Disleksi, en yaygın görülen öğrenme güçlüğüdür. Kelimeleri akıcı ve doğru tanıma ve okumada güçlük yaşanır. DSM-5'e göre zeka normal veya normal üstü bireylerde görülür. Her bireyde belirtiler farklı şiddette ve sürede ortaya çıkar
Okuma güçlüğü, nörobiyolojik temelli bir özgül öğrenme güçlüğüdür. Benzer zeka puanına sahip çocuklar sesleri çözümlemede güçlük çeker. Erken tespit ve müdahale çocuğun başarısını doğrudan etkiler
Bu video, bir uzmanın dikkat bozukluğu, öğrenme güçlüğü ve zeka arasındaki ilişkiyi açıklayan bilimsel bir sunumudur.. Video, bu üç durumun birbirlerine organik olarak bağlı olduğunu ve özellikle dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ile öğrenme güçlüğü arasındaki ilişkiyi ele alıyor. Üstün zekalı çocuklarda bu durumların daha sık görüldüğü, beyin hemisferlerinin baskınlığı ve senkronizasyon sorunlarının bu durumlarla ilişkisi açıklanıyor. Ayrıca, üstün zekalı çocuklarda bu durumların bir avantaj olarak değerlendirildiği ve beyinlerin muadil bölgeleri kullanarak sorunları giderdikleri belirtiliyor.
Bu video, bir öğretmenin disleksili ve öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, görsel ipuçları kullanarak öğrencilerin doğru okuma yapabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.. Videoda, öğretmen önce sol tarafta görsel ipuçları, sağ tarafta ise kelime tablosu göstererek başlıyor. Ardından, "kel", "tuz", "martı", "mantı", "çakal", "parmak", "bardak", "perde", "pembe", "dalgıç", "balçık", "kapak", "tabak" ve "sarımsak" gibi kelimeleri hareket ettirerek öğrencilerin okumasını istiyor. Özellikle "m", "n", "p" ve "g" harflerinin karıştırılmasını önlemek için görsel ipuçları kullanılıyor ve öğrencilerin bu harfleri ayırt etmeleri için tekrar etmeleri gerektiği vurgulanıyor.
CAS, 5-17 yaş arası çocuklar için zihinsel değerlendirme testidir. İstanbul Üniversitesi öncülüğünde Türkçe'ye kazandırılmıştır. Test 5-7 ve 8-17 yaş olmak üzere iki ayrı formda düzenlenir
Disleksi, normal zekaya sahip çocuklarda okuma, yazma ve matematik öğrenmede güçlüktür. Erkek çocuklarda daha sık görülür ve yaşam boyu devam eder. Albert Einstein, Leonardo da Vinci gibi ünlü disleksili bireyler vardır
Öğrencinin adı, soyadı, okul bilgileri ve tanı bilgileri kaydedilmiştir. Önceki eğitim yılı için destek eğitim odası ve rehabilitasyon hizmetleri belirtilmiştir. Dikkat eksikliği için ilaç kullanımı ve sağlık bilgileri kaydedilmiştir
Bu video, sunucu Derya Hanım ile akademik uzman Ulviye Akın arasında geçen bir röportaj formatındadır. Ulviye Akın, çocuklarda öğrenme güçlüğü ve disleksi konusunda uzman bir akademisyendir.. Video, öğrenme güçlüğü ve disleksi kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde öğrenme sürecinin nasıl işlediği, öğrenme güçlüğü ve disleksi arasındaki farklar, disleksinin belirtileri ve erken tanılama önemi anlatılırken, ikinci bölümde disleksi olan çocukların yaşadığı sorunlara çözüm olarak evde çalışma ve organizasyon becerilerinin geliştirilmesi, hafıza stratejilerinin öğretilmesi ve anne-babaların bilimsel tekniklerden faydalanması önerilmektedir.. Videoda ayrıca ailelerin çocuklarının öğrenme güçlüklerini nasıl fark edebilecekleri konusunda pratik ipuçları sunulmakta ve ev ile okul arasında işbirliği yapmanın önemi vurgulanmaktadır.
