İşçi Problemleri Çözümlü Sorular
Bölümde 15 adet işçi problemi bulunmaktadır. Sorular Latex formatında hazırlanmıştır. Doğru cevap ve detaylı çözümler sunulmaktadır
- matematikkolay.net
Bölümde 15 adet işçi problemi bulunmaktadır. Sorular Latex formatında hazırlanmıştır. Doğru cevap ve detaylı çözümler sunulmaktadır
Bölümde 19 adet işçi problemi bulunmaktadır. Sorular çözülebilir ve detaylı çözümler mevcuttur. İçerik sadece öğretmenler için özel olarak hazırlanmıştır
Bu video, bir öğretmenin Recep, Eren ve Ceren adlı öğrencilerle birlikte işçi problemlerini anlattığı eğitim formatında bir ders içeriğidir.. Videoda işçi problemlerinde kullanılan temel formüller ve çözüm yöntemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, bir işçinin bir günde işin ne kadarını bitirdiğini, iki işçi beraber çalışırsa işin kaç günde bitirileceğini ve işçilerin farklı zamanlarda işe başlayıp ayrılması durumunda nasıl hesaplanacağını anlatmaktadır. Ayrıca usta ve kalfanın pantolon dikme hızı, Suat ve Fuat'ın çalışma hızları ve eş güçte altı işçi bir işi tamamlama süreci gibi çeşitli örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir.. Videoda payda eşitleme, içler dışlar çarpımı gibi matematiksel yöntemler kullanılarak problemler adım adım çözülmektedir. Video, bir sonraki derste hız problemlerinin işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
İşçi problemlerinde işin tamamlanma süresi, tek başına çalışma süresinden hesaplanır. Formül: (x/y) = (t/x)
Kitap, ÖSYM sınavlarındaki önemli matematik problemlerini kapsamaktadır. Sıcak bölgeler, oryantasyon testleri ve simülasyon testleri içermektedir. Tüm soruların ayrıntılı video ve PDF çözümleri bulunmaktadır
Orantı sabiti (k) ile çarpım eşitliği sağlanır. Orantıda a,b,c,d sırasıyla birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü terimlerdir. Doğru orantıda y/x = k, y = x·k eşitliği geçerlidir. Ters orantıda x/y = k, y = kx eşitliği geçerlidir
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan işçi problemleri konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, tahtada veya whiteboard üzerinde problemleri adım adım çözmektedir.. Video, işçi problemlerinin temel mantığını ve çözüm yöntemlerini ele almaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından Ali, Merve, Melike, Serap, Sevtap, Cemal, Demet, ustalar ve kalfalar gibi farklı karakterlerin birlikte veya tek başına bir işi ne kadar sürede tamamlayacağı konusundaki problemleri çözmektedir. Video, 15 sorunun çözümünü içermekte ve her problem için detaylı hesaplamalar sunulmaktadır.. Eğitmen, iş miktarı, işçi sayısı, işçilerin kapasitesi ve çalışma süresi arasındaki doğru ve ters orantı ilişkilerini açıklamakta, ayrıca en küçük ortak kat (EKOK) kavramını kullanarak problemleri çözmektedir. Video sonunda eğitmen, izleyicilerin isteği üzerine ikinci testi de çözmeyi planladığını belirtmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere işçi problemleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencinin matematik temelini zayıf bulsa bile konuyu anlatacak şekilde ders vermektedir.. Videoda işçi problemlerinin çözüm yöntemleri adım adım gösterilmektedir. Öğretmen önce "vatan" (işçi) x "zaman" = "yapılan işin tamamı" formülünü açıklar, ardından çeşitli örnekler üzerinden denklemlerin nasıl kurulacağını gösterir. Arzu-Burcu, Pınar-Hilal ve Fatih-Cemil-Orçun-Caner gibi örnekler üzerinden çalışma hızı problemlerini çözmek için "tel yöntemi" adı verilen teknik anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca matematikteki diğer konularda da benzer tekniklerin kullanılabileceği, işçilik problemlerinde karışım yöntemi, yüzde ve faiz problemlerinde farklı tekniklerin olduğu belirtilmektedir. Öğretmen, temel test sorularının çözümüyle başlayıp, daha karmaşık paragraf sorularına geçiş yapmaktadır.
