• Buradasın

    DevletMemurları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet memurları kanunu 94 madde nedir?

    Devlet Memurları Kanunu'nun 94. maddesi, memurların çekilme (istifa) işlemlerini düzenler. Maddeye göre: Devlet memuru, bağlı olduğu kuruma yazılı olarak müracaat etmek suretiyle memurluktan çekilme isteğinde bulunabilir. Mezuniyetsiz veya kurumlarınca kabul edilen mazereti olmaksızın görevin terk edilmesi ve bu terkin kesintisiz 10 gün devam etmesi halinde, yazılı müracaat şartı aranmaksızın, çekilme isteğinde bulunulmuş sayılır. Çekilmek isteyen memur, yerine atanan kimsenin gelmesine veya çekilme isteğinin kabulüne kadar görevine devam eder. Yerine atanan kimse bir aya kadar gelmediği veya yerine bir vekil atanmadığı takdirde, üstüne haber vererek görevini bırakabilir. Olağanüstü mazeretle çekilenler, üstüne haber vermek şartıyla bir ay kaydına tabi değildir.

    Faaliyet yasağına ilişkin beyanda kimler yer alır?

    Faaliyet yasağına ilişkin beyanda yer alanlar: Gerçek kişiler: Doğrudan veya dolaylı ortak olan ve bu kapsama giren gerçek kişiler. Akrabalar: Birinci derece akrabalık ilişkisi bulunan kişiler. Tüzel kişiler: Bu gerçek kişilerin istihdam edildiği veya ortak olduğu tüzel kişiler. Diğer kişiler: Bu tüzel kişilerin ortaklarının veya çalışanlarının birinci derece akrabalarının kontrolünde olan tüzel kişiler. Bu beyan, Elektrik Piyasasında Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliği'nin 37. maddesinin onuncu fıkrası kapsamında, dağıtım ve görevli tedarik şirketleri ile olan ilişkileri kapsar.

    657 ve 696 KHK arasındaki fark nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (657 KHK) ve 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) arasındaki bazı farklar şunlardır: 657 KHK, genel olarak devlet memurlarının istihdam şekillerini, kariyer ve liyakat ilkelerini düzenler. 696 KHK, özellikle taşeron işçilerin kadroya geçirilmesi, belirli kadro ve pozisyonlara atama işlemleri gibi konuları kapsar. Ayrıca, 696 KHK ile sürekli işçi kadrolarına geçirilme süreci düzenlenmiş ve bu kadroların ihdas edilme yöntemi belirlenmiştir.

    Akademisyen yaz tatilinde izinli mi?

    Akademisyenlerin yaz tatilinde izinli olup olmaması pozisyonlarına bağlıdır: Öğretim görevlileri, yaz döneminde ders verme sorumlulukları olmasa da araştırma, yayın hazırlama, öğrenci danışmanlığı ve idari görevler gibi akademik faaliyetlerde bulunurlar. Araştırma görevlileri, yaz aylarında araştırma projelerine odaklanır ve konferanslara katılarak veya bilimsel makaleler yazarak alanlarında uzmanlaşırlar. Akademik personel, yıllık izinlerini öğrenime ara verilen zamanlarda kullanabilir.

    Eski sabıka kaydı memuriyete engel mi?

    Eski sabıka kaydı, belirli koşullar altında memuriyete engel olabilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48/A-5. maddesine göre, affa uğramış olsa bile belirli suçlardan mahkum olanlar devlet memuru olamaz. Sabıka kaydının memuriyete engel olup olmadığını belirlemek için: E-Devlet üzerinden adli sicil kaydı alınmalıdır. Sabıkanın niteliğine ve süresine bakılmalıdır. Arşiv kaydının silinip silinmediği kontrol edilmelidir. Sabıka kaydı olan bir kişi, yukarıdaki suçlardan birine mahkum olmamışsa ve cezası infaz edilip üzerinden belli bir süre geçmişse, "arşiv kaydının silinmesi" suretiyle memur olabilir. Her memuriyet kadrosunun kendine özgü şartları vardır.

    657'nin 4 maddesi nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesi, istihdam şekillerini düzenler. Bu maddeye göre, kamu hizmetleri şu dört grup tarafından yürütülür: 1. Memurlar. 2. Sözleşmeli personel. 3. Geçici personel. 4. İşçiler. Ayrıca, yukarıdaki tanımlananlar dışındaki kurumlarda genel politika tespiti, araştırma, planlama, programlama, yönetim ve denetim gibi işlerde görevli ve yetkili olanlar da memur sayılır.

