Kartlar ve boncuklarla oluşturulan sayılar farklı şekillerde yazılabilir. Okul numaraları fakülte ve sıra numarasına göre dokuz basamaklı oluşturulur. Bilgisayar klavyesindeki harfler ASCII kodlarıyla sayılara dönüştürülür. Eski Mısırlılar onluk sayı sistemini kullanmıştır
Haritalarda uzunluk hesaplamaları ölçek yardımıyla yapılır. Gerçek uzunluk km, harita uzunluğu cm ile gösterilir. Uzunluk birimleri metrenin alt ve üst katları olup onar onar büyür
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından Arı Yayınları Atölyem kitabı değerlendirme testinin 24. sorularının çözümlerini içermektedir.. Videoda öğretmen, tam kare sayılar, karekök hesaplamaları ve alan hesaplamaları gibi matematik konularını ele almaktadır. İlk sorudan başlayarak, tam kare sayıların tanımı, karekök alma işlemleri ve alan hesaplamaları gibi konuları örnek sorular üzerinden açıklamaktadır. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve doğru cevaplar açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Nagehan adlı bir öğrenci arasında geçen geometri dersi formatındadır.. Videoda üçgende benzerlik kavramı ve benzerlik oranı ile alan oranı arasındaki ilişki anlatılmaktadır. Öğretmen, iki benzer üçgenin benzerlik oranının karesinin alanların oranını verdiğini açıklamakta ve çeşitli örnekler üzerinden bu kavramı pekiştirmektedir. Ayrıca, benzerlik oranı olmadan da benzerliği kullanarak alan hesaplamaları yapma yöntemleri gösterilmektedir.. Videoda benzerlik oranı 1,6 olan iki üçgen arasındaki ilişki detaylı olarak ele alınmakta ve küçük üçgenin alanının 12 olduğu bilgisinden büyük üçgenin alanının 432 olarak hesaplanması gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, geometrik şekiller ve seriler konusunu anlatmaktadır.. Videoda iç içe geçmiş geometrik şekillerin (kare, eşkenar üçgen, daire) alanları ve çevreleri toplamını hesaplama yöntemleri seriler kullanılarak açıklanmaktadır. İlk bölümde kareler, üçgenler ve dairelerin iç içe geçişleri incelenirken, ikinci bölümde çemberin çapı ve karenin kenar uzunlukları arasındaki ilişki ele alınmaktadır.. Eğitmen, her problem için serilerin ilk terimi (a₁) ve ortak oran (r) değerlerinin nasıl bulunacağını göstermekte ve serilerin toplam formülü (S = a₁ / (1 - r)) kullanılarak adım adım çözümler sunmaktadır.
Açı, başlangıç noktaları aynı olan iki ışının oluşturduğu şekildir. Ölçüleri eşit olan açılara eş açılar denir. Ölçüleri toplamı 90° olan açılara tümler açılar denir. Ölçüleri toplamı 180° olan açılara bütünler açılar denir. Kesişen iki doğrudan oluşan zıt yönlü açılara ters açılar denir
Çokgenlerin iç açıları toplamı (n-2).180 formülüyle hesaplanır. Düzgün çokgenlerin dış açısı 360°n formülüyle bulunur. Çokgenler köşegen sayısı formülüyle hesaplanır. Çokgenler köşegen boyunca kesilerek üçgen ve dörtgene ayrılabilir
Haritalardaki küçültme oranına ölçek denir. Kesir ölçek, küçültme oranını rasyonel ifadeyle gösterir. Çizgi ölçek, eşit aralıklı doğru üzerinde küçültme oranını gösterir
Bu video, bir matematik öğretmeninin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, LGS 2026 sınavına hazırlık sürecinde öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Videoda eşkenar dörtgenin ve yamukların alan hesaplamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk olarak eşkenar dörtgenin alan hesaplaması için taban çarpı yükseklik ve köşegenlerin çarpımının yarısı formülleri açıklanmakta, ardından yamuk alan hesaplaması için alt taban artı üst taban çarpı yükseklik bölü iki formülü gösterilmektedir. Son bölümde ise paralelkenarın alanı hesaplanarak yamuk alanının nasıl bulunacağı adım adım gösterilmektedir.. Video, 7. sınıf matematik dersinin son konularını kapsayan bir ders serisinin parçasıdır ve öğretmen, LGS sınavına hazırlık için özel olarak hazırladığı defterin planlama, deneme taktikleri ve motivasyon istasyonları gibi bölümlerini de tanıtmaktadır.
