Bu video, Türkçe dilbilgisi konularından öznel ve nesnel yargıları açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, öznel ve nesnel yargıların tanımlarını vererek başlıyor ve ardından her iki tür yargı için örnekler sunuyor. Öznel yargıların kişiden kişiye değişen, "sana göre", "bana göre" ifadeleriyle belirtilen yorumlar olduğu; nesnel yargıların ise kişiden kişiye değişmeyen, yer, tarih, tanım içeren ve kanıtlanabilen yargılar olduğu açıklanıyor. Video boyunca çeşitli günlük hayattan örneklerle konu pekiştiriliyor.
Açık S TV'de yayınlanan bu eğitim videosunda, Türkan Hoca tarafından roman yapı unsurları konusu anlatılmaktadır. Video, bir öğretmen ve öğrenci arasında soru-cevap şeklinde ilerleyen ders formatında hazırlanmıştır.. Video, romanın dört temel yapı unsurunu (olay, zaman, mekan ve kişiler) detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca tema ve konu kavramları arasındaki farklar, çatışma ve zıtlık kavramları, örtülü ileti kavramı gibi temel kavramlar da açıklanmaktadır. Öğretmen, bu kavramların sınavlarda nasıl sorulabileceğini de belirterek, özellikle "hangi yapı unsuru kullanılmamıştır?" sorularının çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Video, roman yazımında dikkat edilmesi gereken temel unsurları öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir ve sınavlarda karşılaşılabilecek soru tiplerini içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere örtülü anlam kavramını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda örtülü anlam kavramı tanımlanarak üç farklı şekilde nasıl oluştuğu örneklerle açıklanmaktadır: "de" bağlacı ile, karşılaştırma kıyaslama ile ve aşamalı durumlarla. Öğretmen, her bir örtülü anlam türünü ayrı ayrı örneklerle göstermekte ve ardından test soruları çözerek konuyu pekiştirmektedir. Video, öğrencilerin yorumlarda bir örtülü anlam örneği yazmaları istenmesiyle sonlanmaktadır.
Paragraf sözlüğü, ÖSYM'nin sıkça kullandığı kavramları ve anlamlarını içerir. Sözcükte anlam, cümlede anlam ve paragrafta anlam sorularından derlenmiştir. Kavramlar sözcükte anlam, cümlede anlam ve paragrafta anlam sorularından derlenmiştir
Paragraf, bir düşüncenin açıklandığı en küçük yazı birimidir. Her paragraf giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşur. Paragrafta konu, ana düşünce ve yardımcı düşünceler bulunur
"Uyku problemleri yaşayanlarda da benzer psikolojik sorunlar ortaya çıkmaktadır". "Edebiyatın diğer sanat dallarıyla bütünlük sağlaması gerekmektedir". "Söz konusu olan bu düşüncenin öncekilerden farklılık göstermesi gerekmektedir"
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil bilgisi eğitim içeriğidir. Öğretmen, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini öğrencilere aktarmaktadır.. Video, sözcükte anlam, deyimler, ad aktarması, ikilemeler ve karşıt anlamlı sözcükler gibi Türkçe dil bilgisi konularını kapsamaktadır. Her konu için örnek sorular çözülerek, doğru cevaplar açıklanmakta ve yanlış seçeneklerin neden yanlış olduğu anlatılmaktadır.. Videoda "kaçmak", "düşmek", "hafif", "kurşun" gibi sözcüklerin farklı anlamları, "kılı kırk yararak yapmak", "kulak kesilmek" gibi deyimlerin anlamları ve kullanım örnekleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca kişileştirme örnekleri ve farklı yollarla oluşturulan ikilemeler de örneklerle açıklanmaktadır.
