Bu video, bir kişinin monolog şeklinde yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, günlük hayattan örnekler vererek düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda konuşmacı, lise sonrası eğitim ve öğrenme alışkanlıklarının önemini vurguluyor. Matematik, coğrafya gibi derslerin sadece okulda değil, hayatın farklı alanlarında da faydalı olabileceğini anlatıyor. Ayrıca günümüzdeki psikolojik sorunlar, anksiyete ve dikkat dağınıklığı gibi konulara değiniyor ve "snowflake" (kar tanesi) olarak adlandırılan, her şeyi özel bulan insanların arttığını belirtiyor. Video, Finlandiya'daki bir Almanca sınıfından bahsederek sona eriyor.
Uzun süreli kullanım kamburluk, kireçlenme ve obeziteye neden olabilir. Bilgisayar başında pasiflik kilo alımına yol açar. Karanlık ortamda parlak ekran göz yorgunluğuna sebep olur. Uzun süreli kulaklık kullanımı kulak iltihabına neden olabilir
Bu video, bir program formatında sunulan, bir hoca ve Nur adlı bir katılımcı arasında geçen bir diyalogdur. Programda bilinçaltı ve irade sorunları ele alınmaktadır.. Video, kendini kontrol edememe, acelecilik ve dikkat dağınıklığı gibi davranışların nedenlerini açıklamaktadır. Hoca, bilinçaltının dış davranışlardan farklı olabileceğini ve insanların içlerindeki gerçek duyguların dış görünüşlerinden farklı olabileceğini göstermektedir. Program boyunca, gülümseyen ama içinde kırgınlık duyan, panik geçiren, kaygı duyan, abartılı tepki veren ve korkan kişilik tipleri hakkında bilimsel bir çalışma üzerinden örnekler verilmektedir.
Bu video, konuşmacının kendi deneyimlerinden yola çıkarak dikkat dağınıklığını nasıl giderilebileceğini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, dikkat dağınıklığının nedenleri ve çözüm yollarını adım adım açıklamaktadır. Konuşmacı, çalışma alanını daraltmanın, zihinsel engelleri (kaygı, eminsizlik) yönetmenin, günlük görevleri listeleme ve belirli saatlerde halletmenin, sabah saatlerinde odaklanmanın ve sosyal medya gibi dikkat dağıtıcı etkenlerden uzak durmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca odaklanma yeteneğinin geliştirilebilir olduğunu ve her seferinde odaklanma süresini uzatarak pratik yapmanın faydalı olacağını belirtmektedir.
Bu video, İbrahim Bey'in bitkisel tedavi yöntemleri hakkında bilgi verdiği bir röportaj formatındadır. İbrahim Bey, Doçent Doktor Kemal Bey ve Ege Üniversitesi'nden kimyager Deniz Bey'in geliştirdiği "Ayku Plus" adlı bitkisel gıda takviyesini tanıtmaktadır.. Video, özellikle öğrencilerde görülen dikkat dağınıklığı ve konsantre olamama sorunlarına bitkisel çözümler sunmaktadır. İbrahim Bey, Ayku Plus'un içeriğinde ginko, ginseng, sarı kantaron, üzerlik, turunç kabuğu ve yeşil çay gibi 19 çeşit bitkinin ekstraktının bulunduğu ve beyne kan akışını, oksijen akışını artırarak nöronları beslediğini anlatmaktadır. Ayrıca, üzerlik gibi bitkilerin klinik araştırmalarda belgelenen etkileri ve kimyasal ilaçlara alternatif olarak doğal çözümler sunulmaktadır.
Zihinsel karmaşa ve duygusal rahatsızlıkta dikkat kolayca dağılır. Dikkat dağınıklığı genellikle kısa sürelidir. Duygusal denge sağlandığında zihinsel berraklık geri gelir
Uzun süreli telefon kullanımı nomofobi gibi psikolojik rahatsızlıklara yol açabilir. Telefon bağımlılığı beyin kimyasında bozulmalara neden olur. Dopamin salınımını artırarak beyin dengesini bozabilir
Bu video, bir çocuk psikiyatristi tarafından sunulan dikkat dağınıklığı hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, dikkat dağınıklığının çeşitli sebeplerini ve ayırıcı tanısının önemini anlatmaktadır. Çocuk psikiyatrisi uzmanının dikkat dağınıklığının tanısını yapması gerektiği vurgulanırken, dikkat eksikliği bozukluğu, vitamin eksiklikleri, hormonal bozukluklar, sınav kaygısı, takıntılar ve gelişimsel bozukluklar gibi dikkat dağınıklığına neden olabilecek faktörler açıklanmaktadır. Ayrıca, doğru tanı için dikkat testleri ve duygusal alanları değerlendiren yöntemlerin önemi vurgulanmaktadır.
