Born in 1635 on Isle of Wight, Hooke was the youngest of four siblings. Received limited education, apprenticed to Peter Lely at age 13. Studied at Oxford, becoming a Master of Arts in 1662
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, birinci dönem birinci yazılı sınavına hazırlık amacıyla fizik konularını anlatmaktadır.. Video, fizik biliminin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, fizik biliminin alt dallarını (klasik fizik, modern fizik, termodinamik, optik, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği, atom fiziği) detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından temelcilikler, fiziksel nicelikler, skaler ve vektörel nicelikler, vektörlerin özellikleri ve işlemler konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca fizik bilimine yön veren bilim insanları, bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurumlar, fiziksel inceliklerin sınıflandırılması ve fizik biliminin sağladığı kariyer olanakları hakkında bilgiler verilmektedir. Eğitmen, Tonguç yazılı kitabından örnek sorular çözerek öğrencilere yazılı sınavlarına hazırlık sağlamaktadır.
19th century began January 1801 and ended December 1900. Napoleonic Wars (1803-1815) pitted France against European powers. British and Russian empires expanded after Napoleon's defeat. Ottoman Empire underwent Tanzimat reforms but remained in decline
Sergei Korolev pioneered practical astronautics and space technology. Mikhail Lomonosov founded geology and revolutionized Russian literature. Dmitri Mendeleev created the first periodic table of elements. Alexander Popov invented the radio, which is still used in modern technology
Sanitation workers earn $30,320 annually in unsanitary environments. Alaskan crab fishermen work 24 hours searching for crabs. Mountain guides climb rocks and glaciers for $37,790. Loggers cut trees in harsh weather conditions for $46,330. E-waste recyclers face toxic waste disposal for $42,780
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından sunulan hayat bilgisi ve tarih dersi formatındadır. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları adım adım açıklamaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Atatürk'ün vatanseverlik, liderlik, kararlılık, inandırıcılık, işbirliği, insan sevgisi, önsezisi gibi kişilik özellikleri detaylı şekilde ele alınmakta ve Çanakkale Savaşı, yeni Türk harflerinin kabulü gibi önemli tarihsel olaylarda gösterdiği özellikler örneklerle anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Aziz Sancar'ın 18 Eylül 1946'da Mardin'de doğumundan başlayarak eğitim hayatı, bilimsel çalışmaları ve 2015 yılında Nobel Kimya Ödülü'nü kazanması hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, görsellerle desteklenen anlatımlar ve bir sonraki derse hazırlık olarak Aziz Sancar'ın hayatını araştırmalarını önererek sona ermektedir.
Metehan, Hun İmparatorluğu'nun kurucusu ve ilk düzenli ordunun kurucusudur. Attila, Hun-Germen mücadelelerinde barışsever ve asil ruhlu hükümdardı. Alp Arslan, Malazgirt Savaşı'yla Anadolu'nun kapılarını Türklere açtı. Osman Bey, 1299'da Osmanlı Beyliği'ni kurdu. Fatih Sultan Mehmed, İstanbul'un fethiyle yeni bir çağ başlattı
Stephen Hawking, kara delikler üzerine yaptığı çalışmalarla dünya çapında üne kavuştu. Edward Witten, sicim teorisi ve M-Kuramına katkılarıyla ikinci sırada yer aldı. Andrew Wiles, Fermat Son Teoremi'ni kanıtlayarak üçüncü oldu. Grigori Perelman, Poincaré Sanısı'nı çözerek dördüncü sırada yer aldı. Ruth Lawrence, 13 yaşında Oxford'dan mezun olan beşinci matematik dahisi
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Eğitimci, tahtaya isimler yazarak ve kronolojik sıralamaya göre Osmanlı kültür medeniyetinin önemli bilim insanlarını tanıtmaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nde bilime hizmet eden 27 önemli bilim insanını kronolojik olarak ele almaktadır. Her bilim insanının hayatı, çalışmaları, önemli eserleri ve Osmanlı Devleti'ndeki konumları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ders, Yahşi Fakih'ten başlayarak Hezarfen Ahmet Çelebi, Lagari Hasan Çelebi, Mustafa Behçet Efendi ve Ahmet Cevdet Paşa gibi önemli bilim insanlarına kadar uzanmaktadır.. Eğitimci, bu bilgilerin ÖSYM sınavlarında sorulabileceğini belirterek, öğrencilere 27 bilim insanından 17'sini bilmeleri gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca Osmanlı'da lakap ve ünvanların önemi de vurgulanmakta ve dersin sonunda bir sonraki ünitenin ekonomi olacağı bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlık amaçlı tarih dersidir. Öğretmen, öğrencilere Osmanlı Devleti'nin eğitim sistemi ve önemli bilim insanları hakkında bilgi vermektedir.. Video, Osmanlı Devleti'nin eğitim sisteminin dört ana kısmını (örgün, yaygın, askeri ve meslek eğitimleri) ele alarak başlamakta, ardından sıbyan mektepleri, medrese sistemi ve bu sistemdeki eğitim yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Daha sonra Osmanlı dönemindeki önemli bilim insanları (Akşemseddin, Sabuncuoğlu Şerafettin, Ali Kuşçu, Piri Reis, Evliya Çelebi, Katip Çelebi, Yanyalı Esad Efendi, Ahmet Cevdet Paşa) ve onların çalışmaları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı medreselerinin bozulma nedenleri, Osmanlı'nın bilimsel mirası ve bu bilim adamlarının günümüz Türkiye Cumhuriyeti'ne bıraktığı miras da ele alınmaktadır. Eğitimci, sınavlarda çıkabilecek önemli bilgileri vurgulayarak, bir sonraki videoda ekonomi, sanat ve spor konularının işleneceğini belirtmektedir.
