Bu video, bir öğretmenin öğrencilere felsefe tarihi dersi verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, felsefe tarihi konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Video, Sokrates'in felsefesi ve yöntemleriyle başlayıp, Platon'un idealar dünyası ve duyular dünyası kavramlarını açıklamaktadır. Ardından Aristoteles'in "birinci öğretmen" olarak nitelendirilmesi ve Platon'dan farklı olarak duyu organlarıyla elde edilen bilgilerin gerçek olduğunu savunması anlatılmaktadır. Son bölümde ise Farabi'nin "ikinci öğretmen" olarak tanıtılması, 879-950 yılları arasında yaşamış Türk-Islam filozofu olduğu ve Aristoteles'in düşüncelerini İslam'a uyarlaması ele alınmaktadır.. Ders içeriğinde Sokrates'in ironi ve matik yöntemleri, Platon'un mağara metaforu, Aristoteles'in duyu organlarıyla elde edilen bilgilerin gerçek olduğunu savunması ve Farabi'nin varlıkların sıralanışının en tepesinde Tanrı'yı koyması gibi önemli felsefi kavramlar detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Sokrates'e göre sorgulanmamış hayat yaşanmaya değmez. Episteme mutlak ve kesin bilgiyi ifade eder. Sokrates'e göre insanın erdemi bilmektir
Bu video, felsefe tarihi ve temel kavramlarını anlatan eğitici bir içeriktir. Videoda Miletos'ta ortaya çıkan felsefenin ilk dönemlerinden başlayarak, tarihin ilk filozofu Thales'in çalışmaları ve felsefenin bilimle ilişkisi ele alınmaktadır.. Video, felsefenin M.Ö. 6-7. yüzyıllarda Miletos'ta nasıl ortaya çıktığını anlatarak başlar ve Thales'in "her şeyin arkesi su" görüşünü açıklar. Ardından felsefe ve bilim arasındaki ilişki, idealist ve pozitivist yaklaşımlar karşılaştırılır. Son bölümde felsefenin ne olduğu sorusu ele alınarak, felsefenin doğru ve tutarlı bir akıl yürütme etkinliği olduğu vurgulanır.
"Yazılı Havuzu" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 11. sınıf felsefe dersi sınav sorularını çözmektedir.. Video, 11. sınıf felsefe dersi 1. dönem 1. yazılı sınavının toplam 15 sorusunun çözümünü içermektedir. İlk bölümde Anaksimenes, Platon, Septisizm, Sofistler, Stoa felsefesi, Aristoteles'in erdem teorisi, Hint felsefesi, felsefenin ortaya çıkışı ve Empedokles'in varlık teorisi gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde Hıristiyan felsefesinin iki dönemleri ve Anaksimandros'un "apeiron" kavramı, Pisagor'un "filozofya" sözcüğünü ilk kullanması, Demokritos'un atom teorisi, Herakleitos'un ateş felsefesi ve Sümerlerin yazılı kültürün başlangıcındaki rolü hakkında sorular çözülmektedir.. Videoda her soru için detaylı açıklamalar yapılmakta ve felsefi görüşler açıklanmaktadır.
"Teke Tek Bilim" programında Emrah Safa Gürkan, felsefe tarihçisi Ömer Aygün ile felsefe tarihi ve bilgi aktarımı konularını ele almaktadır. Program, akademik bir sohbet formatında gerçekleşmektedir.. Video, felsefenin Türkiye'deki popülerliğinden başlayarak, Platon ve Aristoteles gibi antik düşünürlerin felsefi yaklaşımlarını, matbaa öncesi ve sonrası bilgi aktarımının nasıl değiştiğini ve metin kopyalama tekniklerini detaylı şekilde incelemektedir. Konuşmacılar, papirüs, parşömen ve codex formatlarının gelişimini, küçük harflerin icatını, metin kopyalama tekniklerini ve tenkitli neşir (eleştirel basım) yöntemlerini tartışmaktadır.. Programda ayrıca Yunan alfabesinin gelişimi, metin kopyalama sürecindeki değişimler, Platon'un fikirlerinin Atina'dan İspanya'ya nasıl ulaştığı ve Batı Avrupa'nın Yunanca'yı unutması gibi konular da ele alınmaktadır. Ömer Baba, felsefe tarihçisinin metodolojisini, papirüslerin önemini ve çeviri sürecini anlatırken, kendisinin de Platon'un "Devlet" eserini çevirmeye çalıştığını belirtmektedir.