"Karagöz bir gölge oyunudur" paragrafın giriş cümlesi olamaz
1839'da Gülhane Hattı Hümayunu ile başlayan yenileşme hareketidir. Şinasi ve Agah Efendi'nin Tercüman-ı Ahval gazetesi ile başlamıştır. Divan edebiyatının aksine halk için bir edebiyat anlayışı benimsenmiştir
Masal, halkın ortak yaratısı olan olağanüstü olayları anlatan yazı türüdür. Düş ürünü, sade dilli ve genellikle tekerlemeyle başlar. Yer ve zaman belirsiz, iyiler kazanır, kötüler kaybeder. Kahramanlar genellikle dev, cin, peri gibi olağanüstü özelliklere sahiptir
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf Osmanlı Türkçesi dersini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Akademi Eğitim kanalından YouTube'da oynatma listelerinden ulaşılabilir yazılı hazırlık videolarına da atıfta bulunmaktadır.. Video, Osmanlı Türkçesi'nin temel özelliklerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak harflerin ayrı ve bitişik yazılışları, başta, ortada ve sonda yazılışları anlatılmakta, ardından kendinden sonraki harfle birleşmeyen harfler açıklanmaktadır. Daha sonra Osmanlı Türkçesi'ndeki rakamların sağdan sola yazılması, tarihlerin gün-ay-yıl sıralamasıyla yazılması ve noktalama işaretlerinin kullanımı detaylı şekilde gösterilmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı mezar taşları ve kitabeleri hakkında bilgiler verilmekte, öğrencilerin bulundukları ildeki Osmanlı Türkçesi yazılmış eserleri araştırıp fotoğraflamaları istenmektedir. Son bölümde ise Osmanlı Türkçesi rakamlarının günümüz rakamlarıyla nasıl yazılacağı, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin Osmanlı Türkçesi rakamlarıyla nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Video, bir ünite ölçme ve değerlendirme sorularının bir sonraki derste yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Karadeniz ağzının yazılış kurallarını anlattığı eğitici bir içeriktir.. Videoda, Karadeniz ağzında "geliyorum" yerine "cirom gibi" gibi ifadelerin kullanıldığı ancak yazı dilinde İstanbul ağzının temel alınarak "gidiyorum" şeklinde yazılması gerektiği açıklanmaktadır. Konuşmacı, "konuruk" gibi telaffuz edilen kelimelerin de yazı dilinde "konuruk" şeklinde yazılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, eğitim amaçlı bir anlatım formatında sunulmuştur. Konuşmacı, yazılarda kullanılan temel kavramları açıklamaktadır.. Video, yazılarda kullanılan başlık, konu, ana fikir ve yardımcı fikir kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Önce başlık kavramı ve önemi anlatılmakta, ardından konu kavramı açıklanmaktadır. Son olarak ana fikir ve yardımcı fikir kavramları örneklerle (İstiklal Marşı ve Osman Hamdi Bey'in "Kaplumbağa Terbiyecisi" tablosu) açıklanmaktadır. Video, her bir kavramın ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını günlük hayattan örneklerle göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin Gönül adlı öğrencisiyle birlikte paragraf yapısı ve hikaye haritası konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, paragrafın yapı yönünü kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak paragrafın üç temel bölümü (giriş, gelişme ve sonuç) açıklanmakta, ardından paragraf oluşturma ve tamamlama teknikleri örneklerle gösterilmektedir. Daha sonra paragrafın akışını bozan cümleleri tespit etme, paragrafları bölme ve hikaye haritası oluşturma konuları işlenmektedir.. Videoda evcil hayvanlar, insansı robotlar ve olay metinleri gibi farklı örnekler üzerinden konular pekiştirilmekte, birinci kişi ve üçüncü kişi ağızdan anlatım kavramları da açıklanmaktadır. LGS sınavına hazırlanan öğrenciler için paragraf yapısı ve hikaye haritası konularında kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, eğitim amaçlı hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, öğrencilere paragraf bilgisi ve dört B soruları hakkında bilgi vermektedir.. Video, dört B sorularının ne olduğunu ve nasıl çözüleceğini açıklamaktadır. Dört B sorularının eksik bırakılan bölümleri tamamlama ve özgün düşünceleri ortaya çıkarma amacıyla tasarlandığı belirtilmektedir. Ayrıca, metinlerin hangi soruya cevap olarak yazıldığını bulmak için metinden yararlanmanın önemi vurgulanmaktadır. Son bölümde haber ve hikaye kavramları arasındaki farklar ele alınarak, her iki türde de olay, kişi, yer ve zaman unsurlarının bulunduğu açıklanmaktadır.
Bu eğitim videosunda Abdulkadir Sefi, dilekçe yazma formülünü ve sınavlarda dilekçe sorularında puan kırılma nedenlerini anlatıyor.. Video, dilekçenin tanımı ile başlayıp, doğru dilekçe yazmanın önemini vurguluyor. Ardından bir dilekçe örneği üzerinden kağıdın ortasına yazma, her kenarda boşluk bırakma, hitap cümlesi yazma, kendini tanıtma, konuyla alaka kurma, istek ifade etme, irtibat bilgilerini doğru şekilde yazma gibi dilekçe yazımının temel kurallarını açıklıyor. Ayrıca, dilekçede detaylı anlatım yapmanın, "istiyorum" kelimesini kullanmaktan kaçınmanın ve cetvelle ölçerek yazmanın gereksiz olduğunu vurguluyor.
Bu video, eğitim amaçlı bir anlatım formatında anahtar kelime kavramını açıklamaktadır.. Video, anahtar kelimenin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından anahtar kelimelerin nasıl bulunabileceğini anlatıyor. Anahtar kelimenin bir cümlenin veya sözün yansıtmak istediği anlam için en büyük ipucunu veren ana kavram veya kelime olduğu belirtiliyor. Ayrıca anahtar kelimelerin özel isim, yer adı, zaman zamiri, tarih, durum belirten yüklem, özellik belirten sıfat gibi farklı türde olabileceği örneklerle açıklanıyor.
Bu video, "Türkiye'nin Pusulası" kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen tarafından anlatıcı türleri ve bakış açıları konusu anlatılmaktadır.. Video, anlatıcı türlerini üç başlık altında incelemektedir: birinci kişi ağzıyla anlatım (kahraman bakış açısı), üçüncü kişi ağzıyla anlatım (gözlemci bakış açısı) ve hakim bakış açısı (ilahi bakış açısı). Her bir bakış açısı için örnekler verilmekte ve bunların nasıl ayırt edileceği açıklanmaktadır. Video, konuyu pekiştirmek için soru-cevap bölümüyle sonlanmaktadır.