Dikdörtgen kenarları a ve b cm olan bir karton verilmiştir. Dikdörtgenin köşelerinden k cm'lik kareler kesilerek çıkarılmıştır. Kesilmeden önceki ve sonraki çevre uzunlukları eşittir. Çevre formülü: 2 × (a + b) = 2a + 2b
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine alan problemlerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda alan hesaplamaları, çevre ile alan arasındaki farklar ve farklı şekillerin alan hesaplamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, kolaydan zora doğru ilerleyen bir dizi soru üzerinden konuyu açıklamakta ve özellikle karesel ve dikdörtgensel bölgelerin alan hesaplamalarını adım adım göstermektedir.. Öğretmen, bir kenarı 4 santimetre olan karesel bölgelerin yan yana 12 tane yapıştırılarak oluşan dikdörtgenin alanının nasıl hesaplanacağını örnek olarak vererek, uzun kenar × kısa kenar formülünü kullanarak sonucu 192 santimetre kare olarak bulmaktadır. Her soru çözümünden önce öğrencilere videoyu durdurup kendi cevaplarını bulmaları tavsiye edilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik problemlerinin çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde gök cisimlerinin kütleleri üzerinden bilimsel gösterim, toplama, çıkarma ve bölme işlemleri yapılmaktadır. İkinci bölümde ise Semih Bey'in kare şeklindeki bahçesi ve dikdörtgen şeklindeki otoparkı üzerinden alan, çevre ve maliyet hesaplamaları yapılmaktadır. Her problem adım adım çözülerek detaylı açıklamalar sunulmaktadır.
Bu video, Akbaş Hoca tarafından sunulan analitik geometri dersinin dördüncü bölümüdür. Öğretmen, "değerli arkadaşlar" diye hitap ederek konuyu adım adım açıklamaktadır.. Videoda doğruların kesişim noktalarını bulma yöntemleri, doğru denklemlerinin oluşturulması ve alan hesaplamaları detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, doğruların kesişim noktasının yok etme yöntemiyle bulunması, eğim ve nokta kullanarak kesişim noktalarının hesaplanması ve doğruların oluşturduğu alanların hesaplanması gibi konuları kapsamaktadır.. Ders boyunca çeşitli geometrik şekiller (yamuk, kare, ikizkenar üçgen) üzerinden örnekler çözülmekte ve doğru demetlerinin kesişim noktalarının bulunması gibi konular da işlenmektedir. Video, kitapçıklardaki konu karma testlerinin çözülmesi önerisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin paralelkenar konusunu anlattığı canlı yayın formatında bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu açıklamaktadır.. Video, paralelkenarın temel özellikleri, kelebek benzerlikleri, köşegen özellikleri ve alan hesaplama yöntemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, 24. sorudan başlayarak 42. soruya kadar olan problemleri çözmekte, her soruyu iki farklı yöntemle açıklamakta ve sinüslü alan formülü, kenarortay özelliği gibi çeşitli hesaplama tekniklerini göstermektedir.. Videoda ayrıca paralelkenarın köşegenlerinin alanı iki eşit parçaya böldüğü, herhangi bir kenarının üstünde bir nokta alıp köşelere birleştirildiğinde oluşan üçgenin alanının tüm alanın yarısı olduğu gibi önemli özellikler anlatılmaktadır. Video, paralelkenar konusunun sonunda eşkenar dörtgen, dikdörtgen ve kare konularının işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine çeşitli matematik konularını anlattığı ve örnek soruları çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere interaktif bir şekilde dersi ilerletmekte ve "üç numara" olarak hitap ettiği bir öğrenciyle