Üçgende Benzerlik ve Özellikleri
Benzer üçgenler, aynı oranda büyütülmüş veya küçültülmüş geometrik şekillerdir. Benzer üçgenlerde açılar eşit, kenarlar orantılıdır. Benzerlik oranı k, kenarların oranlarıyla ifade edilir
- webders.net
Benzer üçgenler, aynı oranda büyütülmüş veya küçültülmüş geometrik şekillerdir. Benzer üçgenlerde açılar eşit, kenarlar orantılıdır. Benzerlik oranı k, kenarların oranlarıyla ifade edilir
Mutlak değerli eşitsizlikler, mutlak değerlerden belirli bir değerin çıkarılmasıyla elde edilir. Kesişim, birleşim, fark ve mutlak değer kavramları sayı doğrusu üzerinde gösterilir
Dik üçgende hipotenüsün karesi, dik kenarların karelerinin toplamına eşittir. Geometri tahtasında oluşturulan karenin alanı, üçgen alanının karesine eşittir
Bu video, Deniz Sercan Hoca tarafından sunulan 10. sınıf matematik dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, "Rehber Matematik" serisinin devamı olarak yamuğun alanı konusunu anlatmaktadır.. Videoda yamuğun alanı formülü (alt taban + üst taban) × yükseklik / 2 detaylı olarak ispatlanmakta ve çeşitli kullanım şekilleri örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca orta tabanla yükseklik çarpımı ile alan bulma yöntemi, köşegenlerin oluşturduğu üçgensel bölgelerin alanları arasındaki ilişki ve benzerlik oranı ile alanlar oranı arasındaki ilişki anlatılmaktadır.. Öğretmen, formülleri sadece hatırlamak yerine ispatlarını öğrenmenin önemini vurgulamakta ve çeşitli örnekler üzerinden konuları pekiştirmektedir. Video, yamuk alan hesaplamalarında kullanılan temel formülleri ve bunların uygulamalarını içermekte, özellikle tabanlar oranı ve alanlar oranı arasındaki ilişkiyi kullanarak bir yamukun alanını bulma yöntemini detaylı şekilde göstermektedir.
Olasılık konusu içeren ders kitabı cevapları paylaşıldı. Öğrenciler tablo doldurma ve cebirsel ifadelerin değerini hesaplama alıştırmaları yaptı
Bu video, Deniz Sercan Hoca ve Mehmet Hoca tarafından sunulan 49 Günde TYT Geometri Kampı serisinin 36. günüdür. Öğretmenler, tablet kullanarak geometrik şekilleri çizerek konuyu açıklamaktadır.. Videoda paralelkenarın uzunluk özellikleri, köşegen özellikleri ve alan hesaplama yöntemleri detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk olarak paralelkenarın köşegen üzerindeki üç parçanın birbirine eşit olduğu, karşılıklı açılarının ve uzunluklarının birbirine eşit olduğu ispatlanmakta, ardından paralelkenarın alanını hesaplama için üç farklı yöntem (kenar-yükseklik çarpımı, köşegenler ve aradaki açı, kenarların çarpımı ve aradaki açının sinüsü) açıklanmaktadır.. Video, teorik bilgilerin ispatlarıyla başlayıp çeşitli örnek sorularla devam etmektedir. ÖSYM sınavlarından örnek sorular çözülerek konunun uygulamalı anlatımı yapılmakta ve paralelkenarın köşelerinden orta noktalara çizilen kenar ortayların oluşturduğu dört üçgensel bölgenin alanları hakkında bilgiler verilmektedir. Video, bir sonraki bölümde soru avcısı ve ÖSYM sorularının çözüleceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin TYT AYT geometri konu anlatım kitabında özel dörtgenler bölümünde deltoid konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda deltoidin tanımı, temel özellikleri (köşegenlerin dik kesişmesi, simetri ekseni oluşması, açıortay özellikleri) ve alan hesaplaması detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, teorik bilgilerin ardından çeşitli deltoid sorularını çözerek, açı hesaplamaları, kenar uzunlukları bulma teknikleri ve alan hesaplamaları gibi konuları adım adım göstermektedir.. Videoda ayrıca deltoidin katlanmasıyla oluşan geometrik şekiller, özdeş altı deltoid ve eşkenar dörtgenin alanları karşılaştırması, ağırlık merkezi ve Pisagor teoremi gibi geometri kavramlarının deltoid problemlerinde nasıl kullanılabileceği de ele alınmaktadır. Dersin sonunda öğretmen, bir sonraki derste yamuk konusunu detaylıca işleyeceğini ve üçgen tekrarı yapacağını belirtmektedir.
Haritalardaki küçültme oranına ölçek denir. Kesir ölçek, küçültme oranını rasyonel ifadeyle gösterir. Çizgi ölçek, eşit aralıklı doğru üzerinde küçültme oranını gösterir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim dersidir. Eğitmen, üçgende kenarortay ve alan bağıntıları konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda üçgende kenarortayların özellikleri, ağırlık merkezinin üçgen alanını üç eşit parçaya böldüğü, kenarortayların orta noktalarını birleştirerek oluşan küçük üçgenin altı eşit parçaya bölündüğü ve alanlar oranının tabanlar oranına eşit olduğu açıklanmaktadır. Eğitmen, "3-1-2 kuralı" olarak adlandırdığı kenarortayın ağırlık merkezi ve orta tabanla birlikte nasıl bölündüğünü anlatarak çeşitli alan hesaplama problemlerini çözmektedir.. Video yaklaşık 40 dakika sürmekte ve dik üçgenler, geniş açılı üçgenler ve farklı üçgen tiplerinde kenarortayların alan bölme özellikleri örneklerle gösterilmektedir. Video sonunda benzerliğe geçileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, LGS 2026 sınavına hazırlık sürecinde öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Video, eşkenar dörtgenin ve yamukların alan hesaplamalarını konu almaktadır. İlk olarak eşkenar dörtgenin alan hesaplaması için taban çarpı yükseklik ve köşegenlerin çarpımının yarısı formülleri açıklanmakta, ardından yamuk alan hesaplaması için alt taban artı üst taban çarpı yükseklik bölü iki formülü anlatılmaktadır. Öğretmen, bu formülleri kullanarak çeşitli örnek sorular çözmektedir.. Videoda ayrıca paralelkenar kavramı da ele alınmakta ve paralelkenarın alanı hesaplanarak yamuk alanının nasıl bulunacağı adım adım gösterilmektedir. Öğretmen, açıortay ve paralel kenarlar gibi geometrik kavramları da kullanarak problemleri çözmektedir.
Açı, başlangıç noktaları aynı olan iki ışının oluşturduğu şekildir. Ölçüleri eşit olan açılara eş açılar denir. Ölçüleri toplamı 90° olan açılara tümler açılar denir. Ölçüleri toplamı 180° olan açılara bütünler açılar denir. Kesişen iki doğrudan oluşan zıt yönlü açılara ters açılar denir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik problemleri çözüm dersidir. Eğitmen, Karekök Yayınları'nın ikinci TYT denemesindeki geometri sorularını adım adım çözmektedir.. Videoda toplam 7 farklı geometri problemi ele alınmaktadır. İlk bölümde 31. sorudan 36. soruya kadar olan üçgenler, açılar ve alan hesaplamaları içeren problemler çözülmekte, ikinci bölümde ise birim küplerden oluşan yapıdaki noktalar arasındaki uzaklık, gölge boyu değişimi, prizmaların birleştirilmesiyle oluşan en büyük alanlı prizma ve dikdörtgenin kenarlarının kısaltılmasıyla oluşan şekillerin alan hesaplaması gibi problemler çözülmektedir.. Her problem için eğitmen, geometrik şekilleri çizerek ve benzerlik kavramlarını kullanarak çözüm yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Bazı soruların MSV veya MS sınavlarından çıkmış olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Eğitmen, konuyu daha kolay hatırlamak için merdiven modeli ve şarkı kullanarak öğretmeyi tercih etmektedir.. Video, öncelikle uzunluk ölçü birimlerini (kilometre, hektometre, dekametre, metre, desimetre, santimetre, milimetre) merdiven modeli üzerinden anlatmakta ve "Kamile Hanım damda, Mehmet Dayım camda" şarkısıyla pekiştirmektedir. Ardından alan ölçü