Dikkat dağınıklığı verimsizliğe ve zaman kaybına neden olur. Odaklanma, dikkat dağınıklığının zıttıdır. Günde üç-dört işe odaklanmak idealdir. Erken kalkmak ve işe başlamak önemlidir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan kısa bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Atabey adında bir kişi olarak tanıtılmaktadır.. Video, öğrencilerin karne notlarının zayıf gelmesinin sebeplerini ve çözümlerini ele almaktadır. Sebepler arasında evde ders çalışma alışkanlığının olmaması, dikkat dağınıklığı ve okuduğunu anlama becerisinin gelişmemesi bulunmaktadır. Çözüm olarak öğretmen kontrolünde yapılan kütüphane çalışmaları ve düzenli doğru çalışma yöntemlerinin öğretilmesi önerilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğrencilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, dikkat dağınıklığı konusunda bilgi vermektedir.. Video, dikkat dağınıklığının patolojik ve normal boyutlarını açıklayarak başlıyor. Patolojik dikkat dağınıklığı için uzmanlarla görüşmenin önemi vurgulanırken, normal çocuklarda konsantrasyonun nasıl artırılabileceği anlatılıyor. Konuşmacı, motivasyonun önemini vurgulayarak, öğrencilerin hedeflerine olan bağlılığını artırmak için pozitif imajinasyon teknikleri ve aktif hayal kurma yöntemlerini öneriyor. Ayrıca, bu dönemde öğrencilerin daha az gayretle daha iyi sonuçlar elde edebilecekleri "avantaj senesi" olarak nitelendirilen bir dönemde olduklarını belirtiyor.
Bu video, Zafer Hoca olarak hitap edilen bir eğitimci ile yapılan bir röportaj formatındadır. Zafer Hoca, dikkat konusunda bilimsel açıklamalar yapmaktadır.. Video, dikkat dağınıklığı problemi üzerine odaklanmaktadır. Zafer Hoca, Profesör Dr. Robert Strayer'in çalışmalarına dayanarak "dikkat sıçraması" kavramını açıklamaktadır. Dikkat sıçraması, insanların aynı anda birkaç işi yapabildiğini zannederek beynlerini yanlış şekillendirdiğini, bu durumun dikkat dağınıklığına yol açtığını anlatmaktadır. Ayrıca, internet sayfalarında reklamların dikkat sıçramasını nasıl teşvik ettiği ve bunun beyin üzerindeki olumsuz etkileri hakkında uyarılar yapmaktadır. Video, çocuklarda ve yetişkinlerde dikkat geliştirme teknikleri hakkında da bilgi vermektedir.
Dijital çağda mesajlara cevap vermemek kişiselleştirilmiş bir durum değil. Önceliklendirme sorunu, motivasyon eksikliği ve zaman yetersizliği temel nedenler. Çalışanların %51'i aşırı yoğun olduklarını bahane ederek cevap vermiyor
Bu videoda bir konuşmacı ve Hüseyin adında bir kişi, dikkat dağınıklığı ve depresyon için doğal tedavi yöntemlerini anlatıyor.. Video, dikkat dağınıklığı için ginko biloba, melisa ve havuç suyu içeren bir kürün nasıl kullanılacağını detaylı şekilde açıklıyor. Ginko bilobanın sabah kahvaltıdan önce, melisanın akşam yemeklerinden sonra ve havuç suyunun akşam yatarken içilmesi gerektiği belirtiliyor. Ayrıca depresyon konusunda aromatik kokuların insan psikolojisini nasıl etkilediği ve beyin rahatsızlıklarına nasıl yardımcı olabileceği hakkında bilgi veriliyor. Konuşmacı, bir sonraki programda depresyonda bulunan insanlarda bulunmayan sekiz-on tane koku hakkında daha detaylı bilgi vereceğini söylüyor.
