Her işe daha rahat zaman ayırmayı sağlar. Ders çalışma konusunda zaman kaybını önler. Sınav öncesi çalışma süresini kısaltır ve verimliliği artırır. Öğrenilen konuların kalıcılığını sağlar. Aile içi ders çalışma anlaşmazlıklarını önler
Memorization alone doesn't guarantee long-term retention. Planning ahead and sticking to it is crucial for success. Students often misjudge their own learning abilities
Bu video, 12. sınıfta okuyan ve üniversite sınavına hazırlanan bir öğrencinin günlük yaşamını anlattığı bir vlog formatındadır. Videoda konuşmacı ve arkadaşı Taylan Gedikoğlu yer almaktadır.. Videoda öğrencinin sınav hazırlık süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. İlk bölümde yarınki kimya sınavına hazırlık süreci, sabah erken kalkıp notlarını okuma, özet çıkarma ve ders çalışması gösterilirken, ikinci bölümde Bilimsel Yayınları'nın "Hocalar Karması" deneme sınavını inceleme, fizik laboratuvar deneyini çözme, sağlık dersi quizlerini tamamlama ve İngilizce ödevini yapma gibi günlük görevler paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca öğrencinin sınav öncesi stres ve yorgunluk yaşadığı, bazı üniteleri bitiremediği ve Zoom üzerinden Taylan ile ders çalışma partisi yaptığı gibi kişisel deneyimler de yer almaktadır.
YouTube'da video izlerken not almak ve hızı ayarlamak önemlidir. Biyoloji ezber değil, mantıkla öğrenilmelidir
Sınav kaygısı, başarısızlık korkusuyla ortaya çıkan yoğun stres durumudur. Normal düzeyde kaygı, harekete geçmeyi ve sorunları çözmeyi sağlar. Aşırı kaygı, sınav performansını ve bilgi kullanımını olumsuz etkiler
Bu video, Salih adlı bir içerik üreticisinin EBA platformunda puan kazanma taktiklerini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Salih, uzun süredir eğitim başladığından sonra tekrar EBA puan kasma videoları çekmeye başladığını belirtiyor.. Videoda dört farklı puan kazanma taktiği detaylı olarak gösteriliyor: ileti, tartışma ve oylama kısmından günlük 6 puan kazanma, portfolyo kısmından her proje için 3 puan kazanma, öğretmenlerin gönderdiği çalışmalar kısmından her etkinlik için 10 puan kazanma ve dersler kısmından çözümlü videolar izleyerek 5 puan kazanma. Salih, bu taktikleri uygulayarak bir günde 65 puan kazanabileceğini gösteriyor ve yeni sezonda puan kazanmanın daha zorlaştığını belirtiyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin LGS sınavına hazırlanan bir öğrencinin bir gününü canlandırdığı bir vlog formatındadır. İçerik üreticisi, izleyicilerin uzun zamandır istediği bu videoyu, normal kamera konuşması yerine canlandırma ve seslendirme yöntemiyle hazırlamıştır.. Videoda, LGS sınavına hazırlanan bir öğrencinin sabah 7'de uyanması, kahvaltı etmesi, ders çalışması, deneme sınavları çözmesi ve günlük rutinini adım adım göstermektedir. İçerik üreticisi, paragraf, dil bilgisi, fen bilgisi, inkılap ve din, matematik gibi dersleri nasıl çalıştığını, soru sayısını nasıl takip ettiğini ve motivasyonunu nasıl koruduğunu anlatmaktadır. Video, bir günde 535 soru çözdüğünü belirterek ve dizi izleme gibi dinlenme aktivitelerini de paylaşarak sona ermektedir.
MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Akıllı tahtalarla uyumlu ve videolu çözümler içerir. Her ünite için püf noktaları ve altın kurallar sunar. Bilişsel alanın alt düzey düşünme becerilerini ölçer
12 haftalık ders çalışma programı PDF formatında sunulmaktadır. Her hafta en az bir konu bitirilmesi hedeflenmektedir. Program 3 ay içinde konuların bitirilmesini amaçlamaktadır. Çalışma saatleri yerine günlük program planlaması önerilmektedir
Bu video, "Okul Hekim" kanalının sahibi tarafından okul haftasının ilk cuma günü paylaşılan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, sınavlar başlamadan önce izleyicilere yardımcı olmak amacıyla bu videoyu hazırladığını belirtiyor.. Video, sınavlarda başarılı olmak için bilimsel araştırmalara dayalı 10 çözüm sunuyor. Bu çözümler arasında ertesi günkü dersleri önceden okuma, bilgileri kalıcı hale getirmek için belirli saatlerde tekrar yapma, sesli tekrar etme, Photomat uygulaması kullanma, sınavdan önce yürüyüş yapma, ders sonrası tekrar etme, sosyal medya engelleme sitesi kullanma, klasik müzik dinleme, arkadaşlarına anlatma ve sesli tekrar etme gibi yöntemler yer alıyor. Her çözüm detaylı olarak açıklanarak izleyicilere sınav hazırlığı için pratik öneriler sunuluyor.