Özel eğitim sınavları öğrencilerin bilgi düzeyini ölçer. Sorular vize, final ve KPSS sınavlarında kullanılır. Öğretmen adayları için özel eğitim öğretim becerilerini değerlendirir
Bu video, disleksi konusunda bilgilendirici bir içeriktir.. Video, disleksinin tanımı ve belirtilerini açıklayarak başlıyor. Disleksinin dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ve matematik yeteneklerinde güçlükler yarattığı belirtiliyor. Ardından disleksi belirtileri (yönleri karıştırma, kelimeleri atlama, not tutarken zorlanma, çarpım tablosunu ezberleyememe gibi) anlatılıyor. Son bölümde ise yetişkinler için disleksi tedavisi (okuma-yazma hızını artırmaya yönelik çalışmalar, dikkat ve hafıza çalışmaları, bireysel terapiler) ve belirtiler görüldüğünde disleksi merkezlerine başvurulması gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir animasyon formatında özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) geliştirme sürecini anlatmaktadır. Videoda Ahmet adlı bir öğrencinin özel öğrenme güçlüğü tanısı alması ve BEP sürecinin adım adım nasıl uygulandığı örnek olarak verilmektedir.. Video, BEP sürecinin altı aşamasını detaylı olarak açıklamaktadır: özel eğitim ihtiyacı belirlenmesi, kişisel bilgilerin toplanması, öğrencinin performansının değerlendirilmesi, öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi, amaçların saptanması, strateji ve kaynakların belirlenmesi ve değerlendirme. Her aşama için gerekli adımlar, toplantılar ve uygulamalar anlatılmakta, ayrıca destek eğitim odasının açılması ve BEP'in uygulanması süreci de gösterilmektedir. Video, BEP sürecinin karmaşık olmadığını ve öğrencinin ihtiyaçlarına yönelik basit bir eğitim planının geliştirilmesi olduğunu vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir uzmanın çocuk zeka gelişimi ve erken müdahale konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, ailelerin çocuklarının zeka gelişimi konusundaki endişelerini ele alarak başlıyor. Konuşmacı, altı yaşından önce çocuklara zeka geriliği tanımı yerine gelişimsel gerilik veya bilişsel gerilik terimlerinin kullanıldığını açıklıyor. Altı yaşından önce gelişimsel basamakların önemi, erken müdahalein faydaları ve disleksi gibi öğrenme güçlüklerinin zeka geriliğinden farkları anlatılıyor. Ayrıca, gelişmiş ülkelerde çocukların belirli aralıklarla gelişimsel tarama testlerine tabi tutulması gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitim uzmanının öğrenme güçlüğü ve disleksi konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, öğrenme güçlüğü ve disleksi vakalarında genellikle üç ana sebep olduğunu belirtiyor: hafıza sorunları, hiperaktivite ve IQ sorunları. Her bir sebep için detaylı açıklamalar yapılıyor: zeki ama unutkan çocuklar için hafıza sorunları, dikkat dağınıklığı yaşayan çocuklar için hiperaktivite ve normalin altında IQ olan çocuklar için IQ geliştirme çalışmaları gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, öğrenme güçlüğü konusunu açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, öğrenme güçlüğü kendi içinde farklı alt türlere ayrıldığını belirterek üç temel alt türü detaylı olarak anlatmaktadır: disleksi (okuma bozukluğu), diskrefi (yazı yazma zorluğu) ve disky kulüp (matematik becerilerindeki zorluk). Her bir alt tür için görülen belirtiler ve zorluklar açıklanmaktadır.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, psikolojik danışman Rahmi Danişmend, psikodrama aile danışma merkezi müdürü Abdulkadir Yiğitsoy ve diğer uzmanlar (Şerif Hoca, RPG Araştırma Merkezi'nde çalışan bir uzman) ile çocuk gelişimi, özel eğitim ve aile dinamikleri konuları ele alınıyor.. Program, özel öğrenme güçlüğü tanımı ve türleri ile başlayıp, özel eğitim kavramı, üstün zekalı çocuklar, aile-çocuk ilişkisi ve geniş aile dinamiklerinin çocuk üzerindeki etkileri gibi konuları kapsamlı şekilde inceliyor. Konuşmacılar, çocukların farklı kapasiteleri, ailelerin çocuklarını doğru değerlendirmenin önemi ve çocukların kişilik, sosyal ve duygusal gelişimindeki aile rolünün önemini vurguluyorlar.. Programda ayrıca çocukların şımartılması, yüksek beklentilerin yarattığı kaygılar, üstün zekalı çocuklara yönelik eğitim imkanları ve geniş aile içindeki otorite sarsılması gibi konular da ele alınıyor. Konuşmacılar, gelecek hafta doğum ve anne karnı konularına değineceklerini belirtiyor.