Bu video, fizik öğretmeni Celal Akar tarafından Jet Fizik YouTube kanalında sunulan 9. sınıf fizik dersinin üçüncü bölümüdür. Videoda Orcan ve Bülent adlı karakterlerin bilim araştırma merkezleri hakkında bilgi edinme süreçleri de anlatılmaktadır.. Video, fizik bilimine yön veren bilim insanları ve bilimsel araştırma merkezleri konusunu ele almaktadır. İlk bölümde Isaac Newton, Albert Einstein, Nikola Tesla, Mary Curie ve İbnu'l-Heysem gibi önemli bilim insanlarının çalışmaları anlatılırken, ikinci bölümde bilim insanlarının sahip olması gereken özellikler ve Türkiye'deki TÜBİTAK, TEMA, MTA, TUA ve Aselsan gibi bilimsel araştırma merkezleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise CERN, NASA ve ESA gibi uluslararası bilimsel araştırma merkezleri hakkında bilgiler verilmekte ve konuyla ilgili sorular çözülmektedir.. Videoda bilim insanlarının merak, sabır, kararlılık, çalışkanlık, sorgulayıcılık, objektiflik ve açık fikirlilik gibi özellikleri vurgulanmakta ve bilim araştırma merkezlerinin görevleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca Mars'ta keşif yapan Perseverance robotu, TÜBİTAK'ın düzenlediği yarışmalar ve Bülent'in Aselsan üzerine yaptığı araştırma gibi örnekler de sunulmaktadır.
Bu video, Kara Vezir, Keloğlan, Uzun, Huysuz ve Balkız gibi karakterlerin yer aldığı bir animasyon hikayesidir. Karakterler arasında Kara Vezir'in Huysuz ve Uzun'a küsmesi, Keloğlan'ın saç telinin önemi ve Mucit'in icadı gibi konular işlenmektedir.. Hikaye, Kara Vezir'in kumdan kale bozdukları için Huysuz ve Uzun'a küsmesiyle başlar ve ardından karakterlerin bilim adamlarını canlandırmaya çalışması anlatılır. Daha sonra Kara Vezir'in Mucit'in icadını bulmak için Keloğlan'ın saç telini istemesi ve Uzun'un bu telin yerine kendi saç telini getirmesi konu edilir. Karakterler, Kara Vezir'in şatosuna gider ve icadı bulup köylülerin kontrolünü ele geçirirler.. Videoda ayrıca Salvador Dali, Newton, Arşimet, Marie Curie, Piri Reis ve Einstein gibi ünlü bilim insanlarının resimlerinin yapıldığı ve Kara Vezir'in Keloğlan'ın saç telini kullanarak köyde fesatlık yapmaya çalıştığı ancak bu planının başarısız olduğu gösterilmektedir.
