Bu videoda bir çocuk danışmanı, farklı yaş gruplarına yönelik danışmanlık hizmetleri ve oyun terapisi uygulamaları hakkında bilgi veriyor.. Video, çocuk gelişim dönemlerini (bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik) ve bu dönemlerde yaşanan sorunları ele alıyor. Danışman, çocukların yaşadığı duygusal ve davranışsal sorunların semptomlarını, oyun terapisi tekniklerini ve anne-baba danışmanlığının önemini anlatıyor. Ayrıca, çocukların güven duygusunu oluşturma, kaliteli zaman geçirme, aşırı koruyuculuk ve küsme gibi konulara değiniyor. Video, çocuk sorunlarının anlaşılmaması ve anlaşılamaması nedeniyle ortaya çıktığını vurgulayarak, anne-babaların çocuklarıyla daha iyi iletişim kurmaları ve sabırlı olmaları gerektiğini belirtiyor.
Stres tepkisi hem genetik hem deneyimle bağlantılıdır. Çocuklar olayları sosyal referanslarla öğrenir ve ebeveynlerine başvurur. Travmatik olaylar beklenmedik ve kontrol edilemez niteliktedir
Online psikoloji eğitimleri, psikoloji alanında mesleki uzmanlık kazandırır. Eğitim sonunda sınav başarıyla tamamlanmalıdır. Sertifikalar ulusal ve uluslararası düzeyde geçerlidir
Bu video, Minnoş ve Tontiş adlı iki kardeş arasındaki olayları anlatan bir çocuk hikayesidir. Minnoş, iki gözlü, iki kulak, bir tatlı kıvırcık kız olarak tanıtılmakta, Tontiş ise Minnoş'un küçük kız kardeşi olarak anlatılmaktadır.. Hikaye, Tontiş'in Minnoş'un resmini yırtmaya çalışması ve bunun ardından yaşanan olayları konu alıyor. Anne, Tontiş'e sinirlendiğinde odadan çıkması gerektiğini ve pişman olacağı bir şey yapmaması gerektiğini öğretiyor. Daha sonra çocuklar oyun salonuna gidiyor ve bir öğretmen, sinirliliği balon şişirme ve patlatma oyunu ile nasıl kontrol edilebileceğini gösteriyor. Video, çocukların sinirlerini yatıştırmak için balon şişirme ve patlatma oyununu yaparak sakinleşmelerini gösteriyor.
Çocukların ruh sağlığı fiziksel gelişim kadar önemlidir. Psikolojik sorunlar genetik ve çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. Kurallara uymama ve saldırganlık ebeveynleri zor durumda bırakır
Oyun terapisi, 2-12 yaş arası çocuklara uygulanan bir tedavi yöntemidir. Oyun, çocuklar için doğal bir iletişim aracıdır. Terapi seansları 30-50 dakika sürer ve haftada 20 seans önerilir
Pedagoji, çocukların zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimini destekleyen eğitim bilimidir. Pedagoglar hem öğretim teknikleri uygular hem ailelere rehberlik eder. Pedagoji, öğrenme stilleri ve sınıf yönetimi gibi konuları inceler
Bu video, Ayben Ertem ve Albino'nun sunduğu "Az da Kırtıl İletişim" serisinin bir bölümüdür. Videoda Ayben Ertem, 11 yaşındaki Zehra adlı bir çocukla aile iletişim oyunu oynamaktadır.. Video, aile içindeki iletişim sorunlarını ele almaktadır. Ayben Ertem, "Az da Kırtıl" adlı oyunu kullanarak anne-baba ve çocuk arasındaki iletişim sorunlarını incelemektedir. Oyun, çocuklara "ailenden ne bekliyorsun?" gibi sorular sorarak aile içi iletişimdeki eksiklikleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Videoda, çocukların fikirlerini almanın, sorumluluk vermenin ve demokratik ebeveynlik tarzının önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca, oyunun terapatik etkisi ve aile içi iletişimdeki değişim yaratma potansiyeli de ele alınmaktadır.
Çocukluk çağı depresyonu, çocuklarda görülen duygusal ve davranışsal bir bozukluktur. 1970'te Avrupa'da düzenlenen kongrede çocuklarda depresyonun varlığı kabul edilmiştir. Yedi yaş altı çocuklarda sözel iletişim yetersiz olduğundan belirtiler zor fark edilir
Bu video, Vektörel Grup Uzaktan Eğitim Merkezi tarafından sunulan bir eğitim tanıtımıdır. Videoda uzman psikolog Sibel Cesur Akyuak, on yılı aşkın süredir çocuklarla çalışan profesyonellere oyun terapisi eğitimi verdiğini belirtiyor.. Video, oyun terapisi eğitiminin içeriğini ve faydalarını anlatıyor. Oyun terapisi, çocukların psikolojik, duygusal ve sosyal güçlüklerini gidermelerine yardımcı olur ve çocukların kendini ifade etme, öğrenme ve davranışını şekillendirmelerine yardımcı olur. Eğitim programı, oyun terapisi tarihçesi, teorileri, materyalleri, etik kuralları ve uygulamaları gibi konuları kapsamakta ve Türk Hava Kurumu Üniversitesi onaylı sertifika sunmaktadır.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu, Berkeyhan Dural (Belçika Kraliyet Balesi mezunu bir dansçı) ve diğer konuklar (Mahmut, Seda Sayan, Nuray) yer almaktadır.. Programın ana konusu "ruha detoks" olup, bu detoks yönteminin nasıl uygulanacağı gösterilmektedir. Berkeyhan Dural, ruh detoksünün dansla eğlenmeyi ve sorunlardan kurtulmayı amaçladığını anlatır. Programda adele kontrol egzersizi gibi evde yapılabilecek basit hareketler gösterilir ve karakter analizi yaparak oyun şekline göre kişilik özellikleri tespit edilir. Ayrıca, para sorunları, evde yaşanan sorunlar gibi günlük yaşam problemlerinin oyun aracılığıyla nasıl çözülebileceği örneklerle açıklanır.
Bu video, bir uzmanın çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik hastalıklar ve tedavileri hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikiyatrik hastalıkların tedavi edilmesi gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Ardından aile terapisi, oyun terapisi ve bilişsel davranışçı terapi gibi tedavi yöntemleri detaylı olarak anlatılıyor. Son bölümde ise çocuklarda psikiyatrik ilaçların kullanımı, yan etkileri ve alternatif tedavi yöntemlerinin riskleri ele alınıyor. Video, çocukların psikiyatrik sorunlarının tedavi edilmesinin önemini ve doğru tedavinin nasıl seçileceğini açıklıyor.
Bu video, masal anlatıcısı ve vantrolog Alto ile yapılan bir röportajdır. Alto, Gençlik ve Spor Bakanlığı'ndan ayrıldıktan sonra masal ve oyun terapistliği yapmaya başlamış, "Aile Kulübü" adlı projesini Alanya'da başlatmış ve Türkiye'ye yayılmaya çalışmaktadır.. Röportajda Alto, mesleğinde yanlış bilinenleri anlatarak seslerin karından değil gırtlaktan çıktığını açıklıyor. Ayrıca çocuklara masal anlatma, şarkı söyleme ve kukla oynatma gibi faaliyetlerini gösteriyor. Kuklaların hikayelerini anlatırken, özellikle "Dede" karakterinin hayatındaki bir dedesinden esinlenerek adlandırıldığını ve "Vita" adlı kuklasının hayat anlamına geldiğini belirtiyor.
Bu videoda bir eğitimci/ebeveyn, Corona sürecinde evde kalan çocukların ve ailelerin yaşadığı zorlukları ve bu süreçte çocukların kişilik gelişimini ele alıyor.. Video, evde kalan çocukların yaramazlık yapma eğilimlerini, anne-baba ve komşuların yaşadığı zorlukları ve iletişim kopukluklarını inceliyor. Konuşmacı, çocukların oyun davranışlarından kişilik özelliklerini nasıl çıkarabileceğimizi gösteriyor ve kendi çocuklarıyla basketbol oynarken gözlemlediği davranış örnekleri üzerinden oyunların psikolojik gelişimdeki rolünü anlatıyor.. Konuşmacı ayrıca, çocukların kazanma için her türlü yola başvurması, kardeşini yenmek için küplerin yerini değiştirmesi gibi davranışları gözlemlediğini ve bunları düzeltme çabalarını paylaşıyor. Evde kalma döneminde çocuklarıyla daha fazla vakit geçirmenin, onların kişilik gelişiminde takviye ve düzeltme fırsatı sağladığını vurguluyor.
Bu video, 3-6 yaş arası çocuklara evde ve toplumsal ortamlarda gelişimsel destek sağlamaya ilişkin bir eğitim dersinin beşinci ünitesini içermektedir.. Video, oyun becerilerinin önemi üzerine odaklanarak başlıyor ve çocuklarda oyun gelişimine ilişkin süreçleri açıklıyor. Daha sonra gelişimsel destek gereksinimi olan çocukların oyun becerilerine ilişkin yaşayabileceği olası sorunlar ele alınıyor. Son bölümde ise çocukların oyun becerilerini desteklemek için öneriler sunuluyor. Video, oyunun bilişsel, sosyal, duygusal ve iletişim gelişimi üzerindeki olumlu etkilerini örneklerle açıklıyor ve oyun gelişiminin aşamalarını detaylı şekilde anlatıyor.
Bu videoda Dr. Nagihan Saday Duman, çocuk ve ergen psikiyatrisi uzmanı olarak oyun terapisi hakkında bilgi veriyor.. Video, oyun terapisinin ne olduğu, neden ihtiyaç duyulduğu, hangi yaş gruplarında ve durumlarda kullanıldığı konularını ele alıyor. Dr. Duman, oyun terapisinin özellikle 2,5-10 yaş arası çocuklarda, aile içi sorunlar, travma, tuvalet sorunları, kaygı bozuklukları gibi durumlarda nasıl kullanıldığını açıklıyor. Ayrıca, oyun terapisi uygulamasının sadece çocuk psikiyatristleri, çocuk psikologları, psikolojik danışmanlar ve sosyal hizmet uzmanları gibi uzmanlar tarafından yapılabileceğini, ebeveynlerin bu konuda eğitim almalarının yeterli olmadığını vurguluyor.