• Buradasın

    DevletMemurları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet memurları hangi gelir vergisine tabi?

    Devlet memurları, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu'na göre gelir vergisine tabidir. 2025 yılı için belirlenen vergi dilimleri şu şekildedir: 158.000 TL'ye kadar: %15. 158.001 TL - 330.000 TL arası: %20. 330.001 TL - 800.000 TL arası: %27. 800.001 TL - 4.300.000 TL arası: %35. 4.300.001 TL ve üzeri: %40. Maaşla çalışan memurlar için vergi dilimi, yıl içinde kazandıkları toplam gelire göre belirlenir ve yıl ilerledikçe vergi oranı artabilir.

    Disiplin yönetmeliği neleri kapsar?

    Disiplin yönetmeliği, genellikle şu konuları kapsar: Disiplin kurullarının kuruluşu ve üyeleri. Disiplin amirlerinin yetki ve sorumlulukları. Disiplin soruşturmalarının usul ve esasları. Disiplin cezalarının türleri ve uygulanması. Cezaların özlük dosyasından silinme koşulları. Zamanaşımı süreleri. Örneğin, Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi memurların disiplin işlemlerini düzenler.

    Memur siyasi partiye bağış yapabilir mi?

    Hayır, memurlar siyasi partilere bağış yapamaz. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 7. maddesine göre, devlet memurları siyasi partilere üye olamazlar ve herhangi bir siyasi parti yararına veya zararına faaliyette bulunamazlar. Ayrıca, 2820 sayılı Kanun'un 66. maddesine göre, kamu kurum ve kuruluşları ile bankalar siyasi partilere bağış yapamaz.

    657'de hangi değişiklikler yapıldı?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Babalık izni: Eşi doğum yapan memura verilen 3 günlük izin, 10 güne çıkarıldı. Hastalık ve refakat izni: Hastalık izni başlığı, "hastalık ve refakat izni" olarak değiştirildi ve mevcut hizmet süresine bağlı izin süreleri, hizmet sınırından bağımsız hale getirildi. Aylıksız izin: Doğumdan veya evlat edinmeden sonra 12 ay olan izin süresi 24 aya, yurt dışında eğitim hakkı kazananlara verilen 4 yıllık aylıksız izin ise öğrenim süresi boyunca uzatıldı. Disiplin cezaları: Aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezaları alan memurların, belirli görevlere atanamama süreleri, cezaların verildiği tarihten itibaren hesaplanacak şekilde düzenlendi. Uzman yardımcılığı: Uzman yardımcılarının, en az üç yıl çalışıp, belirli konularda hazırlayacakları tezin kabul edilmesi şartıyla yeterlik sınavına girmeleri sağlandı. Ayrıca, 25/12/2024 tarihinde kabul edilen 7537 sayılı kanunla, 657 sayılı Kanunda çeşitli değişiklikler yapılmıştır.

    Devlet memurlarına ödenecek zam ve tazminatlar kararnamesi 2006/10344 nedir?

    2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında görev yapan memurlara ödenecek zam ve tazminatlara ilişkin bir karardır. Bu karar ile: İş gücü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamları (I sayılı cetvel); Özel hizmet tazminatları (II sayılı cetvel); Diğer tazminatlar (III sayılı cetvel); Bazı yörelerde teknik ve sağlık hizmetleri sınıflarına dahil kadrolarda bulunan personele verilecek ek zam ve tazminatların belirlenmesinde esas alınacak yerleşim birimleri (IV sayılı cetvel); Milli Eğitim Bakanlığına bağlı mesleki ve teknik okul ve kurumlardan ilave eğitim-öğretim tazminatı alacakların listesi (V sayılı cetvel) belirlenmiştir. Karar, 17 Nisan 2006 tarihinde Bakanlar Kurulu'nca kabul edilmiş ve 5 Mayıs 2006 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    MEB hizmet içi eğitime katılmazsa ne olur?

    MEB hizmet içi eğitime katılmamanın sonuçları şu şekildedir: Merkezî hizmet içi eğitimse: Geçerli bir mazeret sunulmadığında uyarı cezası alınabilir. Bakanlığın düzenlediği hizmet içi eğitimse: Mazeretsiz katılımsızlık durumunda, eğitim faaliyetiyle ilişik kesilir ve bu durum kuruma bildirilir. İl millî eğitim müdürlüklerinin düzenlediği hizmet içi eğitimse: Katılmamanın cezası yoktur, ancak rapor veya sevk sunmak gereklidir. Hizmet içi eğitimlere katılım, personelin eğitim ihtiyacı ve talebi, programın özellikleri ve eğitimin amacı dikkate alınarak oluşturulur.

    657 ek 41 maddesi nedir?