etkileşim halindedir.. Video, 9. sınıf matematik konularını kapsayan dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde enerji verimliliği konusu üzerinden üslü sayılar ve köklü ifadeler kullanılarak bir problem çözülmektedir. İkinci bölümde kök değerlerinin yaklaşık değerleri ve mutlak değer eşitsizlikleri anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde ışık yılı kavramı ve güneş ışınlarının bize ulaşması için geçen süre hesaplanmaktadır. Son bölümde ise arsa alanı hesaplama problemi iki bilinmeyenli denklemler kullanılarak çözülmektedir.. Videoda ayrıca Türkiye Uzay Ajansı'nın genel ağ sistemindeki bilgiler paylaşılmakta ve kare biçimindeki bir arsanın içine yapılan havuzlarla ilgili cebirsel ifadeler ve alan hesaplaması yapılmaktadır. Öğretmen, konuları adım adım açıklayarak öğrencilere pratik problemler üzerinden konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin sinüs teoremi ve üçgenler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Canlar" diye hitap ettiği öğrencilere konuyu adım adım açıklamaktadır.. Video, sinüs teoreminin iki farklı bağıntısını (kenar-açı ve alan hesaplama) detaylı olarak anlatarak başlamakta, ardından çeşitli örnek sorular üzerinden uygulamalı olarak konuyu pekiştirmektedir. Öğretmen, üçgenlerde iki açı bilinen durumlarda sinüs teoreminin nasıl kullanılacağını, üçgen çizilebilirlik durumlarını ve gerçek hayat problemlerini çözme yöntemlerini göstermektedir.. Videoda ayrıca kosinüs teoremi, üçgenlerin alan hesaplamaları, sinüs değerlerinin aralığı ve hesap makinesi kullanımı gibi konular da ele alınmaktadır. Öğretmen, soruları çözerken yorumlama yapmanın ve deneme yanılma yönteminin önemine değinerek, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için çeşitli stratejiler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin geometri kampında üçgende alan konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, kitabındaki sayfa 92-93'ü işleyerek konuyu açıklamaktadır.. Videoda benzerlik ile alan arasındaki ilişki detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen önce benzerlik oranının karesinin alanlar oranına eşit olduğunu formülle açıklar, ardından bu ilişkiyi çeşitli örnek sorular üzerinden gösterir. Kelebek benzerliği, temel orantı benzerliği ve paralel doğrular durumunda oluşan özel durumlar gibi konular üzerinde durulur.. Videoda ayrıca ağırlık merkezi, paralellik, benzerlik ve alan ilişkisi gibi konular üzerinden örnek problemler çözülmektedir. Öğretmen, alan hesaplamalarında kullanılan temel teknikleri (taban çarpı yükseklik bölü iki, alan dağıtma, alan kaydırma) ve benzerlik oranlarını açıklamaktadır. Video, alan konusunun tamamlanmasıyla sona erer ve bir sonraki videoda açı-kenar bağıntıları konusunun anlatılacağı belirtilir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, Boomerang serisinin 1. ünitesinin 4. beceri testlerini çözmektedir.. Videoda toplam dört soru çözülmektedir. İlk soru dikdörtgen şeklindeki bir kağıdın bölünmesi ve renklendirme ile ilgili alan hesaplamasıdır. İkinci soru dikdörtgen ve kare şeklindeki şekillerin boyanması ile ilgili alan hesaplamasıdır. Üçüncü soru ekmek israfı kampanyası kapsamında israfı önlenen ekmek adedinin bilimsel gösterimi ile ilgilidir. Son soru ise haritaların ölçekleri karşılaştırılarak hangisinin ölçü daha küçük olduğu sorusunu içermektedir. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmektedir.