Bu video, bir öğretmenin EBA sisteminde yeni eklenen "Dijital Çalışmalar" sekmesinin nasıl kullanılacağını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, Çankırı Lisesi'nde görev yapmaktadır.. Video, pandemi sürecinde öğrencilere performans ve proje ödevi verme sürecini EBA üzerinden nasıl kolaylaştırdığını göstermektedir. Öğretmen, "Sözlü ve Yazılı Çalışma Oluştur" sekmesini kullanarak sınıflara ödev verme, değerlendirme ölçeği oluşturma ve öğrencilerin video sunumlarını değerlendirme sürecini adım adım anlatmaktadır. Ayrıca, bu sayede öğrencilerin WhatsApp veya e-posta üzerinden gönderdiği videolarla uğraşmadan, tüm değerlendirme sürecini EBA üzerinden düzenli bir şekilde yönetebildiğini göstermektedir.
DEHB'li çocukların %50'si normal sınıflarda eğitilebilir. Öğretmenler tanı sürecinin ilk halkalarından biridir. Normal IQ'ya sahip DEHB'li çocuklar alt özel sınıfa gönderilmemelidir
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından sunulan Google Classroom uygulamasının kullanımını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Google Classroom'ın temel özelliklerinin nasıl kullanılacağını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte sınıf oluşturma, sınıf kodu paylaşımı, öğrencileri davet etme, ödev paylaşımı, not verme, Google Formlar ile test oluşturma, takvim kullanımı ve hatırlatıcı ayarları gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca öğrencilerin adı-soyadı bilgilerini zorunlu tutma, soru-cevap formları oluşturma ve öğrenci cevaplarını görme süreçleri de gösterilmektedir. Video, Zoom uygulamasına geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından EBA üzerinden öğretmen tarafından oluşturulan canlı derslere nasıl katılınacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, EBA'ya giriş yapma ile başlayıp, takvim üzerinden canlı ders bilgilerine ulaşma, Zoom uygulamasının indirilmesi ve kurulumu, canlı derse katılma sürecini detaylı şekilde göstermektedir. Öğretmen, canlı derslere katılmak için belirli bir saate bağlı olduğunu ve Zoom uygulamasının sadece EBA üzerinden indirilebileceğini vurgulamaktadır. Video, izleyicilerin sorularını sorabilecekleri bir sonla tamamlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine e-posta gönderme ve dosya ekleme konusunda rehberlik ettiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerinin e-posta atma konusunda zorlandığını fark ederek bu videoyu hazırladığını belirtiyor.. Videoda Gmail hesabı üzerinden e-posta gönderme ve dosya ekleme süreci adım adım gösterilmektedir. Öğretmen önce e-posta yazma butonuna tıklama, ardından dosya ekleme işlemini ve mavi çubuğun dolmasını bekleyerek gönderme butonuna basma adımlarını uygulamalı olarak anlatmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin yeni bir Gmail hesabı edinmeleri konusunda tavsiye de bulunmaktadır.
Kılavuz, öğrencilere değer eğitimi vermek için eğiticiler için hazırlanmıştır. Değerler kulübü öğretmenleri ve eğiticiler için rehber niteliğindedir. Okul içi ve dışında uygulanabilecek etkinlik örnekleri içerir
Eğitim sisteminin temel amacı değerlerle bütünleşmiş bireyler yetiştirmektir. Programların doğru uygulanması için ortak bakış açısı gereklidir. Rehber kitap, öğretmenlerin program öğelerini doğru kullanmasını sağlamayı amaçlar
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akıllı tahta programlarının kullanımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Empolet tahtalarında bulunan Empate Board yazılımının temel özellikleri ve kullanımı (dokunmatik ekran kontrolü, farklı kalemlerin kullanımı, geometrik semboller, üç boyutlu nesneler, açı hesaplamaları, formüller, laboratuvar malzemeleri, fizik devreleri ve dosya ekleme) anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise akıllı tahta programının coğrafya dersinde harita kullanımı, harita büyütme, silme işlemleri, akıllı kalem kullanımı, PDF ve video düzenleme, fotoğraf çekme, dosya kaydetme ve paylaşım gibi özellikleri gösterilmektedir.. Videoda ayrıca el işareti ile sınırsız sayfa modu kullanımı, ders sırasında silme işleminin ortadan kaldırılması, programın Windows mantığıyla çalışması ve ayarlar menüsünden kişiselleştirme imkanları gibi pratik çözümler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından EBA (Eğitim Bilgi Sistemi) kurslarını tamamlama konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi deneyimlerini paylaşarak izleyicilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Video, EBA kurslarının nasıl tamamlanacağını adım adım anlatmaktadır. Konuşmacı, kursların ilerlememesi durumunda tarayıcı değiştirme, güvenli aramayı kapatma ve virüs prova geçişini durdurma gibi çözümleri önermektedir. Ayrıca, kursların %98 ve %88 gibi başarı kriterlerini geçmenin önemini vurgulamakta ve kursların tekrar alınabileceğini, bu sayede bir sonraki kurslardan muaf olunabileceğini belirtmektedir. Video, afet eğitim kursu örneği üzerinden kurs tamamlama sürecini göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) oluşturma sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kendi öğrencisi Berat Büyüsün üzerinden müzik dersi örneği üzerinden BEP oluşturma sürecini göstermektedir.. Video, ERBARAM sistemi üzerinden BEP oluşturma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Öncelikle sistem girişinden başlayarak, okul ve ilçe bilgilerinin girilmesi, ders seçimi, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, öğrencinin eğitsel performansının değerlendirilmesi, çalışma planlarının oluşturulması ve araç-gereçlerin eklenmesi adımları gösterilmektedir. Video, BEP'in PDF formatında kaydedilmesiyle sona ermektedir.
Stem eğitimi eğitimi değiştirmek için aday oldu. Stem dersi müfredata entegre edilmeli, araya sıkıştırılmamalı. Günlük problemler Stem eğitimi için uygun konular seçilmeli
İlke Yayıncılık tarafından 2024-2025 eğitim yılı için hazırlanmıştır. İlgi çekici içerikler ve etkileyici görseller içerir. Müfredat standartlarına uygun olarak hazırlanmıştır. Zengin görsel materyaller ve etkileşimli etkinlikler sunar
Bu video, bir eğitimci tarafından IDEP sisteminde öğrencilere ödev verme sürecini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, IDEP sisteminde ödev verme işleminin tüm aşamalarını detaylı olarak anlatmaktadır. Öncelikle ödev verme işleminin nasıl başlatılacağı, ödev başlığı, başlangıç ve bitiş tarihleri, açıklamalar ve dosya ekleme adımları gösterilmektedir. Daha sonra ödevin yüklendikten sonra nasıl görüntüleneceği, öğrencilerin ödev durumlarını takip etme, dönüt verme ve puanlama yapma özellikleri açıklanmaktadır.
Ders kitabı 2. ünite besinlerimiz konusunu kapsamaktadır. Besinler hayvansal ve bitkisel olarak gruplandırılmıştır. Besinlerin vücuttaki öncelikli görevleri belirlenmiştir. Besin içerikleri ve özellikleri sınıflandırılmıştır
