Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatını ve Cumhuriyet'in kuruluşunu anlatan bir anlatım formatındadır. Atatürk'ün 19 Mayıs 1881'de Selanik'te doğduğu, askeri mektepte eğitim aldığı ve 57 yıllık ömründe 30 yılını askerlikte geçirdiği belirtilmektedir.. Video, Atatürk'ün Çanakkale Savaşı'ndaki rolü, Cumhuriyet'in 29 Ekim 1923'te ilanı ve Cumhuriyet ilkeleri (laiklik, cumhuriyetçilik, devletçilik, devrimcilik, halkçılık, milliyetçilik) hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca Atatürk'ün şapka, kılık kıyafet, metre, kg, harf devrimi, soyadı, kadına seçme ve seçilme hakkı gibi reformları, 23 Nisan, 19 Mayıs, 30 Ağustos ve 29 Ekim bayramlarının önemi ve Atatürk'ün Türk milletine miras bıraktığı değerler anlatılmaktadır.
Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'nun tarihini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Sultan I. Mahmud'un hayatı, saltanatı ve ölümü detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, Osmanlı İmparatorluğu'nun gerileme döneminin başlangıcını ve Patrona Halil isyanını anlatarak başlar. Ardından 35 yaşında tahta çıkan Sultan I. Mahmud'un saltanatı, Patrona Halil'i ortadan kaldırması, askeri başarıları ve reformları ele alınır. Son bölümde ise Sultan I. Mahmud'un vefatı ve cenaze merasimi anlatılır. Video, ünlü tarihçi İsmail Hakkı Uzunçarşılı'nın aktardığı, Sultan I. Mahmud'un aslında vefat etmediğini ve diri diri toprağa verildiğini iddia eden bir olayla sona erer.
Bu video, bir konuşmacının Atatürk dönemi reformları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk beş yılının önemi hakkında yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, Moskova Üniversitesi'nde hocalık yapmış ve oryantalizm alanında bilgi sahibi biri olarak görünmektedir.. Video, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk beş yılının kanuni esaslarının kurulduğu önemli bir dönem olduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Roma hukukunun laik yapısı, medeni kanun, mal ayrılığı rejimi, harf devrimi ve eğitim reformları gibi konuları ele alıyor. Ayrıca, Osmanlı alfabesinin Türk milletine uygun olmadığı, yeni alfabenin daha hızlı öğrenilebileceği ve bu reformların Türkiye'nin geleceği için kritik öneme sahip olduğu görüşünü paylaşıyor.
Mustafa Kemal Selanik'te Mahalle Mektebi'nden Harp Akademisi'ne kadar çeşitli okullarda eğitim gördü. Selanik, Manastır, İstanbul, Şam, Sofya ve Ankara önemli düşünce merkezleri oldu. Namık Kemal, Ziya Gökalp, Rousseau gibi düşünürler fikirlerinin temelini oluşturdu
Bu video, "Baba Masalları" kanalında yayınlanan, Atatürk'ün hayatını anlatan bir masal formatındadır. Videoda Atatürk, kendi hikayesini anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün aile geçmişinden başlayarak eğitim hayatını, askeri kariyerini, Çanakkale Savaşı'ndaki rolünü, Milli Mücadele'yi, Cumhuriyet'in kuruluşunu ve Atatürk'ün reformlarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Atatürk, Türk milletinin bağımsızlığını kazanma mücadelesini, ekonomik ve eğitim reformlarını, alfabeyi değiştirme, soyadı kanunu çıkarma ve kadınların haklarını genişletme gibi önemli çalışmalarını detaylı şekilde aktarmaktadır. Video, Atatürk'ün gençlere hitap ederek onların hayallerini gerçekleştirmelerini ve Türk tarihini öğrenmelerini istemesiyle sona ermektedir.
Bu video, Atatürk'ün kendi ağzından anlattığı hayat öyküsünü konu alan eğitici bir belgesel formatındadır. Atatürk, 1881 yılında Selanik'te doğmuş, askeri eğitimi almış ve Türkiye'nin bağımsızlığını kazanmasında önemli rol oynamış bir liderdir.. Video, Atatürk'ün aile geçmişinden başlayarak eğitim hayatını, askeri kariyerini, Çanakkale Savaşı'ndaki rolünü, Milli Mücadele'yi, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin kurulmasını ve 29 Ekim 1923'te Cumhuriyet'in ilanını kronolojik olarak anlatmaktadır. Ayrıca Türkçeleştirme, soyadı kanunu, kadınların seçme-seçilme hakkı gibi eğitim reformları ve ekonomik kalkınma çalışmaları da videoda yer almaktadır.. Videoda Atatürk'ün "Nutuk" adlı kitabından alıntılar, UNESCO'nun Atatürk hakkındaki tanımı ve Winston Churchill, John Kennedy, Matma Gandhi gibi dünya liderlerinin Atatürk hakkındaki övgü dolu sözleri de aktarılmaktadır. Video, "Cumhuriyet çocuğuyuz" sözleriyle başlayan ve Cumhuriyet'in kuruluşunu kutlayan bir şarkı ile sona ermektedir.
Bu video, bir Türk filmi veya dizisinden bir bölüm olup, yeni atanmış bir kaymakamın kasabada gerçekleştirdiği reformları konu almaktadır. Ana karakterler arasında Kaymakam Bey, deli çavuş (Mehmet oğlu Mehmet), Kara Muratoğlu, Hatçe, Mahmut Efendi ve diğer kasaba sakinleri bulunmaktadır.. Video, bir kasabanın şehirle olan irtibatının kesik olduğu ve halkın açlık, gıdasızlık ve hastalıktan zorlandığı bir acil durumu ele almaktadır. Kaymakam, kasabada içme suyu sorununu çözmek, kadınların çarşafları giymeyi yasaklamak, işsizlerin çalışmasını zorunlu kılmak, bakkalları ve gaz bayilerini kapatmak, topraksız çiftçilere toprak vermek gibi çeşitli reformlar yapmaya çalışmaktadır.. Videoda ayrıca, kasabanın eşrafı ile kaymakam arasındaki çatışmalar, toprak sorunu, akıl hastanesindeki olaylar ve sanıklarla yapılan diyaloglar gibi olaylar da gösterilmektedir. Kaymakam, "model Türkiye" için yapılan çalışmalar ve kasabada hilenin, hurdanın ve ihtikarın kökünü kazmaya yönelik çabalarını sürdürürken, kendisine karşı çıkan güçlerle mücadele etmektedir.
II. Mahmud'un oğlu olarak 1823'te İstanbul'da doğdu. Batı kültürüyle yetiştirildi, iyi Fransızca biliyordu. 1839'da tahta çıktı, Mustafa Reşit ve Fuat Paşa gibi devlet adamlarıyla tanıştı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersidir. Eğitimci, 19. yüzyıl Osmanlı ilahatları ve özellikle Abdülmecid dönemindeki reformları anlatmaktadır.. Video, Tanzimat Dönemi İlahatları'nı ele alarak başlamakta, 1839'da Tanzimat Fermanı'nın ilanından 1876'da Birinci Meşrutiyet'in ilanına kadar olan süreci, bu dönemde tahta geçen padişahları ve ilahatların ortak amaçlarını açıklamaktadır. Ardından İlahat Fermanı'nın 1856'da ilan edilmesi, askerlik sistemindeki değişiklikler, hukuk devleti kavramı ve Abdülmecid dönemindeki eğitim, sosyal ve ekonomik reformlar detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca azınlıklara verilen haklar, yabancı uyrukluların mal mülk sahibi olabilmesi, zaptiye teşkilatının kurulması, muhassıllık meclislerinin açılması, ilk kağıt parası olan kaime'nin çıkarılması, ilk dış borç alınması, demiryolu hatlarının kurulması, Bank-ı Dersaadet'in kuruluşu, Mekteb-i Mülkiye, Darül Muallimin ve Heybeliada Ruhban Okulu gibi eğitim kurumlarının açılması, Telgraf mektebi, Encümen-i Daniş, Ceride-i Havadis ve Tercüman-ı Ahval gibi kurumların kuruluşu, Muhacirun Kanunnamesi ve 1858 Arazi Kanunnamesi gibi önemli yasal düzenlemeler de ele alınmaktadır. Video, bir sonraki derste Abdülaziz dönemi gelişmelerinin anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir hoca ve sunucu arasında geçen tarih konulu bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar Türk devleti, tarihsel yapılar ve güncel siyasi gelişmeler hakkında derinlemesine tartışmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Türk devletinin derin teşkilatı olan "aksakallılar" ve "aksaçlılar" arasındaki mücadele, Osmanlı dönemindeki güçlenme süreci ve 15 Temmuz olayının bu mücadeledeki rolü ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Osmanlı İmparatorluğu'nun 1822'den itibaren yaşadığı değişimler, Sultan Mahmud Han'ın reformları, Genç Osman Han'ın çabaları, 1838 Balta Limanı ve 1839 Tanzimat'ın etkileri gibi konular incelenmektedir.. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki videolarda Osmanlı'nın yıkılışına doğru ilerleyecekleri belirtilmektedir. Ayrıca, Türk devletinin 2016'dan sonra muktedir hale geldiği, siyasi partilerin içindeki yabancı unsurlar ve Türk tabipler birliğinin rolü gibi güncel siyasi konular da tartışılmaktadır.
Osmanlı Devleti 17. yüzyıl başlarında duraklama dönemine girdi. 1699 Karlofça Antlaşması ile klasik Osmanlı dönemi sona erdi. Avusturya, Rusya, İran ve Venedik ile savaşlar devleti zayıflattı. Celali İsyanları ve Yeniçeri isyanları iç huzursuzlukları artırdı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ve öğrencilere (Nazım Yaşar, Mahmut gibi) hitap eden Osmanlı tarihi dersidir. Eğitimci, KPSS sınavına hazırlık amacıyla Osmanlı İmparatorluğu'nun İkinci Mahmud dönemindeki reformları ve idari değişiklikleri anlatmaktadır.. Video, İkinci Mahmud'un tahta çıkışından başlayarak, Nizam-ı Cedid'in kaldırılması, yeniçeri ocağının kaldırılması (Vaka-i Hayriye), Asakiri Mansure-i Muhammedi ordusunun kurulması, eğitim reformları, nüfus sayımı, seraskerlik sisteminin kurulması ve diplomatik gelişmeler gibi önemli ilahatları kronolojik olarak ele almaktadır. Ayrıca, Senedi İttifak'ın imzalanması, müsadere sisteminin kaldırılması, tımar sisteminin kaldırılması ve Osmanlıcılık politikasının başlangıcı gibi konular da detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda, İkinci Mahmud dönemindeki askeri, eğitim, kültür, ekonomi ve diplomatik alanlardaki reformların tarihsel önemi vurgulanmakta ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler verilmektedir. Eğitimci, bir sonraki derste Sultan Abdülmecid, Tanzimat, Abdülaziz ve Abdülhamit dönemlerinin işleneceğini belirtmektedir.
1878'de Mazenderan'da doğan Rıza Şah, 1921'de İran şahı oldu. Kazzag birliğinde yükselerek tuğgeneralliğe ulaştı. 1923'te Ahmed Şah'ı devirerek İran şahlığını kurdu
Tanzimat, 1839'da Gülhane Hatt-ı Şerifi ile başlayan modernleşme dönemidir. Reformların başlangıcı III. Selim veya II. Mahmut dönemine dayandırılabilir. 1826'da Yeniçeri Ocağı'nın kaldırılması reformların gerçek başlangıcı sayılır
Bu video, Atatürk'ün hayatını ve Türk Cumhuriyeti'nin kuruluşunu anlatan bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, Atatürk'ü "atam" olarak hitap ederek kişisel bir bakış açısıyla anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün 1881'de Selanik'te doğumundan başlayarak eğitim hayatını, askeri kariyerini ve Milli Mücadele'yi kronolojik olarak anlatmaktadır. Atatürk'ün Cumhuriyet'i kurması, yürüttüğü reformlar ve 10 Kasım'da vefatı detaylı bir şekilde aktarılmaktadır. Video, Atatürk'ün önemini vurgulayan duygusal bir şiirle sona ermektedir.
Bu video, bir konuşmacının Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküşü ve modernleşme süreci hakkında yaptığı tarihsel bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküşünün nedenlerini, 1789 Fransız İhtilali sonrası Avrupa'daki burjuvazinin egemenliği ve emperyalizm ideolojisinin etkilerini ele alıyor. Ayrıca, Osmanlı padişahlarının (III. Selim, II. Mahmut, Abdülmecid, Abdülaziz ve II. Abdülhamid) reform girişimlerini, modernleşme çabalarının neden başarılı olamadığını ve Cumhuriyet'in nasıl kurulduğunu analiz ediyor.. Videoda ayrıca Osmanlı'nın kendine özgü eğitim sistemi olan medreselerin Fatih döneminden sonra nasıl bozulduğu, 1853-1856 Kırım Savaşı sonrası borçlanması, 1873'te iflas etmesi ve nüfus dalgalanmalarının tarihsel süreçteki etkileri de inceleniyor. Atatürk'ün devriminin Osmanlı padişahlarının reform girişimlerinin sonucu olduğu vurgulanıyor.
1785'te İstanbul'da doğan II. Mahmud, III. Selim'in oğludur. 1808'de Alemdar Mustafa Paşa'nın yardımıyla tahta çıkmıştır. III. Selim'in ölümünden sonra ağabeyi IV. Mustafa'yı öldürtmemiştir