Konu, metinde anlatılan şeydir. Ana fikir, metnin okuyucuya vermek istediği mesajdır. Yardımcı düşünceler, ana düşüncenin anlaşılmasını sağlayan bilgilerdir
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı okuma becerileri dersi yazılı sınav sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Ezop masallarından alınan bir hikaye üzerinden soruları açıklamaktadır.. Videoda öncelikle güneş ve rüzgar arasındaki bir hikaye üzerinden ana fikir, başlık yazma ve sözcük gruplarına eşleştirme soruları çözülmektedir. Ardından atasözleri ve deyimler ile ilgili sorular ele alınmaktadır. Öğretmen, soruları adım adım açıklayarak öğrencilere yardımcı olmakta ve bazı atasözlerinin anlamlarını günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı sınavını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Yaşlı Meşe" adlı metni okuyup soruları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, metnin okunmasıyla başlayıp, metne göre soruların çözümüyle devam etmektedir. Öğretmen, metnin ana fikrini, hikaye haritasını, gerçek-mecaz anlamlarını, eş sesli sesteş sözcükleri, deyimleri, köklerini ve yazım kurallarını açıklamaktadır. Ayrıca kafiye kavramı da ele alınmaktadır. Video, öğrencilerin yazılı sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Öğrenciler Türkiye ile ilgili bilgilendirici metin yazmalıdır. Yazım ve noktalama kurallarına dikkat edilmelidir. Uygun başlık getirilmesi gerekmektedir
Lo, mevsimlik işçi çocuğu Yüksel'in okula gitme mücadelesini anlatır. Kitap 6-9 yaş grubuna uygundur. Şermin Yaşar'ın yazdığı kitap 120 sayfa ve 259 TL'dir
Bu video, eğitim amaçlı bir anlatım formatında sunulmuştur. Konuşmacı, yazılarda kullanılan temel kavramları açıklamaktadır.. Video, yazılarda kullanılan başlık, konu, ana fikir ve yardımcı fikir kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Önce başlık kavramı ve önemi anlatılmakta, ardından konu kavramı açıklanmaktadır. Son olarak ana fikir ve yardımcı fikir kavramları örneklerle (İstiklal Marşı ve Osman Hamdi Bey'in "Kaplumbağa Terbiyecisi" tablosu) açıklanmaktadır. Video, her bir kavramın ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını günlük hayattan örneklerle göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı çocuklara açık uçlu sorularda konu, ana fikir ve yardımcı fikir bulma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, iki farklı paragraf üzerinden konu, ana fikir ve yardımcı fikir bulma tekniklerini göstermektedir. İlk olarak Nasrettin Hoca fıkramı üzerinden konu (empati) ve ana fikir (bilgisayar kullanımının yaygınlaşması) bulma yöntemleri açıklanmakta, ardından bilgisayar kullanımı hakkında bir paragraf üzerinden bu teknikler uygulanmaktadır. Konuşmacı, paragrafları özetleme, tekrarlanan kelimeleri bulma ve "bana göre", "kanımca" gibi ifadeleri kullanma gibi ipuçlarını paylaşmaktadır.
Bu video, sınavlara hazırlanan öğrencilere yönelik paragraf okuma teknikleri hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, liseye, üniversiteye, KPSS gibi sınavlarda karşılaşılan paragrafların etkili nasıl okunacağını anlatmaktadır. İçerikte paragrafların üç temel parçası (konu, ana fikir ve ayrıntılar) açıklanmakta ve paragrafları okurken sorulması gereken üç temel soru (yazar neden bahsediyor, ne vurgulamış ve bunu nasıl detaylandırmış) belirtilmektedir. Ayrıca paragrafların ilk ve son cümlelerinin önemi, anahtar kelimelerin tespiti ve paragrafların üçgen veya ters üçgen benzetmesiyle açıklanması gibi teknikler örneklerle anlatılmaktadır.
