Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Hayal Edebiyat dersinin deneme sınavının çözümünü içeren eğitim içeriğidir. Öğretmen, ÖSYM'nin 2023 AYT sınavında karşılaşılabilecek soruları çözmektedir.. Videoda Türk edebiyatının farklı dönemleri, edebi akımları ve önemli şairler hakkında sorular çözülmektedir. İçerik, Divan edebiyatı, halk edebiyatı, tasavvuf edebiyatı, modern Türk edebiyatı, Tanzimat, Milli Edebiyat, İkinci Yeni, Garipçiler, Yedi Meşaleciler, Beşeciler, Hisarcılar gibi dönemleri ve Fuzuli, Nedim, Hacı Bektaş-ı Veli, Dede Korkut, Servet-i Fünun, Edebiyat-ı Cedid, Fecriati, Ömer Seyfettin, Atilla İlhan, Ece Ayhan, Fazıl Hüsnü, Orhan Veli, Ataol Behramoğlu, Ahmet Hamdi Tanpınar, Yahya Kemal gibi şairleri kapsamaktadır.. Öğretmen, her soruyu detaylı bir şekilde inceleyerek doğru cevabı açıklamakta ve öğrencilerin not alması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca şiir dizelerinin analizi, söz sanatları, kafiye türleri, nazım biçimleri, dil özellikleri ve edebi akımların özellikleri gibi konular da ele alınmaktadır.
Balkan Antantı 1934'te Türkiye, Yunanistan, Yugoslavya ve Romanya arasında kuruldu. TBMM'yi ilk tanıyan devlet Ermenistan, ilk İslam devleti Afganistan oldu. Misak-ı Milli'de kapitülasyonlar, azınlıklar, boğazlar ve sınırlar yer aldı
Bu videoda Rabiamay, Cemil Meriç'in "Bu Ülkesi" adlı kitabını inceliyor ve bu kitabın içeriğini detaylı şekilde anlatıyor.. Video, Rabiamay'ın Cemil Meriç'in kitabını baştan sona okuduğunu ve kitabın içeriğini dört başı mamur bir şekilde ele aldığını gösteriyor. Kitap, Tanzimat'tan beri Doğu ve Batı medeniyetlerinin karşılaşmasını, Türk toplumunun batılılaşma serüvenindeki yerini ve bu süreçte kaybedilen değerleri ele alıyor. Ayrıca "yobazlık" kavramı, Batı aydınlarının eleştirisi, İslam ve Batı arasındaki farklar ve fikir özgürlüğü gibi konular da inceleniyor.. Rabiamay, kitabın kendisini heyecanlandırdığını, entelektüel yaşamını anlatışını ve fikir özgürlüğü konusundaki aşırı liberal tutumunu eleştirdiğini belirtiyor. Ayrıca Cemil Meriç'in ideolojileri, İslam hakkındaki görüşleri ve "Cavi Kompleksi" gibi kavramları da inceliyor.
Osmanlı Devleti 13. yüzyılda Anadolu'da kuruldu. I. Osman (1300-1326) devletin kurucusu olarak kabul edilir. Orhan Gazi (1326-1359) Bizans'a karşı önemli zaferler kazandı. Fatih Sultan Mehmed (1451-1481) İstanbul'u fethederek "Fatih" unvanını aldı
Mısra, aruz vezniyle yazılmış beytin yarısıdır. Beyit, aruz vezniyle yazılmış iki mısralık nazım birimidir. Mısra-ı berceste, güzel ve anlamlı tek mısradır
Manastır'da matematik, edebiyat ve Fransızca eğitimi aldı. Selanik'te ilkokul ve ortaokul, Manastır'da lise eğitimini tamamladı. Farklı şehirlerde eğitim gördü ve edebiyata ilgi duydu
Bu video, Osmanlı Devleti'nde modern eğitim sisteminin gelişimini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, modernleşme sürecinde sekülerizmin önemi ile başlayıp, Osmanlı Devleti'ndeki eğitim reformlarını kronolojik olarak ele almaktadır. Tanzimat'tan itibaren kurulan Maarif-i Umumiye Nizamnamesi, medrese ve mektep kurumları, kız ıslahhaneleri, kız mesleki ve teknik eğitim, gayrimüslim tebaa'nın eğitim sistemleri, misyoner okulları ve yükseköğretim kurumlarının açılması gibi konular detaylı şekilde incelenmektedir.. Video ayrıca II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet dönemlerindeki eğitim reformları, ilköğretim, ortaöğretim ve mesleki eğitim alanlarındaki gelişmeleri de kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nde modern eğitime yüklenen stratejik roller ve fikir akınlarının eğitime yükledikleri görevler gibi sorulara da değinilmektedir.
