37-66 ay arası özel gereksinimli bireyler için okul öncesi eğitim zorunludur. Kaynaştırma öğrencileri normal sınıflarda eğitim alabilir. Özel eğitim sınıfları İl Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu önerisiyle açılabilir
İşitme yetersizliği, konuşma ve iletişimde güçlük nedeniyle eğitim performansını etkiler. İşitme kaybı derecesine göre normal, hafif, orta ve ileri derecede sınıflandırılır. İşitme engeli doğum öncesi, doğum anı veya sonrasında oluşabilir
Bu video, AUZE Çocuk Gelişimi Bölümü Okul Öncesi Eğitim Programları dersinin 14. ünitesi olan "Kaynaştırma ve Uyarlama" konusunun ders özeti formatındadır.. Video, kaynaştırma eğitiminin önemi, kaynaştırma modelleri (tam zamanlı, kaynak oda destekli, yarı zamanlı, tersine kaynaştırma) ve eğitimsel uyarlamalar hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca bireyselleştirilmiş eğitim programlarının yapısı, kaynaştırma stratejileri ve eğitim ilkeleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda tıbbi modelden ekolojik modele geçiş, kaynaştırma eğitiminin başarısı için okul yönetimi ve öğretmenlerin rolü, kaynaştırma eğitiminin ilkeleri gibi konular ele alınmaktadır. Video, final ve bütünleme sınavlarına hazırlık tavsiyeleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu, Eğitim-Sen Sakarya Şubesi Teşkilatlandırma Sekreteri Atilla Yiğit (RAM'de görevli) ve uzman psikolog Neslihan Tuğrul ile gerçekleştirilen bir röportajı içermektedir.. Programın ana konusu, Türkiye'de 40 yılı aşkın bir süredir uygulanan kaynaştırma eğitimi sistemidir. Konuşmacılar, kaynaştırma öğrencilerinin tanımı, erken tespitin önemi, öğretmenlerin bakış açıları, velilerin rolü ve kaynaştırma öğrencilerinin eğitim sürecinde karşılaştıkları zorluklar gibi konuları ele almaktadır.. Videoda ayrıca, özellikle hafif derecede zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin normal okullarda eğitim alması ve bunun etkileri, kaynaştırma öğrencilerinin özgüveni, toplumun bakış açısı ve yönetmeliklerde belirlenen kurallar hakkında bilgiler verilmektedir. Türkiye'de altı yaşın çok geç bir yaş olarak değerlendirilmesi ve erken tespitin önemi de vurgulanmaktadır.
Yönetmelik, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarını düzenler. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler ve hizmetleri kapsar
Bu video, Diyanet TV'de yayınlanan, serebral palsi konusunu ele alan bir bilgilendirici programdır. Programda Milli Eğitim Vakfı Gökkuşağı Özel Eğitim Anaokulu, İlkokulu ve Ortaokulu Müdürü Tansel Yazıcıoğlu, Serebral Palsi Çocukları Derneği (SERÇEV) başkan yardımcısı Sinem Ersoy ve serebral palsili öğrenciler Muhammed Metin, Furkan ve Murat Çakır yer almaktadır.. Program, serebral palsi hastalığının ne olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve tedavi süreçlerini anlatmaktadır. Ayrıca engelli çocukların eğitim ihtiyaçları, erken eğitimün önemi ve Gökkuşağı Okulu'nun sunduğu kaynaştırma modeli ele alınmaktadır. Video boyunca öğrencilerin kendi deneyimlerini paylaşarak, eğitim süreçlerindeki değişimleri ve gelecek hedeflerini anlatmaktadırlar.. Programda ayrıca engelli çocukların ailelerinin yaklaşımı, toplumsal kabulün önemi, engelli çocuklara yönelik eğitim imkanları ve destek hizmetleri de vurgulanmaktadır. SERÇEV'in Ankara'da kurduğu engelsiz oyun parkı gibi projeler ve engelli çocukların akranlarıyla aynı haklara sahip olabilmesi için yapılan çabalar da anlatılmaktadır.
Özellik-faktör kuramı meslek seçiminde duygusal boyutu vurgular. Super, Holland ve Roe'nun kuramları kişilik temelli yaklaşımlardır. Ginzberg ve arkadaşlarının kuramı meslek seçimini gelişimsel süreçte ele alır
Bu video, Bakırköy'deki Özel Eğitim Uygulama Okulu'nda okul müdürü ve beden eğitimi öğretmeni olan Cavit Çetinkaya tarafından sunulan bir webinar formatındadır.. Sunum, özel çocuklarda beden eğitimi ve spor dersinin önemi, Türkiye'deki özel eğitim sisteminin kronolojik gelişimi ve kaynaştırma eğitimi uygulamaları üzerine odaklanmaktadır. Video, özel eğitim öğrencilerinin eğitim süreçleri, okul tipleri, zihinsel engelli, görme engelli, işitme engelli ve çift engelli öğrencilerin eğitim ihtiyaçları hakkında bilgiler içermektedir.. Sunumda ayrıca kaynaştırma öğrencilerinin eğitiminde karşılaşılan zorluklar, motivasyonunu artırmak için özel etkinlikler tasarlamak, öğrencilerin güçlü yönlerini vurgulamak ve sınıf arkadaşlarının onlara destek olması gibi çözüm önerileri paylaşılmaktadır. Video, yaklaşık 20 dakika süren sunumun ardından soru-cevap bölümüyle devam etmektedir.
Bloom'un Tam Öğrenme Modeli'nde öğretim etkinlikleri altı aşamada uygulanır. Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenciler kendi kararlarını vermeye teşvik edilir. Carroll'ın modelinde fırsat ve sebat önemli öğrenme ögeleridir
Kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflarda eğitim görmesidir. Bir sınıfa en fazla iki öğrenci yerleştirilebilir. Eğitim hizmetleri öğrencilerin ihtiyaçlarına göre planlanır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan rehberlik dersinin konu anlatım ve soru çözüm bölümüdür. Eğitimci, özel eğitim öğrencileri ve kaynaştırma eğitimi hakkında bilgiler vermektedir.. Video, üç farklı soru üzerinden ilerlemektedir. İlk soru dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerle ilgili doğru davranışları, ikinci soru kaynaştırma eğitiminin yararlarını, üçüncü soru ise üstün zekalı öğrencilerle ilgili eğitimcilerin yapması gerekenleri ele almaktadır. Her soru için doğru cevaplar açıklanmakta ve özel eğitim öğrencilerinin ihtiyaçlarına uygun eğitim yaklaşımları anlatılmaktadır. Video, rehberlik dersinin konu anlatım ve soru çözümlerini bitirerek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan özel eğitim konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, KPSS ve ABT sınavlarında çıkabilecek özel eğitim kavramlarını açıklamaktadır.. Video, özel eğitim kavramının tanımıyla başlayıp, özür, engel, ayrıcalıklı bireyler gibi temel kavramları açıklamaktadır. Ardından özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin sınıflandırılması, özel eğitimin temel ilkeleri ve Türkiye'deki eğitim sistemleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise özel eğitim sisteminin yapısı ve BEP (Bireysel Eğitim Planı) sürecinin aşamaları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca kaynaştırma eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, destek hizmetleri ve BEP geliştirme biriminin üyeleri hakkında bilgiler verilmektedir. BEP sürecinin şüpheli bir öğrencinin tespitinden başlayarak, rehber öğretmenle görüşme, aile onayı, RAM tanı, eğitim ortamı belirleme, hedef belirleme, materyal ve yöntem seçimi, uygulama, izleme ve değerlendirme aşamalarını içermektedir.
Bu video, bir sunucu ile serebral palsi engelli hakları savunucusu Muhammed Metin arasında geçen röportaj formatındadır. Muhammed Metin, 1997 Diyarbakır doğumlu, 7 yaşında okula gitemeyen ve 4,5 yaşında serebral palsi tanısı alan bir aktivist.. Röportajda Muhammed Metin'in eğitim hayatı, serebral palsi hakkında bilgiler ve engelli hakları savunuculuğu ele alınmaktadır. Engellilik kavramı, engellilik ve sakatlık arasındaki farklar, erişilebilirlik, kaynaştırma eğitimi ve engelli bireylerin eğitim hakkına erişimi gibi konular detaylı olarak tartışılmaktadır.. Muhammed, engelliliğin biyolojik etken değil, kişinin erişememesi durumundan oluşan bir durum olduğunu vurgulayarak, erişilebilirliğin engellilik kavramının ortadan kalkmasındaki önemini anlatmaktadır. Ayrıca sivil toplum kuruluşlarının, kamu görevlilerinin ve ailelerin bilinçlenmesinin gerekliliğini belirterek, serabral palsili bireylerin hayata küsmemeleri için sivil topluma katılımın önemini de vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan BEP (Bireysel Eğitim Planı) modülünün kullanımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, yeni BEP sisteminin eski sistemden farklarını açıklayarak başlıyor ve ardından öğretmen evrak uygulaması üzerinden BEP modülünün kullanımını adım adım gösteriyor. İçerik, öğrenci bilgilerinin girilmesi, özel eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, destek materyal ve cihazların eklenmesi, sağlık bilgilerinin girilmesi, ders ekleme, uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi, eğitsel performans formu ve öğrencinin gelişim öyküsünün yazılması, destek eğitim hizmetlerinin belirlenmesi, aile bilgilendirme süreci ve BEP-1 kararlarının eklenmesi gibi sekiz adımlı bir hazırlama sürecini kapsamaktadır.. Video sonunda, uygulamanın hazırladığı BEP planının RAM'ın yayınladığı formatla karşılaştırılması yapılmaktadır. Bu içerik, kaynaştırma öğrencileri için BEP dosyası hazırlama sürecini kolaylaştıran öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan özel eğitim ve kaynaştırma eğitim uygulamaları konulu bir eğitim dersidir.. Video, soru-cevap formatında ilerleyerek özel eğitim ve kaynaştırma eğitim uygulamalarını detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte kaynaştırma eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) geliştirme birimi, özel eğitim hizmetlerine yönelik hizmetler, rehber öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları, eğitsel tanılama süreci ve kaynaştırma ilkeleri gibi konular açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca RAM özel eğitim biriminin eğitsel tanılama sürecini nasıl yürüttüğü, kaynaştırma öğrencilerinin sınıf ortamında nasıl eğitilmesi gerektiği ve konuşma güçlüğü olan öğrencilerin nasıl desteklenmesi gerektiği örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir sonraki bölümün örgütlenme konusunda olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Down sendromlu genç kız Feyza'nın annesi Aysun Özveren'in anlattığı bir röportajdır. Aysun Özveren, fizyoterapist olarak çalışmakta ve Denizyıldızı Zihinsel Engelliler Derneği'nde görev almaktadır.. Video, Feyza'nın doğumundan itibaren yaşadığı zorlukları ve eğitim sürecini anlatmaktadır. Aysun Özveren, Feyza'nın dil gelişimi, zihinsel gelişimi, motor becerileri ve sosyalleşmesi için yaptığı çabaları, üç aylıktan itibaren fizyoterapi programına alınmasını ve kaynaştırma eğitimine başlamasını aktarmaktadır. Feyza'nın 4,5 yaşında konuşmayı öğrenmesi, 2 yaşında yürümeyi öğrenmesi, tiyatro oynaması, bilgisayar kullanabilmesi ve yüz bağımsız yüzmeyi öğrenmesi gibi başarıları vurgulanmaktadır. Ayrıca, Down sendromlu çocukların toplumla uyum sağlayabilen engel grubu içinde en başta gelen bireyler olduğu ve kaynaştırma eğitiminin önemine değinilmektedir.
Bu video, okul öncesi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi Didem'in özel eğitim öğretmeni Berat Hoca ile yaptığı röportaj ve eğitimci tarafından sunulan otizmli öğrencilerin eğitiminde kaynaştırma modeli hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, otizm nedir, belirtileri nelerdir, erken teşhisin önemi ile başlayıp, kaynaştırma modelinin Türkiye'deki durumu, destek sistemleri ve okul öncesi öğretmenlerinin bu süreçte nasıl destek olabileceği konularını ele almaktadır. Ayrıca, otizmli öğrencilerin bireysel özelliklerinin tanınması, aile ile işbirliği ve davranış yönetimi teknikleri gibi pratik öneriler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerindeki personel yapısı, özel sektörde çalışmanın avantajları ve staj sisteminin yetersizliği gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, otizmli çocukların duyusal hassasiyetleri, kolaylaştırıcı kişi (gölge abla) yasası ve destek eğitim sınıfları yasası gibi yasal düzenlemelerin önemi hakkında detaylı bilgiler vermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır. Üniversitede özel eğitim dersini alan öğrenciler ve KPSS sınavına hazırlananlar için hazırlanmıştır.. Video, özel eğitim kavramının tanımı ile başlayıp, özel gereksinimli bireylerin özellikleri, zedelenme, yetersizlik, özür, engelleme ve taşıma gibi temel kavramları açıklamaktadır. Daha sonra özel eğitimin amaçları, ilkeleri, dünya ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi, yasal çerçevesi ve eğitim hizmetleri (yaygın eğitim, tamamlayıcı eğitim, hastanede eğitim ve aile eğitimi) ele alınmaktadır.. Video, bir haftalık ders içeriğinin birinci bölümünü oluşturmaktadır ve özellikle kaynaştırma eğitiminin önemi üzerinde durarak, özel gereksinimli bireylerin normal toplumda ayırmadan eğitim alması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, özel gereksinimli çocuklara sahip annelerin (Özgür Uzun, Özge Hanım, Sedef Hanım, İrem Afşin) ve çocuk gelişim uzmanlarının (İşıl Hanım, Nilgün Hanım) katılımıyla gerçekleştirilen bir röportaj ve sohbet programıdır. Programda ayrıca sunucu Hami Erhan ve Özgür Uzun da yer almaktadır.. Video, özel gereksinimli çocukların (önceki "engelli" terimi yerine kullanılan) eğitim hakları, aile dinamikleri ve toplumda karşılaştıkları zorluklar üzerine odaklanmaktadır. Program boyunca, özel gereksinimli çocukların okul bulma sürecindeki engeller, kaynaştırma eğitiminin avantajları, ailelerin yaşadığı duygusal süreçler ve Türkiye'deki mevzuatın yetersizlikleri ele alınmaktadır.. Programda ayrıca, Aile Bakanlığı'nın özel gereksinimli çocuklara yönelik hizmetleri, %93 engelli raporu olan çocukların aylık sadece 8 saat ücretsiz eğitim hakkı bulması gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, özel gereksinimli çocukların eğitim hakkına sahip olmaları ve toplumda farklılıkları kabul etmenin önemini vurgulamaktadır.