• Buradasın

    Öğretmen Yetiştirme

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Gelişimi

      İlköğretmen okulları 1923-1974 yılları arasında ilkokul öğretmeni yetiştirdi. 1974'te öğretmen liseleri açıldı ve öğretmen yetiştirme işlevi yükseköğretime taşındı. İki yıllık eğitim enstitüleri 1974-1982 arasında öğretmen yetiştirmeye başladı

      • dergi.neder.com.tr
    • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu: Öğretmen Yetiştirme Paneli

      Bu video, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin düzenlediği uluslararası sosyal bilimler eğitimi sempozyumunun son gününde düzenlenen bir panel sunumudur. Panel, Prof. Dr. Salih Zeki Genç'in moderatörlüğünde gerçekleşmiş olup, konuşmacılar arasında Prof. Dr. Muammer Demirel, Prof. Dr. Mehmet Gültekin, Prof. Dr. Mehmet Baştürk ve Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürü Osman Özkan bulunmaktadır.. Panelde Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sistemi, öğretmenlik mesleğinin insanlık tarihindeki önemi ve Türkiye'deki eğitim geleneğinin sorunları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, 15 yılda Türkiye'deki eğitim sistemindeki sayısal büyüme (üniversite sayısı 75'ten 181'e, eğitim fakültelerinin sayısı 90'a, öğrenci sayısı 1.6 milyon'dan 7 milyona) ve bu büyümenin kalite açısından nasıl yönetileceği konusunda görüşlerini paylaşmaktadır.. Ayrıca, Türkiye'nin güçlü bir eğitim geleneğine sahip olduğu vurgulanmakta ve bu geleneğin yeniden fark edilmesi, hoca-talebe ilişkisinin önemi ve akreditasyon kavramının değeri tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'deki öğretmen yeterliklerinin kendine özgü bir rol üstlenmesi gerektiğini ve bu geleneğin yeniden inşa edilmesi gerektiğini savunmaktadır.

      • youtube.com
    • Cumhuriyet Dönemi Eğitim Reformları

      1924'te Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile eğitim sistemi birleştirildi. 1926'da Maarif Teşkilatı Yasası ile eğitim sistemi yeniden düzenlendi. 1921'de ilk Maarif Kongresi toplandı ve eğitim reformları başlatıldı. 1928'de Latin alfabesi kabul edildi ve Türkçeleştirme çalışmaları yapıldı

      • dhgm.meb.gov.tr
    • Köy Enstitülerinin Doğuşu ve Gelişimi

      1927-28'de Kayseri Zincidere ve Denizli'de Köy Muallim Mektepleri açıldı. 1937'de dört Köy Öğretmen Okulu kuruldu. Eğitmen kursları 1936-37'de Eskişehir-Çifteler'de başlatıldı. Eğitmenler 8.675 kişi yetiştirdi ve 1.6 milyon köy çocuğunu eğitti

      • bianet.org
    • Milli Eğitim Bakanlığı'nın Genel Müdürlükleri ve Görevleri

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) genel müdürlüklerinin görevlerini ve anahtar kelimelerini açıklayan bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, MEB'e bağlı tüm genel müdürlüklerin (Temel Eğitim, Din Öğretimi, Özel Eğitim, Hayat Boyu Öğrenme, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri, Öğretmen Yetiştirme, Ölçme ve Değerlendirme, Yükseköğretim, Avrupa Birliği, Destek Hizmetleri, Talim ve Terbiye Kurulu, Teftiş Kurulu, Bilgi İşlem, İnşaat ve Emlak, Özel Kalem) görevlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca öğretmenlerin emeklilik işlemleri, eğitim sisteminin yönetimi ve Talim ve Terbiye Kurulu'nun bilimsel danışma organı olduğu gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.. Video, özellikle sınavlarda sıkça sorulan konulara odaklanarak, her bir genel müdürlüğün hangi alanlarda faaliyet gösterdiğini ve bunların anahtar kelimelerini vurgulamaktadır. Öğretmenlerin emeklilik işlemlerinin Haziran ve Temmuz ayları içinde yapıldığı ve bakanın çalışma programının özel kalem müdürlüğü tarafından hazırlandığı gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilatı ve Görevleri Soru Çözümü