Bu eğitim videosunda Fatih Olfaz, sınavlara hazırlanan öğrencilere yönelik yaygın bir soruya cevap veriyor: "Günde kaç saat çalışmalı?". Video, öğrencilere yönelik yaygın bir yanlış anlayış olan "günde belirli bir saat çalışmak veya soru çözmek" konusunu ele alıyor. Fatih Olfaz, her öğrencinin farklı eğitim altyapısı, yeteneği ve çalışma alışkanlıkları olduğunu vurgulayarak, nicelik yerine niteliğin önemini anlatıyor. Ayrıca, düzenli, dengeli ve sürekli çalışmanın sınavda çıkabilecek soru tipleriyle karşılaşmak için yeterli olduğunu matematiksel bir örnekle açıklıyor.
Bu video, Çetin Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Çetin Hoca, öğrencilere sınavda yapılan yaygın hataları ve bunların çözüm yollarını anlatmaktadır.. Videoda toplam 15 farklı sınavda yapılan yanlış verme sebebi detaylı olarak açıklanmaktadır. Konu eksikliği, soruyu yanlış okuma, denklemi kuramama, dikkat eksikliği, okuduğunu anlayamama, kodlama hatası, doğru cevabı bulup yanlış işaretleme, dört işlem hatası, formülü hatırlayamama, tanımları iyi bilmeme, artı-eksi hataları, doğru yaptığına inanmama, ölçülerin kendi cinsinde yazılmaması, yeterli soru çeşidi görmeme ve az kitap okuma gibi hatalar ele alınmaktadır. Çetin Hoca, izleyicilerden bu hataları videonun altına yorum olarak yazmalarını ve kendisinin bu hatalar üzerine özel çalışma düzenleyeceğini belirtmektedir.
Bu video, iki arkadaşın TEOG sınavına hazırlık sürecini gösteren bir içerik. Videoda Samet ve Teva adlı iki arkadaş yer alıyor.. Videoda, TEOG sınavına iki-üç gün kala Samet'in test çözmeye çalışırken Teva'nın video çekme isteği üzerine geçen diyaloglar yer alıyor. Arkadaşlar müzik dinleyerek ders çalışırken, Samet'in sınav hazırlığı için çok çalıştığı vurgulanıyor. Video, Teva'nın sınav için heyecanlandığı ve Samet'in ona başarılar dilediği bir sonla tamamlanıyor.
Bu video, Sosyal Bilgiler Dersleri kanalından bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, LGS sınavına bir gün önce öğrencilerin ne yapması gerektiğini anlatmaktadır.. Video, LGS sınavına bir gün önce öğrencilerin yapması gereken ve yapmaması gereken aktiviteleri detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacı, son gün ders çalışmanın zararlı olabileceğini, dinlenmenin önemini vurgulamakta ve sınav günü için gerekli belgeleri (kimlik, kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, su, peçete) hazırlamanın gerekliliğini açıklamaktadır. Ayrıca, sınav öncesi stres yönetimi, olumlu düşünme ve sınav günü için hazırlık konularında tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu eğitim videosunda, konuşmacı kendi deneyimlerini ve derece yapmış öğrencilerin başarı taktiklerini paylaşarak üniversite sınavına hazırlık sürecinde başarılı olmak için gerekli stratejileri anlatmaktadır.. Video, üniversite sınavına hazırlık için altı temel kural sunmaktadır. İlk bölümde hedef belirleme ve motivasyonun önemi vurgulanırken, iş dünyasında kullanılan önceliklendirme matrisi detaylıca açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise performans arttırıcı taktikler dört ana başlık altında ele alınmakta, oyunun kurallarını öğrenmek, kendini tanımak, zaman planı yapmak ve çözemediğiniz soruları çözdürmek gibi pratik tavsiyeler verilmektedir.. Videoda ayrıca makro ve mikro planlama yöntemleri, günlük soru hedefleri belirleme, ders kitaplarının içindekiler bölümünden sınav konularının güncel durumunu takip etme ve çözemediğiniz soruları çözmek için hocalardan yardım isteme gibi pratik stratejiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersine çalışma yöntemleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, biyoloji dersine önyargılı olmamak gerektiği vurgulanarak başlanmakta ve ardından adım adım çalışma stratejileri sunulmaktadır. Öğretmen, konuları üç ana kısma (biyolojinin temel kısımları, bitki biyolojisi ve sistemler) ayırarak çalışmanın önemini anlatmakta, konu anlatımlı kitap kullanımı, soru bankası çözme, düzenli tekrar yapma ve soru defteri hazırlama gibi pratik öneriler vermektedir.. Ayrıca videoda, defter oluşturmanın ilk zamanlarda zaman kaybı gibi görünse de, kitabın içinden bakmak yerine soruları taramak yerine defter kullanmanın daha verimli olduğu vurgulanmaktadır. Video, yedi başlıkta biyolojiye nasıl çalışılması gerektiği özetlenerek, izleyicilere bu dersi seveceklerini ve başaracaklarını hatırlatmaktadır.