birimleri (kilometre kare, hektometre kare, dekametre kare, metre kare, desimetre kare, santimetre kare, milimetre kare) ve bunların dönüşümleri örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca kare ve dikdörtgen şeklindeki alanların hesaplanması, çevre uzunluğu verilen kare şeklindeki bir bahçenin alanının bulunması gibi pratik problemler de çözülmektedir. Eğitmen, dönüşümleri pekiştirmek için çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin paralelkenar konusunu anlattığı canlı yayın formatında bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak konuyu açıklamaktadır.. Video, paralelkenarın temel özellikleri, kelebek benzerlikleri, köşegen özellikleri ve alan hesaplama yöntemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, 24. sorudan başlayarak 42. soruya kadar olan problemleri çözmekte, her soruyu iki farklı yöntemle açıklamakta ve sinüslü alan formülü, kenarortay özelliği gibi çeşitli hesaplama tekniklerini göstermektedir.. Videoda ayrıca paralelkenarın köşegenlerinin alanı iki eşit parçaya böldüğü, herhangi bir kenarının üstünde bir nokta alıp köşelere birleştirildiğinde oluşan üçgenin alanının tüm alanın yarısı olduğu gibi önemli özellikler anlatılmaktadır. Video, paralelkenar konusunun sonunda eşkenar dörtgen, dikdörtgen ve kare konularının işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine çeşitli matematik konularını anlattığı ve örnek soruları çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere interaktif bir şekilde dersi ilerletmekte ve "üç numara" olarak hitap ettiği bir öğrenciyle etkileşim halindedir.. Video, 9. sınıf matematik konularını kapsayan dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde enerji verimliliği konusu üzerinden üslü sayılar ve köklü ifadeler kullanılarak bir problem çözülmektedir. İkinci bölümde kök değerlerinin yaklaşık değerleri ve mutlak değer eşitsizlikleri anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde ışık yılı kavramı ve güneş ışınlarının bize ulaşması için geçen süre hesaplanmaktadır. Son bölümde ise arsa alanı hesaplama problemi iki bilinmeyenli denklemler kullanılarak çözülmektedir.. Videoda ayrıca Türkiye Uzay Ajansı'nın genel ağ sistemindeki bilgiler paylaşılmakta ve kare biçimindeki bir arsanın içine yapılan havuzlarla ilgili cebirsel ifadeler ve alan hesaplaması yapılmaktadır. Öğretmen, konuları adım adım açıklayarak öğrencilere pratik problemler üzerinden konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf MAP yayınları matematik kitabındaki paralelkenar konusundaki konu değerlendirme sorularını çözdüğü bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, paralelkenarın alan hesaplamaları, yükseklik kavramı ve paralelkenar ile dikdörtgen arasındaki ilişkileri içeren toplam sekiz soruyu adım adım çözmektedir. İlk bölümde genel paralelkenar ve dikdörtgen alan hesaplamaları yapılmakta, ikinci bölümde ise ABCDE paralelkenarında BC doğru parçasına ait yüksekliğin hangi numaralı doğru parçası olduğunu bulma sorusu çözülmektedir.. Videoda paralelkenarın alanı (taban uzunluğu × yükseklik) formülü ve dikdörtgenin alanı (uzun kenar × kısa kenar) formülü sıkça kullanılmakta, ayrıca yüksekliğin her zaman karşı kenar veya uzantısına dik indiği açıklanmaktadır. Video, sayfa 174'teki alıştırmaların tamamlanmasıyla sona ermektedir.