Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan rehberlik ve psikolojik danışmanlık konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, izleyicilerle etkileşimli bir şekilde konuları anlatmakta ve sınav sorularını çözmektedir.. Video, rehberlik anlayışları (gelişimsel ve geleneksel), rehberlik hizmet türleri (bilgi toplama-yayma, çevreyle ilişkiler, oryantasyon, müşavirlik) ve psikolojik danışmanlık hizmetleri üzerine kapsamlı bilgiler sunmaktadır. İçerik, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla hazırlanmış olup, konular örnek sorular üzerinden açıklanmakta ve doğru cevapların nedenleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca RP'nin ortaya çıkmasının temelleri, bireyi tanıma teknikleri, kaynaştırma uygulamaları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) geliştirme birimi ve ilkokul öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişimine katkı sağlama gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ve Ebra adlı bir kişiyle birlikte gerçekleştirilen özel eğitim konulu bir eğitim dersidir. Ders, öğretmen ve öğrenciler arasında etkileşimli bir şekilde ilerlemektedir.. Videoda özel eğitim kavramı, özel eğitim ve özel yetiştirme hizmetleri arasındaki farklar, normal dağılım eğrisi üzerinden normal ve özel eğitim alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca psikolojik mekanizmalar (karşı tepki, yön değiştirme, yükseltme, ödünleme ve kabul), gelişimsel yetersizliği olan çocukların ailelerinin yaşadığı tepki süreci ve özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların nedenleri ele alınmaktadır.. Dersin son bölümünde ödünleme mekanizması ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP) hazırlama süreci anlatılmaktadır. BEP'in hazırlanması, öğrenci tanı aldıktan sonra öğrenci ve BEP birimi tarafından birlikte gerçekleştirildiği vurgulanmaktadır. Video, KPSS sınavlarında sıkça sorulan konulara değinerek sonlanmaktadır.
Bu video, AUZE Çocuk Gelişimi Bölümü Okul Öncesi Eğitim Programları dersinin 14. ünitesi olan "Kaynaştırma ve Uyarlama" konusunun ders özeti formatındadır.. Video, kaynaştırma eğitiminin önemi, kaynaştırma modelleri (tam zamanlı, kaynak oda destekli, yarı zamanlı, tersine kaynaştırma) ve eğitimsel uyarlamalar hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca bireyselleştirilmiş eğitim programlarının yapısı, kaynaştırma stratejileri ve eğitim ilkeleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda tıbbi modelden ekolojik modele geçiş, kaynaştırma eğitiminin başarısı için okul yönetimi ve öğretmenlerin rolü, kaynaştırma eğitiminin ilkeleri gibi konular ele alınmaktadır. Video, final ve bütünleme sınavlarına hazırlık tavsiyeleriyle sonlanmaktadır.
Alternatif değerlendirme, yetersizliği olan öğrenciler için değerlendirme sisteminin bireyselleştirilmesini sağlar. Değerlendirme BEP'e dayalı yasal değişiklikler ve sınav sistemi değişiklikleriyle yapılır. Alternatif değerlendirme süreci ve çoklu yöntemleri içerir
BEP, özel gereksinimli bireyler için özel olarak geliştirilen ve ebeveynler tarafından onaylanan eğitim programıdır. 2000 yılında kabul edilmiş Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği ile yasal zorunluluk haline gelmiştir
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Hoca, özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi hakkında bilgi vermektedir.. Video, dokuzuncu ünite kapsamında fiziksel ve motor gelişim, psikomotor beceriler, engel gruplarına göre bireysel farklılıklar ve sınırlılıklar, psikomotor özelliklerin tespiti, psikomotor davranışların yaş gruplarına göre özellikleri, değerlendirme yöntemleri, tanı türleri, eğitim amaçları ve bireyselleştirilmiş eğitim programı (İBEP) gibi konuları kapsamaktadır. Hoca, özellikle sınavlarda çıkabilecek püf noktaları vurgulayarak, farklı yaş gruplarındaki psikomotor davranışları ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.
Destek Eğitim Odası, özel gereksinimli öğrencilerin eğitimi için özel donanımlı ortamdır. Kaynaştırma okullarında açılması zorunludur. İl/ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından açılır
BEP, özel gereksinimli öğrencilere özgü hazırlanan yazılı eğitim programıdır. 1997'den beri yasal zorunluluktur. Program öğrenci merkezli ve bireysel ihtiyaçlara göre hazırlanır
Öğrencinin adı, soyadı, okul bilgileri ve tanı bilgileri kaydedilir. Özel eğitim ihtiyacı ve aldığı destek hizmetleri belirtilir. Eğitim ortamı düzenlemeleri ve aile bilgileri eklenir
Bu video, zihinsel yetersizlik konusunu açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, öncelikle zeka kavramını tanımlayarak başlıyor ve zekanın bireyin öğrenme kapasitesi ve çevresine uyum sağlayabilme becerisi olduğunu açıklıyor. Ardından zihinsel yetersizliğin nedenleri, belirtileri ve özel eğitim programlarıyla nasıl desteklendiği anlatılıyor. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin normal gelişen bireylere göre öğrenme ve bağımsızlık konularında zorluklar yaşadıkları, ancak bireyselleştirilmiş eğitim programlarıyla kendi çaplarında bağımsız yaşayabildikleri belirtiliyor.
Bu video, özel eğitim kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, özel eğitim kavramını genel eğitim bağlamında açıklamaktadır. Eğitim hakkının temel haklardan biri olduğu belirtilerek, öğrenme farklılığı gösteren ve akranlarından ayrılan öğrencilerin özel eğitime ihtiyacı olduğu anlatılmaktadır. Özel eğitim, eğitim programları, uzman personel, destek eğitimli öğrenci ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarıyla öğrenciye eğitim açısından ihtiyaç duyduğu eğitimin fırsat eşitliği kapsamında verilmesinden ibaret olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, özel eğitim sınıfı kaynaştırmada okuyan öğrencilerin BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) dosyalarının nasıl hazırlanacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, BEP dosyasının önemi ve hazırlanma sürecini adım adım açıklamaktadır. Önce aile görüşme formu, ardından derslerle ilgili performans alımı, BEP toplantısı, uzun ve kısa dönemli amaçlar, öğretimsel amaçlar ve öğretim süreci (BÖP) oluşturma aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Özellikle Türkçe dersi üzerinden örnekler verilerek, özel eğitim öğrencilerinin özel ihtiyaçlarına göre nasıl öğretim planlanacağı gösterilmektedir. Video, özel eğitimde tekrarın önemi ve her öğrencinin özel olduğu vurgusuyla sonlanmaktadır.
BEP, özel gereksinimli öğrencilere özgü hazırlanan yazılı eğitim programıdır. 1997'den beri yasal zorunluluktur. Program öğrenci merkezli ve bireysel ihtiyaçlara göre hazırlanır
Bu video, Atatürk Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü'nde verilen "Özel Eğitim II" dersinin sınav hazırlığı için önemli notlarını içeren bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, zihinsel ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılabilecek yöntemleri anlatmaktadır.. Video, zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi konusunda öğretimsel uyarlamalar ve geçiş hizmetlerinin planlanması konularını ele almaktadır. İçerikte program temelli uyarlamalar (beceri ve kavram analizi, doğrudan öğretim yöntemi, eş zamanlı ipucu işlem süreciyle öğretim ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi) ve değerlendirme temelli uyarlamalar detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video, sınav hazırlığı için önemli noktaları da içermektedir: konuların sık tekrarlanması, ders dışı destek verilmesi, sınav bilgilerinin önceden verilmesi, soruların nasıl cevaplanacağı stratejilerin öğretilmesi ve konu pekiştirme amaçlı soruların çözülmesi gibi öneriler sunulmaktadır.
Bu video, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, BEP'in ne olduğunu, hangi öğrenciler için hazırlanacağını ve amacını açıklamaktadır. BEP, özel gereksinimli öğrenciler için hazırlanmış bireysel eğitim planıdır ve çocukların duygusal, zihinsel, sosyal ve akademik alanlardaki becerilerini dikkate alarak hazırlanır. Ayrıca, 1997 yılında 573 sayılı kanun hükmünde kararname ve 2006'da özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinin yürürlüğe girmesiyle Türkiye'de her özel gereksinimli çocuk için BEP hazırlanması zorunlu hale gelmiştir.
Bu video, bir öğretmenin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) oluşturma sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kendi öğrencisi Berat Büyüsün üzerinden müzik dersi örneği üzerinden BEP oluşturma sürecini göstermektedir.. Video, ERBARAM sistemi üzerinden BEP oluşturma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Öncelikle sistem girişinden başlayarak, okul ve ilçe bilgilerinin girilmesi, ders seçimi, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, öğrencinin eğitsel performansının değerlendirilmesi, çalışma planlarının oluşturulması ve araç-gereçlerin eklenmesi adımları gösterilmektedir. Video, BEP'in PDF formatında kaydedilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan özel eğitim ve kaynaştırma eğitim uygulamaları konulu bir eğitim dersidir.. Video, soru-cevap formatında ilerleyerek özel eğitim ve kaynaştırma eğitim uygulamalarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte kaynaştırma eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) geliştirme birimi, özel eğitim hizmetlerine yönelik hizmetler, rehber öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları, eğitsel tanılama süreci ve kaynaştırma ilkeleri gibi konular açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca RAM özel eğitim biriminin eğitsel tanılama sürecini nasıl yürüttüğü, kaynaştırma öğrencilerinin sınıf ortamında nasıl eğitilmesi gerektiği ve konuşma güçlüğü olan öğrencilerin nasıl desteklenmesi gerektiği örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir sonraki bölümün örgütlenme konusunda olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, "Özetin Özü" serisinin üçüncü modülü olup, Hasan Yıldırım Hoca tarafından hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Sosyal bilgiler dersi kapsamında özel eğitim ve rehberlik konularını kapsamaktadır.. Video, okul örgütü ve eğitim süreci ile başlayıp, rehberliğin ortaya çıkmasını gerektiren koşulları, rehberlik tanımlarını ve işlevlerini anlatmaktadır. Ardından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) geliştirme süreci, özel yetenek kuramları ve özel yetenekli çocuklarda görülen özellikler ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca rehberlik sisteminde bulunan işlem ekranları, bireyin tanınması için gerekli özellikler, zihinsel engelli bireylerin sınıflandırılması, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sınıflandırılması ve özel yeteneklere eğitim veren okullar ile öğretmen seçimi konuları da detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan özel eğitim konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, KPSS ve ABT sınavlarında çıkabilecek özel eğitim kavramlarını açıklamaktadır.. Video, özel eğitim kavramının tanımıyla başlayıp, özür, engel ve ayrıcalıklı bireyler gibi temel kavramları açıklamaktadır. Ardından özel eğitimin temel ilkeleri, tanılama ilkeleri ve Türkiye'deki eğitim sistemleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) geliştirme süreci, BEP geliştirme biriminin üyeleri ve BEP sürecinin aşamaları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, kaynaştırma eğitimine odaklanarak hangi öğrencilerin kaynaştırma kapsamına girdiği ve BEP'lerin her çocuğun özel olduğu vurgusuyla hazırlanması gerektiği konularını da içermektedir.