Mülakat, uzman kişilerle yapılan karşılıklı soru-cevap şeklinde bir konuşmadır. Konuşma anlık ve yüzeysel, yazı ise kalıcı ve uzun vadeli bir iletişim aracıdır. Mülakatta konuşmacının sözü kesilmemeli ve yansız kalınmalıdır
Bu video, 58 yaşında hayatını kaybeden sanatçı Volkan Konak'ın son röportajını içeriyor. Röportajı magazin muhabiri Samet Ada'ya vermiş olan Konak, 15 Şubat'ta çekim ekibine güler yüzlü ve kucaklayıcı bir tavırla selamlamış.. Videoda Volkan Konak'ın mutluluğun tanımı, eşiyle tazelediği nikahtan bahsetmesi ve mutluluğun parayla ilgisi olmadığını vurguladığı sözleri yer alıyor. Sanatçı, "paracı insanlar mutlu olamaz, para kaybedeceğim diye stres gerek yok" diyerek hümanist ve eli açık bir yaşam tarzını benimsediğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türkçe edebiyat dersidir. Eğitimci, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla edebi akımları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, edebi akımların tanımı ve özellikleriyle başlayıp, Batı'dan gelen bu akımların Türk edebiyatına etkisini açıklamaktadır. Ardından Eski Yunan ve Latin edebiyatının kaynakları ele alınmakta, ardından Hümanizm, Klasizm ve Romantizm akımları sırasıyla incelenmektedir. Her akım için önemli yazarlar, eserler ve akımların özellikleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, bir sonraki derste realizm akımının ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır. Eğitimci, bu akımların Divan edebiyatına benzerliklerini de vurgulamakta ve özellikle romantizmin Fransız İhtilali ortamında doğduğu, özgürlükçü bir akım olduğu, duygu ve hayal üzerine kurulu olduğu, zıtlıklar içeren ve bireyselliğe odaklanan bir akım olduğu konusunda detaylı bilgiler vermektedir.
Bu video, bir sunucu ve İngiliz filolojisi eğitimi almış akademisyen Hakan Bey (veya Hakan Baba) arasında geçen akademik bir sohbet programıdır. Konuk, kitap yazmış ve Montaigne ile Beckham'ı karşılaştırmış biri olarak görünmektedir.. Programda hümanizm kavramı, deneme yazısı türü ve bunların tarihsel gelişimi ele alınmaktadır. Sohbet, Rönesans'ın modernitenin kaynağı olduğu ve ortaçağ düşüncesiyle antik düşünceyi kıyasladığı konusundan başlayıp, deneme yazısının Montaigne'den başlayarak İngiliz ve Amerikalı yazarlar tarafından nasıl geliştirildiğini anlatmaktadır. Son bölümde ise hümanizmin Türkiye'deki gelişimi, 1890'larda klasiklerin çevrilmesi ve Batılı modelde insan inşa etme politikası üzerinden incelenmektedir.. Konuşmacılar ayrıca deneme yazısının temel özellikleri, Türkiye'deki deneme yazarlarının (İsmet Özel, Rasim Özer, Enis Batur, Selçuk Okur, Murat Belge) örnekleri ve hümanizmin Türkiye'deki uygulaması, köylülerin ve şehirlilerin arasındaki ayrım, Grek-Roma medeniyetinin Türkiye'deki kabul edilmesi gibi konuları da tartışmaktadır.
Montaigne'nin 1580'de yayımlanan 107 denemelik eseri. Dünya edebiyatında deneme türünün ilk örneği. Yazar eseri 1570'ten ölümüne kadar yazmış ve üç baskı yapmış
Bu video, Classico.com'dan Cemal Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 11. sınıf birinci ünite kapsamında edebi akımlar ve özellikleri ile ilgili soru çözümlerini paylaşmaktadır.. Videoda edebi akımlar (hümanizm, klasizm, romantizm, realizm, naturalizm, sembolizm, parnasizm ve postmodernizm) hakkında sorular çözülmektedir. Öğretmen, her soruyu adım adım çözerken akımların özelliklerini, tarihsel gelişimlerini ve birbirleriyle ilişkilerini açıklamaktadır. Özellikle anahtar sözcüklerin soru çözümünde önemini vurgulayarak, öğrencilerin akımların özelliklerini ezberlemek yerine temel akımları ve temsilcilerini öğrenmelerini tavsiye etmektedir.. Video, edebiyat dersinde edebi akımlar konusunu pekiştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır. Video sonunda eğitmen, ikinci bir testin de olduğunu belirtmektedir.
Edebiyatçı toplumdan ve olaylardan bağımsız yaşayamaz. Edebi eserler topluma dair izlenimler ve kültürel ögeler barındırır. Edebiyat toplumsal hayatı belirlemede önemli rol oynar. Tanzimat'tan Milli Mücadele'ye kadar yazarlar toplumsal konulara değinmiştir
Edebi akım, sanatçıların ortak ilkeler etrafında oluşturduğu edebiyat hareketidir. Akımlar çoğunlukla diğer sanatları etkileyen üst sanat akımlarının karşılığıdır. Türk edebiyatındaki akımların çoğu batı ülkelerinden gelmiştir
Bu video, bir sunağın detaylı tanıtımını yapan bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, sunağın içeriğini ve sanatsal özelliklerini izleyicilere aktarmaktadır.. Video, Kuzey Rönesans dönemine ait bir sunağın kapsamlı bir incelemesini sunmaktadır. Anlatıcı, sunağın açılışından başlayarak, merkezde yer alan Tanrı figürü, Meryem, Vaftizci Yahya, Adem ve Havva gibi karakterlerin tasvirlerini, cennet sahnelerini ve İsa'nın kurban edilişini temsil eden kuzu figürünü detaylı olarak açıklamaktadır. Sunağın sanatsal özellikleri, detaycılık, hümanist yaklaşım ve Tanrı'nın kurtarıcılığını vurgulayan temaları üzerinde durulmaktadır.
