Bu video, "Cogito Ergo Sum" (Düşünüyorum, Öyleyse Varım) programıyla Descartes'ın hayatını ve felsefi düşüncelerini anlatan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Descartes'ın modern felsefenin ve şehirli modern insanın doğuşunu nasıl müjdelediğini açıklamaktadır.. Video, Descartes'ın matematikçi, fizikçi ve felsefeci olarak hayatı, eğitim süreci ve felsefi düşüncelerini kronolojik olarak ele alıyor. "Düşünüyorum, öyleyse varım" prensibi, kartezyen dualizm, zihin-beden ilişkisi ve Descartes'ın Aristoteles felsefesini tarihe gömmeye çalıştığı konuları detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca Descartes'ın "Principia Philosophica" ve "L'Émotion de l'âme" gibi önemli eserleri, Bohemya Prensesi Elizabeth ile mektuplaşması, İsveç Kraliçesi Christina'nın özel öğretmeni olması ve 53 yaşında Stockholm'de ölümü gibi kişisel bilgiler de paylaşılıyor. Descartes'ın modern bilimin temellerini attığı ve "akıl babası" olarak nitelendirildiği vurgulanıyor.
Pragmatism emerged in the United States around 1870. Peirce and James were the first generation pragmatists. James's pragmatism focused on social improvement and truth. Dewey and Addams expanded pragmatism to politics and education
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan felsefe dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, modern felsefenin gelişimini ele alarak başlamakta ve teleoloji kavramından mekanik nedenselliğe geçiş, epistemolojiye odaklanma ve özne-nesne arasındaki boşluğun ortaya çıkması gibi konuları incelemektedir. Daha sonra Kant'ın metafiziği üzerine geçilerek, Kant'ın metafiziğin imkansız olduğunu ancak anlamsız olmadığını belirttiği, insanın sorduğu ölüm sonrası, evrenin yaratılışı, Tanrı'nın varlığı gibi soruların bilimsel bir yanıtı olmadığını açıklamaktadır.. Videoda ayrıca Kant'ın bu soruları rasyonel teoloji, rasyonel psikoloji ve rasyonel kozmoloji olmak üzere üç alana ayırdığı ve metafiziğin üç temel konusunun Tanrı, ruh ve evren olduğu vurgulanmaktadır. Bilgi-güç ilişkisi, metafizik eleştirisi ve Hume, mantıkçı pozitivistler gibi felsefe akımları da incelenmektedir.
Patristik dönem (2-8. yy) Antik Yunan felsefesinden etkilenmiştir. Skolastik dönem (8-15. yy) inanç merkezli ve okullaşma dönemidir. Tanrı'nın varlığı ontolojik ve kozmolojik kanıtlarla ispatlanmaya çalışılmıştır. İnanç-akıl ilişkisi Tertullian'dan İbn Rüşd'e kadar farklı şekillerde ele alınmıştır
Bu video, modern felsefenin babası olarak bilinen Fransız filozof Rene Descartes'ın hayatını ve düşüncelerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Video, Descartes'ın 1596'da doğumundan 1650'de ölümüne kadar olan yaşamını kronolojik olarak ele alıyor.. Video, Descartes'ın ruh ve beden ilişkisini nasıl açıkladığını detaylı şekilde inceliyor. Descartes'ın epifiz bezini ruhla ilişkilendirmesi, ruh ve beden dualizmi teorisi ve bu teorinin bilimsel temelleri anlatılıyor. Ayrıca epifiz bezinin tarihsel ve bilimsel önemi, günümüzdeki işlevleri ve Descartes'ın bu bezle ilgili görüşleri de videoda yer alıyor. Video, Descartes'ın "İhtiraslarımızın bilgisine ulaşmak için izlenecek en iyi yol, ruh ile beden arasındaki ayrılığı incelemektir" sözleriyle sonlanıyor.