Felsefe dersi 10. sınıf müfredatında 11. dönem konuları yer alır. İlk dönem müfredatında felsefeyi tanıma ve felsefi düşünce konuları işlenir. İkinci dönem müfredatında felsefe ile düşünme ve temel konular ele alınır
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf felsefe dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu soru örnekleri ve çözümlerini içermektedir.. Video, felsefenin doğuşunda mitolojinin etkisi, Herakleitos'un diyalektik düşüncesi, Platon'un idealar kuramı, Protogoras'ın bilgi görüşleri, Sokrates'in bilgi ve erdem arasındaki ilişki, Epiküros'un mutluluk anlayışı gibi konuları ele almaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak felsefi kavramlar ve filozofların görüşleri anlatılmaktadır. Video, öğrencilere felsefe dersindeki önemli kavramları ve filozofların görüşlerini pekiştirmeleri için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Western philosophy originated in Ancient Greece in 6th century BCE. Presocratic philosophers like Thales and Anaximander explored cosmos through rational explanations. Socrates and Plato introduced Socratic method and moral philosophy. Aristotle developed systematic philosophy with four causes and formal logic
Kitap, felsefeye giriş yapmak isteyen genel okuyucu ve öğrenciler için yazılmıştır. Sentez Yayınları tarafından 2007'de iki kez basılmıştır. Felsefe'nin temel alanlarını ve kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır
Bu video, bir öğretmen ve öğrenci arasında geçen eğitim formatında bir felsefe dersidir. Soru-cevap şeklinde ilerleyen ders, felsefe tarihi ve düşünce akımları hakkında bilgi vermektedir.. Videoda modern düşünce ve skolastik dönem arasındaki farklar ele alınmakta, Kopernik, Bacon, George Berkeley ve Thomas Hobbes gibi önemli felsefe düşünürlerinin görüşleri incelenmektedir. Özellikle Hobbes'in devlet anlayışı ve Bacon'ın "Yeni Bir Organ" eseriyle geliştirdiği tüme varım yöntemi detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, felsefe sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, modern düşünce ve skolastik dönem arasındaki süreklilik ve farklılıklar vurgulanarak, felsefe tarihi hakkında kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
1947'de Zonguldak'ta doğdu, 2021'de İstanbul'da vefat etti. Babası Sabih Duralı, Almanya'da mühendislik eğitimi aldı. On bir dil biliyordu
Bu video, bir felsefe tarihçisi tarafından sunulan, İslam tarihi ve felsefesi hakkında bilgilendirici bir tarih ve kültür programıdır.. Program, İhvan-ı Safa (Arınmış Kardeşler) hareketi ve 52 risalesi üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde İhvan-ı Safa'nın 52 risalesinin girişindeki hikaye okunmakta, ardından İslam tarihinin 8. yüzyıldan itibaren yaşanan bölünmeler ve mezhep çatışmaları anlatılmaktadır. İkinci bölümde İhvan-ı Safa'nın 10-11. yüzyıllarda Basra ve Bağdat'ta faaliyet gösteren, bilime, felsefeye ve siyasete önem veren bir grup olduğu açıklanmakta ve 52 risalede ele alınan alanlar detaylandırılmaktadır.. Programın son bölümünde "Kitap Dünyası" adlı bir bölümde İhvan-ı Safa Risaleleri, "Kelile ve Dimne" gibi eserler hakkında bilgi verilmekte ve Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 90'lı yıllarda yayınladığı Kur'an Meal ve Tefsiri'nin de okuma önerisi olarak sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf felsefe dersi için yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırladığı eğitim içeriğidir.. Video, felsefe dersinin temel kavramlarını ve felsefe tarihini kapsayan soru örneklerini içermektedir. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: doğru-yanlış soruları, filozof ve ilk neden görüşlerini eşleştirme sorusu ve çoktan seçmeli sorular. Öğretmen, 10'dan 20'ye kadar olan soruları adım adım çözmekte ve her soru için doğru cevabı açıklamaktadır.. Videoda felsefenin özellikleri, ilk çağ filozoflarının görüşleri, Protogoras, Aristoteles, Platon, Galileo gibi önemli düşünürlerin görüşleri, skolastik dönem, rasyonalizm, empirizm, nihilizm gibi felsefi akımlar ve bilginin kaynağı gibi konular ele alınmaktadır.