    657 4/B eş durumu tayini nasıl yapılır?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personelin eş durumu tayini için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Vizeli birimde çalışma: Sözleşmeli personel, geçiş yapmak istediği hizmet biriminde en az bir yıl çalışmış olmalıdır. Boş pozisyon: Geçiş yapılacak hizmet biriminde aynı unvan ve nitelikte boş pozisyon bulunmalıdır. Kamu personeli eş: Kamu personeli olan eşin, kurum içi yer değişikliği mümkün olmayan veya mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması gerekir. Sözleşmeli personelin eş durumu nedeniyle yer değişikliği talebi, idare tarafından zorunlu değildir; ancak idarelerin personelin mazeret sebeplerini dikkate alarak kolaylık sağlaması mümkündür. Eş durumu tayini için gerekli belgeler arasında başvuru dilekçesi, vukuatlı nüfus kayıt örneği, eşlerin evlilik cüzdanı fotokopisi, eşin görev yeri veya ikametgâh belgesi, hizmet belgeleri yer alır. Her kurumun kendi politikalarına göre değişiklik gösterebileceği için, detaylı bilgi için ilgili kurumun personel genel müdürlüğüne başvurulması önerilir.

    Kısıtlı memurluğa kimler atanabilir?

    Kısıtlı memurluğa, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 59. maddesinde sayılan kişiler atanabilir. Bu kişiler şunlardır: Cumhurbaşkanlığı memurlukları; TBMM memurlukları; Milli istihbarat teşkilatı memurlukları; Bakan yardımcılıkları; Bakanlık müşavirlikleri; Savunma sanayii başkanlığına ait başkan, başkan yardımcısı, birinci hukuk müşaviri, daire başkanı ve müşavir avukat kadroları; Toplu konut idaresi başkanlığına ait başkan, başkan yardımcısı, hukuk müşaviri, daire başkanı, uzman, uzman yardımcısı, müşavir avukat ve şube müdürleri; Özelleştirme idaresi başkanlığında başkan, başkan yardımcısı, başkanlık müşaviri, daire başkanı, proje grup başkanı ve basın ve halkla ilişkiler müşavirliği; Türkiye istatistik kurumu basın ve halkla ilişkiler müşavirliği; Yurtdışı Türkler ve akraba topluluklar başkanlığı başkan yardımcısı, başkanlık müşaviri, basın müşaviri ve hukuk müşaviri; Gelir idaresi başkanlığında basın ve halkla ilişkiler müşaviri; Milli Savunma Bakanlığı ile Türk Silahlı Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik Komutanlığı kadrolarında veya kadro açıklamalar bölümünde özel nitelikli olarak gösterilen görev yerleri; Özel kalem müdürlükleri; Valilik, büyükelçilik, elçilik, daimi temsilcilik, dış kuruluşlarda çalışma müşavirlikleri nezdinde görevlendirilecek sendika uzmanları; Din işleri yüksek kurulu üyelikleri; Diyanet işleri başkanlığı başkanlık müşaviri, basın ve halkla ilişkiler müşaviri; Milli güvenlik kurulu genel sekreterliği müşavirlikleri, hukuk müşavirliği ve genel sekreter sekreterliği; Ölçme, seçme ve yerleştirme merkezi başkanlığında basın ve halkla ilişkiler müşavirliği; Anayasa mahkemesi, basın müşavirliği; Dışişleri bakanlığı hukuk müşavirliği; Devlet konservatuvarında görevlendirilecek, uluslararası ün yapmış üstün yeteneklere sahip devlet sanatçıları; Olimpiyat şampiyonluğu veya olimpik spor dallarından birinde büyükler kategorisinde birden fazla dünya şampiyonluğu kazananlar arasından atanacak spor müşavirleri; Nükleer düzenleme kurumunun başkan yardımcıları ve daire başkanlıkları. Ayrıca, özel kanunlarda belirli istisnai memurluklar için özel şartlar da getir

    İstifa sonrası dönüş ne zaman yürürlüğe girecek?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre istifa sonrası dönüş hakkı, resmi gazetede yayımlanacak düzenlemelerden sonra yürürlüğe girecektir. Yapılan açıklamaya göre, istifa eden memurların, güvenlik ve arşiv araştırmalarını başarıyla tamamladıktan sonra eski görevlerine dönebileceği belirtilmiştir. Ayrıntılı bilgi için resmi gazetenin yayımlanması beklenmelidir.

    Mülki amir ve mülki idare amirleri aynı mı?

    Evet, mülki amir ve mülki idare amirleri aynı anlama gelir. Mülki idare amiri unvanı, vali ve kaymakamlar ile bu unvanlara sahip olup İçişleri Bakanlığı merkez teşkilatı ile iller kuruluşunda görev alanları ve maiyet memurlarını kapsar.

    657 sayılı kanun yarım zamanlı çalışma nasıl yapılır?

    657 sayılı kanuna tabi devlet memurlarının yarım zamanlı çalışma yapabilmesi için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır: Doğum yapan kadın memurlar için, doğum sonrası analık izninin veya 657 sayılı Kanunun 104. maddesinin (F) fıkrası gereğince kullanılan iznin bitiminden itibaren, çocuğun mecburi ilköğretim çağının başladığı tarihi takip eden ay başına kadar yarım zamanlı çalışma hakkı vardır. Eşi doğum yapan erkek memurlar için, babalık izninin bitiminden itibaren, çocuğun mecburi ilköğretim çağının başladığı tarihi takip eden ay başına kadar yarım zamanlı çalışma hakkı vardır. Evlat edinen memurlar için, evlat edinilen çocuğun fiilen teslim edildiği tarihten veya 657 sayılı Kanunun 104. maddesinin (A) fıkrası gereğince verilen sekiz haftalık iznin ya da aynı maddenin (F) fıkrası gereğince kullanılan iznin bitiminden itibaren, çocuğun mecburi ilköğretim çağının başladığı tarihi takip eden ay başına kadar yarım zamanlı çalışma hakkı vardır. Yarım zamanlı çalışma hakkından yararlanamayacak memurlar: Şube müdürü ve üstü yönetici unvanlı kadrolarda görev yapanlar. Yurt dışı teşkilatında görev yapanlar. Yarım zamanlı çalışma esasları: Haftalık çalışma günü 3 günden az olamaz. Günlük çalışma süresi 3 saatten az veya 8 saatten fazla olamaz. Yetkili amir, hizmet ihtiyacına veya memurun talebine göre, Ocak ve Temmuz aylarında çalışma saatlerinde değişiklik yapabilir.

    İdari izinden kimler faydalanır?

    İdari izinden faydalananlar: Devlet memurları ve kamu görevlileri. Acil hizmet veren sağlık personeli, güvenlik güçleri ve bazı kamu görevlileri. İdari izin özel sektör çalışanlarını kapsamaz.

    Vali ve kaymakam arasındaki fark nedir?

    Vali ve kaymakam arasındaki bazı farklar şunlardır: Görev Yeri: Vali, il düzeyinde; kaymakam ise ilçe düzeyinde görev yapar. Yetki ve Sorumluluk: Vali, ildeki tüm idari işlerin koordinasyonundan sorumludur ve geniş yetkilere sahiptir. Kaymakam, ilçede yasaların uygulanmasını sağlar, halkın taleplerini dinler ve kamu kurumları arasındaki iş birliğini koordine eder. Bağlılık: Vali, İçişleri Bakanlığı'na bağlıdır. Kaymakam, hem İçişleri Bakanlığı'na hem de il özel idaresine bağlıdır. Hiyerarşi: Vali yardımcısı, kaymakamdan hiyerarşik olarak daha üst konumdadır.

    Yan ödeme cetveli nedir?

    Yan ödeme cetveli, devlet memurlarının aylıklarının hesaplanmasında esas alınan yan ödeme katsayılarını içeren cetveldir. Bu cetveller, üç ana kategoriden oluşur: 1. I Sayılı Cetvel: İş gücü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarını içerir. 2. II ve III Sayılı Cetveller: Özel hizmet tazminatı ve diğer tazminatları içerir. Her kurum, bu cetvellerde yer alacak personelin kadro veya görev unvanlarını, sınıflarını, derecelerini ve ödenecek yan ödeme miktarlarını serbest kadrolara göre hazırlar.