Bu video, Didar Hoca ve Zedu öğretmenleri tarafından sunulan kapsamlı bir fizik eğitim içeriğidir. Öğretmenler, 9. sınıf öğrencilerine yönelik fizik dersi konularını anlatmaktadır.. Video, fizik biliminin temel kavramlarından başlayarak alt dallarını, önemli bilim insanlarının katkılarını ve fizik biliminin günlük hayattaki uygulamalarını ele almaktadır. İçerik, fizik biliminin tanımı, alt dalları (mekanik, elektromanyetizma, optik, termodinamik, atom fiziği, nükleer fizik, katı hal fiziği ve yüksek enerji ve plazma fiziği), SI birim sistemi, skaler ve vektörel nicelikler gibi konuları kapsamaktadır.. Videoda ayrıca, fizik biliminin enerji, sağlık, inşaat, bilişim, savunma sanayi, haberleşme ve uzay gibi farklı sektörlerdeki uygulamaları, Aselsan, MTA, TÜBİTAK, CERN gibi kurumların fizik bilimiyle ilişkisi ve Cezeri, Kepler, Galileo, Newton, Faraday, Maxwell, Tesla, Marie Curie ve Einstein gibi önemli bilim insanlarının çalışmaları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Video, MEB senaryolarına uygun hazırlanmış 16 soruluk bir yazılı provası ile sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğrencilere bilgi koruma, bilimsel gelişmeler ve Türk-Islam medeniyetindeki bilim insanları hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, ünitenin kavramlarını tanımlayarak başlayıp, bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında yaşanan değişimleri inceliyor. İçerikte Türk-Islam medeniyetinde yetişen bilginlerin (İbni Sina, El-Harezmi, Farabi, Ali Kuşçu, El-Cezeri, Katip Çelebi) bilimsel katkıları, İskenderiye Kütüphanesi, Beyt'ül Hikme gibi önemli bilimsel merkezlerin tarihsel gelişimi ve Galileo Galilei'nin engizisyonda yargılanması gibi konular ele alınıyor.. Videoda ayrıca bilimsel düşünce ve ifade özgürlüğünün bilimsel gelişmelerdeki önemi, yazının icadının önemi, buhar makinesinin bilimsel birikime etkileri ve Beytü'l-Hikme'nin kurulması gibi konular soru-cevap formatında işleniyor. Son bölümde ise toplam 11 soru çözülmekte ve her soru için doğru cevap verilmektedir.
Bu video, Alfa Vize kanalında yayınlanan 9. sınıf fizik dersinin ikinci konu anlatımıdır. Bir öğretmen tarafından kitabın 9. sınıf fizik kitabını takip ederek ders anlatılmaktadır.. Video, "Fizik Bilimine Yön Verenler ve Kariyer Keşfi" ünitesini ele almaktadır. İçerikte bilimin nasıl işlediği, önemli bilim insanlarının (Albert Einstein, Michel Faraday, James Maxwell, Steven Hawking, İbni Heysem) hayat hikayeleri ve katkıları anlatılmaktadır. Ayrıca bilim insanlarının ortak özellikleri, Türkiye ve dünya genelindeki bilim araştırma merkezleri (TUBİTAK, TENMAN, META, TUA, ASELSAN, CERN, NASA, ESA) ve fizik mezunlarının çalışabileceği farklı kariyer alanları (fizik öğretmenliği, akademik kariyer, bilim alanında çalışma, araştırma ve geliştirme, bilgi teknoloji, medikal fizik, uzay bilimi) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Ulvi, Kaan ve Behice adlı üç öğrencinin kariyer planları hakkında bir örnek verilmekte ve fizik bölümünün bu üç arkadaşın ortak okuması gereken bölüm olduğu belirtilmektedir. Video, birinci ünitenin tarama testleri ve soru bankası ile ilgili gelecek videoların planlandığı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir podcast formatında olup, konuşmacılar arasında "girişlerin adamı Altuğ" ve fizik öğretmeni olarak kendini tanıtan bir konuşmacı bulunmaktadır.. Video, bilim adamlarının günlük yaşamları, kişilik özellikleri ve yaygın efsaneleri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Tesla'nın hayatı, Edison ile kavgası ve alternatif akım fikri ele alınırken, ikinci bölümde Einstein'ın beyninin sadece %15'ini kullandığı, Newton'un kafasına elma düştüğü gibi yaygın bilim efsaneleri tartışılmaktadır.. Konuşmacılar ayrıca Schrödinger, Richard Feynman gibi diğer fizikçilerin kişilik özellikleri ve sosyal yaşamları hakkında bilgiler paylaşmakta, Tesla'nın 3-6-9 takıntısı ve güvercinlerle ilişkisi gibi ilginç detayları da tartışmaktadır. Video sonunda, bir sonraki podcast'te hangi bilim adamının hayatını konuşacaklarını izleyicilerden yorumlarla belirlemeye karar veriyorlar.
Bu video, 80. doğum gününde Google tarafından doodle olarak anılan dünyaca ünlü fizikçi Stephen Hawking'in hayatını ve bilimsel çalışmalarını anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Hawking'in 1942'de Oxford'da doğumundan başlayarak eğitim hayatını, Cambridge'deki akademik kariyerini ve bilimsel katkılarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Özellikle Roger Penrose ile birlikte Einstein'ın genel görelilik kuramını kuantum mekaniğiyle birleştirme çalışmaları, ALS hastalığına rağmen bilimsel çalışmalarını sürdürmesi ve "Zamanın Kısa Tarihi" gibi popüler bilim kitaplarının yazımı detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, Hawking'in bilimsel başarıları, aldığı ödüller ve bilim tarihindeki yeri hakkında bilgiler sunarak, onun insanlık için gelmiş geçmiş en büyük beyinlerden biri olduğunu vurgulamaktadır.