Felsefe dersi 10. sınıf müfredatında 9 ünite ve 10 senaryo içerir. Üniteler tanıma, felsefe ile felsefe, düşünme ve temel konuları kapsar. Sınavlarda çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yer alır
Bu video, "Felsefe Derslerim" kanalı tarafından bir eğitimci tarafından sunulan 11. sınıf öğrencilerine yönelik felsefe dersi sınav hazırlık içeriğidir.. Video, felsefe tarihi konularını kapsayan çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme ve boşluk doldurma soruları şeklinde yapılandırılmıştır. İçerikte Fransız Bacon'un idol kavramı, Rönesans felsefesi, Kant'ın ahlak görüşü, Aydınlanma felsefesi, Montesquieu, Descartes, Hegel, John Locke, Thomas Hobbes, Makavelli, Leibniz ve Marx gibi önemli filozofların görüşleri ele alınmaktadır.. Video ayrıca güçler ayrılığı, metodik şüphe, diyalektik, ödev ahlakı, toplumsal sözleşme, ütopya ve distopya kavramları, Rönesans ve Hümanizm, skolastik dönem ile modern dönem arasındaki farklar gibi felsefe tarihi kavramlarını da kapsamaktadır. Kant'ın ahlak felsefesi ve bilgi felsefesinin sınavlarda mutlaka karşımıza çıkacağı bilgisiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere hitap ederek felsefe dersini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, felsefenin ortaya çıkış serüvenini ve ilk çağ felsefesini ele almaktadır. İlk bölümde felsefenin "bilgelik sevgisi" anlamına geldiği ve bu kavramın etimolojik kökeni açıklanırken, ikinci bölümde felsefenin milattan önce altıncı yüzyılda İyonya'da (Aydın, İzmir arası ve Yunan adaları) ortaya çıkışı ve ilk filozof Tales'in "evrenin ana maddesi su" sorusu anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Mısır, Mezopotamya, Hint, Çin, İran ve Yunan medeniyetlerinin felsefe açısından katkıları, mitoslar ve efsanelerin felsefenin gelişimindeki rolü ve felsefenin ortaya çıkmasında etkili olan özgür düşünce, refah seviyesi ve kültürel etkileşim gibi faktörler de açıklanmaktadır. Üniversite sınavlarında çıkabilecek bilgelik sevgisi kavramının soru formatında sunulmasıyla da video zenginleştirilmiştir.
Bu video, bir öğretmenin 11. sınıf felsefe dersinin 2. ünitesini özetlediği eğitim içeriğidir. Öğretmen, ortaçağ felsefesini İslam felsefesi ve Hristiyan felsefesi olarak ikiye ayırarak anlatmaktadır.. Video, 2. ve 15. yüzyıl felsefesini kapsayan ortaçağ düşüncesini ele almaktadır. İlk bölümde İslam felsefesi ve önemli filozofları (El-Kindi, Farabi, İbni Sina, Gazali, İbni Rüşd, Mevlana, Hacı Bektaş, Yunus Emre ve İbni Haldun) anlatılırken, ikinci bölümde Hristiyan felsefesinin tarihsel dönemleri (patistik ve skolastik dönem), temel kavramları ve üç temel problemi (Tanrı'nın varlığını kanıtlama, kötülük kanıtı, tümeller problemi) açıklanmaktadır.. Video, Hristiyan felsefesinin Platon ve Aristo'dan etkilendiği, İslam felsefesinin ise bilime de yer verdiği bilgisiyle devam etmekte ve bir sonraki videoda İslam felsefesinin ele alınacağı belirtilmektedir.