Problem, çözülmesi gereken mesele veya aşılması gereken engeldir. Problem çözmede kavrama ve anlama çok önemlidir. Problem çözme adımları: veri belirleme, değişken seçimi, denklem kurma ve çözme
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik problemleri çözüm dersidir. Eğitmen, öğrencilere çeşitli matematik problemlerini adım adım çözerek anlatmaktadır.. Videoda üç farklı matematik problemi ele alınmaktadır. İlk problem, tuzlu su akıtan musluklarla doldurulan havuzun tuz oranını hesaplama konusundadır. İkinci problem, Ahmet ve Barış'ın birlikte ve tek başına bir işi bitirme sürelerini hesaplama konusundadır. Üçüncü problem ise üç farklı musluğun birlikte açıldığında havuzun ne kadar sürede dolacağı konusundadır. Her problem için eğitmen, çözüm yöntemini detaylı olarak açıklamakta ve matematiksel işlemlerini göstermektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Öğretmen, Ali, Burak, Bülent, Cevdet gibi karakterlerin iş bitirme sürelerini kullanarak çeşitli problemleri adım adım çözmektedir.. Videoda işçi problemleri konusu ele alınmakta ve 16 sorunun çözümü gösterilmektedir. Öğretmen, işçi-çalışma süresi, hız-zaman ilişkisi, düz orantı ve ters orantı kavramlarını kullanarak problemleri çözmektedir. Her problem için detaylı hesaplamalar, denklem kurma ve çözüm adımları gösterilmektedir.. Öğretmen, Ali ve Burak'ın bir işi bitirme süreleri, Ali ve Bülent'in birlikte işi bitirme süreleri, Ali ve Bülent'in birlikte çalışıp sonra Ali'nin tek başına işi bitirme süreleri gibi farklı senaryoları ele almaktadır. Ayrıca, işçi sayısı ve çalışma saatleri arasındaki ilişkileri gösteren oran-orantı problemleri de çözülmektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik ve fizik dersi formatındadır. Eğitmen, öğrencilere çeşitli matematik ve fizik problemlerini adım adım çözerek anlatmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde işçi problemleri ele alınmakta, rasyonel çözüm ve iş tanımı yöntemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise hareket problemleri (hız, yol, zaman ilişkileri) incelenmekte, karşılaşma, yetişme, tren soruları, akıntı ve rüzgar etkileri gibi konular örnek sorular üzerinden çözülmektedir.. Eğitmen, konuları basitten zora doğru anlatarak her seviyedeki öğrencilere ulaşmayı amaçlamakta ve formülleri ezberlemek yerine mantığını anlamayı vurgulamaktadır. Özellikle ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve çözüm stratejileri üzerinde durulmaktadır. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden çözüm yöntemleri gösterilmekte ve öğrencilere anlayarak çalışmanın önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan "Bebek Adımlarıyla Problemler" serisinin sekizinci ve dokuzuncu bölümlerini içeren bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere işçi problemlerini çözme yöntemlerini adım adım anlatmaktadır.. Videoda işçi problemlerinin çözüm yöntemleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, "işin tamamı" kavramını kullanarak, her kişinin bir günde ne kadar iş yaptığını hesaplayıp, birlikte çalışma süresini bulma yöntemini göstermektedir. Ters orantı kuralı ve "v" (bir saatte yapılan iş) değerini hesaplama gibi teknikler kullanılarak çeşitli örnekler çözülmektedir.. Videoda Remzi-Necati, Buse-Berke, Emre-Mert ve Sedef-Okan gibi farklı işçi problemleri çözülmekte ve her problem için adım adım çözüm süreci gösterilmektedir. Video, "Bebek Adımlarında Problemler" serisinin bir parçası olup, bir sonraki derste işçi problemlerinin devamı yapılacağı belirtilmektedir.
Bu video, Cin Milli tarafından sunulan 70 Günde TYT Matematik Kampı serisinin 48. gününe ait bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, problem çözüm kampının son gününde işçi problemlerini anlatmaktadır.. Videoda işçi problemlerinin çözüm yöntemleri formülsüz, sayı problemleri mantığıyla anlatılmaktadır. Eğitmen, "x = v × t" formülünü temel alarak, Polat ve Memati, Mert ve Cenk, Tanju ve Okan gibi örnekler üzerinden adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir. Ayrıca süpürge ile ev süpürme, yazıcı ile yazdırma ve kargo firmasında barkod okutma gibi günlük hayattan örneklerle konuyu pekiştirmektedir.. Video, TYT sınavına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmış olup, konu anlatımı sonrası ÖSYM tarzı 49 tane Efficinado test sorusunun çözümünün yapılacağı belirtilmektedir. Eğitmen, kampın bu bölümünün sonlandığını ve bir sonraki videoda mantık konusuna geçeceğini açıklamaktadır.