Metnin konusu, metindeki olay, durum veya sorundur. Ana fikir, yazarın okuyucuya vermek istediği mesajdır
Bu video, Çetinkaya Kampüs kanalında bir öğretmenin Türkçe dersi anlatımıdır. Öğretmen, öğrencilere metin analizi yapma yöntemlerini öğretmektedir.. Videoda konu, ana fikir ve ana duygu kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır. İlk bölümde bu kavramların teorik anlatımı yapılmakta, ikinci bölümde ise Cahit Sıtkı Tarancı'nın "Var" şiirinin ana duygu analizi ve Nasreddin Hoca hikayesinin konu ve ana fikri örnek olarak incelenmektedir.. Öğretmen, metinlerin konusu, ana duygu ve ana fikri bulma yöntemlerini adım adım göstermekte, öğrencilere bu kavramları pratik uygulamalarla pekiştirmektedir.
Bu video, Fatih Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dersidir. Hoca, paragrafın anlam özelliklerini detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, paragrafın anlam özelliklerini (ana fikir, yardımcı düşünceler, konu, başlık, anahtar kelimeler, duygular ve duyular) açıklayarak başlıyor. Ardından paragraf sorularını doğru çözmek için dikkat edilmesi gereken noktalar ele alınıyor: soru kökünü okuma, şıkları gözden geçirme, metni sorunun istediği cevabı arayarak okuma, kendi duygu ve düşüncelerini metne katmama, "özetle", "sonuç olarak" gibi ifadelerden sonra ana fikrin gelebileceğini düşünme ve aradığınız cevapla ilgisi olmayan şıkları eleme.
Ana fikir düşünce yazılarında, ana duygu şiir ve olay yazılarında görülür. Ana fikirde gerçek ifadeler, ana duyguda hem gerçek hem kurgusal ifadeler kullanılır. Ana fikirde kanıtlama, ana duyguda duygu hissettirme ön plandadır. Ana fikirde örneklendirme ve sayısal veriler kullanılır
Hikayeler genellikle gerçek veya gerçeğe yakın olayları anlatır. İlk olarak destanlarla ortaya çıkmış, 19. yüzyılda edebi metin haline gelmiştir. İnsan ön planda olup, anlatıcı olayları aktarır. Olaylar belirli zaman ve mekanda gerçekleşir. Her hikayenin ana fikri vardır ve okuyucuya bir şeyler anlatır
Bu video, Argo Akademi Eğitim kanalında bir öğretmen tarafından sunulan 6. sınıf Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, paragrafta anlam konusunu ele almaktadır. İlk bölümde paragrafın ne olduğu, konusu, başlığı ve ana düşüncesi gibi dört ana başlık üzerinden paragrafın özellikleri açıklanmakta, ikinci bölümde ise gerçek dostluk ve sanatçı için yapıt açıklaması gibi örnekler üzerinden ana fikir ve ana düşünce kavramları anlatılmaktadır.. Videoda sınavlarda karşılaşılabilecek soru tipleri çözülmekte ve öğrencilere yorum bölümünde cevaplarını bırakmaları istenmektedir.
Bu video, "Kolay Okul" kanalında bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Türkçe ders kitabındaki "Hayata Varım" dinleme metninin cevapları detaylı şekilde açıklanmakta, teknolojik gelişmelerin önemi, teknolojik ürün tasarımı, kelimelerin anlamları ve cümle içinde kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkçe dil bilgisi dersi kapsamında neden-sonuç ve amaç cümlelerinin farkı örneklerle anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca "ki" bağlaçının ve ekinin yazımı hakkında bilgiler verilmekte, görme engelliler için braille alfabesi ve ana fikir gibi konular da işlenmektedir. Öğretmen, öğrencilerin sık yaptığı hataları belirterek neden-sonuç ve amaç cümlelerinin karıştırılmaması gerektiğini vurgulamaktadır.