Hümanizm, 14-16. yüzyıllarda Avrupa'da kabul gören felsefi düşünce akımıdır. Terim, 15. yüzyıl İtalya'sında klasik edebiyatla ilgilenenlere verilen "umanista" sözcüğünden gelir. Rönesans'ta ortaya çıkmış, Aydınlanma Çağı'nda güçlenmiştir
Bu video, Gözde adlı bir felsefe öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine uzaktan eğitim kapsamında sunduğu ders anlatımıdır.. Ders, 15. ve 17. yüzyılları kapsayan Rönesans ve Modern felsefeyi ele almaktadır. Öncelikle bu dönemlerin ortaya çıkmasına neden olan faktörler (matbaanın icadı, pusulanın icadı, coğrafi keşifler, İslam dünyasından yapılan çeviri faaliyetleri) anlatılmakta, ardından Rönesans'ın karakteristik özellikleri, hümanizm, bilimsel yöntem arayışı, devlet ve hukuk felsefesi ve ütopyalar gibi önemli düşünce akımları detaylı şekilde açıklanmaktadır. Her bir düşünce akımı için önemli düşünürler ve eserleri de sunulmaktadır.
Rönesans, 15-16. yüzyıl İtalya'sında klasik İlk Çağ ile modern dünya arasında köprü kuran dönemdir. Terim ilk kez 1550'de Giorgio Vasari tarafından kullanılmıştır. Michelet tarafından geliştirilmiş, Burckhardt tarafından 1860'larda geliştirilmiştir
Bu video, Eğitim Bilimleri Hocası Ayşegül Aldemir tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Ayşegül Hanım, özellikle KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik psikoloji kuramları ve tarihi konusunu anlatmaktadır.. Video, psikolojinin tanımı ve tarihçesiyle başlayıp, 1879'dan günümüze kadar olan psikoloji kuramlarını kronolojik olarak ele almaktadır. Yapısalcılık, İşlevselcilik, Olgunlaşma Kuramı, Davranışçılık, Psikanalitik Kuram, Geç Taht Kuramı, Hümanizm, Varoluşçu Felsefe, Bilişsel Kuramlar ve Tıp Kökenli Kuramlar gibi önemli psikoloji kuramlarının temsilcileri, temel prensipleri ve yöntemleri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Ders içeriği, sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri vurgulamakta ve kuramların birbirinden nasıl ayırt edileceğine dair ipuçları vermektedir. Özellikle Freud'un kişilik kuramı, it (id), ego ve süper ego kavramları, davranışçı kuramın temsilcisi John Watson'un teorileri ve tabula rasa kavramı gibi konulara detaylı açıklamalar yapılmaktadır.
Bu video, dokuz sayısının özelliklerini ve bu sayıya sahip insanların davranışlarını anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, dokuz sayısının hümanist, insani ve yaşamı yukarıdan görme eğilimini tarif ederek başlıyor. Dokuz sayısına sahip insanların beklentisiz yaşamak, affetmek, odak noktası bulamamak ve sürekli yeni konulara yönelmek gibi zorlukları ele alınıyor. Ayrıca, bu sayıya sahip insanların liderlik yetenekleri, mükemmeliyetçilik eğilimleri ve aile ilişkilerindeki sorunları da detaylı şekilde inceleniyor. Video, bu sayıya sahip insanların başarılı olabilmeleri için plan yapma ve kendi çıkarlarını koruma konusundaki önemini vurguluyor.
Bu video, bir psikoloji dersi formatında olup, sunucu ve Handan Hoca adlı bir eğitmen tarafından sunulmaktadır. Handan Hoca, psikoloji alanında uzman bir eğitimci olarak görünmektedir.. Videoda hümanistlik ve varoluşçuluk kuramı detaylı olarak anlatılmaktadır. Hümanist yaklaşımın bütüncül bir bakış açısı sunduğu, kişiliği parçalara ayırarak incelemediği ve bireyselliği vurguladığı açıklanmaktadır. Varoluşçuluk kuramının ise sorumluluk ve özgürlük kavramlarını merkeze aldığı, insanın kendi sorumluluğunu yüklenmesi sayesinde özgürlük elde ettiği belirtilmektedir. Ayrıca ödev bilinci kavramı da ele alınmakta ve bu kuramın kişilik gelişimi üzerindeki etkileri açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, "Ceyhan" adında bir kişiye cevap vermektedir.. Video, 16. yüzyılın sonlarından itibaren hümanizmin bir eğitim sistemi olarak nasıl görülmeye başladığını anlatmaktadır. Eğitmen, "from" kelimesinin kullanımı ve "16. yüzyılın sonlarından itibaren" ifadesinin anlamı hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca hümanizmin bir gem projesi olarak görüldüğü ve eğitim sistemi olarak algılanmaya başladığı belirtilmektedir.