Skolastik düşünce 2-15. yüzyıllarda Hristiyan inancını akıl yoluyla açıklamaya çalıştı. Modern düşünce bilimi temel alarak gelişti ve birey ön plana çıktı. Skolastik düşünce kiliseye bağlıydı, modern düşünce bağımsızlaştı
Bu video, "Türkiye'de Felsefenin Gelişimi I" dersinin ilk programıdır. Bir eğitimci tarafından sunulan ders, Türk düşüncesinde felsefe anlayışının seyrini ele almaktadır.. Video, felsefenin tanımı ve evren tasavvuru kavramıyla başlayıp, İslam medeniyetinde ve Osmanlı'da felsefenin algılanışını incelemektedir. Ardından modern felsefenin Türkiye'ye giriş süreci ve İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü'nün kuruluşu anlatılmaktadır. Son bölümde ise Türkiye'de felsefe eğitimi veren ilk dört önemli felsefe bölümü (Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından TYT ve AYT sınavlarına hazırlık amacıyla sunulan kapsamlı bir felsefe dersidir. Eğitimci, felsefenin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını öğrencilere aktarmaktadır.. Video, felsefenin ilk çağlarından başlayarak zaman sırasına göre ilerleyerek, Milesya okulu, Platon, Aristoteles, Hıristiyan felsefesi, İslam felsefesi, Rönesans dönemi, 15-18. yüzyıl felsefesi, modern felsefe ve 20. yüzyıl felsefesine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Her dönemdeki önemli filozofların görüşleri, felsefi akımlar ve temel kavramlar detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Ders içeriğinde ayrıca birey-devlet ilişkisi, ahlak felsefesi, fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçu felsefe gibi modern felsefi akımlar ve Türkiye'deki önemli felsefeciler (Rıza Tevfik Bölükbaşı, Hasan Ali Yücel, Hilmi Ziya Erken, Macit Gökberk, Nurettin Topçu ve İonna Kuçuradi) hakkında bilgiler de sunulmaktadır. Video, öğrencilerin felsefe sınavlarında başarılı olmaları için gerekli temel bilgileri içermektedir.
Yunan filozofları altı tür aşkı tanımlamışlardır. Bergson gülmeyi saf akla hitap eden bir eylem olarak ele almıştır. Herakleitos ve Sokrates'in ortak yönleri mistik ve düzenleyici akıl anlayışlarıdır. Nietzsche felsefesini edebi bir biçimde "Böyle Söyledi Zerdüşt"te tanıtmıştır
Bu video, bir eğitmen ve öğrenci arasında geçen diyaloglarla sunulan felsefe dersi formatındadır.. Video, modern felsefenin temel kurucularından Descartes'in kartezyen dualizmini ve varlık alanlarını ele alarak başlıyor, ardından Kant felsefesine geçiyor. İlk bölümde Descartes'in zihin-beden ayrımı, özne-nesne ayrımı ve şüphe yöntemi anlatılırken, ikinci bölümde Kant'ın epistemolojik yaklaşımı, "özne kurucu model" kavramı, a priori ve a posteriori bilgiler arasındaki ayrım detaylı şekilde açıklanıyor.. Videoda ayrıca ortaçağ felsefesinden modern felsefeye geçiş süreci, Descartes'in "düşünüyorum, öyleyse varım" prensibi, illüzyon teorisi ve zaman-mekan kavramlarının ayrık kullanımı ile Kant'ın Hume'dan etkilendiği ve felsefeyi rasyonalist ve büyücü filozoflar olarak iki ana kategoride ayırdığı gibi önemli felsefi kavramlar da ele alınıyor.
Leucippus and Democritus proposed indivisible particles called atoms in 5th century BC. Democritus believed atoms float in void and vary in form and arrangement. Aristotle rejected atomism, arguing matter is continuous and not made of atoms. Epicurus studied atomism but questioned its ability to explain natural phenomena
Bu video, birkaç karakter arasında geçen bir diyalog formatındadır. Konuşmacılar arasında İsmail adında bir kişi ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Video, felsefe ve düşünce üzerine bir tartışma içermektedir. Konuşmada modern felsefenin kurucusu, çocuklukta edinilen önyargılar ve ruhun bedenle ilişkisi gibi felsefi konular ele alınmaktadır. Ayrıca "düşünüyorum öyleyse var mı?" gibi felsefi sorular da tartışılmaktadır. Video, bir çay demleme önerisiyle sona ermektedir.
Born in 1596 in France, Descartes studied at College de La Flèche. Graduated from University of Poitiers with law degree in 1616. Questioned his teachers' teachings and developed doubt
Bu video, bir felsefe dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından Descartes'ın felsefi düşünceleri ve modern akılcılık üzerine detaylı bir anlatım sunulmaktadır.. Ders, Descartes'ın şüphe yöntemi ve "Cogito ergo sum" (düşünüyorum ergo varım) prensibi üzerinden başlayarak, modern akıl anlayışının temellerini incelemektedir. Video, Descartes'ın Tanrı varlığına dair kanıtlarını, dış dünyanın varlığını ispat etme yöntemlerini ve modern akıl anlayışının iç yapısını (istiklal, şüphut, fıtri idealar ve dört yöntem) ele almaktadır. Ayrıca, Aristo'nun kategorilerinden Descartes'ın mekanik evren tasavvuru ve modern bilim anlayışına geçiş süreci de açıklanmaktadır.. Ders, modern akıl anlayışının demokrasi ve insan hakları anlayışıyla ilişkisini, suje (özne) kavramının merkeze gelmesinin yarattığı değişimleri ve nominalizmin güçlenmesini de vurgulamaktadır. Video, Kant'a geçiş yaparak dersin devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir akademik ders formatında sunulan "Modern Felsefe I" dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, Alman idealist felsefesinin temel düşünürlerini ele almaktadır.. Video, Alman idealist felsefesinin kurucularından Fichte'nin felsefesiyle başlayıp, Schelling'in felsefi gelişimini dört aşamada (öznel idealizm, doğa felsefesi, özdeşlik felsefesi ve pozitif felsefe) incelemektedir. Son olarak Schleiermacher'in düşünce sistemi, düşünce-varlık ilişkisi, metafizik, etik ve din kavramları üzerinden açıklanmaktadır. Her düşünürün temel felsefi ilkeleri, ben kavramı, özgürlük, doğa ve toplum ilişkileri gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.