    657 sayılı Kanunun Ek 41. maddesi, bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilatlanmalarına ilişkin Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde öngörülmesi kaydıyla, kurumların görev alanına giren konularda çalıştırılmak üzere merkez teşkilatlarında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığında, Yükseköğretim Kalite Kurulunda, Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıklarının merkez karargâhlarında uzman ve uzman yardımcısı istihdamını düzenler. Bu maddeye göre uzman yardımcılığına atanabilmek için, 48. maddede sayılan şartlara ek olarak, yapılacak yarışma sınavında başarılı olma ve en az dört yıllık lisans eğitimi veren belirli fakültelerden veya yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından mezun olma koşulları aranır. Anayasa Mahkemesi'nin 7/12/2023 tarihli kararına göre, maddenin birinci, sekizinci ve dokuzuncu fıkraları iptal edilmiştir.

    Memurlardan kimler foruma üye olamaz?

    Memurlardan kimlerin foruma üye olamayacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak memurların üye olamayacağı bazı kuruluşlar şunlardır: Ticari kuruluşlar: Memurlar, Türk Ticaret Kanunu'na göre tacir veya esnaf sayılmalarını gerektirecek faaliyetlerde bulunamaz, ticaret ve sanayi müesseselerinde görev alamaz. Siyasi partiler: Memurlar, siyasi partilere üye olamazlar. Bazı birlikler: Memurlar, yapı, kalkınma, kooperatif ve meslek kuruluşu gibi birliklere üye olamaz. Forumların kendi üyelik kısıtlamaları olabileceğini göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Zabıt Katibi 3600 ek gösterge alacak mı?

    Zabıt katiplerinin 3600 ek gösterge alıp almayacağı, Temmuz 2025 itibarıyla henüz netlik kazanmamıştır. Daha önce öğretmen, polis, hemşire ve din görevlilerini kapsayan 3600 ek gösterge uygulamasının, tüm birinci dereceye ulaşan memurları kapsayacak şekilde genişletilmesi beklenmektedir. 3600 ek gösterge düzenlemesinin 2026 yılı Ocak maaş güncellemesi döneminde yürürlüğe girmeyeceği, Temmuz 2025 itibarıyla 15 Ocak 2027 tarihi olarak kulislerde konuşulmaktadır. Güncel bilgiler için resmi duyuruların takip edilmesi önerilir.

    Araştırma görevlisi tayin isteyebilir mi?

    Araştırma görevlilerinin tayin isteme hakkı, belirli koşullar altında mümkündür: Eş durumu: Araştırma görevlisi, eşinin bulunduğu yere tayin talebinde bulunabilir. Öğrenim ve eğitim: Memurlar, eğitim veya akademik nedenlerle başka bir il veya ilçede görevlendirilebilir. Becayiş: İki araştırma görevlisinin aynı unvan ve şartlarda görev yerlerini karşılıklı olarak değiştirmesi mümkündür. Ancak, araştırma görevlilerinin tayin hakkı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklerdeki şartlara bağlıdır.

    Taşerondan kadroya geçişte derece nasıl hesaplanır?

    Taşerondan kadroya geçişte derece hesaplaması hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, memurların derece kademe hesaplaması hakkında bilgi verilebilir. Memurların derece kademe hesaplaması, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre yapılır. Bu hesaplamada dikkate alınan bazı parametreler şunlardır: işe başlanan tarih ve derece; hesaplama yapılırken içinde bulunulan kademe ve tarih; memurun, bu görev dışında kalkınma merkezlerinde çalışıp çalışmadığı. Ayrıca, memurların derece ilerlemesi için: aynı kademede bir yıl görev yapmış olmaları; aynı derecede üç yıl boyunca bulunmaları; devletin, ilgili memura bu hakkı vermiş olması; gerekli sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Memurların derece kademe hesaplama ve ilerleme işlemleri hakkında daha fazla bilgi almak için bağlı bulundukları kuruma veya ilgili bir avukata başvurmaları önerilir.

    Siyasi parti üyesi memur olabilir mi?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 7. ve 125. maddelerine göre, siyasi parti üyesi olan bir kişi memur olamaz. 657 sayılı Kanunun 7. maddesinde, devlet memurlarının siyasi partilere üye olamayacağı ve 125. maddenin (E) bendinin (c) alt bendinde siyasi partiye girmenin memurluktan çıkarma cezası gerektiren bir fiil olduğu belirtilmektedir. Ancak, memurluğa ilk atanmada siyasi parti üyeliğinin engel teşkil etmeyeceği, çünkü memurluğa alınma şartlarında siyasi partiye üye olmamak şartının aranmadığı düşünülmektedir. Ayrıca, Yüksek Seçim Kurulu (YSK) gibi bazı kurumlar için yapılan personel alımlarında, adayların siyasi parti üyesi olmaması şartı aranmaktadır.