Dikkat dağınıklığı testi, odaklanma süresini ve dikkat dağınıklığını ölçer. Test, DEHB gibi dikkat sorunlarının teşhisinde kullanılır. Test sonuçları kişinin yaşına göre farklı sorular içerir
Bu video, erteleme alışkanlığından kurtulma konusunda bilgilendirici bir içeriktir.. Video, erteleme alışkanlığının dikkat dağınıklığına yol açabileceğini açıklayarak başlıyor ve ardından bu alışkanlıktan kurtulmanın dört temel yöntemini anlatıyor: problemle yüzleşmek, mükemmeliyetçilikten kaçınmak, büyük görevleri küçük parçalara bölmek ve kendini ödüllendirmek. Her bir yöntem detaylı olarak açıklanarak, erteleme alışkanlığından kurtulma sürecinde pratik öneriler sunuluyor.
"Gönül Defterinden" adlı radyo programının bu bölümünde, sunucu zaman yönetimi konusunu dini bir bakış açısıyla ele almaktadır.. Program, zamanın değerini vurgulayarak başlamakta ve zaman yönetimi engelleyen faktörleri (zaman hırsızlarını) detaylı olarak inceliyor. İlk olarak bireysel kaynaklı zaman hırsızları (plansızlık, ertelemek, dikkat dağınıklığı, öncelik belirleyememe, hayır diyememek, kararsızlık vb.) anlatılmakta, ardından çevresel kaynaklı zaman hırsızları (arkadaş ortamı, kültür, tecrübelerden faydalanamama) ele alınmaktadır.. Programın son bölümünde, zamanı etkin kullanmak için planlama yapmanın önemi, günlük zamanı nasıl bölüştürmenin doğru olduğu ve öncelik belirleme teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, Allah'ın ayetlerini ve Peygamber Efendimizin hadislerini referans göstererek, zaman yönetimi için adım adım bir planlama örneği sunmaktadır.
Bu video, aşırı düşünme ve dikkat dağınıklığı sorunlarına çözüm sunan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bu sorunlara karşı etkili bir teknik olan "beyin boşaltma" tekniğini anlatmaktadır.. Video, beyin boşaltma tekniğinin ne olduğunu, nasıl uygulanacağını ve neden işe yaradığını detaylı şekilde açıklamaktadır. Teknik, sansürsüzce düşünceleri kağıda dökmeyi içerir ve sonrasında bu düşünceleri kategorize etme, önceliklendirme veya çözüm planları yapma aşamalarını içermektedir. Ayrıca, bu tekniğin yaratıcılığı artırma, duyguları analiz etme ve bilişsel yükü azaltma gibi faydaları da anlatılmaktadır. Video, izleyicilere bu tekniği günlük rutinlerine nasıl dahil edebilecekleri konusunda pratik öneriler sunmaktadır.
Bu video, dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite bozukluğu konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, dikkat dağınıklığı olan çocuklarda gözlemlenebilecek akademik, davranışsal, fiziksel, duygusal ve sosyal sorunları anlatmaktadır. Ayrıca, bu çocuklarda oyun terapi ve bilgisayar temelli programlar gibi destek yöntemlerinin nasıl uygulandığı ve dikkatin bellek, işte, uygulama işlevleri gibi alt başlıklarında nasıl güçlendirildiği açıklanmaktadır.
Bu video, bir doktor ve Sevda Ataman adlı bir anne arasında geçen bir soru-cevap formatındadır. Sevda Ataman, 6 yaşındaki kızının disleksi ve dikkat dağınıklığı sorunları olduğunu belirtmektedir.. Videoda, disleksi ve dikkat dağınıklığı için öneriler sunulmaktadır. Doktor, B6 vitamini bakımından zengin gıdaların (ekmek, elma, brokoli) tüketilmesi, takviye alınması ve öğlen uykusunun önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, dikkat dağınıklığı olanlar için taze sıkılmış havuç suyunun düzenli olarak tüketilmesi önerilmektedir.