Bu video, Descartes'ın "Cogito Ergo Sum" (Düşünüyorum, o halde varım) felsefesinin temel ilkesini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Descartes'ın bu temel önermesinin nasıl ortaya çıktığını ve felsefesindeki önemi hakkında bilgi vermektedir. Descartes'ın kuşku yöntemi, her şeyin doğruluğundan şüphe edilebileceğini ancak kendi kuşku duyma sürecinden kuşku duyamayacağını göstererek, "düşünüyorum, o halde varım" sonucuna varır. Bu ilke, Descartes'ın felsefesinin temelini oluşturan ve modern felsefenin çıkış noktası olarak kabul edilen bir kavramdır. Video, Descartes'ın çeşitli eserlerindeki bu ilkenin kullanımını da göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere felsefe dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, soru-cevap formatında interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.. Video, felsefe tarihi boyunca önemli filozofları ve felsefi görüşleri kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik, antik felsefeden başlayarak Thales, Protogoras, Platon, Aristoteles gibi filozofların görüşlerini, İslam felsefesine geçiş yaparak İbn-i Sina ve Farabi'nin felsefi anlayışlarını, modern felsefeye kadar Descartes, Makyavelli, Hobbes ve Francis Bacon gibi düşünürlerin felsefi görüşlerini kapsamaktadır.. Her bölümde öğretmen, felsefi kavramları günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve soru çözümleri yaparak konuları daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Ayrıca pattistik ve skolastik dönemler, psikolojik felsefe, tanrı'nın varlığına ilişkin kanıtlar, kavram realizmi, varlık teorisi ve yönetim anlayışları gibi konular da videoda işlenmektedir.
Bu video, bir eğitim programı formatında sunulan "Modern Felsefe I" dersinin bir bölümüdür. Konuşmacı, deneyciliğin önemli düşünürlerini ele almaktadır.. Video, öncelikle George Berkeley'in düşüncelerini inceleyerek başlar ve ardından David Hume'un empirizm anlayışını detaylı şekilde açıklar. Berkeley'in "var olmak algılanmış olmaktır" tezi ve Hume'un algılar, izlenimler, ide'ler ve çağrışım mekanizması gibi kavramları ele alınır. Son olarak, Etienne Bon de Condillac ve Thomas Reid gibi diğer önemli empiristlerin görüşleri kısaca incelenir. Video, modern felsefede empirizm akımının temel prensiplerini anlamak isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, Gözde adlı bir felsefe öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine uzaktan eğitim kapsamında sunduğu ders anlatımıdır.. Ders, 15. ve 17. yüzyılları kapsayan Rönesans ve Modern felsefeyi ele almaktadır. Öncelikle bu dönemlerin ortaya çıkmasına neden olan faktörler (matbaanın icadı, pusulanın icadı, coğrafi keşifler, İslam dünyasından yapılan çeviri faaliyetleri) anlatılmakta, ardından Rönesans'ın karakteristik özellikleri, hümanizm, bilimsel yöntem arayışı, devlet ve hukuk felsefesi ve ütopyalar gibi önemli düşünce akımları detaylı şekilde açıklanmaktadır. Her bir düşünce akımı için önemli düşünürler ve eserleri de sunulmaktadır.
Bu video, Gözde adlı bir felsefe öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine uzaktan eğitim kapsamında sunduğu ders anlatımıdır.. Ders, 15. ve 17. yüzyılları kapsayan Rönesans ve Modern felsefeyi ele almaktadır. Öncelikle bu dönemlerin ortaya çıkmasına neden olan faktörler (matbaanın icadı, pusulanın icadı, coğrafi keşifler, İslam dünyasından yapılan çeviri faaliyetleri) anlatılmakta, ardından Rönesans'ın "yeniden doğuş" anlamına geldiği ve Antik Yunan eserlerinin yeniden ele alınmasıyla geliştiği açıklanmaktadır. Daha sonra Rönesans'ın karakteristik özellikleri, hümanizm, bilimsel yöntem arayışı, devlet ve hukuk felsefesi ve ütopyalar gibi önemli düşünce akımları detaylı olarak incelenmektedir.