    Devlet memuru amatem'de yatabilir mi?

    Devlet memurları, AMATEM'de yatarak tedavi görebilirler, çünkü AMATEM'de görülen tedavi cezai bir kovuşturma gerektirmez ve bu nedenle memuriyete engel teşkil etmez.

    4688 ve 657 arasındaki fark nedir?

    4688 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu, kamu görevlilerinin ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek amacıyla sendika ve konfederasyonların kuruluşunu, organlarını, yetkilerini ve faaliyetlerini düzenler. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurların ve diğer kamu görevlilerinin niteliklerini, atanmalarını, görev ve yetkilerini, haklarını, yükümlülüklerini, aylık ve ödeneklerini, diğer özlük işlerini düzenler. Özetle, 4688 sayılı kanun, kamu görevlilerinin sendikal haklarını düzenlerken; 657 sayılı kanun, memurların çalışma koşullarını ve haklarını düzenler.

    4D kamu işçileri kimler?

    4D kamu işçileri, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin D fıkrasına tabi olarak çalışan sürekli işçilerdir. Bu kapsama, 2018 yılında taşeron olarak çalışırken kadroya alınan tüm işçiler dahildir. 4D işçileri, belirsiz süreli iş sözleşmesiyle çalışan sürekli işçiler ve belirli süreli iş sözleşmesiyle çalışan mevsimlik işçiler olarak ikiye ayrılır. Bu işçiler, 4857 Sayılı İş Kanunu hükümlerine tabidir ve 657 sayılı Kanun hükümleri bu işçiler için geçerli değildir.

    Devlet memurları sivil toplum örgütlerine üye olabilir mi?

    Devlet memurları, sivil toplum örgütlerine (derneklere) üye olabilirler. Ancak, bu konuda bazı istisnalar bulunmaktadır: Türk Silahlı Kuvvetleri ve kolluk kuvvetleri mensupları. Özel kanunlarında derneklere üye olmalarını kısıtlayıcı hükümler bulunan kurum personeli. Devlet memurlarının derneklere üye olabilmesi için, çalıştıkları kurumun özel kanunlarında yasaklayıcı bir hüküm bulunmaması gerekmektedir.

    Katsayı artışı sonucu ödenen maaş farklarına ait bildirim nedir?

    Katsayı artışı sonucu ödenen maaş farklarına ait bildirim, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge ve kıdem aylığı gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanan aylık katsayısının artması sonucu sigortalılara ödenen maaş farklarının bildirilmesi için kullanılan bir ek bordro sebebidir. Bu bildirim, 01-14 Ocak ve 01-14 Temmuz tarihleri arasında geçen süreye ait 14 günlük katsayı artış farklarının ödendiği tarihten itibaren en geç 10 gün içinde Kesenek Bilgi Sistemi'ne gönderilmelidir.

    1 kademe kaç yıl sonra gelir?

    1 kademe ilerlemesi, memurun bulunduğu kademede en az bir yıl çalıştıktan sonra otomatik olarak gerçekleşir. Örnek: 9. derece 1. kademeden göreve başlayan bir memur, her yıl kademe ilerlemesi yaparak 3 yıl sonunda 9. derece 3. kademeye ulaşır. Not: Kademe ilerlemesi, disiplin cezası almayan ve performans değerlendirmelerinde yeterli görülen memurlar için geçerlidir.

    Kurum aracıyla özel iş yapılır mı?

    Kurum aracıyla özel iş yapılması genellikle yasaktır ve bu durum, iş akdinin haklı nedenle feshedilmesine yol açabilir. Örneğin, Yargıtay 9. Hukuk Dairesi'nin 2015/35758 Esas, 2019/7056 Karar sayılı ve 23.03.2019 tarihli ilamında, işyeri aracını yöneticisinden izin almadan özel işlerde kullanan işçinin tazminatsız işten çıkarılabileceği içtihat edilmiştir. Ayrıca, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun'a göre, kurum taşıtlarının şahsi işlerde kullanıldığını gizlemek amacıyla taşıt görev emirlerine ilişkin belgelerde gerçeğe aykırı değişiklikler yapmak da soruşturma gerektiren bir eylemdir.

    657 devlet memurlarının siyasi hakları nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, devlet memurlarının siyasi hakları şunlardır: Siyasi partiye üye olma yasağı. Siyasi beyan ve eylem yasağı. Grev yasağı. Bu yasaklar, memurların tarafsız ve devletin menfaatlerini koruyacak şekilde hizmet etmelerini sağlamayı amaçlar.