    657 derece kademe tablosu nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre derece kademe tablosu, memurların öğrenim durumlarına göre başlangıç ve yükselebilecekleri dereceleri gösterir. Bazı derece kademe tablosu örnekleri: İlkokul mezunları: 15. derece 1. kademeden başlar, en fazla 7. dereceye yükselir. Ortaokul mezunları: 14. derece 2. kademeden başlar, en fazla 5. dereceye yükselir. Lise mezunları: 13. derece 3. kademeden başlar, en fazla 3. dereceye yükselir. 2 yıllık ön lisans mezunları: 10. derece 2. kademeden başlar, en fazla 1. dereceye yükselir. 4 yıllık lisans mezunları: 9. derece 1. kademeden başlar, en fazla 1. dereceye yükselir. Derece ilerlemesi için memurun bulunduğu derecede en az 3 yıl çalışmış olması, bu 3 yılın en az 1 yılını 3. kademede geçirmiş olması, üst derecede boş kadro bulunması ve gerekli niteliklere sahip olması gerekir.

    Necmettin Erbakan Üniversitesinde 4/B ne demek?

    4/B, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilen sözleşmeli personeli ifade eder. Necmettin Erbakan Üniversitesi'nde 4/B statüsünde çalışanlar, genellikle belirli bir proje veya görev için sözleşmeli olarak çalıştırılır ve bu sözleşmeler genellikle belirli bir süreyle sınırlıdır. Sözleşmeli personel alımlarıyla ilgili güncel bilgilere, üniversitenin resmi web sitesi olan erbakan.edu.tr adresinden ulaşılabilir.

    Son çıkan devlet memurlarına af yasası neleri kapsıyor?

    2025 yılında çıkan devlet memurlarına özel bir af yasası hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Adalet Bakanı Yılmaz Tunç'un açıklamalarına göre, 10. Yargı Paketi kapsamında yapılan infaz düzenlemeleriyle bazı mahkumlar için erken tahliye, ev hapsi veya hafta sonu infazı gibi alternatifler getirilmiştir. Bu düzenlemeden yararlanamayacak suçlar arasında terör, cinsel saldırı, çocuk istismarı, kadına karşı ağır suçlar ve uyuşturucu ticareti gibi suçlar bulunmaktadır. Genel af ve özel af çıkarma yetkisi Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Cumhurbaşkanı'na aittir. Güncel bilgiler için resmi kaynakların takip edilmesi önerilir.

    Kimler ticaret yasağı alır?

    Ticaret yasağı alan kişiler şunlardır: Devlet memurları. Kişisel durumları veya yaptıkları işlerin niteliği nedeniyle yasağa tabi olan kişiler. Küçük ve kısıtlıların ticari işletmelerini onların adına işleten yasal temsilciler.

    657 125/E-F nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 125/E-F maddeleri, devlet memurlarına yönelik disiplin cezalarını düzenler. 125/E maddesi, aşağıdaki durumları içeren disiplin ihlallerini kapsar: Ahlak ve dürüstlük kurallarını ihlal etme. Disiplin amiri veya üstleri tarafından verilen görevleri yerine getirmeme veya eksik yerine getirme. Görevin gerektirdiği tarafsızlık veya gizlilik ilkelerine aykırı davranma. Görevle ilgili belgeleri eksik veya yanlış düzenleme. Görevle ilgili usulsüz işlem yapma veya talimatları uygulamama. 125/F maddesi, devlet memurluğundan çıkarma cezasının verilebilmesi için aşağıdaki koşulların sağlanmasını gerektirir: Disiplin ihlali, ciddi bir suç teşkil etmelidir. Disiplin ihlali, memurun görevine olan sadakatini zedelemelidir. Disiplin ihlali, memurun meslek kurallarına veya kamu düzenine ağır şekilde aykırı olmalıdır. 125/E-(f) maddesi, amirlere, maiyetindekilere ve iş sahiplerine fiili tecavüzde bulunmayı devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren bir eylem olarak tanımlar.

    Kurumlar arası geçiş nasıl yapılır?

    Kurumlar arası geçiş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Dilekçe ile talepte bulunma. 2. Muvafakat. 3. Kademe denkliğinin sağlanması. 4. Asaletin tasdiki. 5. Personel ihtiyacı. Kurumlar arası geçiş süreci, kurumların yazışmaları ve muvafakatleri sonucunda tamamlanır ve genellikle memurun başvurusundan itibaren en fazla 30 gün içinde gerçekleşir. Kurumlar arası geçiş ile ilgili detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: ahmetalkan.av.tr; tahanci.av.tr; tkgm.gov.tr; edevlet.net; akademikhukuk.org.