Matematik Problemleri ve Çözümleri
Üçgenin iç açıları 2, 3 ve 6 ile ters orantılıdır. Doğru orantılı sayılar: 6k, 4k, 3k. Ters orantılı sayılar: k/6, k/4, k/3. Orantı sabiti k = 2'dir
- matematikogretmenleri.net
Üçgenin iç açıları 2, 3 ve 6 ile ters orantılıdır. Doğru orantılı sayılar: 6k, 4k, 3k. Ters orantılı sayılar: k/6, k/4, k/3. Orantı sabiti k = 2'dir
Buğday miktarı fındık miktarının 6 katıdır. Bir bardak buğdaya 4/3 şeker düşer. İki bardak üzümle 4 bardak aşure yapılabilir. Üç bardak fındıkla 6 gram aşure yapılabilir. 8 kişilik aşure 10 kişiye dağıtılınca kişi başı 5/4 olur
Orantı, iki veya daha fazla oranın eşitliğidir. Orantı sabiti (k) oranların eşitlendiği değerdir. İçler çarpımı dışlar çarpımına eşittir
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrencinin orantı çeşitleri konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, renkli kalemler kullanarak konuyu görsel olarak da desteklemektedir.. Video, orantı çeşitlerini (doğru orantı ve ters orantı) detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle doğru orantı kavramı ve formülleri açıklanmakta, ardından çeşitli örnek sorular çözülmektedir. Daha sonra ters orantı kavramı anlatılmakta ve ÖSYM'de sıkça çıkan soru tipleri üzerinden örnekler verilmektedir. Video, ödüllü bir soru ile sonlanmaktadır.
Oran, en az biri sıfırdan farklı olan iki çokluğun karşılaştırılmasıdır. Orantı, iki veya daha fazla oranın eşitliğidir. Üçlü orantıda k, orantı sabiti (kat sayısı) olarak adlandırılır
Bu video, Zafer Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. İlk bölümde İrrasyonel Yayınları'nın Astromat Hibrit Sorularından 22. testin orantı konusundaki soruları çözülmekte, ikinci bölümde ise renk karışımları konusunda bir matematik problemi ele alınmaktadır.. Videoda öncelikle orantı konusu üzerinden toplam 13 soru adım adım çözülmekte, içler dışlar çarpımı kavramı ve oranların sadeleştirilmesi gibi temel orantı kavramları açıklanmaktadır. Daha sonra pembe, turuncu ve yeşil renklerin nasıl elde edilebileceği matematiksel olarak incelenmekte ve yeşil rengi elde edilemeyeceği sonucuna varılmaktadır.. Sorular arasında oranların karşılaştırılması, orantıların oluşturulması ve günlük hayattan örneklerle orantı problemlerinin çözümü bulunmaktadır.
Oran hesaplayıcı eksik oran değerlerini bulur. Hesaplayıcı pasta, çubuk grafiği ve dikdörtgen görsel temsilleri gösterir. Üç değer girilerek eksik değer ve görsel temsiller hesaplanır
Benzer üçgenler, aynı oranda büyütülmüş veya küçültülmüş geometrik şekillerdir. Benzer üçgenlerde açılar eşit, kenarlar orantılıdır. Benzerlik oranı k, kenarların oranlarıyla ifade edilir
Bu video, Sonuç adlı bir eğitmenin Orjinal Matematik Yayınları'nın 2024 TYT soru bankasının üçüncü bölümünü çözdüğü bir eğitim içeriğidir. Videoda Ozan adında bir kişi de yer almaktadır.. Video, orantı konusunun detaylı çözümlerini içermektedir. Eğitmen, doğru orantı ve ters orantı kalıpları, orantı sabiti kavramı, benzerlik oranları ve çevre oranları arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır. İlk testin ilk 14 sorusunun çözümleri adım adım gösterilmekte, içler dışlar çarpımı ve pratik yöntemler kullanılarak problemler çözülmektedir.. Videoda doğrusal grafikler üzerinden örnekler verilmekte ve öğrencilere orantı problemlerini çözme becerilerini geliştirmeleri için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Üçüncü ve dördüncü bölümlerin tamamen problem üzerine kurulu olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Kurt Akademi YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, 7. sınıf matematik atölyem kitabı değerlendirme testinin 48. sayfasındaki soruları çözmektedir.. Videoda dört farklı matematik sorusu adım adım çözülmektedir. Sorular ters orantı, doğru orantı, hacim hesaplamaları ve alan hesaplamaları konularını içermektedir. Her soru için öğretmen, problemi analiz ederek gerekli formülleri uygulayarak ve hesaplamaları göstererek doğru cevaba ulaşmaktadır. Video, bir sonraki derste yüzdeler konusunun işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Mehmet Hoca tarafından sunulan "Sıfırdan Problemler" serisinin bir parçası olan bir matematik dersidir. Öğretmen, öğrencilere orantı konusunu adım adım anlatmaktadır.. Videoda bileşik orantı konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, doğru orantı ve ters orantı kavramlarını örneklerle açıklamakta, orantı sabitinin nasıl hesaplanacağını göstermekte ve çeşitli problem türlerini çözmektedir. Video, kitabın on üçüncü adımından on sekizinci adıma kadar olan kısmını kapsamakta ve ÖSYM soruları ile sonlanmaktadır.. Ders boyunca duvar örme, okuma hızı, araç hızı, musluk-havuz, işçi-gün, yemek-izci gibi günlük hayattan örneklerle doğru ve ters orantı problemleri çözülmektedir. Video, üç günlük bir ders serisinin bir parçası olup, sonunda öğretmen öğrencilere ödev olarak bölüm testlerini yapmalarını ve bir sonraki derste sayı problemlerine geçeceklerini belirtmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin yaş problemlerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek adım adım problemleri çözmektedir.. Video, yaş problemlerinin ikinci bölümü olup, toplam 15 sorudan devam etmektedir. Öğretmen, Mert-Taylan, iki kardeş, Özge-Tuğçe, Aylin-Buket-Ceren, Aycan-Bircan, Ali-Berk-Can, nine-dede-torunlar ve Arda-Burak-Ceyhun gibi farklı yaş problemlerini çözerek doğru orantı, denklem kurma ve yaş farkı kavramlarını uygulamalı olarak göstermektedir. Her problem için hem tablo yöntemi hem de denklem kurma yöntemi gösterilmektedir.. Videoda ayrıca DGS, ALES ve KPSS gibi sınavlarda bu tarz soruların çıkmış olduğu belirtilmekte ve bir sonraki videoda yaş ortalamaları ve doğum tarihi ile ilgili soruların çözüleceği ifade edilmektedir.
Bu video, bir matematik eğitmeni tarafından sunulan işçi problemleri konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, tahtada veya whiteboard üzerinde problemleri adım adım çözmektedir.. Video, işçi problemlerinin temel mantığını ve çözüm yöntemlerini ele almaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından Ali, Merve, Melike, Serap, Sevtap, Cemal, Demet, ustalar ve kalfalar gibi farklı karakterlerin birlikte veya tek başına bir işi ne kadar sürede tamamlayacağı konusundaki problemleri çözmektedir. Video, 15 sorunun çözümünü içermekte ve her problem için detaylı hesaplamalar sunulmaktadır.. Eğitmen, iş miktarı, işçi sayısı, işçilerin kapasitesi ve çalışma süresi arasındaki doğru ve ters orantı ilişkilerini açıklamakta, ayrıca en küçük ortak kat (EKOK) kavramını kullanarak problemleri çözmektedir. Video sonunda eğitmen, izleyicilerin isteği üzerine ikinci testi de çözmeyi planladığını belirtmektedir.