Bu video, bir eğitim projesinde üye ekleme işlemini adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, öğretmenlere yönelik bir rehber sunmaktadır.. Video, bir eğitim projesinde üye ekleme sürecini detaylı olarak göstermektedir. Önce anasayfadan projeye giriş yapma, ardından "members" kısmından "invite member" seçeneğini kullanma, projenin twinspace bölümüne gidip "add-in white members" seçeneğini seçme ve "invite other" ile yeni üyeyi projeye davet etme adımları anlatılmaktadır. Ayrıca, yeni üyeyi projeye ortak olarak almak veya sadece izlemek için iki farklı seçenek sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış bir eğitim rehberidir. Konuşmacı, koronavirüs salgını nedeniyle okulların tatil edilmesi ve uzaktan eğitim başlaması nedeniyle öğretmenlerin EBA üzerinden öğrencilere nasıl içerik gönderebileceklerini anlatmaktadır.. Video, EBA sisteminin giriş ekranından başlayarak, öğretmenlerin sınıflarını oluşturma, video ve test gönderme süreçlerini adım adım göstermektedir. Konuşmacı, "Daire" sekmesinden sınıf oluşturma, "Dersler" sekmesinden konu seçimi, "Videolar" veya "Testler" sekmesinden içerik gönderme ve öğrencilerin performanslarını takip etme işlemlerini detaylı olarak anlatmaktadır. Ayrıca, EBA'nın "Sınavlar" bölümünde bulunan beceri temelli sorular, kazanım kavrama ve merkezi sınav örnekleri gibi kaynakların da tanıtımı yapılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Big Blue Button (veya Big Bottom) eğitim platformunun kullanımını anlatan canlı bir eğitim içeriğidir. Eğitimci hem öğretmen hem öğrenci perspektifinden platformun özelliklerini adım adım göstermektedir.. Video, platformun temel kullanımını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak web sitesine giriş yapma, hesap oluşturma ve yeni sınıf oluşturma adımları gösterilmekte, ardından öğretmen fonksiyonları (oda erişim kodu oluşturma, katılımcı kontrolü, yoklama alma) anlatılmaktadır. Daha sonra öğrenci perspektifinden not alma, dil ayarları ve notlar alma özellikleri gösterilmekte, son olarak anket oluşturma, PowerPoint sunumu yükleme ve düzenleme gibi ileri düzey fonksiyonlar açıklanmaktadır.. Platformun ders süresinin 60 dakika olduğu, çoklu kullanıcı modu, sunum üzerinde çizim yapma, kalem kullanımı ve kayıtların nasıl yönetilebileceği gibi önemli bilgiler de videoda paylaşılmaktadır. Özellikle ders kaydı yapılamadığı bir dönemde öğretmenlerin ve öğrencilerin platformu nasıl kullanabileceklerini öğrenmek isteyenler için faydalı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir öğretmenin Code.org sitesine nasıl giriş yapılacağını ve öğrencilerin ödevlerini nasıl tamamlayacağını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, hayali bir öğrenci olan Kübra üzerinden adım adım gösterim yapmaktadır.. Video, Code.org'a giriş yapma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Öncelikle özel bir URL'nin kopyalanması, ardından gizli sözcüğün girilmesi ve giriş yapılması gösterilmektedir. Ardından, öğrencilerin Nisan 15'e kadar tamamlaması gereken 18 sahnelik bir programlama eğitimi sunulmaktadır. Bu eğitimde, video izleme, puzzle tamamlama ve blok kullanarak programlama yapma gibi aktiviteler yer almaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere EBA sisteminde şifre değiştirme işlemini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, EBA sisteminde verilen şifreyi beş gün içinde değiştirmenin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından internet tarayıcısını açarak EBA'ya giriş yapma, kimlik numarası ve güvenlik kodu girme, yeni şifre oluşturma sürecini gösteriyor. Ayrıca, e-posta adresi ve telefon numarası bilgilerinin isteğe bağlı olduğunu ve şifre unutma durumunda bu bilgilerin faydalı olabileceğini açıklıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından Z kitapları hakkında bilgi veren ve kullanımını gösteren eğitim içeriğidir.. Video, Z kitaplarının ne olduğunu, PDF veya e-kitaplardan farkını açıklayarak başlıyor ve ardından Milli Eğitim Bakanlığı'nın OGM Materyal ve TGM Materyal siteleri üzerinden erişilebilen kitapların nasıl indirileceğini anlatıyor. Daha sonra Z kitaplarının animasyon özellikleri, üzerine yazı yazma imkanı, sayfa yakınlaştırma gibi fonksiyonları gösteriliyor ve son olarak "Advanced" (Gelişmiş) ekran özelliği sayesinde bir kitabın sadece belirli bölümlerinin öğrencilere gösterilmesi, diğer bölümlerin ise öğretmenin kontrolüne bırakılması mümkün hale getirildiği anlatılıyor.. Video, Z kitaplarının akıllı tahtada, telefonda, bilgisayarda veya Zoom gibi platformlarda nasıl kullanılacağını göstererek, özellikle öğretmenlerin bu kaynakları etkili bir şekilde kullanabilmeleri için kapsamlı bir rehber sunuyor.