Roketsan Akademi'nin Eğitim ve Gelişim Faaliyetleri
Dünya çapında yetkin insan gücü ve entelektüel sermaye yaratmayı hedefliyor. İnsan odaklı, özgür ve özgün öğrenme ortamı destekliyor
- roketsan.com.tr
Dünya çapında yetkin insan gücü ve entelektüel sermaye yaratmayı hedefliyor. İnsan odaklı, özgür ve özgün öğrenme ortamı destekliyor
Kütüphanenin genel düzen ve temizliğinden sorumludur. Araç gereçlerin tertip ve düzenini sağlar. Toplantı salonlarının organizasyonunu yapar. Birimlerle iletişimi sağlar ve kütüphaneyi yönetir
Bu video, Zotero programının kullanımını anlatan bir eğitim dersidir. Eğitmen, Zotero'ya otomatik olarak kitap ekleme işlemini adım adım göstermektedir.. Video, Zotero'ya kitap ekleme eklentisinin nasıl indirileceği ve kurulacağı ile başlıyor. Ardından Milli Kütüphane, Kitapyurdu, İslam Kütüphanesi, Google Books ve The British Library gibi farklı sitelerden kitapların nasıl otomatik olarak Zotero'ya aktarılacağı gösteriliyor. Son bölümde ise aktarılan kitapların künye bilgilerinin nasıl düzenleneceği, başlık biçiminin nasıl ayarlanacağı ve gereksiz bilgilerin nasıl silineceği anlatılıyor. Video, bir sonraki derste makale ve tez gibi dökümanların nasıl aktarılacağı konusunun ele alınacağı bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, Ege Üniversitesi Merkez Kütüphanesi'nin tanıtımını yapan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, kütüphanenin tarihçesi, fiziksel özellikleri ve sunduğu hizmetleri detaylı şekilde anlatmaktadır. Kütüphanenin 234.828 basılı kitap, 257.817 elektronik kitap, 68.143 elektronik dergi ve 87 veri tabanı barındırdığı, yılda yaklaşık 1.5 milyon kullanıcıya hizmet verdiği belirtilmektedir. Ayrıca kütüphanenin fiziksel yapısı, çalışma alanları, özel kütüphaneler ve ödünç alma koşulları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Süleyman Demirel Üniversitesi Sand Organizer Research Team'den Melis Gülser tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Melis, bilimsel araştırmalarda en çok kullanılan PubMed sitesini tanıtmaktadır.. Video, PubMed'e üye olma sürecinden başlayarak arama yapma yöntemlerini, filtreleme seçeneklerini ve makale inceleme özelliklerini adım adım göstermektedir. İçerikte basit ve gelişmiş arama yöntemleri, makale filtreleme seçenekleri (makale tipi, metin erişimi, yayın tarihi, tür), makale görüntüleme seçenekleri ve makaleleri kaydetme/favorilere ekleme işlemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, makalelerden bilgi aktarma ve koleksiyon oluşturma özellikleri de gösterilmektedir.
Bilgi ve iletişim teknolojileri, 1980'lerde başlayan dijital yakınsama sürecidir. Bilişim Çağı, 1990'lardan günümüze kadar olan teknolojik gelişim dönemidir. World Wide Web, internet üzerinde bağlantılı hiper-metin dokümanlarından oluşan sistemdir. Telekomünikasyon, teknoloji kullanarak iki veya daha fazla kişinin bilgi alışverişidir
Aşırı bilgi yüklemesi ilk kez 1964'te Bertram Gross tarafından kullanıldı. Alvin Toffler 1970'te kavramı popülerleştirdi. Ben Bagdikian gelecekte 200'e kadar televizyon kanalı olacağını öngördü
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında bir anlaşılmazlık yaşanır ve ardından bilgiyi nasıl korumak gerektiği konusunda bir tartışma ortaya çıkar.. Videoda, bir konuşmacının İngilizce sayıları tekrar etmesinin nedeni, bilgileri unutmamak için sürekli tekrar etmenin önemini anlatmak istemesidir. "İşleyen demir pas tutmaz" atasözüne benzeterek, bilgileri tekrar etmeyenlerin bu bilgilerin paslanmasına benzetilir ve bilgiyi korumak için sürekli çalışıp tekrar etmenin önemi vurgulanır. Video, bilgiyi nasıl korumak gerektiği konusunda pratik bir örnek sunmaktadır.
Bu video, "Olumlu Bak" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, bilgiyi daha iyi hatırlamak için çeşitli teknikleri anlatmaktadır.. Video, neden unuttuğumuzu açıklayarak başlıyor ve ardından bilgiyi daha iyi hatırlamak için iki farklı tekrarlama tekniğini detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra, bilgiyi daha kolay ve hızlıca öğrenmek için on bir basit ipucu sunuluyor: bilgiyi anlamaya çalışmak, gerekli bilgileri öğrenmek, seri konum etkisini kullanmak, engel teorisini uygulamak, zıt şeyleri öğrenmek, hafıza sarayı kurmak, kelimeleri kullanmak, hikayeler uydurmak, ses kayıt cihazı kullanmak, gözünüzde canlandırmak ve sadece en iyi materyalleri kullanmak.
