarpma ve bölme işlemleri için özel formüller kullanılır. İki sayının kareleri toplamı x² + y² şeklinde hesaplanır
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan işçi problemleri konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, tahtada veya whiteboard üzerinde problemleri adım adım çözmektedir.. Video, işçi problemlerinin temel mantığını ve çözüm yöntemlerini ele almaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından Ali, Merve, Melike, Serap, Sevtap, Cemal, Demet, ustalar ve kalfalar gibi farklı karakterlerin birlikte veya tek başına bir işi ne kadar sürede tamamlayacağı konusundaki problemleri çözmektedir. Video, 15 sorunun çözümünü içermekte ve her problem için detaylı hesaplamalar sunulmaktadır.. Eğitmen, iş miktarı, işçi sayısı, işçilerin kapasitesi ve çalışma süresi arasındaki doğru ve ters orantı ilişkilerini açıklamakta, ayrıca en küçük ortak kat (EKOK) kavramını kullanarak problemleri çözmektedir. Video sonunda eğitmen, izleyicilerin isteği üzerine ikinci testi de çözmeyi planladığını belirtmektedir.
Kitap, ÖSYM sınavlarındaki önemli matematik problemlerini kapsamaktadır. Sıcak bölgeler, oryantasyon testleri ve simülasyon testleri içermektedir. Tüm soruların ayrıntılı video ve PDF çözümleri bulunmaktadır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, Acil Yayınları'nın problemler fasikülündeki işçi problemlerini çözmektedir.. Videoda, işçi problemlerinin çözüm teknikleri adım adım anlatılmaktadır. Eğitmen, iş miktarını belirleyip, işçilerin güçlerini hesaplamak için ortak kat bulma yöntemini kullanmaktadır. Video, dokuzuncu sorudan başlayarak on ikinci soruya kadar olan problemlerin çözümlerini içermektedir.. Eğitmen, Ali Develi, Selami, Veli, Murat ve Cevdet Usta gibi karakterlerin iş yapma hızlarını hesaplayarak problemleri çözmektedir. Her problem için iş miktarı, çalışma süresi ve güç hesaplamaları yapılarak çözümler sunulmaktadır. Video, test sorularının çözümüyle sona erer ve izleyicilere bu taktikleri kullanarak işçi problemlerini çözmeleri tavsiye edilir.
Orantı sabiti (k) ile çarpım eşitliği sağlanır. Orantıda a,b,c,d sırasıyla birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü terimlerdir. Doğru orantıda y/x = k, y = x·k eşitliği geçerlidir. Ters orantıda x/y = k, y = kx eşitliği geçerlidir
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan soru çözüm dersinin 13. bölümüdür. Eğitmen, öğrencilere çeşitli matematik problemlerini adım adım çözerek anlatmaktadır.. Videoda işçi, hız ve karışım problemleri konuları ele alınmaktadır. Eğitmen, Nergis, İlgın, Akın, Buse, Demet, Arda, Berke ve Eda gibi isimlerle örnekler vererek, rasyonel çözüm, iş tanımı, havuz problemi mantığı, "yol = hız × zaman" formülü ve denklem kurma teknikleri gibi farklı çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Video, 20'ye kadar gidecek bir soru çözüm serisinin parçasıdır ve sınav hazırlığı için önemli olan konuları kapsamaktadır. Çözülen problemler arasında dizüstü bilgisayarın şarj edilme, bisiklet yarışı, nehirde tekne hareketi, araç karşılaşma ve şeker oranı hesaplama gibi çeşitli örnekler bulunmaktadır.
Dairesel pistte zıt yönde hareket eden iki koşucu 24-40 saniyede karşılaşır. İki bisikletli aynı pistte 12-28 saniyede birbirini yakalar. İki araç 4 saat sabit hızla hareket ettikten sonra B aracı 90 km/sa hızla devam eder. Murat 5 dakika ara verip Sinem'den 4 dakika önce bitirir
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, Acil Yayınları'nın problemler fasikülündeki işçi problemlerini çözmektedir.. Videoda işçi problemlerinin çözüm taktiği detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, işçi problemlerinde iki temel odak noktasını vurgulamaktadır: iş miktarı ve işçinin gücü. Toplam iş miktarını belirleme, işçilerin gücünü hesaplama ve ortak katlar kullanarak problemleri çözme yöntemleri örneklerle gösterilmektedir.. Video, toplam on bir farklı işçi problemi üzerinden ilerlemekte ve her sorunun çözümü için gerekli hesaplamalar ve mantık açıklanmaktadır. Eğitmen, bu yöntemle soruları kolayca çözebileceğinizi ve alıştıktan sonra birçok öğrencinin olumlu dönüt verdiğini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik problemlerinin çözümünü içeren kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, çeşitli matematik problemlerini adım adım çözmektedir.. Videoda toplam 20 farklı matematik problemi ele alınmaktadır. Problemler arasında işçilik problemleri, oran-orantı problemleri, zaman-hız ilişkileri, üretim hızları ve çeşitli günlük hayattan senaryolardan yola çıkarak oluşturulan problemler bulunmaktadır. Her problem için eğitmen önce problemi okuyup anlatır, ardından çözüm yöntemini açıklayarak adım adım işlemi gösterir ve sonucu bulur.. Problemler arasında Ali ve Emir'in kiraz ve vişne toplama hızları, Tahir, Mahir ve Yasir'in iş ortaklığı, duvar boyama, tüplü ocağın gaz gözleri, Enver ve Adil'in çalışma süreleri, kadın-erkek işçilik karşılaştırması, kediler-köpeklerin yiyeceği tüketimi, tekstil fabrikasındaki makine üretimi, Hamide Teyze'nin korniş dikme hızı, Şahap Usta'nın cam takma hızı, Kemal ve Cemal'in gömlek dikme hızları, süt sağma makinesi ile el ile süt sağma hızlarının karşılaştırılması, mutfak dolabı yapımı, telefon şarjı, mobilya ustası Çetin ve İsmail'in iş hızları, vişne suyu şişelerini doldurma ve dökmek gibi çeşitli konular bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, işçi problemleri konusunu anlatmakta ve çeşitli örnek sorular çözmektedir.. Videoda, işçi problemlerinin çözüm yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Eğitmen, "x = v × t" denklemini kullanarak iş problemlerini çözmeyi öğretmekte ve beş farklı örnek soru üzerinden konuyu pekiştirmektedir. Sorular arasında Asuman ve Burcu'nun birlikte çalışması, otomobil üretim süreci, usta ve işçinin hız değişimi, Ahmet, Beşir ve Cüneyt'in birlikte çalışması ve Arda ile Berk'in çalışma düzeni gibi farklı senaryolar bulunmaktadır. Her soru için detaylı çözüm adımları ve mantık açıklanmaktadır.