Osmanlı Devleti 1578'den itibaren Safevi savaşlarıyla sınırlarını genişletti. 1615-1624 arası Kossak akınları devleti büyük zarara uğrattı. 1699'da Karlofça Antlaşması ile Macaristan'dan çekildi. 17. yüzyıl buhranı devlet kurumlarının bozulmasıyla başladı
Bu video, 11. sınıf tarih dersi formatında, Osmanlı İmparatorluğu'nun modernleşme sürecini anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Anlatıcı, Osmanlı İmparatorluğu'nun 18. yüzyıldan itibaren yaşadığı siyasi, askeri, eğitim ve sağlık alanlarındaki değişimleri kronolojik olarak ele almaktadır.. Video, Fransız İhtilali ve Sanayi Devrimi'nin Osmanlı'ya etkileriyle başlayıp, modern siyasi fikir akımlarının (liberalizm, kapitalizm, sosyalizm, marksizm) gelişimini anlatmaktadır. Ardından Osmanlı'da askerlik sisteminin modernleşmesi, eğitim ve sağlık kurumlarının kuruluşu, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerindeki reformlar, darbeler ve toprak kayıpları kronolojik olarak incelenmektedir.. Videoda II. Mahmut, II. Abdülhamit, Şinasi, Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa gibi önemli tarihi şahsiyetlerin rolleri, Senedi İttifak, Tanzimat Fermanı, İslahat Fermanı ve Kanuni Esasi gibi önemli anayasal belgelerin içeriği, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük fikirleri gibi konular detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim içeriği olup, Türk Sosyal Hayatında Aile dersinin ikinci ünitesindeki konuları ele almaktadır.. Video, Türk aile yapısının İslam öncesi ve sonrası dönemlerden günümüze kadar olan değişimini anlatmaktadır. İçerikte Dede Korkut hikayeleri, Ergenekon destanı ve İbn-i Fadlan Seyahatnamesi gibi kaynaklardan örnekler verilerek Türk aile yapısının zaman içindeki değişimleri açıklanmaktadır. Ayrıca Osmanlı Devleti'ndeki batılılaşma hareketleri, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemlerindeki reformlar, Cumhuriyet döneminde Türk Medeni Kanunu ve Atatürk'ün kadınların eğitimi ve siyasete katılımını teşvik eden politikaları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, konu anlatımının ardından değerlendirme sorularının çözümüyle devam etmekte ve 9-12. sınıfların seçmeli olarak okutulan Türk Sosyal Hayatında Aile dersinin ikinci ünitesindeki bulmaca, kavram eşleştirme, boşluk doldurma ve metin yorumlama sorularının çözümlerini içermektedir.
1839'da Gülhane Hattı Hümayunu ile başlayan yenileşme hareketidir. Şinasi ve Agah Efendi'nin Tercüman-ı Ahval gazetesi ile başlamıştır. Divan edebiyatının aksine halk için bir edebiyat anlayışı benimsenmiştir
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan tarih dersi formatında olup, Osmanlı Devleti'ndeki fikir akımları ve meşrutiyet dönemlerini ele almaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nde ortaya çıkan Osmanlıcılık, Ümmetçilik ve Turancılık gibi fikir akımlarını detaylı olarak incelemekte ve ardından Tanzimat sonrası meşrutiyet anlayışının gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk ve ikinci meşrutiyet dönemleri, tersane konferansı, İttihat ve Terakki'nin yükselişi, 31 Mart ayaklanması ve II. Abdülhamid'in tahttan indirilmesi gibi önemli tarihsel olaylar açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca bu dönemde kurulan dernekler ve partiler, seçim süreçleri ile Osmanlı'nın Rusya ve İngiltere ile olan ilişkileri de detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Osmanlı Devleti'nin son dönemlerindeki yönetim biçimleri ve reform çabaları tarihsel bir perspektiften sunulmaktadır.
Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'nda geçen bir tarihi dram serisidir. Sultan, Kadı Efendi, Ebu Suud Efendi, Hoca Çelebi, Mustafa Paşa, İbrahim Paşa gibi önemli devlet görevlileri ve toplumsal figürler yer almaktadır.. Video, Osmanlı dönemindeki hukuk uygulamaları, toplumsal yaşam ve devlet yönetimi konularını ele almaktadır. İçerikte kadının sahtekar satıcıları cezalandırması, Sultan'ın hukuk sisteminin yenilenmesi konusundaki görüşmeleri, Tanzimat'ın karşılanması ve Ramazan ayında İstanbul'daki koyun eksikliği sorunu gibi farklı sahneler yer almaktadır.. Videoda ayrıca Osmanlı toplumunun karmaşık yapısı, dini-maddi ilişkileri, kanunların değişimi ve yenilenmesi, ilmiye teşkilatının durumu gibi konular da işlenmektedir. Sultan Mehmet Han'ın fütuhatları ve devlet teşkilatını yenileme çabaları da serinin önemli temalarından biridir.
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, sunucu Oya, felsefeci Ahmet Hoca, bilim insanı Celal Şengör ve çeşitli akademisyenlerin katıldığı bir sohbeti içermektedir. Program, bayram hediyesi olarak sunulmuş ve pandemi sonrası ilk kez evinden çıkan Celal Şengör'ün katılımıyla gerçekleşmiştir.. Video, "aydınlanma" kavramını merkeze alarak tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve etkilerini ele almaktadır. Konuşmacılar, Yunan aydınlanmasından Batı aydınlanmasına, Fransız Aydınlanması'na kadar olan süreçleri, önemli düşünürlerin (Kant, Descartes, Hume, Voltaire, Adam Smith) fikirlerini ve bu hareketin Türkiye'deki yansımalarını (Atatürk'ün reformları, Tanzimat) tartışmaktadır.. Sohbet, akıl ve din arasındaki ilişki, aklın sınırları, matbaanın Aydınlanma'ya etkisi ve Aydınlanmanın bugünkü toplum üzerindeki kalıcı etkileri gibi konuları da kapsamaktadır. Ayrıca, Rönesans, 17. yüzyıl bilim devrimi, Ansiklopedi projesi ve dünya edebiyatındaki çeviriler gibi konular da detaylı olarak incelenmektedir.
Bu video, Kampüs Kanalı'nda yayınlanan bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından Türk kültür ve medeniyeti konusu iki bölümde anlatılmaktadır.. Ders, Türklerde devlet teşkilatı, toplum yapısı ve hukuk konularını kronolojik olarak ele almaktadır. İlk Türk devletlerinden başlayarak, ilk Türk İslam devletleri (Karahanlılar, Gazneliler, Büyük Selçuklular), Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'ne kadar devlet teşkilatı, saray yapısı, merkezi ve taşra yönetimleri, divan sistemi, ordunun yapısı ve taktikleri detaylı şekilde incelenmektedir.. Dersin ikinci bölümünde ise Türk toplumsal yapısı, aile yapısı, toplumsal sınıflandırma, giyim tarzları, dini inançlar ve evlilik gelenekleri ele alınmaktadır. Ayrıca Osmanlı'daki hukuk sistemi, töre kavramı, Osmanlı'da örfi ve şer'i hukuk, Tanzimat ve İlahiyat Fermanı'nın etkileri ile Cumhuriyet dönemindeki anayasa tarihi (Kanuni Esasi, 1921 Teşkilatı Esasi, 1924 Anayasası, 1961 Anayasası ve 1982 Anayasası) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, ÖSYM tarzında soru çözümleriyle sona ermektedir.