Kooperatifçilik Eğitimi Ticaret Bakanlığı ile yetkilendirilmiştir. Antrenör Temel Eğitimi Gençlik ve Spor Bakanlığı ile 2020'de başlamıştır. İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Çalışma Bakanlığı ile 2015'te düzenlenmiştir
Bu video, konuşmacının beyin dalgaları ve günlük performans arasındaki ilişkiyi anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, "görünmezi görünür yapmak" konusunda uzman olduğunu belirtiyor.. Video, dört ana beyin dalgası (beta, delta, teta ve alfa) hakkında bilgi vererek başlıyor ve bu dalga durumlarının günlük hayattaki etkilerini açıklıyor. Konuşmacı, sabah uyandığında ilk olarak telefonuna bakmanın zararlı olduğunu, bunun yerine meditasyon yapmanın ve isimleri eylemlere dönüştürmenin önemini vurguluyor. Ayrıca, bilginin güç olma potansiyeli olduğunu, ancak bunu kullanmanın gerekliliğini ve unutma eğrisinin önemini anlatıyor. Video, günlük rutinlerde uygulanabilecek pratik önerilerle sonlanıyor.
Created by Belgian bibliographers Otlet and La Fontaine in 1895. Initially designed as universal bibliographic index. Translated into over 40 languages since early 20th century. Currently managed by UDC Consortium since 1991
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Instagram'da takip isteği gönderdiklerini nasıl bulabileceklerini adım adım anlatmaktadır.. Video, Instagram'ın eski takip isteği menüsünü kaldırdığını belirterek başlıyor ve yeni bir yöntem sunuyor. İçerik, Instagram'dan bilgi indirme talebinin nasıl yapılacağını, yedeğin nasıl indirileceğini ve indirilen dosyalardan takip isteği gönderdiklerini nasıl bulabileceğinizi detaylı şekilde gösteriyor. Ayrıca, indirilen dosyadaki "pending follow request" klasörünün takip isteği gönderdiklerini, "recent follow request" klasörünün kabul edilen veya silinen takip isteklerini içerdiğini açıklıyor.
Bu video, bir eğitim programı formatında sunulmuş olup, dosyalama, arşivleme ders kitabının birinci ünitesindeki "Bilgi, Belge ve Kayıt Yönetimi" konusunu ele almaktadır.. Video, bilgi kavramının tanımı ve tarihsel gelişimiyle başlayıp, veri ve enformasyon kavramlarını açıklamaktadır. Ardından belge kavramı, belge türleri ve belge yönetimi detaylı olarak anlatılmaktadır. Son olarak kayıt kavramı, kayıt yönetimi ve dosya planı konuları ele alınmaktadır. Video, örgüt yapılarında bilgi yönetiminin önemi ve belge yönetiminin sistematik bir şekilde nasıl uygulanması gerektiği hakkında bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Notebook Elem (veya Notebook Elimi) adlı yapay zeka yazılımını tanıttığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, teknik jargona girmeden, bilgisayar ve Google yazılımları kullanmayı bilen herkesin anlayabileceği şekilde anlatmayı amaçlamaktadır.. Video, Notebook Elem'in ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve diğer yapay zeka sohbet botlarından farkını açıklayarak başlıyor, ardından sesli özet, videolu özet, zihin haritası, rapor, bilgi kartı ve test oluşturma gibi temel özelliklerini adım adım gösteriyor. Son bölümde ise iş ortamlarındaki avantajları ve "kaynakları keşfet" özelliği sayesinde kullanıcıların merak ettikleri konularda yüzlerce kaynak bulup kullanabilme imkanı anlatılıyor.. Yazılım özellikle öğrenciler, avukatlar, ticaret yapanlar, araştırmacılar ve iş insanları için faydalı bir araç olarak tanıtılmakta, kullanıcıların kendi belgelerini, videolarını, makalelerini ve araştırmalarını tek bir kütüphaneye yükleyerek özel bir asistanla çalışabilmelerini sağlıyor. Konuşmacı, yapay zeka araçlarının bilgiyi edinme yerine bilgiyi süzme ve doğru şekilde sunma açısından Notebook AI'nin diğer yapay zeka araçlarından farklı olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, iki konuşmacının bilgi kaynakları ve kayıt ortamları hakkında bilgi paylaştığı eğitici bir içeriktir.. Video, bilgi kaynakları ve kayıt ortamları konusunu ele alarak başlıyor. Önce kağıt öncesi ortamlar (kil tabletleri, papirüsler, parşömenler), kağıt ortamlar (el yazmaları, fotoğraflar, resimler) ve teknolojik ortamlar (ses kaydı, film, video, CD, DVD, veritabanı) hakkında bilgi veriliyor. Ardından birincil ve ikincil kaynaklar detaylı olarak inceleniyor. Birincil kaynaklar (monograf, bildiri, kongre kitapları, kanunlar, orijinal sanat eserleri) ve ikincil kaynaklar (bibliyografyalar, el kitapları, güncel duyuru kaynakları) örneklerle açıklanıyor.
Bu video, zihin haritası oluşturma tekniklerini adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, zihin haritası yapmanın temel adımlarını göstermektedir: A4 kağıdını yatay olarak kullanma, renkli kalemler tercih etme, ana başlığı belirleme, saat yönünü takip ederek dalları oluşturma ve her yeni başlık için sonsuz alan kullanma. Zihin haritasının bilgileri hafızaya daha kolay aktarmayı sağladığı ve tüm görseli bir bütün olarak görmeyi sağladığı vurgulanmaktadır.
Bu video, Zeynep ve Baturalp'in Wikipedia içerikleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar, Wikipedia'da içerik yayınlama sürecini ve kurallarını anlatmaktadır.. Video, Wikipedia içeriğinin ne olduğunu, hangi alanlarda üretilebildiğini ve kimlerin içerik yayınlayabileceğini açıklamaktadır. Wikipedia'nın özgür bir ansiklopedi kaynağı olduğu, kayda değerlik ilkesi olduğu ve içeriklerin reklam içermemesi gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca, içerik yayınlama sürecinin nasıl işlediği, ortalama 2-3 hafta sürdüğü ve hem Türkçe hem İngilizce olarak yayınlanabileceği belirtilmektedir.