• Buradasın

    Memuriyet

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yurt yönetimi memurluğu hangi bölümden alıyor?

    Yurt yönetim memurluğu, genellikle 4 yıllık lisans programlarından mezun olanlar arasından seçilmektedir. Bu bölümlerde mezun olanlar tercih edilmektedir: Kamu Yönetimi; Sosyal Hizmetler; Psikoloji; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR); Halkla İlişkiler; İşletme, İktisat gibi bölümler. Ayrıca, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın yayımladığı ilanlara başvuru yapabilmek için KPSS Lisans P3 puan türünden yeterli puan almak ve sözlü sınav veya mülakat aşamalarını başarıyla geçmek gerekmektedir.

    Tebellüğ tarihi memur için ne zaman başlar?

    Memur için tebellüğ tarihi, tebliğ evrakının kabule mecbur olan kişilere verildiği tarihte veya ihbarnamenin kapıya yapıştırıldığı tarihte başlar. Aynı yerde göreve atanma durumunda: Tebellüğ edilen günü izleyen iş günü içinde göreve başlamak gerekir. Başka bir yere atanma durumunda: Tebellüğ tarihinden itibaren 15 gün içinde o yere hareket ederek belli yol süresini izleyen iş günü içinde göreve başlamak gerekir.

    Zimme suçu memuriyete engel mi?

    Evet, zimmet suçu memuriyete engeldir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesine göre, kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına mahkûm olmuş kişiler devlet memuru olamazlar. Ancak, zimmet suçundan hakkında hükmün açıklanmasının geri bırakılması (HAGB) kararı verilen memurların memuriyetleri sona ermez. Uzman erbaşlar açısından ise zimmet suçunu işleyenlerin sözleşmeleri feshedilir ve bu kişiler tekrar uzman erbaş olarak göreve alınmazlar.

    1 derece ve 1 kademe ne demek?

    1 derece ve 1 kademe, devlet memurlarının maaş ve kıdem artışı ile hiyerarşik konumlarını ifade eden kavramlar olup, şu şekilde açıklanabilir: Derece, memurun öğrenim durumu ve hizmet yılları itibarıyla bulunduğu konumu belirtir. Kademe, derece içinde, görevin önemi veya sorumluluğu artmadan, memurun aylığındaki ilerlemedir. Örneğin, 9/1 kademeden işe başlayan bir üniversite mezunu memur, 3 sene sonra 9/3'e, 6 sene sonra 8/3'e yükselebilir.

    Hangi akıl hastalıkları memur olamaz?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesine göre, görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunan bireyler memur olamaz. Hangi akıl hastalıklarının memur olmaya engel olduğuna dair spesifik bir liste bulunmamakla birlikte, genel olarak akıl sağlığı yerinde olmayan ve ne zaman hangi davranışı sergileyeceği öngörülemeyen kişilerin memur olarak atanması, kamu düzeni ve hizmet kalitesi açısından risk oluşturabilir. Bununla birlikte, akıl sağlığı sonradan bozulan memurlar, genel şartları taşımadıkları gerekçesiyle memuriyetten çıkarılamazlar ve engelli memur olarak görevlerine devam ederler.

    Kınama cezası sicile işler mi?

    Evet, kınama cezası memurun siciline (özlük dosyasına) işlenir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 133. maddesine göre, kınama cezalarının uygulanmasından 5 sene sonra, atamaya yetkili amire başvurularak bu cezanın özlük dosyasından silinmesi talep edilebilir. Kınama cezası, öğrencinin disiplin siciline de işlenir ve okul hayatı boyunca saklanır.

    Miç olmak için kaç yaşında olmak gerekir?

    "Miç" olmak için kaç yaşında olunması gerektiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak bir meslek için belirli bir yaşta olmak gerekliliği, o mesleğin gerektirdiği eğitim ve deneyim sürelerine bağlıdır. Örneğin, mali müşavir olmak için en az 7 yıllık bir eğitim ve hazırlık süreci gereklidir. Daha spesifik bir bilgi için ilgili mesleğin gerekliliklerini araştırmak gereklidir.

    Hangi dövmeler memuriyete engel?

    Devlet Personel Başkanlığı (DPB) Yönetmeliği'ne göre, aşağıdaki niteliklere sahip dövmeler memur olmaya engeldir: Kamu düzenini veya genel ahlakı bozacak şekilde yapılmış dövmeler; Irk, dil, din, mezhep ve cinsiyet ayrımcılığını körükleyen dövmeler; Milli birlik ve beraberliği bozacak şekilde yapılmış dövmeler. Görünmeyen veya küçük dövmeler ise genellikle memur olmaya engel oluşturmamaktadır. Dövme ile ilgili uygulamalar kurumlara göre değişiklik gösterebilir; bu nedenle, başvuru yapılacak kurumun personel alım ilanlarının incelenmesi önerilir.