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Milli Eğitim Bakanlığı'nın teşkilatı ve görevleri hakkında soru-cevap formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Milli Eğitim Bakanlığı'nın görevleri, yetkileri ve hizmet birimleri hakkında 40'tan fazla soru çözülmektedir. Eğitimci, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile ilgili bilgileri aktararak, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri, Destek Hizmetleri, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri, Yurtdışı Eğitim, Din Öğretimi, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme gibi genel müdürlüklerin görevlerini ve yetkilerini açıklamaktadır.. Ayrıca, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Teftiş Kurulu Başkanlığı, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü, Temel Eğitim, Okul Öncesi ve İlköğretim Genel Müdürlüğü, Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü gibi bakanlık birimlerinin görev ve yetkileri de ele alınmaktadır. Video, eğitimciler ve öğrenciler için Milli Eğitim Bakanlığı hakkında bilgi pekiştirmek amacıyla hazırlanmıştır.

      • youtube.com
    • Güney Kore Eğitim Sistemi ve Öğretmen Yetiştirme

      Eğitim sistemi 6+3+3+4 yıl şeklinde düzenlenmiştir. İlköğretim zorunlu ve parasızdır, okullaşma oranı %99,9'dur. Liselerde eğitim 3 yıl sürer ve mezun oranı %97'dir. Üniversitelerde 412 kurum bulunmaktadır

      • prezi.com
    • Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Gelişimi

      1848'de kurulan Darülmuallimîn-i Rüşdi ile başlayan öğretmen yetiştirme sistemi zamanla değişti. Cumhuriyet öncesi öğretmen atamaları alan dışından yapılmaya başlandı. 1930'larda öğretmen okulları sayısı 30'dan 11'e düştü. Köylere öğretmen yetiştirmek için Köy Enstitüleri kuruldu

      • academia.edu
    • BM'nin 2030 Nitelikli Eğitim Hedefleri

      1970'lerdeki Üçüncü Sanayi Devrimi sonrası neoliberalizm toplumsal yaşamı etkiledi. Dördüncü Sanayi Devrimi eğitim için yeni bir dönüşüm zemini oluşturuyor. Küreselleşme eğitim sektörünü metalaştırdı ve sektörleştirdi

      • ogretmensitemiz.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları Üzerine Röportaj

      Bu video, bir televizyon programında Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ile yapılan röportajı içermektedir. Programda ayrıca Selçuk Bey Aladağ ve diğer konuklar da yer almaktadır.. Röportajda Türkiye'nin eğitim sistemi, PISA sonuçları ve eğitim politikaları ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin eğitim sistemindeki temel sorunları (imam hatipleştirme, sınavlara odaklı sistem, değerler çatışması, eğitim eşitsizliği) tartışmakta ve çözüm önerileri sunmaktadır. Ayrıca, eğitim bütçesinin dağılımı, öğretmen yetiştirme programları ve eğitim sisteminin siyasi müdahalelerden bağımsız olması gerektiği gibi konular da tartışılmaktadır.. Röportajda ayrıca köşe yazarlarının (Uğur Dündar, Mehmet Teskan ve Emre Kongar) PISA sonuçları hakkındaki değerlendirmeleri paylaşılmakta ve Soma'daki çocukların eğitimine yönelik sivil toplum örgütünün çalışmaları da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin geleceği için yetkinlikler geliştirmenin ve ara elemanların önemini vurgulayarak, eğitim sisteminin bütüncül bir bakış açısıyla ele alınması gerektiğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Kırmızı Telefon: Dershaneler ve Eğitim Sistemi Tartışması

      Artı 1 TV'de yayınlanan "Kırmızı Telefon" programında, dershanelerin geleceği ve eğitim sistemindeki rolü hakkında kapsamlı bir tartışma yapılmaktadır. Programa TÖDER Başkanı Enver Yücel, Özel Dershaneler Birliği Başkanı Faruk Özdemir, Eğitim-Sen ve Eğitim-1 sendikalarının temsilcileri, çeşitli okul müdürleri ve eğitim uzmanları gibi konuklar katılmaktadır.. Program, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın dershanelere yeni ruhsat verilmeyeceğini söylemesi üzerine dershanelerin kapatılması tartışması etrafında şekillenmektedir. Konuşmacılar arasında dershanelerin sosyal eşitliği nasıl etkilediği, eğitim sisteminin sorunlarını çözme kapasitesi ve alternatif çözümler gibi konular tartışılmaktadır. Ayrıca, dershanelerin sadece zengin öğrencilerin değil, düşük gelirli ailelerin çocuklarının da eğitim fırsatını artırdığı ve bazı dershanelerde 150 bin öğrencinin ücretsiz eğitim aldığı belirtilmektedir.. Programda, dershanelerin kapatılması talebinin sadece siyasi bir sorun olmadığını, eğitim sistemindeki ciddi sorunların bir sonucu olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, dershanelerin kapatılması yerine eğitim sisteminin daha kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmesi gerektiğini ve kaliteli öğretmen yetiştirilmesi gerektiğini savunmaktadır. Program sonunda, yarın gece ODTÜ'de olan bitenleri ele alan bir özel yayının yapılacağı duyurulmaktadır.