Bu video, bir psikolog ile yapılan bir röportaj formatındadır. Konuşmacı, çocuk psikolojisi alanında uzman bir psikolog olarak danışanlarından karşılaştığı örnekler hakkında bilgi vermektedir.. Videoda iki ana konu ele alınmaktadır: İlk olarak çocukların neden küçük kalmak istedikleri ve bunun aile içindeki iletişimle ilişkisi tartışılmaktadır. İkinci olarak öğrenme güçlüğü, hiperaktivite ve davranış bozuklukları gibi konular incelenmekte, psikologların bu durumların kökenini araştırıp bulmaya çalıştıkları belirtilmektedir. Video, çocukların davranışlarının psikolojik nedenlerini anlamak isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, disleksi tanısı almış çocukların tedavisi hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, disleksi tedavisinin çocukların yaşadığı güçlüklere göre şekillendiğini anlatmaktadır. İşitme algısı sorunları olan çocuklara işitsel dikkati, hafızası ve ayrımlaştırma gücü geliştirilirken, görsel algısı sorunları olan çocuklara görme keskinliği, ayrımlaştırma becerisi ve hafızası güçlendirilir. Ayrıca, disleksi çocuklarının uzun saatler masa başında tutulması mümkün olmadığı, alıştırmaların kısa süreli uygulanması, motivasyonun sağlanması ve anne-baba-öğretmen işbirliğinin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı öğrenme güçlüğü konusunda danışmanlık yapan bir uzmanla görüşüyor.. Videoda, öğrenme güçlüğü olan çocuklara ve ailelerine yönelik öneriler sunuluyor. Konuşmacı, çocuklara derslerinde yardımcı olurken eleştirmemeleri, davranışlarına dikkat etmeleri ve özgüveni destekleyici hareket etmeleri gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, öğrenme güçlüğü sorunlarının bir süreç işi olduğunu, sabırlı olunması gerektiğini ve rehabilitasyon merkezlerine başvurulması gerektiğini belirtiyor. Rehabilitasyon merkezlerinde psikologlar, özel eğitimciler ve çocuk gelişimcileri tarafından kapsamlı değerlendirmeler yapılabileceği anlatılıyor.
Vav Televizyonunda yayınlanan "Kendini Bilmek" programında sunucu Nihan Yaşaroğlu, nöropsikolog Şehadet Ekmen Peynirci, disleksi ve dikkat uzmanı Betül Ersoy ile çeşitli uzmanlar öğrenme güçlüğü ve özellikle disleksi konusunu ele alıyor.. Program, öğrenme güçlüğü tanımı ve alt kategorileriyle başlayıp, disleksinin tarihsel gelişimi, özellikleri ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde anlatıyor. Ardından disleksili çocukların okuma, yazma ve matematikteki zorlukları, sosyal ilişkilerdeki sorunları ve bu durumların psikolojik etkileri ele alınıyor. Video, erken müdahale öneminin vurgulanması, ailelerin ve öğretmenlerin rolü, pandemi sürecindeki zorluklar ve yetişkinlikteki etkiler gibi konuları da kapsamaktadır.. Programda ayrıca disleksi ile karıştırılan dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DHB) ve dürtü kontrol bozukluğu gibi konular da ele alınmakta, çocuklara etiketleme yapmanın zararları ve çocuklara karşı hassas yaklaşmanın önemi vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, disleksili çocukların eğitim hayatındaki zorlukları, Rama süreci ve ilerleyişini etkileyen faktörler hakkında pratik bilgiler ve tavsiyeler sunmaktadır.
Bu video, az uyumanız durumunda başınıza gelebilecek yedi olayı anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, az uyumanız durumunda yaşayabileceğiniz yedi farklı sağlık sorununu sıralamaktadır. Bu sorunlar arasında soğuk algınlığı, öğrenme güçlüğü, migren, baş ağrısı, azalan görüş, kilo artışı, biyolojik saat bozukluğu ve vücudun kendini yenileyememesi bulunmaktadır. Her bir sorun için bilimsel araştırmalardan alınan bilgiler ve açıklamalar sunulmaktadır.