    Yeni başlayan memur kaçıncı derece olur?

    Yeni başlayan bir memurun derecesi, eğitim durumuna göre değişiklik gösterir: Lise mezunları: 12. derece 2. kademeden göreve başlar. Önlisans mezunları: 10. derece 2. kademeden göreve başlar. Lisans mezunları: 9. derece 1. kademeden göreve başlar. Bu başlangıç dereceleri, memurun eğitim durumuna göre kurum politikalarına, pozisyonun gereksinimlerine ve özel düzenlemelere göre değişiklik gösterebilir.

    Görev tazminatı göstergesi nasıl hesaplanır?

    Görev tazminatı göstergesi, makam tazminatı gösterge rakamına ek gösterge rakamlarının ilavesiyle belirlenir. Örnek hesaplama: Makam tazminatı göstergesi 6000 olanlara 9000,; 5500-4500 arasında olanlara 7000,; 4000 ve altı olanlara 6000 gösterge rakamı eklenerek görev tazminatı belirlenir. Hesaplamada kullanılan bazı katsayılar: Aylık katsayı: Güncel memur maaş katsayısına göre belirlenir ve yılda iki kez değişebilir. Taban aylık katsayısı: 1,205274 olarak belirlenmiştir. Görev tazminatına ilişkin detaylar, 375 sayılı KHK ve 2008/13694 sayılı BKK hükümlerine dayanmaktadır. Görev tazminatı, damga vergisi hariç herhangi bir vergiye tabi değildir ve ödemelerde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır.

    Memurlar serbest meslek yapabilir mi?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 28. maddesi, memurların serbest meslek icra etmelerini genel olarak yasaklamaktadır. Ancak, bazı özel kanunlarla bu yasaklamaya istisnalar getirilmiştir. Örneğin, 6269 sayılı kanun uyarınca, kimyager ve kimya mühendisi unvanını haiz devlet memurları, mesai saatleri dışında mesleklerini serbest olarak icra edebilirler. Memurların serbest meslek yapabilmesi için aşağıdaki koşulları sağlaması gerekmektedir: Mesai saatleri dışında çalışma: Mesleki faaliyet veya serbest meslek icra edilirken mesai saatleri dışında çalışılmalıdır. Hizmet, eser veya vekalet sözleşmesi: Serbest çalışma, işverenle hizmet, eser veya vekalet sözleşmesi temelinde yapılmalıdır. Ayrıca, memurların serbest meslek icra etmeleri durumunda ciddi disiplin cezalarıyla karşılaşabilecekleri unutulmamalıdır.

    Tayini çıkan eşe nasıl davranmalı?

    Tayini çıkan eşe nasıl davranılması gerektiği hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, eş durumu nedeniyle tayin hakkı hakkında bilgi verilebilir. Eş durumu nedeniyle tayin hakkı, memurlara aile birliğini korumak ve iş-aile hayatını dengelemek amacıyla verilmiştir. Bu haktan yararlanabilmek için bazı şartlar gereklidir: Yeniden veya yer değiştirme suretiyle bir atamanın yapılacak olması. Aile birimini muhafaza etmek bakımından kurumlar arasında gerekli koordinasyonun sağlanması. Memur olan diğer eşin de isteğinin bulunması. Ayrıca, eşi kamu personeli olmayan eş durumunda tayin için, kamu personeli olmayan eşin belirli bir süre sigortalı çalışmış olması şartı aranmaktadır. Eş durumu tayiniyle ilgili detaylı bilgi için 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 72. maddesi ve ilgili yönetmelikler incelenebilir.

    Sözleşmeli memur kadroya geçince kademe ilerlemesi nasıl yapılır?

    Sözleşmeli memurun kadroya geçince kademe ilerlemesi şu şekilde yapılır: İntibak işlemi. Kademe ilerlemesi. Geriye dönük kademe farkı. Ayrıca, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 64. maddesine göre, son sekiz yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almayan memurlara, aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi uygulanır. Sözleşmeli personelden kadroya geçenlerin kademe ilerlemesi hakkında daha detaylı bilgi için bir avukata başvurulması önerilir.

    Memurlar hangi durumlarda feragat edebilir?

    Devlet memurlarının feragat edebileceği durumlar arasında şunlar yer alır: Yarı zamanlı çalışma hakkından feragat: Memur, yazılı talebi doğrultusunda bu haktan feragat edebilir. Atama hakkından feragat: Bir memur, atama hakkını teslim etmeden önce feragat dilekçesi vererek bu haktan vazgeçebilir. Görevden feragat: Sağlık durumu, ailevi sebepler veya görevle ilgili nitelik eksiklikleri gibi mazeretlerle görevden feragat edilmesi mümkündür. Feragat işlemi, hukuki bağlamda kesin ve geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurur.