      • youtube.com
    • Nurettin Topçu ve Türkiye'nin Eğitim Sistemi Üzerine Akademik Sohbet

      Bu video, Milli Eğitim Bakanlığı temsilcileri, akademisyenler, dekanlar ve çeşitli eğitimcilerin katıldığı akademik bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Dr. Adem Yaman (üniversitenin iç denetçisi), Çanakkale'de bulunan bir bakanlık temsilcisi ve Erzurum'daki okul müdürleri bulunmaktadır.. Sohbet, Nurettin Topçu'nun eğitim felsefesi, Türkiye'nin eğitim sistemindeki sorunlar ve öğretmen yetiştirme yöntemleri etrafında şekillenmektedir. Konuşmacılar, Topçu'nun "isyanın ahlakı" kavramı, eğitimde tasavvufi yaklaşımı ve öğretmenin kritik rolü gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin eğitim sistemindeki yapısal sorunlar, köy enstitüleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın çalışma yapısı ve Türk edebiyatının günümüz gençlerindeki yeri de tartışılmaktadır.. Videoda ayrıca, Türkiye'nin Batı'dan aldığı eğitim reformlarının esasını ıskalaması, Amerika ile 1947'de yapılan eğitim anlaşması, Fransa'daki okul yöneticiliği uygulaması ile Türkiye'deki sistem arasındaki farklar ve gençlerin okuma alışkanlıkları gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türk edebiyatının önemli yazarlarının eserlerinin günümüz gençlerindeki yeri ve eğitim sistemindeki sorunların çözüm yolları hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkiye'nin Eğitim Sistemi Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin eğitim sistemi hakkında bilgi ve düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, eğitim enstitüleri ve öğretmen yetiştirme konusunda kişisel deneyimlerini de aktarmaktadır.. Video, Türkiye'deki eğitim sisteminin tarihsel gelişimini ele almaktadır. Konuşmacı, köy enstitüleri, eğitim enstitüleri (Gazi Eğitim Enstitüsü, Çapa, Balıkesir, Bursa gibi) ve bunların önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, Halk Partisi'nin bu tür eğitim kurumlarını kapatması, Atatürk dönemindeki eşitlikçi eğitim politikaları ve Türkiye'de eğitim sisteminin her safhasında parlak örneklerin ardından çöküntülerin geldiğini anlatmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin eğitim sisteminin toplumun her kesiminden insanları eğitme konusundaki başarısını ve bu sistemin önemini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitimde Sorunlar ve Çareler

      Bu video, Hayrettin Karaman'ın "Eğitimde Sorunlar ve Çareler" başlıklı bir yazısının devamı niteliğindedir. Karaman, önceki iki yazıdan devam ederek eğitim sistemindeki sorunları ve çözüm önerilerini sunmaktadır.. Video, Türkiye'deki eğitim sistemindeki temel sorunları ele almaktadır. Karaman, devletin milli eğitim yoluyla nasıl bir insan yetiştirmek istediğini belirlemesi gerektiğini vurgulayarak, İslam insanı, dünya vatandaşı, irkçı veya çağdaş uygarlık çocuğu olmak gibi farklı insan modellerinin varlığını belirtmektedir. Ayrıca, öğretmen yetiştirme sisteminin yeniden gözden geçirilmesi, sivil toplumun rolü ve dindar ailelerin çocuklarının yetiştirilmesi konularında düşüncelerini paylaşmaktadır. Video, Mehmet Şevket Eygi'ye bir dua ile sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Milli Eğitim Akademisi Hakkında Eleştirel Bir Değerlendirme

