• Buradasın

    657 ek 41 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Kanunun Ek 41. maddesi, bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilatlanmalarına ilişkin Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde öngörülmesi kaydıyla, kurumların görev alanına giren konularda çalıştırılmak üzere merkez teşkilatlarında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığında, Yükseköğretim Kalite Kurulunda, Genelkurmay Başkanlığı ve kuvvet komutanlıklarının merkez karargâhlarında uzman ve uzman yardımcısı istihdamını düzenler 2.
    Bu maddeye göre uzman yardımcılığına atanabilmek için, 48. maddede sayılan şartlara ek olarak, yapılacak yarışma sınavında başarılı olma ve en az dört yıllık lisans eğitimi veren belirli fakültelerden veya yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından mezun olma koşulları aranır 2.
    Anayasa Mahkemesi'nin 7/12/2023 tarihli kararına göre, maddenin birinci, sekizinci ve dokuzuncu fıkraları iptal edilmiştir 2. İptal hükmünün 4/6/2025 tarihinde yürürlüğe girmesine karar verilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    657 DMK kaç maddeden oluşur?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), 120 maddeden oluşmaktadır.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.

    657 devlet memurları kanunu 41 ve 48 maddeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 41. maddesi, memurların sınıflandırılmasında öğrenim unsurunu düzenler. Bu maddeye göre: Genel olarak ortaokulu bitirenler memur olabilirler. Ortaokul mezunlarından istekli bulunmadığı takdirde ilkokulu bitirenlerin de alınması caizdir. Bir sınıfta belli görevlere atanabilmek veya bu görevlerde belli derecelere yükselebilmek için, işin gereğine göre daha yüksek öğrenim dereceleri veya muayyen fakülte, okul veya öğrenim dalları gibi şartlar konulabilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. maddesi, devlet memurluğuna alınacaklarda aranan genel ve özel şartları belirler Genel şartlar şunlardır: Türk vatandaşı olmak. Bu kanunun 40. maddesindeki yaş şartlarını taşımak. Bu kanunun 41. maddesindeki öğrenim şartlarını taşımak. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. Taksirli suçlar hariç, belirli suçlardan mahkum olmamak. Askerlik durumunu belirten belgeler sunmak. Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı bulunmamak.

    657 sayılı kanun ek göstergeler hangi cetvele göre belirlenir?

    657 sayılı kanuna tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylık ve ek göstergeleri, I Numaralı Cetvel olarak bilinen Aylık Gösterge Tablosu'na göre belirlenir. Bu cetvel, bütün sınıflar itibariyle her derece ve kademenin aylıklarının hesaplanmasına esas teşkil eder. Ayrıca, II sayılı cetvelde yer alan unvanlarda değişiklik yapma ve yeni unvanlar ilave etme yetkisi Bakanlar Kurulu'na (günümüzde Cumhurbaşkanı'na) aittir.

    657 ek gösterge tablosu nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi kurumların kadrolarında bulunan personelin aylık ve ek göstergeleri, "ek gösterge tablosu" ile belirlenir. Ek gösterge tablosu, hizmet sınıfları, görev türleri ve aylık alınan dereceler dikkate alınarak, bu kanuna ekli I ve II sayılı cetvellerde gösterilen ek gösterge rakamlarının eklenmesi suretiyle hesaplanır. Bu ek göstergeler, ilgililerin belirtilen sınıf ve görevlerde bulundukları sürece ödemelere esas alınır, ancak terfi bakımından kazanılmış hak sayılmaz. Ek gösterge tablosuna şu sitelerden ulaşılabilir: sason.meb.gov.tr; mevzuat.gov.tr; kamusen.org.tr.

    657 Dmk'nın 7. bölümü nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 7. bölümü, "Genel Haklar" başlığı altında yer alır. Bu bölümde aşağıdaki maddeler bulunur: Müracaat, şikayet ve dava açma (Madde 21). Hediye alma, menfaat sağlama yasağı (Madde 29). 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun tamamına aşağıdaki sitelerden ulaşılabilir: strateji.iyte.edu.tr; kamusen.org.tr; ogm.gov.tr.