    Devlette çalışma saatleri neden 9-5?

    Devlette çalışma saatlerinin 9-5 olmasının nedeni, tarihsel ve geleneksel uygulamalar ile işçi hakları mücadelelerine dayanmaktadır. Geleneksel Uygulama: 9-5 çalışma saatleri, II. Dünya Savaşı sonrası ekonominin yüksek olduğu dönemlerde standart hale gelmiştir. İşçi Hakları: 1800'lerin sonlarından itibaren işçi örgütleri, adil bir ücret için sekiz saatlik çalışma günü talep etmiştir. Günümüzde ise bazı düzenlemeler ve öneriler, çalışma saatlerinin yeniden yapılandırılmasını tartışmaktadır; örneğin, eski Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin'in memurların mesai saatlerinin sabah 09:00 ile 15:30 arasında olması önerisi bulunmaktadır.

    Memurlar kendileri, eşleri ve velayetleri altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve borçları hakkında özel kanunda yazılı hükümler uyarınca hangi bildirimi verirler?

    Memurlar, kendileri, eşleri ve velayetleri altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve borçları hakkında mal bildirimi verirler. Mal bildiriminin konusu, 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu'nun 5. maddesi ve ilgili yönetmeliğin 8. maddesinde belirtilmiştir. Bildirilmesi gereken mallar: Taşınmaz mallar (arsa ve yapı kooperatif hisseleri dahil); Net aylık tutarının beş katından fazla değer ve tutarındaki mallar; Para, hisse senetleri, tahviller, altın ve mücevherat; Kara, deniz ve hava taşıt araçları, traktör, biçer-döver, harman makinası ve diğer ziraat makineleri, inşaat ve iş makineleri, hayvanlar, koleksiyon ve ev eşyaları; Haklar, alacaklar, borçlar ve gelirler. Bildirimlerin zamanı: Göreve ilk girişlerde göreve başlamadan önce; Görevin sona ermesi halinde ayrılma tarihini izleyen bir ay içinde; Mal varlıklarında önemli bir değişiklik olduğunda bir ay içinde.

    Azl-i memur ne demek hukuk?

    Azl-i memur, hukukta "bir memurun görevinden alınması" anlamına gelir. Bu terim, iki farklı hukuki alanda kullanılır: 1. Borçlar hukuku: Bir kişiye tek taraflı bir hukuki işlemle tanınan temsil yetkisinin, yetki veren tarafın tek taraflı işlemiyle geri alınması. 2. İdare hukuku: Bir memurun sıfat ve yetkilerinin kaldırılması ve memurluktan çıkarılması. 788 sayılı Memurin Kanunu'na kadar üste azil konusunda mutlak bir yetki bulunmaktaydı.

    DMO çalışanları memur mu?

    Evet, Devlet Malzeme Ofisi (DMO) çalışanları memurdur. DMO'da çalışan memurlar, özlük hakları yönünden 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na, emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden ise 5434 ve 5510 sayılı kanunlara tabidir.

    Emeklilik dilekçesini geri çekmek mümkün mü?

    Emeklilik dilekçesini geri çekmek, emekliliğe sevk onayı alınmadan önce mümkündür. 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu'na göre, emeklilik işlemlerinin kurum amirinin onayı ile tekemmülünden sonra, emeklilik isteğinden vazgeçmek mümkün değildir. Ancak, Danıştay'ın kararlarına göre, kamu görevlilerinin kendi isteği ile emekliye ayrılma talebinde bulunması üzerine ilgili idare tarafından emekliye sevk onayının yapılması sonucunda, kişi emeklilik statüsüne girer. Emeklilik dilekçesini geri çekmek için en doğru bilgiyi, çalışılan kurumun insan kaynakları veya hukuk birimi verebilir.

    Memur hastalık iznini nasıl alır?

    Memur hastalık izni almak için aşağıdaki adımları izlemelidir: 1. Raporun Alınması: Memur, hastalık izni için tek hekimden bir defada en fazla 10 gün rapor alabilir. 2. Raporun Sunulması: Hastalık raporu, en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda veya uygun yollarla bağlı olunan disiplin amirine intikal ettirilmelidir. 3. İzin Onayı: Hastalık izni, memurun görev yaptığı kurum veya kuruluşun izin vermeye yetkili kıldığı birim amirlerince verilir. 4. Kamu Hizmetlerinde Aksama: Kamu hizmetlerinde aksamaya yol açılmaması ve yönetmeliklere uygunluğun tespit edilebilmesi için, hastalık raporlarının aslının veya örneğinin belirli bir süre içinde ilgili amirlere teslim edilmesi zorunludur. Önemli Not: Hastalık izni verilebilmesi için, hastalık raporlarının memuriyet mahallindeki veya hastanın sevkinin yapıldığı sağlık hizmeti sunucularından alınması zorunludur.