      Bu video, bir konuşmacının Milli Eğitim Akademisi konusunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirdiği bir konuşmadır. Konuşmacı, eğitim dünyasındaki yeni bir değişiklik olan Milli Eğitim Akademisi'ni üç başlık altında incelemektedir.. Video, Milli Eğitim Akademisi'nin öğretmen yetiştirme sürecindeki yeri ve etkileri üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, bu akademinin öğretmenlere 550 saatlik eğitim vererek lisans mezunlarının niteliklerini artırmayı amaçladığını ancak bu durumun eğitim fakültelerinin 200 yıllık öğretmen yetiştirme kültürüne zarar verebileceğini belirtmektedir. Ayrıca, formasyon eğitimi ile Milli Eğitim Akademisi arasındaki çelişkileri ve bu konunun politik bir mesele olduğunu vurgulamaktadır. Konuşmacı, eğitim sisteminin politik nedenlerle şekillendirildiğini ve eğitimcilerin önerilerinin dinlenmediğini ifade etmektedir.

      • youtube.com
    • Yeni Sistemde Aday Öğretmenlik Nasıl Oluyor

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı yeni sistemde aday öğretmenlik sürecini anlatmaktadır.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü sayfasından aday öğretmenlik ile ilgili mevzuat ve kılavuzun incelenmesiyle başlıyor. Konuşmacı, aday öğretmenlik sürecinin genel açıklamalarını, görev ve sorumlulukları, danışman öğretmen ve eğitim kurumu müdürünün görevlerini detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca, aday öğretmen yetiştirme programının bir yıldan az, iki yıldan fazla olmayacak şekilde planlanması gerektiği ve sınav yerine komisyon değerlendirmesinin yapılacağı belirtiliyor. Video, bir sonraki bölümde aday öğretmen yetiştirme programının ele alınacağı bilgisiyle sonlanıyor.

      • youtube.com
    • Türkiye Eğitim Sistemi Raporu Sunumu

      Bu video, bir eğitim uzmanının eğitim fakültesi çalışanı olarak Türkiye eğitim sistemi hakkında hazırladığı detaylı bir sunumunu içermektedir. Konuşmacı, geniş bir ekiple birlikte hazırladığı raporu izleyicilere aktarmaktadır.. Sunum üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 2000'li yıllardaki eğitim sisteminin genel durumu incelenmekte, ikinci bölümde eğitim sistemini etkileyen ekonomik, politik ve sosyokültürel faktörler analiz edilmekte, üçüncü bölümde ise 2030 yılına kadar Türkiye'de eğitim sisteminin vizyonu ve hedefleri belirlenmektedir. Sunumda eğitim programları, müfredatlar, sınav sistemleri, mesleki ve teknik eğitim, özel okullar, özel ihtiyaçlı öğrencilerin eğitimi, din öğretimi ve öğretmen yetiştirme gibi konular ele alınmaktadır.. Konuşmacı, eğitim sistemindeki tıkanıklıkları ve bunların nedenlerini vurgulayarak, merkezileşmiş yönetim sisteminden yerinden ve okul merkezli bir yönetim anlayışına geçişin önemini belirtmektedir. Ayrıca 2030 yılına kadar ulaşılması gereken sekiz hedef (insani yetkinleşme odaklı eğitim anlayışı, tarihsel ve düşünsel derinliği olan programlar, kalite güvencesini sağlayan okullar, liyakat sahibi okul liderleri, adil performans değerlendirme sistemi ve güçlü kurumsal iletişime sahip eğitim kurumları) detaylı olarak açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Fakültesi Tanıtım Videosu

      Bu video, 3 Eylül 1997 tarihinde kurulan bir eğitim fakültesinin tanıtımını içeren bir tanıtım filmidir.. Video, fakültenin eğitim amacını, Çayeli ilçesindeki kampüsünü ve donanımını anlatmaktadır. Fakülte, milli ve manevi değerleri özümsemiş, yaşam boyu öğrenmeye odaklı öğretmenler ve akademisyenler yetiştirmektedir. Öğrencilere teorik eğitimin yanı sıra uygulamalı eğitim verilmekte, toplumla iç içe olmak için çeşitli kurumlarda uygulamalar yapılmaktadır. Ayrıca Erasmus, Farabi ve Mevlana değişim programları kapsamında öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliği de gerçekleştirilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor